Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » The schadows of the past » A new home

The schadows of the past

1 sep 2013 - 20:26

1012

2

149



A new home

Daniek is net verhuist en neemt afscheid voor van haar broer omdat ze in haar nieuwe huis gaat wonen.

Een diepe zucht verliet Danieks mond. ”Hee, gaat het?” Hoorde ze een bezorgde stem zeggen. Een hand werd op haar schouder gelegd. Ze opende haar ogen en draaide haar gezicht om waarbij ze haar ogen in de bruine ogen van haar broer priemde. Daniek knikte lichtjes en toverde een kleine glimlach op haar gezicht. ”Weet je zeker datje dit aankunt? Anders neem ik je gewoon weer mee naar huis en dan wacht je nog even.” Zei hij en keek haar bezorgd aan. Daniek slikte een en keek hem met een glimlachje aan. ” Ja tuurlijk, ik moet er gewoon aan wennen alleen te wonen. Minaye woont onder mij, die let wel op me.” Zei ze zachtjes. Jack keek haar nog wat twijfelend aan. ”Het komt goed, dat beloof ik je.” Sprak ze en trok zachtjes het portier open. ”Oke, dan is het goed.” Zei hij en haalde zijn hand haar schouder af. Rustig stapte Daniek de auto uit. ”Doei Jack.” Zei ze en hoorde hoe Jack gelijk erna zijn motor startte. ”Doei mooi zusje van me. Hou je taai.” Sprak hij. Daniek duwde licht tegen de autodeur aan maar hard genoeg om het goed dicht te krijgen. Ze staarde naar de auto die de straat uit reed en ze bleef nog een paar seconden langer staan. Oke, nu was ze helemaal alleen. Ze ging de flat binnen en liep rustig de trap op naar haar appartement. Ze keek de lege hal rond die vol stond met verhuisdozen. Hier zou ze de komende jaren doorbrengen, dit was haar nieuwe thuis. Het was geen groot huis maar dat had ze ook niet nodig, dit was nu het perfecte plekje voor haar. Overal waren de muren nog wit op de slaapkamer na en het was nog erg leeg. Veel spullen en meubels had Daniek niet, daar had ze allemaal het geld niet voor gehad. Ze wandelde sloom de keuken in en pakte een glas Ice Thea. Het was een simpele keuken die niet zo heel groot was maar ook dat was niet nodig. Verder stond er een grote eettafel in de keuken met stoelen en een kast. De borden, pannen, bestek en glazen zaten voor het grootste deel nog in de dozen maar die zou ze een andere keer wel uitpakken. Daar had ze nu de energie niet meer voor. Met de Ice Thea in haar hand liep Daniek nu door naar de kamer. De kamer en de keuken liepen in elkaar over, er zat geen duur tussen. Ook hier stonden niet zoveel spullen. Een stoel, een bank, een paar kastjes, een kleine tv en een klok hing aan de muur. Met een plof liet Daniek zich op de bank zakken. Nog een zucht verliet haar mond maar deze was puur opluchting. Ze zou een nieuwe start gaan maken met haar leven. Nieuwe stad, nieuwe mensen en nieuwe kansen. Daniek pakte van de rugleuning een sprei en ging daaronder op de bank liggen. Ze pakte de afstandsbediening en zette de tv aan. Nu was het nog erg stil in huis maar ook dat zou veranderen als ze haar huisdieren weer bij zich had. Die zouden de volgende dag door haar ouders gebracht worden. Amy haar zusje ha voor ze gezorgd toen Daniek dat niet kon, ze had zo in de problemen gezeten dat zorgen voor haar huisdieren er niet in zat. Daniek had ook niet gewild dat haar beestjes zouden moeten lijden onder het feit dat het erg slecht ging met Daniek, dus was had ze hun bij Amy achtergelaten. Zij hield ook van dieren en had altijd al een hond gewild dus die vond dat alleen maar super leuk. Nu had Daniek weer het geld en de tijd om voor ze te zorgen dus kwamen ze weer terug bij haar. Amy kreeg tenslotte haar eigen hond, ze had hun ouders kunnen overhalen door zo goed te hebben gezorgd voor Maiya en Spyro. Daniek was ook super blij dat ze de volgende dag zouden komen. Maiya, haar lieve witte husky. Spyro, haar trouwe border collie en Google haar lieve kat. Daniek glimlachte bij het idee dat ze weer getrippel van honden en kattenpootjes zou horen, elke ochtend. Ze nam een slok van haar Ice Thea en begon tv te kijken.

Slaperig draaide Daniek zicht om en keek op de klok. Het was elf uur en al erg laat. Een gaap verliet haar mond en ze drukte op de uit knop van de tv. De sprei haalde ze van zich af en liep nu naar de slaapkamer toe. Daar stond een tweepersoons bed op haar te wachten. De kleur van haar slaapkamer was een zachte groen/blauwe kleur en in het midden stond haar tweepersoonsbed. Een grote kledingkast stond tegen de muur en aan de andere kant een klein make-up tafeltje. Naast het bed stond een nachtkastje en dat was het dan ook wel. Nog een gaap verliet Danieks mond en ze kroop langzaam onder de deken. Ze nam de geur van haar bed in zich op en sloot haar ogen. Nu hoorde ze haar mobiel trillen op de keukentafel, die trilde hard genoeg om het in de slaapkamer te kunnen horen. De slaapkamer was ook niet heel ver van de keuken verwijderd. Ze mopperde wat en kroop weer onder de dekens vandaan om haar mobiel te halen. Nog een keer begon haar mobiel te trillen. Ze pakte het op en vergrendelde haar scherm. Nog een keer begon haar mobiel te trillen. ‘3 berichten van onbekende afzender’ stond er. Daniek opende de berichtjes. ‘Hee’ stond er in de eerste sms. ‘Daan ben jij dit?’ Luidde de volgende sms en meteen voelde Daniek zich niet zo goed. ‘It’s me Carl.’ Stond er in de laatste en gelijk werden Danieks ogen groot. Ze voelde haar hart harder in haar borstkas bonken en spanning door haar hele lichaam glijden. Wat moest ze nu doen? Ze slikte en besloot hem maar de negeren. Ze legde haar mobiel weer neer en liep terug naar haar bed waar ze zich weer lekker instopte. Het duurde niet lang of Daniek lag in een diepe slaap…


Reacties:


Noneboontje
Noneboontje zei op 2 sep 2013 - 19:24:
Hahahaha, ik weet dat ik geen vetgedrukte en schuingedrukte woorden hoef te gebruiken ^^ maar ik het zo gewend en vind het zo persoonlijk ook wat makkelijker lezen zo
En is goed ik zat je wel berichten in het gastenboek sturen wanneer er een nieuw hoofdstuk af heb
XxX


Chayenne
Chayenne zei op 2 sep 2013 - 19:12:
Ohnee, Niet Carl, nee nee, niet goed...
IK BEN ZO ENTHOUSIAST OVER DIT VERHAAL
Iedereen zou het moeten lezen.
Snel verder!
Ohja, je hoeft trouwens geen schuingedrukte en vetgedrukte woorden te gebruiken als iemand praat, maar als je het fijner vind.
Als er een nieuw hoofdstuk is moet je even een bericht plaatsen in mijn gastenboek.
*Excited*
Xx