Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » City of Secrets | Mortal Instruments » |Proloog

City of Secrets | Mortal Instruments

12 juli 2013 - 22:46

236

8

199



|Proloog

De bibliotheek van het Instituut was leeg. Ik staarde naar de plek waar ik Jace voor het laatst had achtergelaten en de herinneringen kwamen omhoog, als golvend water wat je niet kon ontwijken. Ik miste hem gewoon.

Hij staarde me aan met ogen zo doordringend, dat ik niet wist of hij boos was of bezorgd. Ik liet mijn ogen zakken en wachtte tot hij iets zou zeggen, maar dat deed hij niet. Hij hield zijn lippen strak op elkaar, en dat zat me dwars.Ik zette mijn eerste stap richting de uitgang van het Instituut om hem achter te laten. Puur uit veiligheid. Mijn hart zei anders, maar ik wist beter. Luister niet naar je hart, Elena, zei ik tegen mezelf.
'Elena, doe het niet.' hij kwam op me afgelopen, op dezelfde manier waarop hij altijd deed als ik gebroken was. Zijn handen wilden de mijne vasthouden. En dat deden ze.
'Ik moet.' mijn stem was een versplinterd geluid. Fragiel. Gebroken. 'Ik ben een gevaar voor jou en alle anderen...'


En dat was de laatste keer dat ik hem had gezien. Ik miste zijn handen, zijn koele ademhaling. Zijn aanwezigheid.
De klok van het Instituut sloeg en ik huiverde. Elf uur. Het was tijd. Dit zou het einde betekenen. Niet alleen van mij, maar van iedereen.
'Elena,' een rilling trok over mijn rug toen een herkenbare stem mijn naam sprak. Misschien was dit toch niet het einde.


Reacties:

1 2

Bumblebee
Bumblebee zei op 9 aug 2013 - 19:59:
Beeauuutiful! I just love it!
X


Chrissy
Chrissy zei op 16 juli 2013 - 15:17:
*slaat hoofd tegen bureau*
DIT IS AMAZING GEWELDIG AHJGSUBSNBSJDJ GA WEG JIJ PERFECT PERSOON MET JE PERFECTE SCHRIJFSKILLS OMGGGGGGG
Dus ja. Me likes. Melding?

Kusss


BlackForest
BlackForest zei op 13 juli 2013 - 21:24:
Dit is nog maar de proloog en ik vind het gelijk al te gek..


Hermelien
Hermelien zei op 13 juli 2013 - 10:17:
Stunning.. absolutely stunning ;o


Rukia
Rukia zei op 12 juli 2013 - 23:53:
omg omg...
Meer meer meer, petieterig klein stukje en toch word ik er al meteen door opgeslokt. Nu wil ik de verhalen zeker lezen