Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » The Legend of Zelda » Skyward Lina! » 5: Demon

Skyward Lina!

2 okt 2013 - 19:38

834

0

290



5: Demon

Lina staat voor een moeilijke keuze.

Lina voelt hoe het scherpe zwaard dreigend tegen haar keel duwt. De hand van haar belager rust op haar schouder.

''A-als je wil vechten, moeten we het wel eerlijk doen,'' hakkelt Lina. Ze voelt een koude adem in haar nek.

''Echt waar? Moeten we het eerlijk doen?'' zegt de persoon achter haar op griezelige toon. ''Nou, als je het per sé wilt..''

Langzaam haalt hij zijn zwaard weg bij haar keel. Lina twijfelt geen moment en grijpt haar zwaard. Ze doet meteen een Spin Attack en draait zich om.
Maar ze ziet niemand. Verschrikt staart ze voor zich uit.

''Te langzaam.''

Lina draait zich verschrikt om en deinst terug. Er staat een man voor haar met een vreemd, rood mantel waar ruiten op getekend staan, spierwit haar dat over zijn ene oog heen valt, en een bleke huid. De man draagt een strak lichaamskostuum waar ruiten uit geknipt zijn. Om zijn middel heeft hij een gouden riem met een rode diamant eraan. Hij heeft grijze ogen en onder zijn ogen loopt een paarse lijn.

De man kijkt duivels in haar ogen. Lina kijkt terug en langzaam vervaagt de duivelse blik van de man. Lina's angstige blik vervaagt ook en zo staren ze elkaar een poosje levenloos aan.

Lina is de eerste die de stilte verbreekt.

''Wie ben jij?''

De man lijkt wakker te worden uit zijn bevriezing.

''Oh het spijt me dat ik zo onbeleefd ben. Ik ben Demon Lord Ghirahim.'' Hij grinnikt duivels.

''Aangenaam.'' reageert Lina droog. ''Ik ben Lina.''

De Demon Lord kijkt haar vragend aan.

''Lina?''

''Jep.''

''Oké..''

Lina kijkt om zich heen. ''Ben jij slecht, Ghitahim?''

''Ghirahim.''

''Ghirahim dan.''

Ghirahim haalt zijn schouders op. ''Wat je slecht noemt.''

''Probeer je Zelda te vermoorden?''

''Te vermoorden? Ha! Nee, nee ik..''

Lina kijkt hem vragend aan. ''Wat wil je met haar doen?''

Ghirahim twijfelt.

''Ik heb haar ziel nodig om mijn meester, de Demon King, te bevrijden.''

''Waarom?''

''Daar heeft hij me voor gecreëerd!''

Ghirahim zucht. Hij vraagt zich af waarom hij dit allemaal aan zo'n.. mens vertelt.

Lina schudt haar hoofd. ''En wat gebeurt er dan als die Demon King bevrijd is?''

''Dan.. Zal hij de wereld overheersen!''

''En ga jij dan dood?''

''Nou, dood, dood.. Hij zal waarschijnlijk me wel gaan gebruiken enzo..''

Lina heeft wel vaker zulk soort verhalen gehoord over een dienaar die zijn 'meester' tot leven gaat wekken, maar aan het einde vermoordt die meester zijn dienaar toch altijd.

''Waarom doe je het dan?!'' Lina is haar angst voor deze man helemaal vergeten.

Ghirahim schraapt ongemakkelijk zijn keel. ''Omdat ik een hart heb.''

''Blijkbaar niet.'' reageert Lina.

Opeens grijpt Ghirahim zijn zwaard. Lina deinst terug. Ghirahim kijkt haar kwaad aan.

''Je snapt het niet! Als ik mijn meester niet bevrijd, zal ik mijn dochter nooit meer zien!!''

Het is een poosje stil. Lina staart de Demon Lord verbaasd aan. Ghirahim kijkt haar met rode ogen aan. Dan valt hij op zijn knieën. Zijn zwaard verdwijnt in de ruitjes.

''Mijn meester.. Gaf me alle eigenschappen die ik nodig had om hem te bevrijden..''

''Oh, net als bij de Sims.''

''Maar hij vergat om dat kleine sprankeltje liefde uit te me te halen.. En na jaren in je eentje over de oppervlakte te zwerven met alleen maar lelijke Bokoblins voel je je.. eenzaam. Ik creëerde een menselijk wezen. Een klein, vrouwelijk mens. Ik hield van haar.. Maar mijn meester vond dat ik te gehecht raakte aan haar en.. stuurde haar naar Skyloft! Met mijn laatste krachten stuurde ik een zwarte Loftwing naar haar toe. Mijn meester zei dat als ik hem weer levend maakte, dat ik haar dan weer mocht zien..''

Lina kijkt hem verbaasd aan. Ze voelt medelijden met deze Demon Lord.

''Hoe heette ze?''

''Ledger.''

Lina schrikt.

''Je weet dat dat grootboek hè?''

''Ik besefte dat ik genoeg schuld aan haar had, en in een grootboek worden schulden opgeschreven.''

Ghirahim schudt zijn hoofd en staat op.

''Maar waarom vertel ik dat aan jou? Je loopt me in de weg. Ik moet mijn meester bevrijden.''

Lina denkt na. Dit is haar kans. Ze zou dit alles nu kunnen stoppen. Ze wil het zeggen, maar ze denkt terug aan de woorden van de kabouter oma uit de tempel.

''Keer terug naar Skyloft.. De Uitverkorene zal Zelda redden..''

Lina bijt op haar lip. Zal ze het Ghirahim vertellen, zal ze verder gaan met haar reis of zal ze teruggaan naar Skyloft en wachten tot Link en Zelda weer terugkomen? Wat zou er met haar gebeuren als ze de Demon Lord vertelde dat ze zijn dochter was?

Lina sluit haar ogen. Ze zucht. ''Ghirahim..'' begint ze. ''Ik..''

Ze schudt haar hoofd. ''Ik moet gaan. Doei!'' Lina rent naar het standbeeld van de vogel.

Godin, stuur me terug naar Skyloft..

Er klinkt een vrolijk pingeltje en allemaal oranje warreling draait om haar heen. Ze voelt lucht komen van onder. Ze werpt nog een blik op Ghirahim, pakt haar Sailcloth en vliegt omhoog.

Lina Ledgers Skyward Trip is voorbij.

EINDE.

Zo, dat was het. Ik weet het, het is een onverwacht einde. Je zou denken dat ze Link de hele weg zou achtervolgen maar ik dacht.. Lina is slim genoeg om te beseffen dat haar reis hier stopt. Misschien komt er nog wel een deel 2. Bedankt voor het lezen! Doei!


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.