Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Il Divo » Gossip, Glitter & Glamour » Hoofdstuk 34

Gossip, Glitter & Glamour

1 mei 2009 - 12:24

1414

0

377



Hoofdstuk 34

Caroline Bühler heeft voor Urs en Janine en picknick mand klaar gemaakt. Ze weet niet wat Urs van plan is maar ze weet wel dat het heel belangrijk is.
“Mam? Is ie klaar?”¯ Caroline glimlacht naar haar zoon.
“Natuurlijk jongen.”¯
“Bedankt mam”¯ roept Urs nog en weg is hij. Buiten heeft hij twee paarden gezadeld.
“Lieverd waar blijf je nou?”¯ moppert hij goedmoedig.
“Wat ben jij weer ongeduldig”¯ moppert ze terug.
Te paard rijden ze naar boven. Daar aan gekomen maakt Urs de paarden vast en pakt de picknickmand en deken, om een geschikt plekje te zoeken. Urs spreidt de deken en gaat zitten en kijkt lachend naar Janine, die gelijk naast hem neer ploft.
“Kom eens hier jij”¯ zegt Urs haar naar zich toe trekkend. Als ze gemakkelijk tegen hem aan zit begint Urs zijn inleiding.
“Hoe lang kennen wij elkaar nu?”¯
“Ongeveer een jaar. Waarom wil je dat nu weten?”¯ vraagt Janine.
“Zo maar ik wilde even checken of jij het nog wist.”¯
“Zeker weet ik dat nog”¯ moppert Janine. “Wacht eens, is dat nu niet op de kop af één jaar?”¯ vraagt ze. Hij trekt haar in zijn armen.
“Ja lieverd vandaag precies één jaar. Janine ik hou van jou.”¯ Er glijdt een glimlach over haar gezicht.
“Ik ook van jou Urs en het is heerlijk om hier samen met jou te zijn.”¯ Ze kust hem.
“Wat moet ik toch zonder jou”¯ gaat Urs verder.
“Nou Urs jij raakt mij niet zo gemakkelijk meer kwijt hoor”¯ zegt ze lachend. Hij pakt haar hand.
“Janine ik wil jou iets vragen.”¯
“Natuurlijk vraag maar.”¯ “Wat doet Urs toch raar”¯ denkt ze.
Urs haalt het doosje uit zijn broekzak en opent het. Hij haalt de ring eruit en pakt haar hand. “Mijn lieve Janine. Ik wil jou niet meer uit mijn leven laten gaan. Janine ik hou van jou en ik weet dat jij ook van mij houd.”¯ Hij kijkt haar diep in de ogen.
“Wil jij mijn vrouw worden?”¯ Ondertussen de ring aan haar vinger schuivend. Even Janine sprakeloos maar niet lang. Ze laat zich zo over Urs heen vallen.
“Ja, ja , ja, ja, gilt ze. Urs lacht.
“Jij wilt dus vier keer met mij trouwen?”¯ lacht hij. Ze knikt.
“Je meent het echt hé Urs?”¯ vraagt voor de zekerheid. Hij kust haar.
“Reken maar dat ik het meen, wat vind jij van jouw ring?”¯ Ze zucht.
“Hij is zo mooi, dank je wel. Ik hou zoveel van jou.”¯
“Ik ook van jou meisje.”¯

Enkele weken later zijn Eva en ook Seb ingewerkt in Londen bij de Glossy. Beiden hebben het erg naar hun zin. Dan op een dag wordt Eva bij de directeur geroepen. Niet wetend wat haar boven het hoofd hangt gaat ze snel naar hem toe.
“U wilde mij spreken Mr. Jones?”¯ vraagt ze als ze binnen komt.
“Ja Eva, ik wilde jou even spreken. Neem plaatst.”¯ Eva neem plaats en Mr. Jones begint te vertellen.
“Jouw vorige bedrijf zit zwaar in de problemen. Ze hebben vele tegenslagen gehad de laatste weken en nu kunnen ze het hoofd niet meer boven water houden. Om een heel lang verhaal kort te maken wij staan op het punt om Gossip, Glitter & Glamour over te nemen, Eva.”¯ Eva kijkt haar baas verschrikt aan.
“Hoe komt dat dan zo?”¯
“Wanbeleid van de heer Pietersen.”¯ Eva denkt na.
“Dan wordt Glossy nog groter dus?”¯
“Ja Eva en wij zijn aan het denken aan om daar in Nederland een nieuwe doorstart te maken. Met mensen uit Londen die daar zich willen vestigen en er iets van willen maken.”¯ Eva wordt nu zichtbaar nerveus.
“Wie had u in gedachten?”¯ vraagt ze voorzichtig. Hij kijkt haar doordringend aan.
“Ik had aan jou gedacht Eva maar ik wil eerst weten hoe jij er tegenover staat.”¯
“Ik voel me vereert maar ik weet niet of ik Seb kan aandoen”¯ begint ze. Mr. Jones glimlacht.
“Ja Seb, dat is misschien wel een probleem. Zullen wij hem erbij vragen?”¯ Ze knikt. Jones neemt de telefoon en toets Sebs nummer.
“Heb je even Seb, wij zijn hier zover.”¯ Eva denkt na.
“Wat betekent dit nu weer. Weet Seb meer?”¯ Er klinkt een klopje en Seb komt binnen.
“Goede middag Mr. Jones”¯ groet hij. “Goede middag Eva”¯ zegt hij een kus op haar wang drukkend.
“Zo”¯ zegt Jones als Seb zit. “Ik heb Eva de baan van hoofdredacteur bij Gossip Glitter & Glamour aangeboden.”¯
“En heeft ze hem aangenomen?”¯ vraagt Seb, naar Eva kijkend? Deze schudt haar hoofd.
“Nee Seb dat wil ik eerst met jou overleggen”¯ zegt verbaast. Jones kijkt Seb aan.
“Doe jij het of doe ik het?”¯
“Gaat u gang Mr. Jones.”¯
“Ik zal er niet lang omheen draaien maar ik ga Seb directeur en eindverantwoordelijke maken van Gossip Glitter & Glamour in Nederland en jij mijn beste Eva mag hem daarbij als hoofdredacteur terzijde staan. Maar alleen als jij wilt natuurlijk. Ik vind het heel erg jullie hier weer kwijt te raken maar ik ben ervan overtuigt, dat jullie twee samen, Gossip Glitter & Glamour, weer tot een groot succes kunnen maken. Jullie zijn daar de beste keuze voor.”¯ Eva is sprakeloos en kijkt van de één naar de ander.
“Seb kun jij dat dan?”¯ vraagt ze. Seb schiet in de lach.
“Ik heb een academische titel in economie en bedrijfsvoering en ik ben zoals je weet dol op de journalistiek.”¯ Ze kijkt ondeugend.
“Dat wordt moeilijk Seb, als jij mijn baas wordt.”¯ Seb kijkt ongemakkelijk.
“Grapje”¯ klinkt het.
“Wij denken er nog een dag over”¯ zegt Seb dan. Morgen, hooguit overmorgen weet u of wij het doen, maar ik denk wel dat het gaat lukken.”¯ Seb geeft Jones een hand en neemt Eva mee. Buiten de deur omhelst hij haar.
“Lieverd had jij dit ooit kunnen dromen?”¯ Ze schudt haar hoofd.
“We boffen maar. Laten wij het er vanavond nog over hebben”¯ zegt ze.
“Oké, tot later.”¯

David en Wendela zijn beneden in de hotel hal de boetieks af aan het struinen. Het is nog niet zo heel gemakkelijk om iets voor Wendela te vinden. Maar in de een na laatste boetiek vinden ze dan toch iets, dat zowel Wendela als David bevalt. Haar keuze is gevallen op een robijn rode creatie die bestaat uit een lange wijde broek, die lijkt op een lange rok met een prachtig bijbehorende top en kort jasje. David moet lachen als hij ziet hoe blij ze is met haar nieuwe aanwinst. Hij gaat naar de kassa en betaalt de outfit voor haar. Ze gaan zich verfrissen en zorgen dat ze op tijd weer beneden zijn als Jean hen komt ophalen. Jean begroet hen en geeft Wendela een kus op haar hand.
“Aangenaam mooie dame om kennis met je te maken.”¯ Wendela kijkt hem stralend aan. Ze geniet van de aandacht en kijkt naar David, die dit lachend gade slaat.
“Zullen we gaan?”¯ vraagt Jean.
“Is goed”¯ zegt David, zijn arm om Wendela leggend. “Gaat het lieverd?”¯
“Ja, David je mag wel uitkijken dat ik niet weg loop”¯ zegt ze lachend. Hij help haar in de limousine en stapt vervolgens ook in. Jean volgt en geeft de chauffeur, aanwijzing dat hij kan vertrekken. Het restaurant waar ze heen gaan is werkelijk zeer chique. David dacht dat hij wel ergens geweest was maar dit slaat werkelijk alles. Het eten is werkelijk voortreffelijk en er is een goed gesprek tussen David en Jean op zakelijk gebied. David vertelt hem hoe hij bij D&G is gekomen.
“Jij kunt dus zingen?”¯ vraagt hij ongelovig.
“Nou dat dacht ik ook maar daar bij die auditie dachten ze van niet.
“Ik ken iemand die jou misschien verder kan helpen. Begrijp me niet verkeert ik wil jou heel graag als model bij ons en ik denk dat Carlos jou ook niet kwijt wil maar als je wilt uitvinden of er een zangcarrière in jouw verschiet ligt moet je dat zeker proberen uit te vinden.”¯ Diep in zijn hart weet David dat Jean hier de nagel op zijn kop treft.
“Misschien kan ik het één met het ander combineren”¯ spreekt David hardop zijn gedachten uit.
“Ik zal kijken of ik iets kan regelen. Nu je een paar dagen hier bent”¯ belooft Jean. Wendela volgt zwijgend het gesprek tussen de mannen. Ze weet hoe graag David zingt en dat kan hij ook erg goed. Ze duimt voor hem dat deze droom voor hem uit zal komen. Morgen is de repetitie van de Armani show.
“David rolt van het een in het ander maar het lijkt hem voor de wind te gaan”¯ denkt ze.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.