Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Stand Alones [KLAAR!] » ~ The Competition ~

Stand Alones [KLAAR!]

12 sep 2013 - 22:25

980

6

396



~ The Competition ~

Oké, dit gaat NIET over 1D en het hoort eigenlijk niet thuis op fanfic, maar ik wil het toch graag met jullie delen: een persoonlijke SA voor een meisje die ik ken van de paardensitw: http://www.nl.howrse.com/ Je raad het dus al: het gaat over paarden. Ik hoop dat jullie het leuk vinden!!!

'Oké, jongens en meiden! Ik ga nu de namen opnoemen van de geselecteerden voor het jeugdkampioenschap springen.' Ik sta helemaal te trillen bij het horen van de stem van trainster Anneke. 
'Het was een lastige keuze, maar we zijn eruit gekomen!' vervolgt ze, langzaam bouwt ze de spanning op. 
'De geselecteerden zijn...' Ik houd gespannen mijn adem in. 
'Lisa Snoek, Hannah Janssen, Peter Hoogvliet en Joanna ...! Gefeliciteerd!' Ik spring Lisa, Hannah en Peter blij om de hals. We gaan naar het jeugdkampioenschap springen.
'Oké. De wedstrijd vind plaats op een landgoed bij Rotterdam en is al volgende week zaterdag. De eersten beginnen om tien uur 's ochtends en de laatsten sluiten af om drie uur 's middags. Om half vijf is de prijsuitreiking. Jullie starten om twaalf uur, dus zorg ervoor dat je genoeg gegeten hebt en je er op tijd aanwezig bent.' Anneke neemt even een adempauze. 'En als laatste, zorg ervoor dat je paard goed in vorm is. Daarom krijgen jullie vieren elke dag even de tijd om te oefenen, ook met hindernissen. Dit is het einde van deze les. Ik wens iedereen veel plezier en tot de volgende les!' Ze klopt op de hals van Goofy, Lisa's ruin en loopt voorop de bak uit. Iedereen volgt en ik kan nog steeds niet geloven dat ik in HET team zit! Wauw, het is een droom die uitkomt. 

Muziek vult de auto en ik neurie zachtjes mee. Ik heb last van buikpijn, mamma heeft gezegd dat het door de spanning kwam... Ik zucht diep en vraag:
'Mamma? Heb je nog zo'n lekker broodje met kaas?' Mamma kijkt om en glimlacht. 
'Tuurlijk schat! Kijk eens aan, nog een broodje voor mijn kampioene.' Ik lach en neem het broodje aan. Ik neem een hap en kijk uit het raam. In de verte is een parkeerplaats te zien, helemaal vol met auto's met trailers erachter. Daar zal het vast zijn! Hoe dichterbij we bij het terrein komen, hoe zenuwachtiger ik word. 
Eenmaal aangekomen kijk ik om mij heen, wat een mooie paarden allemaal! Ook neem ik een kijkje bij het inrijden. Alle ruiters nemen de oefensprongen perfect. Ik zucht diep, dit kon nog wel eens heel erg moeilijk gaan worden. 

'Rustig maar Dione, alles komt goed.' fluister ik in het oor van Dione. Mijn lichtbruine Haflingermerrie hinnikt zacht en drukt haar neus tegen mijn neus. Ik lach, ze is zo opgewonden. Dit is haar eerste kampioenschap en ze is heel opgewonden door de hoeveelheid andere paarden hier. Ik kijk op mijn horloge, over tien minuten mag ons team van start gaan. Peter zal als eerste gaan, daarna Hannah, dan ik en als laatste Lisa. Ik aai Dione over haar hals, stijg op en stap een klein rondje over het erf. Nog eventjes en we zullen de ring in moeten...

'Een prachtige show met maar één fout! Een groot applaus voor Hannah Janssen en haar merrie Bonita!' Er klinkt luid gejuch en Hannah rijdt de ring uit. 
'Nu komt Joanna ... met haar merrie Dione!' Er klinkt een luid applaus wanneer ik de ring in rijd. Ik denk terug aan de woorden die Lisa net tegen mij zij. 
'Je kan het, Joanna! Jij en Dione zij en een perfect paar, jullie zullen een geweldige show neerzetten!' zei ze, het heeft me moed en zelfvertrouwen voor deze wedstrijd gegeven. Ik adem diep in en aas langzaam uit. Dan krijg ik het startsein en ik drijf Dione in een snelle draf en daarna in galop. Daar verschijnt de eerste hindernis. Dione zet precies op tijd af en we nemen de hindernis foutloos. Ook de volgende hindernissen gaan foutloos. Daar komt de waterbak! Dione zet af en we vliegen over het water. Aan de overkant landen we weer op de baan en we galopperen verder. Na nog een aantal foutloze hindernissen, naderen we de eindsprong: twee hoge sprongen, kort na elkaar. Ik buig een beetje voorover en fluister in Dione's oor: 

'Kom op meid, we kunnen dit!' Dan zet Dione af en we lijken wel te zweven. We landen en direct zet Dione weer af voor de volgende hindernis. We komen weer los van de grond en ja! We raken geen balk en komen neer aan de andere kant van de hindernis. Er rijst een luid gejuich en geklap op uit het publiek. De mensen fluiten en sommige gaan zelfs staan! Ik begin spontaan te blozen en er klinkt door de speakers:
Wauw, wát een show! Een foutloze ronde, gereden door Joanna ... met haar merrie Dione!' Glunderend van trots rijd ik de ring uit, waar mijn ouders en de rest van het team mij opwacht. Ik vlieg mijn ouders om de hals en geef ze een stevige knuffel. Daarna zijn mijn vrienden aan de buurt. 
'Gefeliciteerd!' roepen ze in koor.  

Het is half vijf en alle deelnemers begeven zich in de ring. 
'Welkom bij de prijsuitreiking van het Junior Kampioenschap Springen! Vandaag heeft u heel veel shows gezien en er is een winnaar!'
Het publiek houd hoorbaar hun adem in. 
'Iedereen was heel goed, maar niet iedereen heeft prijs... Nummer drie is geworden, Lisette van Dam met haar hengst Moondancer!' Het publiek klapt en Lisette ontvangt een kleine, bronzen beker en een grote, rode rozet met een "3" erop.
'Nummer twee is geworden, Lisa Snoek met haar ruin Goofy!' Ik klap nu luid mee met het publiek en ook Lisa ontvangt een kleine beker, maar dan zilver. Voor Goofy is er een grote, blauwe rozet met een "2" erop. 
'En dan nu, de winnaar van dit kampioenschap... Joanna ... met haar merrie Dione!' Ik spring bijna een meter in de lucht van blijdschap en geef Dione een kus op haar neus. Dan loop ik met haar naar het midden van de ring en neem mijn prijs in ontvangst. Ik heb €500,- gewonnen, een grote, goudkleurige beker en een grote, goudkleurige rozet met een "1" erop voor Dione. Ik kan niet meer stoppen met lachen en het publiek blijf maar klappen. Dit is echt de beste dag van mijn hele leven!


Reacties:

1 2

Ims
Ims zei op 21 sep 2013 - 16:37:
Lovvveeeee iiiittttt


Sne verder!!

XxxXxxX


Faylinn
Faylinn zei op 14 sep 2013 - 17:57:
Hii laat ik laarden nou olk heel leuk vinden.
Love it!


Lotteimy
Lotteimy zei op 13 sep 2013 - 16:30:
Ik heb niks met paarden, maar dit is super leuk !


tamarastyles
tamarastyles zei op 13 sep 2013 - 12:40:
Hoezo hoort dit niet thuis op fanfic? Op fanfic horen goede verhalen en mijn verhalen en die van jou hoort in de eerste categorie!

xxx


Malikaa
Malikaa zei op 13 sep 2013 - 7:59:
Dit is echt goed geschreven ^.^
Xxx