Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Vampire Diaries » Eternal Love. » The first steps.

Eternal Love.

19 juni 2013 - 20:03

371

1

294



The first steps.

Toen ik mijn ogen opende wist ik meteen dat er iets veranderd was. Mijn zicht was verslechterd. Langzaam krabbelde ik overeind. Ik stond wankel op mijn benen. 'Mijn hemel,' zei ik zachtjes terwijl ik met mijn hand langs de bank streek. De stof voelde anders tegen mijn huid. Ik kon de structuur minder voelen, maar mijn vingertoppen tintelden van de aanraking.
Ik kon haast niet geloven dat het me echt gelukt was. Er was maar een manier om erachter te komen. Zo snel als ik kon - menselijke snelheid - rende ik naar beneden, richting het bosje vervainplanten dat ik bewaarde. Ik bleef even voor de plant staan en strekte toen aarzelend mijn vingers uit. Zodra ze de bloem raakten trok ik ze al terug, maar ik voelde geen pijn. Nogmaals legde ik mijn hand op de bloem. Niets.
Ik ademde scherp uit en viel op de grond. 'Ik ben weer mens,' fluisterde ik tegen mezelf. Ik pakte mijn mobiel uit mijn zak. Mijn vingers aarzelden boven de toetsen, maar uiteindelijk tikte ik Matts nummer in.
'Matt,' zei hij toen hij opnam.
'Matt,' zei ik, plotseling onzeker. 'Matt. Met mij. Rebekah.'
Hij zei niets. Ik huiverde. Nerveus plukte ik aan mijn haar. 'Ik moet je wat vertellen, Matt. Het is gelukt. Ik ben...'
Vervuld van geluk sprak ik het woord 'menselijk' uit. 'Ik ben weer mens, Matt.'
Ik verwachtte dat hij iets zou zeggen. Op zijn minst een felicitatie. Hij wist hoe graag ik dat wilde.
'Ga je niets zeggen?' vroeg ik toen de stilte een minuut aanhield. 'Matt?'
'Je hebt het medicijn genomen?' zei hij uiteindelijk. 'Maar...'
Voordat hij verder ging, wist ik al wat hij wilde zeggen. 'Maar Elena dan?'
Ik gromde nog net niet van woede.
De gedachte 'ik vermoord haar' kwam hetzelfde moment in me op als het moment dat ik besefte dat zij vampier was en ik mens. Ik maakte geen schijn van kans.
'Zij had het meer verdiend dan jij,' zei Matt. 'Zelfs Damon had het meer verdiend dan jij.'
Ik opende mijn mond om wat te zeggen, maar er kwam niets uit. Er sprongen tranen in mijn ogen. Matt hing op.
Ik staarde naar mijn telefoon. 'Ik maak geen kans tegenover Elena,' zei ik tegen het scherm. 'Niet op lichamelijk gebied, zelfs niet op Mattgebied.''


Reacties:


Elientjheu
Elientjheu zei op 9 sep 2013 - 20:27:
arm meisje toch snel verder xxx