Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » The Wizard [END] » Chapter 15

The Wizard [END]

6 aug 2013 - 10:33

793

7

339



Chapter 15

Louis' POV (ja, je hoort het goed)
Ik loop door een lege gang, in een groot gebouw. Waar ik ben, weet ik niet... Ik weet niet eens hoe ik hier terecht ben gekomen. Ik weet nog dat ik zelfmoord wilde plegen, uit een boom sprong, en niet meer wakker werd. Toen werd ik ergens wakker, in gifgroen gras, bij de ingang van dit gebouw. Ik had het gevoel dat ik nergens anders heen kon gaan, dus ik ging maar naar binnen... en nu loop ik hier. 'HALLO!?' roep ik. Het echoot. Een paar deuren zijn in de gang. Ik probeer ze, maar ze zitten allemaal op slot. Ik kan ook niet de bijbehorende kamers inkijken, want er zijn geen ramen. 'HALLOOO!' roep ik opnieuw. Geen reactie. Ik loop verder, tot aan het eind van de gang. Daar is nog één deur. Ik zucht en leg mijn hand op de deurklink. Waar the fuck ben ik terecht gekomen? Ik doe de deur open, en loop naar binnen. Ik sta in een grote zaal, met een aantal stoelen en tafels. Aan de andere kant van de zaal staat een bureau. Een man zit aan het bureau, waarschijnlijk papieren of zoiets aan het invullen. Hij kijkt op, de deur achter me valt dicht met een klap. 'Ah, je bent er al. Ik had je al verwacht,' zegt hij, en hij staat op. 'Hoezo? Wat bedoeld u? En waar ben ik?' vraag ik in de war. De man lacht. 'Je hebt geen idee, hè? Louis, je bent dood.' Ik schrik. Dus toch! Mooi, dan is mijn plan gelukt. 'Hoe weet u mijn naam? En nog een keer, waar ben ik?!' vraag ik. Ik móet het gewoon weten. 'Je bent in het hiernamaals.' zegt de man. Ik kijk hem raar aan. Hij liegt. In dit soort dingen geloof ik dus echt niet. 'Grapje!' zegt de man, maar ik kan er niet om lachen. 'Dit is een kasteel. Het lijkt op een gebouw, maar het is een kasteel. Daarom heeft het ook zoveel verdiepingen. Dit is het kasteel van de heks. De slechte heks.' vertelt de man. Ik geloof hem niet. 'Meneer, als het goed is hebben we al een of andere slechte heks vermoord en paar dagen geleden. Met een luchtballon, voor de duidelijkheid.' zeg ik, en de man grijnst. 'Dat was de heks van het zuiden. De heks die in dit kasteel woont is de heks van het westen.' Wow, hebben we al zo ver gelopen? Of is dit nou zo'n enorm klein landje? Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Ik zet alle abnormale dingen even op een rijtje. Eerst komen we door een normale lift terecht in een of ander magisch landje dat Oz heet; dan komt Eleanor als engel opduiken; we moesten een of ander pad van gele klinkers volgen; er zaten gevleugelde aapjes in de bomen; we moeten een of andere opdracht uitvoeren; Demi verliest haar ziel... Ik stop. 'IS DEMI HIER OOK?' roep ik hoopvol. 'Ho ho, rustig aan, jongen. Je weet nog nauwelijks waar je bent en je vraagt al of je vriendjes en vriendinnetjes hier ook zijn. Luister eerst maar even naar mij.' Ik wordt opeens enorm kwaad op die man, maar ik hou mijn mond. Net als de man weer wil gaan praten, hoor ik de deur achter me openvliegen. Snel draai ik me om... Ik schrik ik me bijna een ongeluk. In de deur staat een vrouw in een zwarte jurk. Ze is dik, heeft gele tanden, wratten, en sliertig en slordig haar. 'Ah! Daar is mijn ventje!' zegt ze, terwijl ze de deur achter haar dichttrekt. Is dit die slechte heks? Nee... Kom op, dit meen je niet! Ik ben echt helemaal klaar met dat sprookjesgedoe. Het zou me niks verbazen als Sneeuwwitje straks langskomt om haar zeven dwergen te redden... Maar hier ben ik echt klaar mee. Ik doe een stap achteruit. 'Vermaak je je een beetje?'' vraagt de heks. Nu pas merk ik hoe irritant haar snerpende stem is.  mens, stop alsjeblieft met praten. 'Geen grappen nu!' roep ik. 'Wat doe ik hier!?' De man van het bureau schuift een stoel naar me toe met een gemeen lachje. 'Ga zitten.' zegt hij. Ik zucht en ga zitten, hopelijk vertellen ze wat ik hier doe. De man loopt naar me toe en gaat voor me staan. 'Je bent dood. Maar, als je in het land Oz bent, blijf je gewoon bestaan. Nou ja, niet helemaal, want jij leeft niet. Maar...' Opeens klinkt er een hartverscheurende schreeuw. Het klinkt zo hard, dat je het een paar verdiepingen eronder nog steeds hoort. Maar er is iets met die stem... ik herken het. Dan schiet het me te binnen. Het is Demi! 



Wie een reactie achterlaat krijgt een melding <3


Reacties:

1 2

1D4EVER
1D4EVER zei op 10 aug 2013 - 10:59:
Leeft hij ook gewoon nog in de mensenwereld?? ;(


XxAmyxX zei op 5 aug 2013 - 19:26:
Oeh! G auw verder! X


MichelleSky zei op 5 aug 2013 - 11:46:
Superleuk love! Snel verder!!! Xoxo


DoncastaBabe
DoncastaBabe zei op 5 aug 2013 - 11:35:
wwaaauuuuwwww nooit gedacht dat louis zo dood\levend zou zijn.
snell verder!!!!!

greetz demi


menepen
menepen zei op 5 aug 2013 - 11:29:
demi !!! jeah