Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Ravenklauw » De Slaapzaal

Ravenklauw

15 aug 2013 - 17:23

233

0

151



De Slaapzaal

Sophie kijkt terug op het feestmaal en de leerlingen die ze allemaal heeft leren kennen.

Sophie trok als laatste de gordijnen van haar hemelbed dicht, net zoals de vier meisjes waarmee ze de slaapzaal deelde hadden gedaan. Ze leken haar wel aardig. Nadat professor Menelaos, het schoolhoofd zijn praatje had gedaan en ze met zijn allen het schoollied hadden gezongen, was het eten op tafel gekomen en hadden de eerstejaars een beetje geklets. In het bed links van Sophie lag Laura. Laura's vader werkte op het departement van Mystificatie, en haar moeder was een dreuzel en organiseerde festivals. Ze had net als Sophie een jonger broertje. Tegenover Laura was het bed van Imke. Imke had kort bruin haar en een pony. Ze was net als Sophie tijdens het eten vrij stil geweest en had meer geluisterd naar anderen. Naast Imke lag Wies. Wies' ouders waren vanuit een ander land (Sophie was het land even vergeten) naar Engeland gekomen zodat ze het beste magische onderwijs kon volgen. Naast Wies lag Lieke te snurken. Ook de jongens hadden haar wel aardig geleken. Je had... even denken ... Brian, Jake, Sam, Harry (eigenlijk had ze verwacht dat ze bij twintig Harry's in de klas zou komen, dus dat viel weer mee) en Daan.

Sophie was blij dat het allemaal zulke leuke mensen waren, want van tevoren was ze erg bang geweest dat ze geen aansluiting zou kunnen vinden. Ze had best zin in morgen, de eerste lesdag. Tevreden viel ze in slaap.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.