Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » de volgende generatie, door de oogen van rose weasley (PAUZE) » 1e dag op zweinstein

de volgende generatie, door de oogen van rose weasley (PAUZE)

4 juli 2013 - 20:24

969

1

362



1e dag op zweinstein

Rose Weasley is eindelijk aan gekomen bij zweinstein het is tijd voor het in delen van de 1e jaars over de afdelingen. Rose heeft al een paar nieuwe vrienden gemaakt, maar ze heeft nog lang niet iedereen ontmoet. -voor tips, ideeën en meningen graag een reactie.

ik ben dood op van de langen trein reis, we stappen uit (James, Zuki, Genna, Parker, Albus en ik) de zweinstein expres.
daar staat Rubeus Hagrid , de half reus half tovenaar.
mama had het veel over hem hij zou zijn leven geven voor mama en papa en nog meer mensen (Lily Potter, James Potter -vader en moeder oom Harry- oom Harry en Albus Perkamentus).
hij riep met zijn harde overwelvende stem 'Alle 1e jaars hier heen!', dus we deden wat hij vroeg en wij kwamen naar hem toe.
op het eerste gezicht herkende hij ons niet tot dat Albus zij: 'Hoi Hagrid!'

' Merlins baard, Albus Sevenis Potter! nu alleen Lily nog en de helle familie Potter is op zweinstein' was Hagrid's antwoord.ik keek hem beledigt aan, mijn familie zit hier nog wel langer op school dan zijne hoor.
hij zag schijnbaar mijn blik en zij snel 'en de volgende van de Weasley's ook al terwijl er ook nog andere weasley's zijn'(lucy,Molly,Louis,Dominique en Victoire).
mijn gezicht klaarde op, Zuki keek om zich heen en zag in eens die genen die ze zocht.

[/b]
ik volgde haar blik wand ik was wel heel nieuwsgierig toen zag ik het, het was Scorpius die ze zocht.
ze werd spontaan vuur rood en zwaaide verlieft naar hem.
ik moest van binnen kei hard lachen maar dat kon in natuurlijk niet makken, dus hield ik het in.
we moesten van Hagrid mee lopen tot we bij een kleinen haven kwamen waar alle maal kleinen bootjes lagen.
Hargid verdeelde ons in groepjes van 4 een van ons kreeg een lantaren, ik zat met Albus, Scorpius en Genna in een groepje,Zuki baalde enorm.
zij moest met de tweeling Agnes en Aglaia Finnigan en Kaspar Jordan.

-later in de hal
iedereen was opgewonden en benieuwt wie in welke afdeling zou komen, behalve Albus wat wel opviel.
tot er op eens een krom lopende oude man aan kwam gelopen die met een kassende oude stem zij: 'Ik ben de conciërge van deze school, en ik kan meden delen dat ze binnen klaar zijn voor jullie komst.'
het was vrijwel duidelijk dat we hem moeste volgen dus dat dennen we dan ook.
de deuren van ze grootte zaal zwaaiden open, het zag er wonderlijk uit.
ik zag de 4 afdelings tafels, en natuurlijk niet te vergeten de prachtige plafon.
dat leek als of er geen dak op zat. (mijn moeder had me dat verteld en nog veel meer dingen over het plafon)
in eens staat er een oude vrouw op, 'Minerva McGonagall' zij ik tegen Genna.
mvr. McGonagall begon haar spiets,

Beste leerlingen,
het is heel fijn om jullie weer welkom te heten.
voor alle leerlingen is het nog steeds verboden om in het verboden bos te kommen, tenzij je een gruwelijke dood wild ondergaan.
en verder wil ik de 1e jaars hartelijk verwelkomen op zweinstein.


ze knikte naar de conciërge, en zij pakte een grootten rol perkament, terwijl de conciërge de vervorm-fraaide hoed op pakte.
mvr. McGonagall riep de eerste naam : "Jefferson Walker".
er kwam van uit achter in de rij een lange jongen met bruine stekeltjes aan gelopen, iedereen staarden hem aan.
hij gaat zitten op het krukje en de conciërge legt deed hoed op zijn hoofd, de hoed hoefde duidelijk niet lang naar te denken wand hij riep vrij wel "grifoender".
een paar leerlingen later...
het meisje Vanessa Finch liep heel vrolijk naar de tafel van huffelpuf, toen mijn naam werd geroepen door mvr. McGonagall "Rose Weasley"...
in de zaal zag ik een paar mensen grootten ogen kregen (lucy,Molly,Louis,Dominique en Victoire) want tja ik was een weasley.
ik liep naar voren en ging op het krukje zitten, de hoed werd op mijn hoofd gezet.
in eens zij er een donkere stem, '*zucht* weer een weasley... raar de vorige generatie's was alle maal grifoendor, maar deze.. tja wat zulle we doen... ik weet het.'
toen werd er door de zaal geroepen "Ravenklauw!"
ik was als de dood ik zat niet bij Albus, niet bij Scorpius , niet bij James (ook al was ik daar wel een beetje blij mee) en niet bij Genna (Alle maal bij zwaderig behalve James).
ik ging zitter aan de tafel van Ravelklauw en werd meteen welkom geheten door Victoire en Moly, en natuurlijk de rest van Ravelklauw.
Zuki was inmiddels op geroepen en was al op het krukje gaan zitten, niet veel later riep de hoed "Ravelklauw!" nog een keer.
ik was super blij dus sprong ik op en knuffelde ik haar heel stevig.


even later.. (alle leerlingen waren ingedeeld)

mvr. McGonagall ging weer staan en zij:

Voor dat we beginnen aan het lekkere avond maal wil ik jullie nog even voorstellen aan de nieuwe leraren van zweinstijn.
als eerste meneer Egor Russell van hem krijgen jullie toverdranken komende jaren.
dan als 2e mvr. Maddy Shaw haar krijgen jullie voor dreuzelkunde.
dat was het wel weer laten we nu maar beginnen aan avond maal.


ze klapte 2 keer in haar handen en er verscheen overherlijk eten op tafel, je wist gewoon niet waar mee je moest beginnen.

later in de afdelings kamer

zuki en ik zaten op een van de banken, onze school boeken door te kijken.
toen er een jongen vroeg of hij der bij mogt kommen, enom aardig te zijn zijden we in koor: "maar natuurlijk".
het was duidelijk ook een eerste jaars, we stelde ons eerst voor 'Rose Weasley..','Zuki Chang','Wang Davies'.. . het was niet lang stil, we hebben de helen tijd nog gepraat over onze familie's (mijne was nog al bekend, met mijn bekende oom), zijn vader was de aanvoerder van het Ravelklauw's zwerkbal team geweest.
we hebben nog lang door gepraat tot dat we besloten om naar bed te gaan want we waren best wel moe van deze dag....

[b]Lief dagboek,
het was vandaag geweldig ik ben eindelijk op zweinstein!
ik heb al veel vrienden, en mijn afdeling is Ravenklauw.
ik ben er super trots op, ik voel me al helle maal thuis.
maar ik mis wel Quincy (mijn Paard) wel erg.
maar ik ga snel slapen ik ben dood op, en morgen beginnen de lessen al! spannend!
doei!...
(stuk uit rose dag boek)


Reacties:


Rukia
Rukia zei op 4 juli 2013 - 22:48:
hey, jouw verhaal is best wel een leuk idee, Rose ziet er echt een leuk personage uit maar je hebt wel een hoop schrijffouten die het een beetje verwarrend maakte om te lezen. Misschien daar wat beter op letten, en ik heb nu al twee keer Albus Sevenis Potter gelezen terwijl het toch wel Severus Potter is. (even ter informatie gewoon)