Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » een dagboek met verloren gedachten » Hoofdstuk 13

een dagboek met verloren gedachten

9 juli 2013 - 22:50

2041

7

428



Hoofdstuk 13

Long time no see right. Sorry voor het wachten! Ik ben gewoon nogal druk met school en andere dingen. Maar ik zal proberen meer te schrijven. + ik zit bijna zonder inspiratie, maar daar vind ik wel iets op. Hopelijk! Dit hoofdstuk is puur geïnproviseerd dus ja. Veel lees plezier dichtertje(de fan naam die voor jullie heb bedacht.zoal lady gaga haar monsters en ke$ha haar animals) Ps. Jee kast ( de woordkunstenaar die er een soort van heeft voor gezorgd dat ik aan ben begonnen) is dit verhaal aan het lezen!!!! Ik ben echt zo blij dat hij het leuk vind en aand jee kast: ik hou echt freaking veel van u en je bent een echte inspiratie bron voor me geweest en bent het nog altijd!!!!!!! X

22 januari

Creatief dagboek,
Ik was mijn dagboek eens aan het herlezen en beseft dat ik je gisteren ben vergeten vertellen over de diefstal. Dus nadat ik Irene had verlaten was ik even in het bos op een bankje gaan zitten om uit te rusten. Opeens kwam een of andere zwerver naast me zitten en ik lachtte vriendelijk naar hem. Ik bedoel ik was mij van geen kwaad bewust. Na een tijdje ging de man weg en liet mij achter. Ik wou net in mijn dagboek schrijven over Irene en een Poëtisch tekstje opschrijven dat ik daar juist had bedacht en merkte dat mijn rugzak weg was. Ik wist zeker dat het de zwerver was en liep paniekerig en hulpeloos in de richting die de man was uitgegaan. Ik bleef rennen tot ik hem op een ander bankje in mijn rugzak zag prutsten. Ik werd enorm boos en vloog tegen hem uit. Maar toen hij triest wegliep kreeg ik toch wel spijt. Die man had niks en ik schold hem nog eens uit ook. Net zoals vele andere mensen doen. Ik ben naar hem gegaan en gaf hem 5 euro. Het is niet zo veel, maar het is ook niet zo weinig. Dus ik was blij en hij was blij. Happy End! Shit! Ik hou niet eens van happy endings. Ze zijn kut en onrealistich. Ik bedoel maar: een meisje wordt verliefd op een man die ze niet eens kent die 'toevallig' ook de prins is en kan door een magische boom of door een fee naar een bal gaan die de prins organiseerd. De prins ziet haar en wordt ook weer 'toevallig' verliefd op haar. Uiteindelijk laat ze hem toch zitten, maar laat perongeluk haar schoen op de trap vallen. De prins komt in haar dorp en vind haar. Toevallig is zij de enige die die schoenmaat heeft en ze trouwen. Ze kennen elkaar niet eens! Ja, tuurlijk! Laten we trouwen met een vrouw omdat haar voet past in een schoen die ze gisterenavond heeft laten vallen op het bal terwijl je haar niet eens kent. Heel realistisch! Goed bezig! Echt waar, ben zo trots op disney! Kom aan mensen, applaus! Niet dus. Oke, eigenlijk wel. Ik ben eigenlijk dol op disney. Wat ik daarnet deed was het bekijken op een negatiefe manier. Disney is niet onrealistisch, maar juist pure realiteit. Nu denk je vast van: ja, tuurlijk. Een meisje wordt zeker verliefd op een beest. Dat is beastiality. Trouwens ik heb beastiality opgezocht en het betekent verliefd zijn op dieren. DIEREN. Kan iemand me alsjeblief vertellen welk dier het beest is? Dat dacht ik al. Trouwens als je nadenkt zal je zien dat het beest staat voor iemand die niet begrepen wordt en daarom wordt weggeduwt. Net als ik en Belle. Daarom begrijpt ze hem zo goed. Ze weet hoe het voelt om ongeliefd te zijn. Zij ziet in dat het beest een goede man is. Ze ziet zijn innerlijke schoonheid. Weet je waarom? Omdat zij het tenminste durft om bij hem te gaan en te blijven. Omdat ze blijft hopen en geloven dat er echt iets goed in hem zit. Iets wat veel mensen die ik ken eens zouden moeten doen. Het is niet omdat je anders bent dat je daarom een beest of een monster bent. En als jij zegt dat een dinseyfilm onrealistisch is dan heb je geen idee wat het leven eigenlijk is. De mensen die dat zeggen zijn mensen die altijd alles hebben gekregen wat ze willen en alles op een gouden bordje hebben geserveerd gekregen. Het zijn ook mensen die zich stoer voelen omdat ze merkledij dragen en grote huizen hebben en alle dagen kunnen gaan shoppen. Maar weet je? DAAR DRAAIT HET LEVEN NIET OM! Het gaat om vriendschap, respect en liefde. Dat is wat cinderella mij heeft geleerd. Het maakt niet uit of je arm bent. Liefde is voor iedereen en je hebt daar even veel recht op dan wie dan ook. Dat is wat disneyfilms mij hebben geleerd. Ook dat e moet blijven vechten voor je vrijheid en in wat je geloofd en dat je moet blijven dromen en hopen. Liefde is voor iedereen. Je kan wel zeggen dat sprookjes niet bestaan, maar je moet wel eerst in ze geloven voordat je ze kan vinden. Als in iest niet geloofd dan kan je het niet zien en nee, dit heb ik niet geleerd van een disneyfilm. Dit heb ik geleerd van mijzelf en mijn leven! Als mensen dit ooit lezen, hoop ik serieus dat ze de boodschap hebben gekregen. Zo niet dan zijn et normale mensen zonder leven. En dat is mijn punt!
Ps. Hier is het poëzie tekstje dat ik hen bedacht in het bos gisteren.

Bomen

Bomen, ik heb al veel bomen gezien in mijn leven. Stevig in de grond gepland Sterke Takken. Met een mooie kruin of geen kruin. Met een nestje of zonder een nestje. Ik heb ze ook al gezien in verschillende sezoenen. In de lente vind ik ze het mooist of juist in de winter. In de lente vind ik de kleuren heel mooi en dan bloeien ze meestal open. Maar in de winter zijn ze kaal en leeg en dan vragen mensen zich af waarom ik ze dan toch mooi vind. Wel heel simpel. Ik denk gewoon aan hoe mooi ze zullen zijn in de lente en dan sluit ik mijn ogen. Een koude wint wekt me uit mijn gedachte. Het is herfst

Wat vind je ervan? Mooi? Tot morgen dagboek!!!!!! X

23 januari

Creatief dagboek,
Weet je wat ik echt haat. Mensen die poëzie verwaren met een gedichtje. Echt waar mensen, het is niet hetzelfde!!!!! Ooit al eens poëzie ingetypt op google? Weet je wat je vind? Gedichten! GEDICHTEN! En het zijn nog niet eens goede. Leer het verschil mensen, echt waar. Over poëzie gesproken. Weet je nog die woordkunstenaar waar ik et over had een hele tijd geleden: jee kast (<3). Ik volg hem dus op twitter en nu volgt hij mij ook. Ik begone echt mega te flippen en al! Ookal volgt hij mij alleen omdat hij iedereen die hel volgt. Maar nou en! Hij volgt mij dus wel. En soms tweeten we naar elkaar! Jee kast is echt mijn grootse inspiratie bron ooit. Door hem ben ik echt begonnen met het schrijven van poëzie. Ik was er altijd wel mee bezig maar door hem ben ik echt beginnen beseffen dat ik het echt leuk vind. Trouwens, het is wel nogal cheesy, maar in belgium got talent ( die hij trouwens echt had moeten winnen) had hij in de liveshow en tekst gemaakt met allemaal vlaamse liedjes. Wel, ik heb een beetje hetzelfde gedaan, maar dan met nederlandse. Gewoon omdat ik het zo cool en origineel vond. En ik heb er een ding door ontdekt: andre hazes heeft zowat liedje over alles. Zo is het niet moeilijk om een musical over hem te maken die al twee keer verlengt is met in de hoofdrol Chantal Janzen en Martijn Fisher. Maar ja. Hier is het.

Jij gelooft in mij. Jij ziet toekomst in ons allebei. Jij bent zo. Het koste zoveel jaren. Het koste bloed zweet en tranen je terug te zien. Maar nu sta j hier en dit pakt niemand ons meer af. Niemand... Je hoeft niet bang ge zijn. Geef mij je angst. Waarom jij? Waarom nou jij? Waarom zie ik jou alleen als ik zing in het donker. Waarom zie jou alleen in droomland? Waarom! Zeg mij waarom! Wat is onze bestemming? Wat was jou bestemming? Wat als de zon niet schijnt? En als de maan verdwijnt? Wat als de liefde mist? Je leven je gevangenis? Waarom al die vragen? Laat me alleen! Rood...alles was rood! Gewoon donker rood. Het viel op de grond. Druppel voor druppel. Ik heb een vlieger in mijn hand en in de andere heb ik een brief. Ik wou dat ik kou was. Gewoon een keertje jou. Dan zat niet met al die vragen rond mijn kop. Lente me, zomer me. September me en winter me. Was jij maar hier. Dan kon je me de weg tonen. Ik leef niet voor jou? Maar leef ik wel nog? Droom ik nog? Dromen zijn bedrog of niet? Aaah weer die vragen! Weer die onzekerheid! Als de zweep vernielt. Als het mes in hem kerft. Dat hij ademt. En dat hij niet sterf. Dat hij nooit sterft! Ik kan niet zonder jou! Waar ben jij? Ik ben verdwaald in een wild verleden. Elke nacht zit ik gevangen. In de draden van jou web. Er heerst een strijd in mezelf. Wie ook wint ik blijf de verliezer. Het is zo koud zonder jou.
Het is zo donker om me heen. Nu jij hier niet meer bent ben ik verloren en verdwaald. Lach nog een naar me. Jij bent mijn leven. Laat me zien waar ik voor leef. Dat alles niet voor niks is.
Laat me nu toch vrij. Wat heb ik mis gedaan. Zeg me de waarheid! Zeg het luid en duidelijk! Ik zie een wit licht. Afscheid nemen bestaat toch niet? Is dit nu later? Ben jij die schaduw in de nacht? Kom je in vrede? Zie ik jouw in een ander licht? Wat is het licht en donker? Is er wel een verschil? En zo ja, wat is het verschil? Wat het ook is, ik heb je lief. Want papa...ik hou steeds meer van jou.

Mooi, hé? Oke, ik geef het toe een liedje us van de musical wicked. Maar ik vind dat zo een geweldig mooi nummer!!!! Als je niet weet over welk liedje ik het heb, het is t'is nooit goed/no good deed. Hier is zijn de rest van de liedjes
1Bloed zweet en tranen
2Zingen in het donker
3De bestemming
4Waarom nou jij
5Rood
6Geef mij nu je angst
7Laat me alleen
8Dit pakt niemand ons meer af
9Droomland
10De vlieger
11Zoveel jaren
12Jij bent zo
13Zij gelooft in mij
14Waarom
15Papa
16Lente me
17de weg
18was jij maar hier
19 dromen zijn bedrog
20 ik lezf niet voor jou
21tis nooit goed
22 ik kan gewoon niet zonder jou
23 waar ben jij
24 de verliezer
25 een strijd in mezelf
26 zo koud zonder jou
27 donker om je heen
28 nu jij hier niet meer bent
29 lach nog eens naar me
30 laat het nu maar vrij
31 de waarheid
32 luid en duidelijk
33 wit licht
34 afscheid nemen bestaat niet
35 is dit nu later
36 schaduw in de nacht
37 ik heb je lief
38 wat het ook is
39 in een ander licht
40 licht en donker

Ja inderdaar er zitten 40 liedjes in en sommige zijn zelf dubbel gebruikt. Trouwens dit is een vericht naar Selina De Meayer. Zou je alsjebleif willen stoppen met het zetten van mooie foto's op je facebook als ik de nog niet heb. Heg is echt lastig als ik door je foto's aan het kijken ben ik ik foto's zie die super mooi zijn en ik nog niet heb. Alvast bedankt. Wacht, heb ik haar nu net gevraagt te stoppen me foto's maken. Nee! Niet doen! Vergeet alles wat ik net zei. Het spijt me wereld! Hihi. Ik ben zo een drama queen! Maar ben er wel trots op. Oh trouwens raad eens. Er was weer boel in mijn klas. Net als gisteren en de gad daarvoor en de dag daarvoor en daarvoor en daarvoor...je snapt mijn punt wel. Bye xxxxxx
Ps. Sorry dat ik zo weinig schrijf over wat ik heb gedaan vandaag en gisteren. Nu het weet school is gebeurt er niet echt veel spannends in de klas dus...en door school heb ik ook geen tijd meer om naar Irene te gaan. Eigenlijk vind ik het een wonder dat ze niet zoveel over haar praten. Zouden ze dat ook gedaan hebben toen ik weg was. Tja, ik ben ook niet zo populair. Populair, weet alles van populair...hihi. Ik hou zoveel van Wicked de musical. Trouwens iemand heeft me verteld dat Cats de musical bekent is omdat het de musical met de mooiste kostuums is. Ik keek ze van WTF!!!! Ik heb die kosuums gezien en echt waar ik heb er al veel mooiere gezien. Ik vind persoonlijk dat Wicked de mooiste kostuums heeft. Alle, persoonlijk, hé. Vooral glinda haar bubble dress!!!! Die is kei mooi en chantal is de Glinda en Willemijn is de Elphaba. Echt met deze musical heeft Nederland zich echt overtroffen. Ook met shrek en hij gelooft in mij. Goe bezig nederland!


Reacties:

1 2

beertje
beertje zei op 30 juli 2013 - 19:40:
mooi van dre toch weetje die van jaman spoken bestaan niet is ook heel mooi


dramaelf
dramaelf zei op 19 juni 2013 - 14:35:
En wicked 5 en die prijs die zij hebben gewonnen was in 1983 toen hadden ze nog geen smaak!


timothy
timothy zei op 19 juni 2013 - 14:33:
Ik heb gezegd dat het een musical is waarvoor je kijkt naar de costuums, niet dat het demooiste is, maar ze hebben een prijs gewonnen


dramaelf
dramaelf zei op 5 juni 2013 - 22:55:
Tja dat is Iris


WTlover
WTlover zei op 5 juni 2013 - 22:47:
Het is weer een supermooi stuk! (zoals verwacht )
Alleen vind ik persoonlijk het einde een ietsiepietsie vaag
je hoort snel nog weer van me!
~XxX~