Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Lily Cullen » 7.

Lily Cullen

28 april 2009 - 15:11

764

0

255



7.

hai x]

'Mama!’ gilt ze. Ik spring voor Renesmee en duw de vrouw weg. Ze probeert het nog een keer en ik pak haar zo vast dat ik haar weg kan gooien. Ik gooi met al mijn kracht en ze vliegt aan de andere kant van het veld tegen een boom, deze versplintert. Ze gromt. ‘Ze is te sterk!’ denkt ze. ‘Ja inderdaad!’ denk ik. ‘Nog een keer proberen!’ denkt de vrouw. Ze weet gelukkig niet dat ik haar kan horen. Ze rent op Renesmee en mij af, ik ren op haar af. Net op het moment dat we bijna elkaar te pakken hebben wordt ik door Emmett, Carlisle en Edward vastgepakt. En de vrouw door 3 anderen uit haar familie. ‘Laat me los!’ grom ik op hetzelfde moment als de vrouw. ‘Mama!’ roept Renesmee bang. Ik draai me meteen om. ‘Meisje, wat is er?’ vraag ik terwijl ik alweer naast haar zit. ‘Renesmee bang!’ fluistert ze. ‘Aah meisje toch!’ zeg ik terwijl ik mn armen om haar heen sla. Ik merk dat Jasper de vrouw rustig maakt, aangezien ik dat alweer ben hoeft hij dat bij mij niet meer te doen. Ik hoor de vrouw op ons aflopen en ik ga verdedigend voor Renesmee staan. Ze doet haar handen omhoog en zegt: ‘Het spijt me! Ik wist niet dat ze je dochter was!’ Ik kijk haar wantrouwend aan. ‘Ik ben Nina!’ stelt ze zich voor terwijl ze haar hand uitsteekt. ‘Lily!’ antwoord ik terwijl ik haar hand vast pak en deze schud. Ik snuif even. ‘Bah, wat stinkt het hier opeens!’ zeg ik. ‘Mama, hondje!’ zegt Renesmee. Ik kijk naar haar en volg haar blik. Aan de rand van het veld staat een wolf. ‘Renesmee, kom maar even bij papa!’ zegt Edward. Renesmee staat op en loopt naar hem toe. Ik ga bij ze staan, Nina gaat verdedigend voor ons staan, samen met Alice. ‘Is dat hondje niet lief papa?’ vraagt Renesmee. De wolf rent opeens op ons af. Alice en Nina proberen hem tegen te houden. ‘Lily, Edward, ga naar huis met Renesmee!’ roept Alice. ‘Nee, ik ga jullie helpen!’ zeg ik. ‘Nee, ga naar huis!’ antwoord Alice. Rosalie, Emmett, Carlisle, Jasper en een paar van de andere familie zijn ondertussen ook voor ons gaan staan. Ik loop met Edward en Renesmee de andere kant op. ‘Ik wil ze helpen!’ grom ik. ‘Nee, jij gaat gewoon met Renesmee en mij mee!’ antwoord Edward. Hij pakt mijn hand vast terwijl hij Renesmee op zijn andere arm tilt. ‘Bah, die stank is niet te houden!’ zeur ik opeens; ‘Het lijkt wel of het erger word!’ Opeens hoor ik een grom voor ons uit het bos. ‘Nee!’ roep ik. Daar staat een wolf aan de rand van het veld. ‘Ga! Ik pak hem wel! Ik kom zo snel mogelijk naar huis!’ zegt Edward. ‘Oke! Kijk uit, doe voorzichtig!’ zeg ik tegen hem. Ik geef hem een kus op zijn wang en pak Renesmee van hem over. Ik laat haar op mijn rug klimmen en ik ren weg. Als ik net het bos in ren loopt er iemand naast me. Ik schrik. ‘Rustig, ik ben het maar!’ zegt Esme. ‘Oma!’ zegt Renesmee blij terwijl ze mij loslaat. ‘Houd je vast, Renesmee!’ waarschuw ik. Ik wil niet dat ze van mijn rug vliegt. Ze klemt haar armpjes meteen weer om mijn nek heen. Renesmee en ik gaan mee naar ‘huize Cullen’. Ik zet Renesmee op de bank en loop naar het raam waar ik het beste uitzicht heb op waar Edward zo vandaan moet komen. Opeens krijg ik een visioen. Ik ga met mijn handen tegen het raam aanstaan, happend naar lucht. Als ik zie dat de wolf naar Edward uithaalt gil ik; ‘Edward!’ Esme staat meteen achter me. ‘Gaat het?’ vraagt ze bezorgd. Ik antwoord niet. De wolf gaat bovenop Edward staan, zodat hij niet meer op kan staan. ‘Nee! Edward!’ roep ik nog een keer. Ik knipper een paar keer met mijn ogen en kan weer normaal adem halen. ‘Lily, wat is er?’ vraagt Esme. ‘Ik moet naar Edward, hij heeft hulp nodig!’ zeg ik; ‘Wil jij op Renesmee passen?’ Esme knikt en wil weer wat zeggen. ‘Dank je!’ zeg ik en storm de deur uit. Ik ga terug naar het baseball-veld. Ik zie Edward op de grond liggen met een grote wolf boven zich. De anderen hebben het te druk met de rest van de wolven. Ik neem een aanloop en spring op Edward en de wolf af. Ik pak de wolf vast en gooi hem tegen een boom. ‘Lily, wat doe jij hier?’ vraagt Edward.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.