Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » SA op aanvraag » SA voor XxAmyxX

SA op aanvraag

26 juli 2013 - 12:28

1109

1

198



SA voor XxAmyxX

"Het komt vast wel goed!"
"Ik weet het niet hoor.. Kun je me echt niet vertellen wie het is?"
"Nee, dan is het geen blind date meer."
"Maar-"
"Geen gemaar en kleed je om. Over een krappe drie kwartier moet je er al zijn." Zei Anne streng en ik gaf zuchtend toe.
Ik wandelde langzaam de woonkamer uit en liep de trap op naar boven. Mijn volgende bestemming was mijn slaapkamer. Ik deed mijn kledingkast open en trok er verschillende kledingstukken uit, die ik even later weer op de grond gooide, omdat het toch niet was wat ik zocht. Uiteindelijk had ik een hoopje kleding over mijn arm gelegd, wat bij elkaar een geschikt setje moest gaan vormen. Ik kleedde me vlug om en liep naar mijn spiegel, waaronder een kastje was neergezet met al mijn make-up, spullen voor mijn haar, sieraden en parfum. Ik maakte me op en keek na tien minuten tevreden in de spiegel. Na nog een snelle blik in de spiegel geworpen te hebben, liep ik mijn kamer uit en ging ik naar beneden.
Anne glimlachte breed toen ze mij zag en sprong meteen op.
"Je ziet er super uit. Laten we gaan, we hebben nog vijfentwintig minuten en het duurt ongeveer een kwartier voor we er zijn."

~~~

Ik liep achter Anne het cafeetje in en zag haar wat praten met een man. Hij maakte wat gebaren en even later kwam ze weer mijn richting uit.
"We moeten daar naar boven." Zei ze en ze wees op een wenteltrap.
Ze ging me voor en ik besloot wat vragen te stellen.
"Ken ik hem?"
"Jawel."
"Is hij knap?"
"Daar kom je wel achter."
"Is hij aardig?"
"Daar kom je ook wel achter."
"Hoe heet 'ie?"
"Daar kom je ook wel achter."
Ik slaakte een diepe zucht en besloot verder mijn mond te houden. We kwamen boven aan en er was een kleine overloop met twee deuren. Op de ene deur stond 'verboden voor onbevoegden' en de andere deur was leeg.
"Deze moet je hebben." Meldde Anne en ik knikte traag.
"Nog enkele minuten en dan komt hij ook. Klaar voor wat Dating in the Dark?" Vroeg ze en ik keek haar met grote ogen aan.
"Dat had je me niet verteld!"
"Klopt." Zei ze triomfantelijk en ik zuchtte voor de zoveelste keer.
"Nouja, ik ben er klaar voor." Antwoordde ik met een glimlach en Anne opende de deur.
Het was pikdonker binnen en ik zette een stap in het zwarte gat.
"Succes." Fluisterde ze me toe en ik knikte.
"Dankje."
Ik liep de donkere ruimte in en zocht op de tast naar iets waar ik op kon gaan zitten. Uiteindelijk vond ik een kleine, maar comfortabele bank en nam ik plaats, terwijl ik wachtte op mijn date.
Even later hoorde ik de deur opengaan en wat stemmen.
"Zeker dat ik haar mag?"
"Vast wel. Ga nou maar, ze wacht al binnen."
Ik deed mijn best om de stemmen te herkennen, maar kon niemand plaatsen bij de geluiden die ik zojuist hoorde. Voetstappen kwamen dichterbij en ik besloot op te staan.
"Ik sta hier."
"Ja.. Wacht, steek je armen eens naar voren." Droeg hij me op en ik deed wat hij zei.
Een aantal seconden later voelde ik twee handen op mijn armen en een tinteling ging door mijn lichaam.
"Daar ben je dus." Grinnikte hij en ik lachte mee.
"Hier staat een bankje. Zullen we anders even gaan zitten?"
"Goed idee."
We namen plaats en ik speelde ongemakkelijk met mijn vingers. Ik vond het maar een vreemd idee om hier met iemand te zitten die ik niet kon zien en bovendien amper kende.
"Zou ik je naam mogen weten?" Vroeg hij toen en ik knikte, tot ik bedacht dat hij dat niet kon zien en ik moest lachen.
"Wat is daar zo grappig aan?"
"Niets. Maar ik knikte en dat kan je niet zien." Legde ik uit, "Ik heet Amy."
"Mooie naam. Ik ben Louis trouwens."
We veranderden vaak van onderwerp en kwamen zo van alles over elkaar te weten. Hij had een goed gevoel voor humor en was niet heel verlegen en rustig van aard. Ik voelde echt een klik.
"Louis?"
"Ja."
"Dit klinkt misschien raar, maar zou ik je haar mogen aanraken? Ik ben benieuwd naar je kapsel."
"Natuurlijk, ga je gang." Antwoordde hij en ik voelde dat hij wat bewoog.
Voorzichtig bracht ik mijn handen naar voren met het doel om zijn hoofd te vinden. En eerlijk, het voelde echt stom. Ik raakte zijn neus en hoorde hem grinniken. Ik tastte zijn gezicht af richting zijn haar en voelde een normaal, kort kapsel, dat een beetje wild viel.
"Welke kleur is het?"
"Bruin."
"Volgens mij is het wel leuk."
"Mijn beurt!" Zei hij toen en ik trok mijn handen terug.
Nu voelde ik twee handen op mijn gezicht en begon ik te lachen. Hij verplaatste ze naar mijn haar en begon te spelen met mijn krullen. Hij dwaalde af naar de puntjes en liet me toen los.
"Weet jij wie dit heeft geregeld?" Vroeg hij toen en ik dacht na.
"Ik denk onze vrienden." Antwoordde ik, "waarom ben je gegaan?"
"Ik was benieuwd naar wie het was en heb er zeker geen spijt van." Zei hij en ik voelde dat ik bloosde.
"Je bent een leuke jongen, Louis." Merkte ik op en ik ging wat dichter tegen hem aan zitten. Hij sloeg een arm om me heen en ik legde mijn hoofd op zijn schouder.
"Hoelang ben je eigenlijk?"
"Kijk zelf maar." Antwoordde ik en ik stond op.
Ik hoorde dat hij mijn voorbeeld volgde en voelde dat er iemand naast me kwam staan. Hij plaatste een hand op mijn arm en ging steeds hoger tot hij op mijn hoofd stopte.
"Je bent ongeveer een halve kop kleiner dan mij denk ik."
"Prima toch?" Zei ik en hij maakte een instemmend geluidje.
"Nog één minuut!" Klonk er toen door de ruimte en ik hoorde Louis lachen.
"Dat was Brian. De vriend met wie ik hier ben gekomen."
"Zullen we hierna nog een keer afspreken?"
"Graag. Als jij het ook wil natuurlijk."
"Heel graag."
Ik draaide een kwartslag om en sloeg mijn armen onhandig om hem heen. Hij deed hetzelfde en ik tilde mijn hoofd op, omdat hij dat tenslotte ook deed. Twee seconden later voelde ik twee zachte lippen op die van mij. Opnieuw verspreidde zich een opgewonden gevoel door mijn lichaam. Ik kuste terug en sloot toen af. Een paar seconden later ging het licht aan en zag ik hem. Een grote glimlach sierde zijn gezicht en ik glimlachte naar hem. Ik had hem eerder gezien, maar ik wist niet meer dat hij zo leuk was.
Hij stapte weer naar me toe en sloeg zijn armen zacht om me heen. Gelukzalig begroef ik mijn gezicht in zijn nek en sloot ik mijn ogen.
Nooit gedacht dat ik me zo erg op mijn gemak zou voelen bij iemand in zo'n korte tijd.

---------------
Sorry dat het zo lang duurde!
Ik hoop dat je hem toch leuk vindt (:
x


Reacties:


XxAmyxX zei op 26 juli 2013 - 20:43:
Ahhhw!! Te gek!!! Thx!!!