Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » True Blood » The eyes of the Prophet » Let me walk the earth with you

The eyes of the Prophet

9 sep 2013 - 21:05

287

1

320



Let me walk the earth with you

Het eerste hoofdstuk gaat over de avond waarin Eric, Pam verandert in een vampier.

[i]San Francisco 1905

Met bloeddoorlopende ogen keek Eric Northman naar het lichaam van de dode vrouw die spoedig zijn nageslacht zou worden. Haar levenloze lichaam was gehuld in een uitdagende, kanten jurk die haar sociale status benadrukte en twee grote striemen ontsierden haar armen waar ze zichzelf had gesneden om zich van het leven te beroven.

Hoe wreed en boosaardig kon het lot toch zijn overpeinsde Northman terwijl hij afdaalde in de put die hij met blote handen had gegraven. Hij, Eric Northman had dit niet gewild, hij had zichzelf voorgenomen om nooit of te nooit nog een nageslacht te nemen. Maar deze vrouw had er anders over beslist: ze had hem ertoe gedwongen. Pamela Swynford De Beaufort had haar menselijke leven beëindigd met de vurige wens om aan zijn zijde de tand des tijd te doorstaan. Ze wou ontsnappen aan het leven dat ze altijd al had geleid: dat van vernedering en walging, van bedrog en frustratie. Ze wou niet langer aftakkelen en wegkwijnen, maar opstaan en bloeien… Een gedachte die Eric haar niet kon kwalijk nemen… Nog even en hij zou hetgeen doen waarvan hij had gezworen om het nooit meer te doen… Nog even…

Met onvaste hand stroopte Eric zijn mouw op, zodat zijn bleke pols zichtbaar werd. Vervolgens haalde hij zijn polsader open met de scherpe hoektanden die eigen waren aan vampiers. Hij boog zich over Pamela’s lijk en snoof de geur op van haar zware parfum die zelfs de geur van de stinkende riolen kon verbloemen. Hij opende voorzichtig haar dode mond en liet zijn levensbloed in haar stromen…

Hij keek strak naar haar dode gezicht, maar het was niet het levenloze gelaat van Pamela dat hij zag, maar dat van zijn enige, grote liefde…
[i]


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 2 okt 2013 - 15:07:
Pakkend!
Gek dat ik hier nog niet op had gereageerd!
Mooi!