Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Ravenklauw » De Sorteerhoed

Ravenklauw

15 aug 2013 - 17:07

331

0

165



De Sorteerhoed

Sophie en de andere eerstejaars worden gesorteerd.

De oude professor Banning nam de groep eerstejaars over van Hagrid en deed het welkomstpraatje. Toen hij net bezig was met zijn laatste zin, gingen de deuren van de Grote Zaal open en kwam een meisje met kort blond haar naar buiten. Een derde- of vierdejaars schatte Sophie. 'Ik moest van professor Menelaos zeggen dat jullie kunnen komen.' 'Bedankt, Mina,' zei professor Banning tegen het meisje en hield de deur open voor de eerstejaars. Sophies handen trilden. Toen ze de zaal binnen liep, voelde ze alle ogen van de andere leerlingen op haar gericht. Het lied van de Sorteerhoed leek eeuwig te duren. Ergens halverwege begonnen Sophies knieën te knikken. Ze hoopte dat het maar snel voorbij zou zijn en staarde verlangend naar de tafel van Ravenklauw.

Filius Banning rolde de lijst met namen uit en begon ze op te noemen. Na drie namen kwam Sophie tot de conclusie dat het op alfabetische volgorde was, dus ze zou wel een van de laatsten zijn. Nadat George Flamenko was ingedeeld bij Huffelpuf, was het de beurt aan Lieke. Ze liep zelfverzekerd naar het krukje met de Sorteerhoed en zette hem op. Het duurde vrij lang voordat de hoed 'RAVENKLAUW' schreeuwde. Sophie was ergens wel blij, dan kende ze tenminste iemand in haar afdeling. Als ze bij Ravenklauw kwam natuurlijk. Daar was ze wel vanuit gegaan al die tijd... maar wat als... 'Sophie Wubbers!' piepte professor Banning. Haar knieën bezweken bijna toen ze op het krukje ging zitten. Ze zette de hoed op en schrok van zijn stem, ook al had ze het al verwacht. 'Hmmmm,' mompelde de hoed, 'Ik kan jou overal indelen. Moed, intelligentie, liefde, drang om zich te bewijzen. Jij hebt het allemaal. Geen Zwadderich zeg je? Hmm precies wat de bekende Harry Potter zei... Van jou kunnen we grote dingen verwachten. Hmmm... en die grote dingen liggen volgens mij op het gebied van wetenschap... Ja, dan wordt het RAVENKLAUW!' De Ravenklauwen klapten voor Sophie, terwijl ze naar de tafel liep.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.