Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Miley Cyrus » De ontmoeting (AF) » H21

De ontmoeting (AF)

15 juni 2013 - 0:02

1013

2

382



H21

Een nieuw hoofdstuk! ;)

Hé, Julia. Hailey hier. Ik kan je nu niet bereiken en dat vind ik erg jammer. Maar ik wil je graag spreken. Ik ben nu onderweg naar je huis, dus als je tijd heb bel me dan! X Hailey. Ik schrik. Mijn vader en mijn zusjes zijn alleen thuis. Eline en Rozemarijn zullen wel weg zijn, naar hun vriend of zo, maar mijn vader is eigenlijk altijd thuis. Hij mag niet weten dat ik op vrouwen val! Als er een programma komt op televisie over homo's en lesbiennes zit hij ze al af te kraken. Ik weet niet wat het is, maar hij kraakt ze altijd af net alsof ik een heel ander mens ben dan andere meiden.
,,Juul, gaat het wel? " Sara kijkt me geschrokken aan. Ik schudt mijn hoofd en ga op de grond tegen de muur aan zitten. Geschrokken gaat Sara naast me zitten. ,,Wat is er?"
,,Hailey is nu onderweg naar mijn huis. Maar mijn vader is thuis."
,,Waarom mag Hailey je vader niet zien?"
,,Omdat mijn vader tegen homo's en lesbiennes is."
,,Hoe weet je dat nou? Je hebt toch nog niks over je gevoelens voor Hailey verteld?"
,,Nee, maar als hij naar van die programma's kijkt waar homo's in voor komen, zet hij het gelijk op een ander net of helemaal uit. Ook met films doet hij dat."
,,Ben je bang dat hij je niet meer als zijn dochter ziet?"
,,Nee, ik blijf zijn dochter. Maar wel bang dat hij heel boos wordt en dat hij het niet wil."
,,Het is toch jou keuze? Ik hou van Harry en jij van Hailey, toch niks mis mee?"
,,Vind jij!" Sara slaat een arm om me heen, alleen voor troost en dat vind ik erg prettig. ,,Ik moet haar bellen voordat het te laat is!" Ik pak mijn telefoon en bel Hailey.

POV Hailey
,,Mam, ik ben even naar Sophie!" roep ik onderaan de trap naar boven.
,,Is goed, tot zo!" roept mijn moeder terug. Ik stap de deur uit en loop naar de schuur. Mijn moeder weet niet dat ik naar het huis van Julia ga, ze heeft haar nog maar één keer gezien. Ik pak mijn fiets en fiets de straat uit.
Als ik aankom bij het huis van Julia, bel ik aan. Haar vader doet open.
,,Kan ik je ergens mee helpen?" vraagt hij vriendelijk aan mij.
,,Ja, ik ben hier eigenlijk voor Julia. Ik weet dat ze nu niet thuis is, maar weet u wanneer ze thuis komt?"
,,Morgenavond." Haar vader kijkt me aan. ,,Maar waar ken je Julia eigenlijk van?"
,,Dat is een lang verhaal."
,,Ik heb alle tijd. Kom erin, dan krijg je wat te drinken en dan kan je meer vertellen over hoe je Julia ontmoet heb." Ik twijfel even, maar ik denk dat hij niet weet dat ik verliefd ben op Julia en dat moet hij toch weten. Ik loop naar binnen en loop achter de vader van Julia aan naar de woonkamer. Ik ga op de bank zitten en krijg wat te drinken. ,,Nou, vertel over hoe je Julia ontmoet heb."
,,Ik heb haar ontmoet bij het losloopveldje toen we onze honden uitlieten." Haar vader gaat tegenover me zitten en kijkt me aan.
,,En hoe zit dat tussen jullie?"
,,Ik zal er niet lang omheen draaien, ik vind je dochter erg leuk. Meer dan leuk, verliefd leuk." Haar vader kijkt me aan en zet zijn glas op tafel. Hij zegt niks meer en er valt een stilte. Die stilte wordt verbroken door mijn mobiel die afgaat. Ik kijk op het scherm en zie dat het Julia is. Ik loop naar de gang en daar neem ik op.

POV Julia
De telefoon gaat over en over en over. Na vijf minuten wordt er opgenomen:
Hailey, eindelijk! Alles goed met je?
Dat hangt ervan af. Heb je mijn vader gesproken?
Ja, hij weet dat ik je ontmoet heb. Ik kom morgenavond weer terug, ik moet je wat vertellen.
Sorry, maar ik weet al dat je een vriendin hebt en daar hoef ik geen details van te weten.
Alsjeblieft, laat het me morgenavond uitleggen. Dan begrijp je alles!
Oké, morgenavond. Maar nu ga ik weer ophangen, doei.

Ik hang op. Ik begrijp het verkeerd hé?! Wat denkt ze wel niet? Zij heeft een vriendin, ik niet! Ik loop terug naar de jongens.
,,Everything alright?" vraagt Zayn en kijkt me aan. Ik knik en ga naast hem zitten. Liam komt aan de andere kant van me zitten.
,,Are you sure?" vraagt Liam bezorgd. Ook Harry, Niall en Louis kijken me aan.
,,I'm fine." Zeg ik en slik even. Ik weet dat het niet zo is, want mijn vader weet dat ik op vrouwen val...tenminste dat denk ik. Ik maak me zorgen. Hoe gaat hij reageren morgenavond? Ik let niet meer op de film en denk alleen nog maar aan morgenavond. Dan gaat de televisie uit.
,,Hé!" Hoor ik Sara en Louis roepen.
,,Julia." Zayn kijkt me aan en heeft de afstandbediening. ,,What's wrong?" Ik kijk om me heen en nu kijkt iedereen me aan.
,,Yes, tell us." Zegt Harry. ,,We don't bite." Even krijg ik een glimlach op mijn gezicht.
,,I don't want to bother you with my sorrow's."
,,You don't. We listen and you talk." Zegt Zayn en legt zijn hand op mijn schouder. Ik kijk hem in zijn ogen en zucht diep.
,,Oké. I think my dad find out that I'm gay."
,,You're gay?" vraagt Liam en kijkt me aan. Ik knik.
,,Yes. I like you Liam, but I'm not in love. I'm in love with a girl from the Netherlands. Her name is Hailey and she was by my house. My dad questioned her, I think, and now he known's that I'm gay."
,,If there is anything we could do for you..." Harry kijkt me aan.
,,Yes, please enjoy me for today and tomorrow. A little bit of distraction is more than welcome."
,,You can count on us." Zegt Zayn en geeft me een knuffel.
,,Thanks Zayn!" zeg ik en kan weer lachen. Nog steeds heb ik zorgen voor morgenavond, maar die kunnen wachten. Nu ga ik het nog even gezellig hebben met Sara en de jongens van One Direction!


Reacties:


elma
elma zei op 28 sep 2013 - 17:37:
Hopelijk komt alles nog goed (:


DjMalikjuh
DjMalikjuh zei op 15 juni 2013 - 0:18:
iedereen weet het
nu komt alles goed, toch?