Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Ravenklauw » De eerste les

Ravenklauw

15 aug 2013 - 17:52

283

0

182



De eerste les

Sophie krijgt haar eerste les bezweringen.

De eerstejaars van Ravenklauw dromden het bezweringenlokaal in. Sophie was wel blij dat dit hun eerste les was, omdat ze professor Banning al een beetje kende. Hij was het hoofd van Ravenklauw en al erg oud. Haar ouders hadden nog les van hem gehad! Behalve de Ravenkauwen zag Sophie nog een hoop andere leerlingen. Ze herkende een van de leerlingen die gisteren was ingedeeld bij Zwadderich. Professor Banning vertelde dat hij voor de eerste les groepjes van twee had gemaakt. Hij zette Sophie naast een meisje van Zwadderich. Ze stelde zich voor als Mathilde. Ze kletsen wat over de bewegende trappen en de weg kwijtraken in de gangen, totdat Banning riep dat het tijd was om met de les te beginnen. 'Vandaag ga ik jullie de simpelste spreuk leren, om er even in te komen. Wie weet welke spreuk dat is?' Sophie wist dat het lumos was, maar ze durfde haar hand niet op te steken. 'Nog een hint dan,' vervolgde professor Banning, 'het puntje van je toverstok gaat gloeien.' Lieke schreeuwde 'lumos!' Professor Banning knikte.

Daarna moesten ze samen gaan oefenen. Eerst was Sophie een beetje wantrouwig tegenover haar partner. Vooral haar vader had iets tegen Zwadderaars. Haar moeder was juist altijd voor meer samenhang tussen de afdeling geweest, maar Sophie was niet gek. Het was algemeen bekend dat de meeste duistere tovenaars van Zwadderich kwamen. Uiteindelijk was het best gezellig en moesten ze zo hard lachen om Mathilde die haar tas per ongeluk roze had getoverd dat professor Banning ze moest vragen om iets stiller te zijn. Hij vroeg of hij de tas weer zwart moest maken, maar Mathilde vond het wel leuk om een aandenken aan haar eerste spreuk te hebben.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.