Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon: New Legend » Episode 8: Uit de weg voor Mankey

Pokemon: New Legend

13 april 2009 - 15:01

1460

0

198



Episode 8: Uit de weg voor Mankey

Episode 8 Uit de weg voor Mankey

Andrew keek naar zijn nieuw verdiende badge.
"De eerste van velen" dacht hij hardop. Hij kon zijn ogen er niet van af houden, inmiddels liepen Bulbasaur, Brian en Brenna voor hem uit, omdat Andrew het gewoonweg te druk had.
"Mount Moon kan niet ver meer zijn." zei Brenna.
"Oh, het is inderdaad niet meer zover, het is achter dat bos." zei Brian. "Ik kan niet wachten om Clefairy te zien."
"Huh?" vroegen Brenna en Andrew die eindelijk zijn zicht verloor op zijn badge.
"Ik ben in Pewter City opgegroeid en ik kwam vaak in Mount Moon. Geloof me het is een mooie plaats.
De drie liepen het bos in en Andrew keek weer naar zijn badge. Ze wouden verder lopen, maar een kleine, maar sterke hand hield ze tegen.
"Stop daar!" zei een lange tengere vrouw in politiepak. Andrew keek op en zag het gezicht van agent Jenny.
"Wacht eens even." zei Andrew, "Ik ken jou wel."
Daar keek de agente duidelijk van op.
"Ja, ik heb je gezien in Viridian City." zei Andrew.
"O, dat is mijn stiefzus."
"Over heel Kanto zijn agenten Jenny actief." legde Brian uit.
"Eigenlijk veel verder, zover ik weet. Over de hele wijde omtrek is het agent Jenny die het kwaad overwint." zei Jenny, maar ze keek even verward alsof ze werd afgeleid en dat ineens besefte. "Maar jullie gaan niet naar binnen."
"Waarom niet?" vroeg Brenna
"Het is hier veel te gevaarlijk, de Mankey hier zijn veel aggressiever dan normaal." zei Jenny.
"Mankey?" vroeg Andrew en hij pakte de Pokedex erbij.
Mankey, de varkensaap-Pokemon, Hoewel Mankey gewoonlijk kalm is, heeft hij een slecht humeur. Soms vallen ze zomaar aan. Als de Mankey eenmaal begint met afranselen, kan niets of niemand hem meer stoppen.
"Zie je, ik zal maar niet naar binnen gaan." waarschuwde Jenny.
"Jammer" zei Andrew en met een lang gezicht wandelde hij de weg terug niet eens lettend of Brian en Brenna hem volgden. Opeens vloog er een Mankey uit de bosjes.
"Oh nee, Mankey." zei Andrew, omdat dat het eerste was dat hem te binnen schoot.
De Mankey gaf Andrew een trap, waardoor Andrew op de grond viel. Hij liet de badge - die nog in zijn handen lag - los. Mankey wandelde naar de badge toe en raapte het op.
"Waag het niet." en hij greep naar Pidgeotto's Pokeball, maar de Mankey was al weg, voordat Andrew ook maar de kans had om op te staan.
"Help, mijn badge." zei Andrew en wou Mankey achterna springen, maar hij werd tegengehouden door agent Jenny.
"Waar ga jij naartoe?"

* * *

"Je weet toch dat je daar niet naar toe mag gaan." zei Jenny.
"Maar die Mankey stal mijn badge." zei Andrew.
"Dan zou je een nieuwe moeten halen" zei Jenny.
"Maar mijn Pokemon hebben ontzettend hard gevochten tegen Brocks Pokemon. Ik kan ze dat niet nóg een keer aandoen." Andrew liet zich op de grond zakken met een lang gezicht.
"Je hebt de BoulderBadge gewonnen, zei je." zei Jenny. "Weet je, ik weet niet eens waarom die Mankey zo zo tekeer gaan. Misschien kan ik wel wat hulp gebruiken."
"Misschien kan Pidgeotto helpen zoeken." zei Andrew, "Wat denk jij, Bulbasaur?" vroeg Andrew.
"Ik denk het niet." zei Jenny. "De Mankey mogen niet weten dat we hun territorium binnengaan. We moeten ze rustig zien te krijgen."
Brenna en Brian liepen Andrew en Jenny achterna het bos in.
Andrew keek wat rond en zag ineens iets op de weg liggen. Hij rende ernaar toe en riep de anderen.
"Hé kijk eens." zei hij en de anderen renden naar Andrew toe.
Er lag iets glinsterend op de weg. Andrew poetste het zand er op weg en kwam een badge tevoorschijn, maar hij was niet van Andrew, het was een blauwe druppel-vormige badge.
"Nog een badge."
Er klonk geschreeuw van een eind verder op.
"Ik hoor het ook" zei Jenny en rende richting het geluid.
Onderweg werden ze belaagd door drie Mankey.
"Bulbasaur, Sleeppowder." schreeuwde Andrew en Bulbasaur stootte een witte poeder uit, waardoor de drie Mankey gingen slapen. Bulbasaur rende achter Andrew aan, terwijl Brenna en Brian de achterhoede vormde.
Ze kwamen op een open plek terecht met een heuvel in het midden. Onder de heuvel stonden Mankey en op de heuvel stonden twee duistere personen.
"Wie zijn dat?" vroeg Brian.
Bereid je maar voor
Want hier zijn we weer hoor
Om de wereld voor verder verval te behoeden
Om de mensen van ons volk te kunnen beïnvloeden
Om kwaadaardigheid van mensen aan te tonen
Om dichter bij de sterren te kunnen komen
Tanja
Toni
Team Rocket gaat met de snelheid van het licht
Vecht als een man of geef je over en zwicht
Beeeeeeeeelllsprout

"Team Rocket."
"Team wie?" vroeg Brian en Andrew voelde zich heel even erg dom, omdat hij vergeten was dat Brian Team Rocket nog nooit had ontmoet.
"Team Rocket, wat doen jullie hier."
"We gebruiken deze Mankey op een heel efficiente manier. We hoeven alleen nog maar een badge en we hebben alle badges voor de Pokemon League." zei Tanja
"En waarom luisteren ze naar jullie." vroeg Brenna
"Omdat we iets voor ze hebben." zei Toni en hij drukte op een knopje van zijn afstandsbediening. Uit de grond kwam een groot net fruit. De ogen van alle Mankey schitterden.
"Wat laag." zei Andrew.
"Mankey, val aan." zei Tanja.


* * *

De vier mensen en de Bulbasaur waren omringt door de Mankey. Het waren er een stuk of dertig en blijkbaar hadden ze al zeven badges gestolen van passerende trainers.
"We kunnen niet ontsnappen. Er is maar een oplossing. Vechten." zei Andrew.
"Nee" zei Brenna, "we hebben een beter wapen. Butterfree, ik kies jou." zei Brenna en Butterfree bevrijdde zich uit de Pokeball. "Butterfree, Sleeppowder."
"Jij ook Bulbasaur."
De twee Pokemon stootten weer een wit poeder uit die alle Mankey in slaap deden vallen. Alle Mankey? Achter de groep hoorde men een boos gegrom. Er stond een Mankey en in zijn hand lag Andrews BoulderBadge. Hij was erg boos.
"Denk je nu echt dat je AL die Mankey kan verslaan." spotte Toni. "Mankey, Dig"
De Mankey graafte in de grond.
"Pidgeotto, ik kies jou." zei Andrew en zond Pidgeotto uit.
"Pidgeotto, Steel Wing op dat net."
Pidgeotto kwam op het net af. Ondertussen kregen wij de volle laag van Mankey.
Pidgeotto sneed het net doormidden.
"NEE" schreeuwde Tanja.
"Snel Pidgeotto breng wat fruit hierheen" zei Andrew terwijl Mankey nog steeds aan het losrammen was.
Pidgeotto dropte het fruit op de plek waar een hoopje mensen lagen met een Mankey er boven op.
Mankey keek op en raapte het fruit op en liet de badge liggen.
Andrew stond op onder de blauwe plekken en raapte de badge op.
"Is iedereen ok?" zei Jenny
"Ik denk het." zei Brenna.
"Ja, het gaat wel." zei Andrew, "en kijk het werkt."
Mankey zat te smikkelen van het fruit dat Pidgeotto hem bracht.
"Pidgeotto, Steel Wing op Team Rocket, nu!"
"Zo makkelijk komen jullie er niet vanaf." zei Tanja. "Bellsprout, Acid."
Bellsprout spoot zuur op Pidgeotto die met een krijs richting de grond ging. Andrew ving hem net op.
"O, Pidgeotto." zei Andrew. "Hier gaan jullie voor boeten."
Opeens begon Mankey te krijsen.

* * *

Mankey krijste zo hard dat de andere Mankey wakker werden en opstonden.
"Oh nee, niet weer." zei Andrew.
"Ik denk dat het dit keer wel meevalt." zei Brian. "Team Rocket heeft niks meer op mee te onderhandelen." zei hij.
De Mankey snelden op Team Rocket af en liet ze vliegen.
"TEAM ROCKET HOUDT HET WEER VOOR GEZIEN!"
Mankey sprong op en ging op Andrews hoofd zitten.
"Hah, Mankey." zei hij, maar hij keek nog steeds naar de gewonde Pidgeotto. "Pidgeotto is er slecht aan toe."
Mankey ging voor Andrew staan en begon te dansen en wees naar zijn riem.
"Ik denk dat Mankey met je meewilt." zei Brian.
"Dat denk ik ook." zei Brenna.
"Is dat waar." zei Andrew en hij haalde een Pokeball van zijn riem. "Welkom bij het team." zei hij. Hij opende de Pokeball en Mankey vloog er in. Andrew had een Mankey.
"We moeten snel Pidgeotto naar een Pokemon Center brengen." zei Brenna.
"Ja. Waar is het Pokemon Center." zei Andrew.
"De dichtstbijzijnde is in Cerulean City. Daar is ook een Gym" zei Jenny. "Maar daarvoor moet je door Mount Moon." Dus dat wordt een hele reis en zoveel tijd heb je niet.
"Nee." zei Andrew.
"Misschien..." zei Brian. "Ik heb ooit gehoord dat Clefairy Pokemon en mensen kunnen genezen. Misschien als we ze vinden."
"Dan doen we dat." zei Andrew.
"Maar pas op. Clefairy zijn erg zeldzaam en erg schuw, je moet echt geluk hebben om ze op tijd te vinden." zei Brian.
"Ik heb geen keus." zei Andrew, we moeten Mount Moon binnen.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.