Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Lord of the Rings » The Elder scrolls 1 » Hoofdstuk 1

The Elder scrolls 1

27 juli 2013 - 12:11

386

1

233



Hoofdstuk 1

...

Sofia klinkt doodnormaal en zo lijkt ze ook met haar rode bos krullen en felblauwe ogen.
Sproeten kop zo werd ze ook wel genoemd. Toen Sofia 13 werd verhuisde het gezin naar Engeland, waar ze in een groot oud huis gingen wonen. Haar leven was normaal alleen op een gegeven moment, voelde ze een aantrekkingskracht vanuit de keuken. Maar ze liet het maar voorbij gaan tot haar 16e verjaardag.. Ze hield een feestje in hun gigantische tuin vol met bloemen en lampionnen wat de tuin heel gezellig maakte. De meeste mensen gingen rond een uur of 12 weg maar haar beste vriendin Lisa bleef slapen, in de ochtend werd Sofia al vroeg wakker met het gevoel dat ze naar de keuken moest kijken naar de voedsellift. Heel rustig probeerde ze van de trap af te lopen maar zoals gewoonlijk gaat het weer fout en boem daar ligt ze dan een paar seconden op de grond wachtend op een teken van leven , maar er kwam geen antwoord. gelukkig dacht ze, ze hebben me niet gehoord, ze liep naar de keuken en maakte ontbijt, toen besloot ze naar de voedsellift te gaan kijken. Ze opende het schuifdeurtje voorzichtig bang dat het uit elkaar viel, maar inplaats daarvan gebeurde er helemaal niks. Nou dacht ze was dat alles, ze ging weer terug naar haar kamer. Lisa lag vredig te slapen en Sofia keek op haar klok : 05.30, poeh dacht ze ik kan nog wel even slapen. De rest van de dag ging als altijd. En dan eindelijk de laatste schooldag. Geen vervelende mensen die om je heen zoemen, geen huiswerk meer, en geen leraren voor wel liefst 8 weken =)). En jahoor na de eerste week kwam haar moeder al weer aan dat ze een geweldige reis had geboekt.. Naar Spanje. Toen we na 2 weken terug kwamen was voor Sofia's gevoel iets veranderd, maar dat liet ze ook maar rusten. Weer een weekje verder kon ze het niet laten om in de schuur te gaan rondkijken, wat niet van haar vader mocht. Ze vond een of ander gek armbandje die ze meteen omdeed, en door die armband verscheen recht voor haar neus 'de voedsellift' uit haar keuken. Nieuwsgierig opende ze het deurtje waarachter nog een deur was, toen ze die deur opende lag een hele nieuwe wereld voor haar.


Reacties:


Tallietje
Tallietje zei op 27 juli 2013 - 1:40:
Woaawoaaaawoaaaaa!!!
Leukk chappie gekk spellings-vragend monster van me <3

Greetzz