Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Lily Cullen » 3.

Lily Cullen

21 april 2009 - 15:23

933

0

277



3.

Just read it (:

*Terug thuis*

‘He Esme, Renesmee, Carlisle! Hoe gaat het hier?’ vraagt Edward als we binnenkomen. ‘Papa! Mama!’ roept Renesmee en ze laat zich uit Esme’s armen glijden en rent op ons af. ‘He meisje!’ zeg ik waarna ik haar een kusje op haar wang geef terwijl ik haar oppak. ‘Mama, buiten spelen?’ vraagt ze. ‘Moet papa ook mee?’ vraag ik. Ze knikt. ‘Vraag maar even aan papa dan!’ zeg ik. ‘Papa ook buiten spelen?’ vraagt ze. Edward knikt en zegt: ‘Kom, dan gaan we even naar de rivier!’ Renesmee juigt en vraagt: ‘Mag tante Alice mee? En oom Jasper?’ ‘Ja natuurlijk lieverd! Vraag maar of ze mee willen!’ zeg ik. Ik zet haar neer en ze rent naar Alice en Jasper. ‘Tante Alice en oom Jasper, gaan jullie mee naar de rivier?’ vraagt ze vrolijk. Ik kijk Edward blij aan. Wat ben ik blij met hen! Alice en Jasper stemmen in. ‘Renesmee, dan vind ik dat je opa en oma ook mee moet vragen!’ zegt Edward. ‘Ja papa!’ antwoord Renesmee. ‘Opa en oma, gaan jullie ook mee naar de rivier?’ vraagt ze vrolijk. ‘Nee, ik moet zo werken!’ antwoord Carlisle. ‘Ik ook niet! Gaan jullie maar gezellig met z’n vijven!’ antwoord Esme. Ik glimlach en zeg: ‘Zeker weten dat je niet meegaat?’ Ze knikt en zegt: ‘Zeker weten! Gaan jullie maar!’ Ik pak Renesmee op en we gaan naar buiten. We rennen naar de rivier en ik ga lekker in de schaduw tegen een boom zitten. Renesmee begint visjes te vangen aan de rand van de rivier. Edward komt naast me zitten en denkt: ‘My love, ik hou van je!’ ‘Ik ook van jou! Heel veel! Ik kan me niet meer voorstellen wat ik zonder je zou moeten!’ antwoord ik, denkend. Ik leg mijn hoofd op Edward’s schouder en kijk naar onze dochter. ‘Mama kijk!’ zegt ze dan opeens terwijl ze op ons af komt rennen. ‘Wat is dat, lieverd?’ vraag ik. ‘Visje! Kijk!’ zegt ze. Het visje spartelt op haar hand. ‘Doe hem maar terug in het water!’ zeg ik. Ze loopt terug naar de rivier, gooit het visje er weer in en rent weer op ons af. ‘Mama, wanneer gaan we een keer weer naar oma?’ vraagt ze dan opeens. ‘Ja, wanneer gaan we eens een keer weer naar Rene?’ denk ik, vragend. ‘Als je haar nu opbelt, kunnen we misschien morgen daarheen?’ denkt Edward, antwoordend. ‘Bel oma maar op! Vraag maar of we morgen langs kunnen komen!’ zeg ik tegen Renesmee. Ik geef Renesmee mijn mobiel terwijl deze al overgaat. ‘Met Rene?’ zegt mijn moeder. Door ons goede gehoor kunnen Edward en ik gewoon meeluisteren zonder dat mijn mobiel op luidspreker staat. ‘Hallo oma!’ roept Renesmee blij in mijn mobiel. ‘Hallo Renesmee, hoe gaat het dan met jou?’ vraagt Rene. ‘Goed oma! Mogen wij morgen langskomen?’ vraagt Renesmee. ‘Haha, wat hou ik van jullie 2!’ denk ik. ‘Ik ook van jullie! Jullie zijn perfect, alles wat ik nodig heb!’ denkt Edward. Ik glimlach. ‘Oke, ik geef mama wel even!’ zegt ze. Ze geeft me mijn mobiel terug en ik zeg: ‘Dank je lieverd, ga maar weer visjes vangen!’ ‘Oke!’ antwoord ze. ‘Hallo met Lily?’ zeg ik in mijn mobiel. ‘Hallo met Rene, ik hoorde van Renesmee dat jullie morgen langs willen komen?’ zegt ze vragend. ‘Ja, Renesmee mist haar oma!’ zeg ik. ‘Haha, ik geloof dat Phil en ik morgen wel tijd hebben, zo niet, dan maken we wel tijd! Hoe laat komen jullie?’ vraagt ze. ‘Ik zal het even aan Edward vragen!’ antwoord ik, en aan Edward vraag ik: ‘Hoe laat gaan we morgen naar Rene?’ ‘Ik heb geen idee, hoe laat wil je hier weg rijden?’ antwoord hij. ‘Nu!’ horen we Renesmee roepen van bij het water. Ik lach en antwoord: ‘Nee, we moeten nog eten, en anders zijn we er vanavond om half 9! Dat kan toch niet, lieverd!’ ‘Lily, jullie kunnen wel vanavond om half 9 hier komen! Dan slapen jullie gewoon hier!’ hoor ik Rene opeens zeggen. ‘Euhm, we moeten nog eten! En ik wil niet dat Renesmee straks fast food te eten krijgt onderweg!’ antwoord ik. ‘Hmm, dan eten jullie toch nu?’ zegt Rene vragend. ‘Nou, het is nog vroeg, het is half 4!’ zeg ik. ‘Zeg maar dat we dan nu wel eten en dat we er rond 9 uur, half 10 zijn!’ denkt Edward. Ik kijk hem aan en hij knikt. ‘Maar oke is goed! We eten nu en we zijn er rond 9 uur, half 10!’ zeg ik vrolijk tegen mijn moeder. ‘Oke! Tot vanavond!’ antwoord Rene. ‘Tot vanavond!’ antwoord ik, daarna hang ik mijn mobiel op. ‘Renesmee kom eens hier!’ roep ik. Renesmee komt aanrennen en Edward zegt: ‘Lieverd, we gaan nu even eten, daarna trekken we andere kleren aan en dan gaan we naar oma Rene!’ ‘Jaa! Leuk!’ roept Renesmee vrolijk; ‘Kom mama! Opstaan, papa jij ook!’ Alice lacht en ik lach terug. Ik sta tegelijk met Edward op en we rennen samen met Renesmee het bos in. Ik pak Edward zijn hand vast. Eerst zorgen we dat Renesmee wat heeft, daarna laten we onszelf gaan. Als we genoeg gehad hebben gaan we terug naar de rivier. ‘Alice, jij hebt zo’n goede smaak van kleding! Help ons even iets leuks uit te zoeken!’ zeg ik. ‘Al gedaan, ik wist dat je het zou vragen! Hier, alsjeblieft! Renesmee, zou ik jou even helpen omkleden?’ antwoord Alice. Ze geeft de uitgezochte kleding aan Edward en mij en helpt Renesmee met omkleden. Binnen een halve minuut zijn we klaar om te gaan. We stappen in de auto en gaan op weg naar Jacksonville.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.