Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Ravenklauw » De brief

Ravenklauw

15 aug 2013 - 16:06

220

0

174



De brief

Sophie ontvangt haar Zweinsteinbrief!

Sophie sloeg een beknopte beschrijving van Zweinstein dicht. Ze had het afgelopen jaar voor haar elfde verjaardag gekregen, en het inmiddels al drie keer gelezen. Net op het moment dat ze zich weer begon af te vragen wanneer haar brief zou komen, hoorde ze een zacht getik tegen haar slaapkamerraam. Een bosuil staarde haar met zijn mooie bruine oogjes aan. In zijn snavel had hij een brief. Sophie herkende de zegel meteen. Dat kon niet missen. Snel deed ze het raam open en pakte de envelop. En ja hoor, het was hem. Ze hoefde de inhoud niet te lezen, die kende ze uit haar hoofd.

Beste Sophie Wubbers,
Het doet me genoegen u te kunnen meedelen ... Enzovoort.

Sophie stormde de trap af en botste bijna tegen haar vader aan. 'Rustig aan, meisje,' zei hij. 'Je komt zeker naar beneden om te horen wat ik vandaag voor meneer Potter mocht doen?' Sophie schudde haar hoofd. 'Eigenlijk pap, wilde ik dit laten zien.' Vader Wubbers pakte de brief aan en zei: 'Totaal niet onverwacht, je hebt vast het talent van je moeder.' Op zijn gezicht was toch grote trots en misschien een spoortje van opluchting te lezen. 'Ik ben blij voor je, Sophie.' Sophie glimlachte. 'Wat wilde je nou vertellen over meneer Potter?' vroeg ze. 'O,' lachte haar vader. 'Ik mocht hem zijn pompoensap brengen.'


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.