Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Miley Cyrus » De ontmoeting (AF) » H16

De ontmoeting (AF)

3 juni 2013 - 18:41

1069

4

300



H16

Nieuw hoofdstuk...enjoy ;)

Ik pak snel mijn mobiel, dit moet ik vastleggen! Ik maak een foto en doe dan alsof ik net aankom. Ik pak de bal en loop weg, met de blikken van de twee op me. Op de laatste twee meter ga ik rennen.
,,Saar, Saar!" roep ik en ik ren naar haar toe.
,,Wat is er?" ze kijkt me aan.
,,Dit ga je niet geloven!" Ik pak mijn mobiel en laat haar de foto zien.
,,O my god!" roept ze uit. ,,William, kom eens kijken!" Ook de jongens krijgen de foto te zien, maar die begrijpen niet wat er nou zo erg aan is.
,,Dat leg ik jullie later nog wel uit." Zeg ik en ren met de bal naar hun doel. Ik raak de bal en scoor. Daarna pakken we onze fietsen en fietsen naar huis.

,,Julia, ik wil dat je straks je tas in gaat pakken, vanavond breng ik jou en Sara naar je oom in Londen." Zegt mijn moeder als we bij mij thuis komen.
,,Ja, maar mam. Ik moet nog wat bij een klasgenootje langsbrengen. Ze was deze hele week ziek en nu moet ik haar huiswerk gaan brengen." Zeg ik. Ik weet dat ik lieg, maar ze moet dit zien!
,,Oké, blijven jullie eten?" mijn moeder kijkt William, Sara, James en Edward aan. Ze knikken.
,,Alleen als het mag en kan."
,,Natuurlijk, jullie zijn hier altijd welkom."
,,Blijven jullie hier? Dan ga ik naar haar toe." Ik kijk Sara aan en ze knikt.
,,Ga maar, dit moet ze zien." Ik pak mijn fiets en fiets de straat uit.

Niet veel later sta ik voor het huis van Hailey. Ik bel aan en haar moeder doet open.
,,Dag mevrouw, is Hailey ook thuis?" vraag ik vriendelijk en kijk haar aan.
,,Nee, helaas. Die heb je net gemist, ze is naar een vriend en blijft daar eten."
,,O, dat is jammer. Ik had iets wat ze wel wilde zien. Het gaat om haar vriendin." Zeg ik. Haar moeder kijkt me verbaasd aan.
,,Kom binnen. Je kunt het ons vertellen."
,,Nee, ik vertel het liever alleen aan Hailey."
,,O, ze vind het niet erg. We weten dat ze een vriendin heeft die ze leuk vind."
,,Oké." Ik loop naar binnen en ga de woonkamer in. Daar zit Hailey's vader op de stoel achter een krant. ,,Goedemiddag, meneer." Zeg ik. Nu komt er een gezicht van achter de krant vandaan. Hij staat op en loopt naar me toe. Hij steekt zijn hand uit.
,,Goedemiddag." Ik pak zijn hand.
,,Julia." Zeg ik.
,,Hallo, Julia. En? Ben jij de vriendin van mijn dochter?" Ik kijk hem geschrokken aan. Ik ben verbaasd. Hij weet toch wie de vriendin is van Hailey? Ik krijg een kop thee van Hailey's moeder en ga op de bank zitten.
,,Nee." Zeg ik tegen Hailey's vader. ,,Ik ben niet haar vriendin."
,,O, sorry. Mijn fout." Zegt hij. ,,Je naam was Julia, toch?"
,,Ja."
,,Sorry, maar je naam komt me toch heel erg bekend voor. Margareta, jij hebt haar naam toch ook vaker gehoord?"
,,Ja, Hailey heeft het elke dag over een Julia. Maar we weten toch niet dat dit haar is?" Ik verslik me bijna in mijn thee.
,,Heeft Hailey het elke dag over mij?" vraag ik en kijk haar ouders aan. Ze knikken. Ik snap er niks van. Waarom zou Hailey het over mij hebben, als ze een vriendin heeft? Hailey's ouders zien dat ik er niet zoveel van snap en gaan gauw over op iets anders.
,,Maar jij had iets over Hailey's vriendin?"
,,Ja." Ik haal mijn mobiel uit mijn broekzak en laat de foto zien.
,,O, maar dat is Sophie." Zegt Hailey's vader die het meisje op de foto herkent.
,,Sophie?" vraag ik.
,,Ja, die komt hier al jaren over de vloer. Ze woont niet ver hiervandaan eigenlijk." Zegt Hailey's moeder. Al jaren? Maar dat heeft ze dus al jaren met haar?
,,Weten jullie wie die jongen is?"
,,Aha, dat is Davy. De vriend van Sophie."
,,Weet Hailey dat al?" vraag ik.
,,Ja. Sophie heeft al een jaar verkering met Davy." Oké, ik weet genoeg. Ik sta op en loop naar de deur. ,,Zal ik tegen Hailey zeggen dat je langs bent geweest?"
,,Prima. Alleen ben ik het hele weekend niet thuis, dus ze kan me niet bereiken."
,,Ga je wat leuks doen?"
,,Eigenlijk wel ja. Ik ga met mijn vriendin naar Londen voor het concert van Miley Cyrus. We vertrekken over een uur en zondagavond ben ik weer terug." Ik kijk de moeder van Hailey aan. ,,Bedankt voor de kop thee." Daarna stap ik op mijn fiets en fiets terug naar huis.

,,Julia, Sara! Schiet op, we gaan!" roept mijn moeder naar boven.
,,Ja, ja. We komen al!" roep ik en niet veel later lopen we de trap af.
,,Lieverd, wat is er met je aan de hand?" vraagt mijn moeder en kijkt me aan. ,,Ja, ik ben niet gek. Je bent al dagen verdrietig."
,,Ik heb het er liever niet over." Zeg ik.
,,Nou, ik wel. Ik ga niet eerder weg voordat je verteld heb wat er met je aan de hand is."
,,Mag dat ook bij de boot?"
,,Als je mij daarna verteld wat er met je is."
,,Ja, mam." Ik slik, maar beloof het. Sara en ik leggen onze koffer in de achterbak en stappen in de auto. Mijn moeder start de auto en we rijden de oprit af. De huizen vliegen langs mijn ogen. Ik pak mijn iPod en zet Miley op. Ik moet de tekst toch een beetje uit mijn hoofd leren. Heel hard zing ik mee en Sara ook die een oortje van mij pakt en in haar oor stopt.
,,Moet je muziek op de radio?" Mijn moeder houdt het usb snoertje voor ons.
,,Ja, graag!" Ik stop het snoer in mijn iPod en luid door de boxen klinkt Miley. We zingen de hele weg mee, totdat we bij de boot aankomen. Mijn moeder zet de auto op de boot en we stappen uit.
,,Oké en nu vertel je mij wat er aan de hand is." Ik slik even.
,,Mam, ik val op vrouwen." Zeg ik. Ik ben blij dat het er eindelijk uit is. ,,Ik ben verliefd op Hailey, maar zij niet op mij." Mijn moeder zegt niks, maar slaat wel haar arm om me heen.
,,Het is goed." Zegt ze na een tijdje. Opgelucht haal ik adem en kijk over het water. Mijn haren waaien in de wind en de boot drijft van de kust af.


Reacties:


Maureennx
Maureennx zei op 3 juni 2013 - 23:17:
waauw. die moeder <3
snel verder!


elma
elma zei op 3 juni 2013 - 21:25:
ze heeft het toch verteld!
snel verder!
xx


DjMalikjuh
DjMalikjuh zei op 3 juni 2013 - 19:47:
Ze is uit de kast en alles is goed


ZaynLoveMe
ZaynLoveMe zei op 3 juni 2013 - 19:18:
Lief van haar moeder! Gauw verder!!