Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Twilight hongerspelen crossover: wat als alles anders was... » Ik moet dit doen..

Twilight hongerspelen crossover: wat als alles anders was...

30 juni 2013 - 13:43

349

2

265



Ik moet dit doen..

Nadat de ceremonie was afgelopen werden we door een groep vredebewakers weggebracht naar een kamer in het Gerechtsgebouw. Peeta en ik kregen elk een andere kamer. Hier moesten we wachten totdat onze familie en vrienden ons kwamen opzoeken voordat we naar het capitool werden gebracht voor de spelen.

Na ongeveer 5 minuten hoor ik dat mijn familie eraan kwam. Het leek een eeuwigheid te duren voordat ze eindelijk binnenkwamen op menselijk tempo.

Zodra de deur dicht is barst Edward los "Wat denk je in vredesnaam dat je aan het doen bent?! Heb je dan helemaal niet aan ons gedacht?"
Kalm keek ik hem aan. "Hoeveel heb je hem verteld?" vroeg ik aan Alice.
"Alleen dat het jouw idee was en dat je er een goede rede voor had. Ik dacht dat je het beter zelf aan ze kon uitleggen." zei Alice
"Oké" zei ik. Ik liep naar Edward toe en pakte zijn handen beet.
"Natuurlijk heb ik aan jullie gedacht" vertelde ik rustig "Maar jullie moeten ook de reden weten waarom ik dit doe. Ik doe dit omdat ik er gewoon niet tegen kan dat er elk jaar 23 kinderen worden vermoord en 1 kind getraumatiseerd achterblijft. En waarom zou ik dan niet zelf meedoen. Het is niet alsof ik zelf heel veel gevaar loop."

Edward zuchtte. "Ik snap het, maar het betekend niet dat ik het prettig vind."
"Dankje"zei ik tegen hem, terwijl ik mijn familie een voor een aankeek. Ik eindigde bij Renesmee.
"Er zal me echt niks overkomen Nessie." zei ik, terwijl ik haar omhelsde.
"Ik zal je missen" zei ze.
"Ik zal jullie ook missen. Maar ik moet dit nou eenmaal doen." zei ik
"Dat weet ik mam. Zorg goed voor jezelf, dan zorg ik er wel voor dat papa niks stoms doet." zei Renesmee met een glimlach.
Ik keek Jacob aan. "Zorg goed voor haar. Ik zou mezelf nooit vergeven als haar iets overkwam."
"Tuurlijk Bells. Zorg jij nou maar dat je jouw missie voltooid, dan zorg ik wel voor Nessie." zei hij, terwijl hij ondertussen naar zijn vrouw, en mijn dochter keek.

Hierna hoorden we een vredebewaker naar de kamer lopen die zei dat het bezoek over was.


Reacties:


Dreamy zei op 9 feb 2015 - 20:30:
ze vond Nessie toch een vreselijke bijnaam?


Elientjheu
Elientjheu zei op 23 aug 2013 - 14:46:
ah, Jacob gevonden