Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Miley Cyrus » De ontmoeting (AF) » H31

De ontmoeting (AF)

19 juni 2013 - 18:23

1181

2

364



H31

Enjoy! ;)

POV Julia
Een week, een hele week heb ik nog in het ziekenhuis gelegen. Er is niks gebeurd waardoor ik boos ben geworden. Ik kijk naast me en zie Sara en Hailey allebei op het bed liggen. Ze slapen. De schatten zijn er elke dag voor me geweest en mijn vader heb ik niet meer gezien. Dan komt de dokter binnen.
,,Goedemorgen mevrouw de Ridder." Zegt hij en geeft me een hand. Nu worden Hailey en Sara wakker. De dokter schijnt weer met dat irritante lichtje in mijn ogen. ,,Dat is een grote vooruitzicht, mevrouw de Ridder." Zegt hij als hij klaar is met de testen. ,,U mag vandaag naar huis." Ik ben blij.
,,Serieus?" Hij knikt.
,,U kunt zich ook weer beetje opwinden, als u dat wilt. Het is niet gevaarlijk meer, u heeft voldoende rust genomen." Er komt een andere zuster rennend naar binnen.
,,Dokter Rasters, er is een spoedgeval bij de OK."
,,Sorry." Zegt hij en rent achter de zuster aan.
,,Je mag naar huis, Juul." Zegt Hailey en omhelst me. Er gaat een rilling door me heen. O, wat zou ik graag iets met haar willen! Ik mag naar huis! Dan worden mijn ogen opeens groter.
,,Wat is er Juul?" Sara kijkt me aan.
,,Ik mag naar huis..."
,,Dat is toch goed nieuws?"
,,Naar huis! Ik ga niet naar huis! Mijn vader is daar...mijn vader!" Ik adem iets harder en dan voel ik een hand op mijn hand. Het is de hand van Hailey en ik wordt warm van binnen. Ik kijk haar aan.
,,Rustig maar Juul. Je gaat niet naar huis, desnoods ga je met mij mee naar huis en anders met Sara." Ze wrijft over mijn hand met haar vinger. De tintelingen gaan door mijn lichaam. Ik hou zo ontzettend veel van haar dat ik het uit wil schreeuwen.

POV Harry
Ik loop richting de ingang van het ziekenhuis. Ik was vanochtend bij het huis van Sara, maar toen was ze al naar het ziekenhuis. We hebben nu officieel een week verkering en het is geweldig! Ik heb mijn ouders gebeld en ze willen haar snel ontmoeten en dat komt goed uit nu ze bij ons mogen onderduiken. Ik kijk om me heen. 'Wat is het eigenlijk een groot ziekenhuis.' Merk ik op. Er zullen vast veel ongelukken gebeuren anders heb je niet zo'n groot ziekenhuis. Ik volg de blauwe lijn naar de lift en druk op de knop naar de vierde verdieping. In de lift staat een meisje van denk een jaar of veertien en die herkent me.
,,Omg!" Zegt ze. ,,You are Harry Styles!"
,,Yes, that's right." Ze houdt een schrift omhoog en haar vader houdt een camera vast.
,,Can I have your autograph?"
,,Of course." Ik geef haar mijn handtekening en ga met haar op de foto. Hopelijk kom ik niet meer fans tegen. Ik stap de lift uit en haal opgelucht adem. Hij zijn alleen maar verplegers op de afdeling. Ik loop naar de kamer waar Julia ligt en stap de kamer in.
,,And? Good news?"
,,Yes." Zegt Julia. ,,Today I may go home."
,,Really?"
,,Yes. But you came here for Sara?"
,,No, also for you. I called my parents and they think it's the best you stay with us in London." Ik zie haar blij kijken, maar niet lang daarna ook een beetje verdrietig. Ze kijkt Hailey aan.

POV Julia
Yes! Ik mag naar Londen! Wacht eens even, Hailey...! Ik kijk haar aan en zie een teleurgestelde blik in haar ogen.
,,I'm sorry Harry." Zeg ik. ,,But I'm not going with you to London."
,,Wat?! Nee, jij gaat naar Londen." Ik kijk Hailey aan.
,,Ik wil niet naar Londen." Zeg ik. Ik hoop dat ze nu snapt waarom niet, maar ik zie haar naar me kijken alsof ik gek ben.
,,Waarom niet? Het is je droomstad."
,,Ja, maar ik ben daar zo alleen."
,,Je hebt Sara toch?" Ik hoor Sara lachen naast me. Ze begrijpt me!
,,Anders ga jij toch ook mee, Hailey." Zegt ze. Ik kijk Hailey aan en hoop dat ze ja zegt.
,,Ik begin daar ook aan een studie." Zeg ik. ,,Dan kan jij dat toch ook doen?"
,,Ja, maar ik weet niet hoe mijn ouders daarover denken."
,,Het lijkt wel alsof je niet met me mee wilt." Zeg ik. Ze kijkt me aan en wordt een beetje rood.
,,Jawel, maar ik moet het eerst met mijn ouders bespreken. Dit is een grote stap."
,,Oké." Zeg ik en zie de dokter naar me toe komen.
,,Ben je klaar om naar huis te gaan?" Ik knik. Ik stap het bed uit en daarna mag ik het ziekenhuis uit.
,,Mijn koffer staat nog bij jou." Zeg ik tegen Hailey. Ze knikt. ,,Kom dan gaan we die ophalen en gelijk vragen of je mee mag van je ouders." Ik pak haar hand en trek haar mee. Sara en Harry volgen ons.

POV Hailey
Julia houdt mijn hand vast! Maar niet lang, want we zijn veel te snel bij mijn huis. We stappen naar binnen en gaan gelijk de koffer van boven halen. Als we terug zijn beneden lopen we de woonkamer in.
,,Julia, gaat het weer een beetje met je?" mijn moeder gaat naar haar toe.
,,Ja, gelukkig wel. Als Hailey en Sara er niet waren geweest, was ik nu dood."
,,Zo moet je niet denken. Je moet denken: Kijk mij, ik heb het gehaald!' anders ga je alleen maar het slechte denken en je bent er nog." Ze glimlacht naar mijn moeder. Ook mijn vader komt naar haar toe en omhelst haar blij. Ik zie Julia denken.
,,Wat denk je?" Fluister ik.
,,Waarom zijn mijn ouders niet zoals die van jou. Jou ouders accepteren mij zoals ik ben." Ze slikt haar tranen weg.
,,Sorry, dat weet ik niet. Wel weet ik dat je nooit meer terug gaat naar je huis."
,,Nee, want we gaan naar Londen." Weer pakt ze mijn hand. Ik lach verlegen en kijk mijn ouders aan.
,,Mam, pap." Begin ik. ,,Sara en Julia gaan verhuizen naar Londen. Ze hebben daar een appartement gevonden, met drie slaapkamers, een badkamer en een woonkamer natuurlijk. Maar uhm...nu hebben ze aan mij gevraagd of ik mee wilde. Mag ik?" Ik kijk mijn ouders aan. Ze overleggen even met elkaar. Dan komt mijn moeder naar me toe en neemt me mee naar de gang.
,,Hailey, je mag mee alleen als je daar een goede opleiding vindt." Ik omhels haar blij.
,,Bedankt mam."
,,Graag gedaan en maak er dit keer werk van." Zegt ze met een knipoog.
,,Wat bedoel je?"
,,Met Julia." Ik schrik een beetje. ,,Ja, jij dacht zeker dat ik het niet doorhad? Ik wist het vanaf het moment dat je thuis kwam na je wandeling met Saldi." Ik kijk onze hond aan en lach. ,,Nou, maak er werk van!" Ik knik. We lopen weer terug naar de woonkamer.
,,Ik mag mee." Zeg ik tegen Julia en Sara.
,,Geweldig!" Julia omhelst me en even blijven we zo staan. Dan stap ik achteruit.
,,Ik ga mijn koffer inpakken." Ik loop naar boven en pak snel, heel snel mijn koffer in. Een half uur later ben ik terug beneden en lopen Sara, Julia, Harry en ik de deur uit.


Reacties:


elma
elma zei op 22 juni 2013 - 23:59:
Yeah ze mag naar Londen


DjMalikjuh
DjMalikjuh zei op 19 juni 2013 - 18:44:
WOWWHWOOOOHHH!
Ze gaan naar Lon-den ze gaan naar Lon-den!