Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen ιn schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Dark turns into light • Niall Horan » Stalking • 002

Dark turns into light • Niall Horan

20 juni 2013 - 21:50

792

8

418



Stalking • 002

hello beautiful people <3 Ik hoop dat jullie het nog steeds leuk vinden!

POV Jade Florence Hall

"Meen je die serieus?"
Olivia keek me een beetje bangig aan. Ik knikte en keek naar de grond.
"Hoe zag hij eruit dan?", vroeg Ashley terwijl ze een random boek van een plank pakte en hem opensloeg.
We zaten in de mediatheek aan ons verslag voor Duits. Poppy was druk aan het typen terwijl Olivia, Ashley en ik er vermoeid omheen zaten.
"Blond. Blauwe ogen. Heel gespierd."
"Klinkt als een onzichtbare vriend," mompelde Poppy terwijl ze het boek uit Ashley's handen trok en hem opensloeg op de goeie bladzijde.
Ik keek Poppy boos aan. Alsof ik dit allemaal verzon.
"Blond met blauwe ogen...", herhaalde Ashley.
Ik knikte en keek haar aan. Haar ogen begonnen te glinsteren en een kleine glimlach verscheen op haar gezicht.
"Is dit niet gewoon een smoes?"
"Smoes?", stootten Olivia en ik tegelijkertijd uit.
Ashley knikte en draaide aan een pluk van haar lange donkerbruine haar. Door de glimlach was haar beugel zichtbaar.
"Jij hebt gewoon al dagenlang een vriendje, alleen heb je geen idee hoe je het aan ons moet vertellen. Nou het is wel duidelijk hoor. Hoe lang is het al gaande?"
Ik keek haar met open mond aan.
"W-wat?"
"Hebben jullie al-", zei Poppy terwijl ze me met een judging-you blik aankeek.
"Nee!", zei ik boos.
"Ik stond gewoon bij mijn kluis, deed hem dicht en toen stond die gast daar. Het is niet mijn onzichtbare vriend of vriendje. Wat denken jullie wel niet van me, zeg."
Ik stond op en haalde mijn jas van de stoel af. Ik trok hem aan en pakte mijn tas.
"Wat ga je doen?", vroeg Olivia terwijl ze ook opstond en me achterna liep.
"Naar huis. Ik heb geen zin in dit gedoe."
"Ik geloof je", zei Olivia terwijl ze me bij mijn arm pakte.
Ik keek haar aan. Ze meende het echt.
"De anderen maken maar gewoon een grapje. Je weet toch hoe Ashley is?"
Ashley was precies hetzelfde als ik. Ik zuchtte en knikte. Ik trok mijn jas uit en liep terug naar het groepje.
"Hoe zeg je, niet alles is wat het lijkt in het Duits?", vroeg Poppy terwijl ze ons vragend aankeek.
Ik haalde mijn schouders op en pakte een woordenboek. Zo ging het de rest van de middag door.

Rond half vijf was ik thuis. Ik duwde de deur open en gooide mijn jas op de grond.
"Volk!", schreeuwde ik.
Het was akelig stil. Ik zuchtte en gooide mijn tas op de tafel. Mijn ouders waren allebei nog op werk en waarschijnlijk was mijn zusje al naar dansen, dus had ik het rijk voor mij alleen. Dat betekende ook: zelf koken. Ik ging wel patat halen. Toen ik mijn agenda pakte om mijn huiswerk te checken voelde ik mijn mobiel in mijn zak trillen. Ik legde mijn agenda op te tafel en pakte mijn mobiel. Een nieuw bericht.

What are you wearing?

Verzonden door onbekend. Mijn hart begon te bonken in mijn keel. Met trillende handen legde ik mijn mobiel op tafel. Ik voelde mijn ogen vollopen. Het was die jongen. Ik wist het zeker. Die jongen was niet goed. Er werd op het raam geklopt. Nee. Nee. Nee. Ga weg. De deurbel ging. Ik pakte mijn mobiel en toetste het alarm nummer in. Met mijn vinger boven de "bel" knop liep ik langzaam naar de deur toe. Door het mozaïk kon ik niet zien wie het was. Ik maakte de deur open. Ik kreeg geen adem. Ik keek ik twee bruine ogen. Het was Poppy. Achter haar sprongen Ashley en Olivia vandaan. Ik sloeg een zucht van opluchting. Ik klikte het alarmnummer weg en keek de drie opgelucht aan. Toen Ashley de tranen in mijn ogen zag liep ze naar me toe.
"Jezus Jade, alles goed?"
Ik knikte en knipperde met mijn ogen om de tranen weg te krijgen.
"Ik dacht dat jullie die gast waren", zei ik terwijl ik een traan van opluchting wegveegde.
"Jeetje", zuchtte Ashley terwijl ze me een knuffel gaf.
Olivia hield de plastic tassen omhoog.
"We hebben chinees gehaald!", zei ze om me op te vrolijken.
Ik grinnikte en liet ze binnen.

Toen we aan tafel met een bord vol chinees zaten liet ik het bericht zien.
"Ehm, Jade", zei Poppy terwijl ze mijn mobiel teruggaf.
"Ben je geschrokken van dat smsje?"
Ik keek haar vragend aan en knikte.
"Het is mijn nieuwe nummer", piepte Ashley.
"Wat?"
"We vonden het wel grappig. Maar als we even door hadden gedacht hadden we geweten dat het een slecht idee was..."
Het is even doodstil. Dan barst ik in lachen uit.
"Die is eigenlijk best goed!", grinnik ik.
We begonnen allemaal te lachen. Ik was dolblij dat het Ashley was en niet die gast. Maar nog steeds voelde ik me een beetje vreemd... Wat als ik hem morgen tegenkwam?

~~~
Oke voor alle duidelijkheid, JE MOET ALTIJD EEN REACTIE ZETTEN ALS JE EEN MELDING WILT anders raak ik het overzicht kwijt. Ik zat dit wel altijd erbij melden natuurlijk!


Reacties:

1 2

elma
elma zei op 23 juni 2013 - 16:26:
Zoo spannend!

Melding! (:


DjMalikjuh
DjMalikjuh zei op 21 juni 2013 - 22:05:
Snel verder! Xx


IrelandGeek
IrelandGeek zei op 21 juni 2013 - 7:32:
OMGGGGGGGGGGGG WEEEEEER FANTASTIC SCHRIJF SNELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL VERDER AUBBBBBBBBB


laurastyles
laurastyles zei op 21 juni 2013 - 7:26:
melding maar dst wist je al hihi
xoo


MichelleSky zei op 20 juni 2013 - 23:05:
Melding please!!!