Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » schuldig » hoofdstuk 22

schuldig

23 juli 2013 - 16:10

943

11

527



hoofdstuk 22

Hazel POV (nee die kennen jullie nog niet)

Ik zit voor de laatste keer met Aiden in mijn armen. Hij is 6 maanden oud, en echt heel erg schattig. Ik ben zijn opare, al vanaf dat hij 2 maanden is. Maar na vier maanden werken vond zijn moeder toch dat ze er meer voor hem moest zijn en stopte ze met werken. Of terwijl ik ben mijn baan kwijt. Eerst baalde ik er verschrikkelijk van maar later kreeg ik meteen een facature aangewezen en vanmiddag ga ik op sollicitatiegesprek. Ik kijk op de klok en zie dat het 5 voor 5 is. dus Aidens moeder komt zo thuis. Ik ga Aiden echt wel missen, hij is zo schattig. Ik zucht als ik de bel hoor gaan, dat zal ze wel al zijn. Ik open de deur en meteen pakt ze haar zoon uit mijn handen.
‘Bedankt voor je 4 maanden harde werk, je was top’ glimlachte ze naar me.
‘Graag gedaan, uw heeft een schat van een kind’ zeg ik gemeend. Dan stap ik de deur uit, opweg naar huis. Om me daar op te frissen en om te kleden, zodat ik goed over kom bij mijn volgende sollicitatiegesprek.

Louis POV,
Ik wil dit eigenlijk helemaal niet. Maddy is onvervangbaar. Maar het moet van Paul, anders kan 1D niet door gaan. Eerst overwoog ik om met uit de band te stappen maar dat hebben de jongens uit mijn hoofd gepraat. Ze zeiden dat Maddy dat zeker niet gewild had, waar ze gelijk in hebben. Maar toch voelt het niet goed, alsof ik Maddy gewoon vergeet. Maar dat zal ik nooit. Ik zucht en sta dan op, ik loop naar Anne’s kamertje en vraag of ze mee naar beneden gaat. Dan lopen we samen naar beneden. Over een paar minuutjes komt namelijk al een meisje die solicitatie komt doen. Om onze opare te worden. Anne moet daar zeker bij zijn, het word haar oppas. Harry, Zayn, Liam en Niall wonen hier natuurlijk ook, dus zij hebben ook het recht om erbij te zijn. Paul is er ook, hij gaat alle vragen stellen. Ik zucht als de bel gaat. Anne springt meteen op, ‘ik open doen!’ roept ze en ze rent naar de deur. Ik loop achter haar aan, met moeite komt ze bij de deurknop en opent de deur. Ik zie een meisje staan van rond de 19, ze knielt gelijk bij Anne neer.
‘Hoi, jij bent zeker Anne,’ zegt ze vrolijk. Anne klikt vrolijk.
‘En hoe heet u dan?’ vraagt ze vervolgens. Ja we hebben haar wel goed opgevoed.
‘Ik heet hazel’ zegt ze waarna ze weer gaat staan. Ik glimlach naar haar.
‘Louis’ zeg ik terwijl ik mijn hand uitsteek, ‘Hazel,’ herhaalt ze nog een keer. Kom binnen, zeg ik waarna ik naar binnen loop met Hazel achter me aan. Ik wijs haar de bank waar de rest van de jongens ook op zitten.
‘Wil je wat drinken?’ vraag ik,
‘Water alsjeblieft’ antwoord ze netjes.
‘Zozo, doe maar duur,’ grapt Zayn dan. Ze kijkt Zayn dan een beetje vaag aan, waardoor ik zachtjes grikkik.
‘Jullie ook wat jongens?’ vraag ik dan.
‘Bier,’ hoor ik uit 4 monden komen. Ik glimlach en loop dan naar de keuken, ik schenk een water in en pak vier flesjes bier, ook maak ik een bekertje siroop voor Anne. Dan loop ik weer terug.
‘Zo dus ik hoorde dat je al meer ervaring hebt met opare zijn?’ begint Paul
‘Ja, dat klopt bij drie mensen al’ antwoord ze. Aan haar hele houding zie ik dat ze gespannen is. ik probeer haar wat gerust te stellen door naar haar te glimlachen.
‘Moet je niet studeren ofzo?’ vraagt Paul, eigenlijk klinkt het een beetje spottend.
‘Uhm nee mijn study is al afgerond,’ zegt ze.
‘heb je wel eens te maken gehad met de politie?’ vraagt paul. Die vraag vond ik te ver gaan.
‘Paul stop, het lijkt wel een verhoring. Zie je niet dat ze hier ongelofelijk gestrest van raakt’ zeg ik. Hij kijkt me even niet begrijpend aan, dan schud hij zijn hoofd.
‘oke Louis, als jij het niet streng aan wil pakken, dan moet je het zelf maar weten’ zegt hij zuchtend. Dan loopt hij weg.
‘Paul, kom kom terug’ roep ik waarna ik hem achterna loop.

Hazel POV,
oh gosh, nou hebben ze ruzie door mij. Ik glimlach een beetje ongemakkelijk naar de rest. Vanaf de gang hoor ik geschreeuw komen.
‘Sorry,’ zeg ik dan zachtjes.
‘Waarom zeg je sorry, je hebt helemaal niets gedaan’ vraagt Niall.
‘Uhm, nou ze hebben ruzie door mij,’ zeg ik beschamend.
‘Tuurlijk niet, ze hebben niet eens ruzie en al helemaal niet door jou,’ zegt Harry glimlachend.
‘Kom,’ zegt Harry terwijl hij mijn hand pakt. Hij trekt me mee naar de gang waar Paul en Louis nog druk in discussie zitten.
‘Louis, shut up en ga naar binnen. Paul ga alsjeblieft ook naar binnen, ik neem aan dat je nog meer vragen had’ zegt Harry dan vastberaden. Louis en Paul kijken Harry stomverbaast aan. Waardoor ik het niet kan laten zacht te grinniken.
‘Nou weet je wat, als Anne je aardig vind ben je aangenomen’ zegt Paul dan. Ik glimlach dankbaar.
‘Anne,’ roept Louis dan. Het meisje komt vrijwel meteen aangelopen.
‘Ja, papa,’ zeg ze. Louis tilt haar op en loopt dan even weg met haar. Zo zenuwachtig ben ik nooit geweest bij een sollicitatie. Ik weet niet hoe het komt maar ik moet echt aangenomen worden. hier is het een stuk minder saai als al die andere huizen. Ik zucht en Harry geeft me een bemoedigend glimlachje, dan komt Louis terug met Anne. Zijn blik staat strak en serieus.
‘Hazel, het spijt me maar….

ideeën, tips, iemand zin in een q&a?


Reacties:

1 2 3

DjMalikjuh
DjMalikjuh zei op 25 juli 2013 - 20:45:
Hazal word de oppas, daarna blijkt Maddy nog te leven.
Dan worden die 2 beste vriendinnen en word zijn vaste oppas zodat Maddy af en toe bijvoorbeeld wat leuks kan gaan doen met Louis.

. uit!


Ims
Ims zei op 24 juli 2013 - 17:29:
Ik zit hier met een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen...

waarom? waarom? dat is de enige vraag die ik heb waarom?

Snel verder!!!

XxxXxxX


XxAmyxX zei op 23 juli 2013 - 21:59:
melding, EN IK HEB ZITTEN JANKEN BIJ JE VERHAAL EN HEEL STOM DAT MADDY DOOD ISS


Malikaa
Malikaa zei op 23 juli 2013 - 20:12:
Kan Maddy niet gewoon niet-dood zijn, dat ze op de een of andere manier weer tot leven kan komen?
Vast niet =(
Snel verder
xXx


loveyouxx
loveyouxx zei op 23 juli 2013 - 16:37:
Oeff.. wat gaat hij nu zeggen???
Snel verder xx