Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Bijbel » what hapens to a boy when she commes down » proloog

what hapens to a boy when she commes down

24 juni 2013 - 9:52

686

1

346



proloog

dit is geschreven, maar zo zal het verhaal niet worden verteld, maar zo weet je wat ervoor gebeurt is.

Ren.
Het is nu al tien dagen aan de gang. Ik weet eigenlijk niet wat “het” is. Op de eerste dag begon de grond alleen maar een beetje te schudden, zelfs merkte ik het niet eens. De mensen op het journaal zeiden dat het aardbevingen waren. Aardbevingen, hier in Nederland, klonk niet erg geloofwaardig. Ik heb sommige mensen het de “Apocalyps” horen noemen, misschien is dit wel “Hell on Earth”. Die mogelijkheid gaat met de dag minder raar klinken. Het zou tenminste een verklaring zijn voor wat “het” is, maar wat “het” ook is, het heeft alles van me afgenomen, alles wat ik lief had. Op de tweede dag waren die kleine trillingen niet meer zo klein. De hele dag was er niets, tot aan het einde van de middag. Door een Aardbeving waren bijna alle huizen ingestort, omdat onze huizen niet waren gebouwd op zo iets te weerstaan. Mijn hele familie was bij mij thuis. Mijn opa en oma, mijn ouders en mijn kleine zusje Deana. Deana, ze was hetgeen dat ik het meest koesterde. Ik weet nog hoe ze elke dag na school naar mijn kamer kwam en dat we dan samen in stilte ons huiswerk deden. Ze was bijna klaar met de eerste en zou met een prachtig rapport overgaan. Ik weet nog dat ik super trots was toen ze vijf achtenveertig had gehaald op haar cito. Ze kwam op dezelfde school als ik. Ik zou volgend jaar naar de zesde gaan en daarna gaan studeren. Ik wist alles van het leven van mijn Deana en zei op haar beurt wist ook alles van mij. Als we klaar waren met ons huiswerk zou ze me altijd alles over haar dag vertellen. Over welke leraren ze niet aardig vond, welke jongens ze leuk vond en welke meisjes ze wel en niet mocht. Als ze klaar was met mijn dag zou ze doorvragen naar mijn dag totdat ze alles ervan wist. Snap dit niet verkeerd, ik had een sociaal leven, veel vrienden en een ongelofelijke knappe vriendin. Ik ging gewoon op vrijdag avond uit en ging naar feestjes in het weekend, maar mijn ouders hadden hele strakke regels over doordeweekse dagen, zo is de band tussen mij en Deana ontstaan. Nu is ze er niet meer. Ik was toen het gebeurde op een feestje bij vrienden, zijn huis is ook ingestort maar ik stond op dat moment in de tuin samen met de meeste mensen. Nu is ze dood. Er werd geadviseerd om uit de stad te vertrekken en dat deed ik ook. Ik haalde onder het puin van wat ooit mijn huis was de autosleutels van de auto van mijn ouders en reed de stad uit. Ik had erg veel geld gespaard en ik haalde de rest van het geld van mijn ouders van hun rekening. Ik had niet echt een bestemming, dus ik reed maar naar het zuiden. De auto van mijn ouders staat nu ergens aan de kant van een weg. Ik loop nu al voor twee dagen. Na zeg dagen rijden was de benzine op bij tankstations, want er kwam geen nieuwe. Mijn water is bijna op en ik heb geen eten meer. Ik begin nu maar een soort dagboek bij te houden, in de hoop niet gek te worden. Als dit echt “Hell on Earth” is, ben ik maar over één ding boos. Als dit het werk van de duivel is, waar is God?

Deany
Ik kijk voor de zoveelste keer naar beneden. Het gaat daarbeneden nu al tien dagen mis. Overal gebeuren er rampen en gaan er mensen dood. Het is bijna ondragelijk om naar te kijken. Niemand die naar beneden is gegaan is nog teruggekomen. Dat maakt me nu nog wel heet meeste zorgen. Is het dan zo erg dat zelfs zij het niet aankunnen. Altijd gaan dezelfde naar beneden en zijn dan weer binnen drie dagen terug. Het is nu al negen dagen geweest. Ik weet dat er waarschijnlijk veel problemen gaan komen van het besluit dat ik nu neem, maar ik kan het niet langer aanzien.

Na dit te hebben geschreven neemt ze een keer diep adem en ze springt


Reacties:


Redhead zei op 22 juni 2015 - 19:38:
Stoer!