Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Il Divo » Northerncross-Ranch » Hoofdstuk 3

Northerncross-Ranch

1 mei 2009 - 12:35

1750

0

400



Hoofdstuk 3

Als Sebastien om half één bij Johnson en Grant binnen komt ziet hij Kendall al zitten achter in de zaak. Hij kust haar en verontschuldigt zich, dat hij vanmorgen zo vroeg de deur al uit moest.
“Dat maakt toch niet uit Seb. Zullen we bestellen?”¯ vraagt ze.
“Goed, wat wil je te drinken? Een wijntje?”¯ vraagt Seb.
“Doe maar een watertje. Seb kijkt zijn vrouw verbaast aan. Zolang hij haar kent drinkt ze wijn bij haar eten.
“Lieverd, ben je ziek?”¯ Ze schudt van nee. Als de ober weg is vraagt Seb haar weer.
“Kendall, waarom neem jij geen wijn? Wat is er met jou aan de hand?”¯ “Seb kijk niet zo bezorgt, want daar is geen reden voor. Vertel me maar eens eerst hoelang we nu getrouwd zijn.”¯ Hij kan er geen touw aan vast knopen.
“Volgende week een jaar. Hoezo?”¯ Ze kijkt hem lachend aan en steekt van wal.
“Ik ben vanmorgen bij de dokter geweest”¯
“Je bent toch ziek”¯ onderbreekt Seb haar. Ze pakt zijn handen en gaat verder.
“Ik ben niet ziek, echt niet. Seb kijk me aan, ik wil jouw gezicht zien als ik jou dit vertel”¯ Seb kijkt haar verontrust aan.
“Alsjeblieft Kendall laat me niet in onzekerheid”¯
“Seb we krijgen een kind. Ik ben zwanger”¯ Sebs ogen worden donkerder van kleur. Hij lacht ondeugend.
“Lieverd is dat echt waar? Is dat helemaal zeker? Hemel ik word vader.”¯ Seb is dan even sprakeloos. Het eerste wat hem dan invalt.
“Hoe kan dat nou? ”¯ Kendall schatert het uit en plaagt hem.
“Moet ik jou dat nog uitleggen?”¯
“Nee, maar je bent pas net gestopt met de pil”¯ Kendall haalt haar schouders op.
“Ik weet het ook niet Seb, maar ben je niet een heel klein beetje blij?”¯
“Ja natuurlijk”¯ Hij staat op en loopt om de tafel, trekt haar ophoog en neemt haar in zijn armen.
“Ik ben overgelukkig, Kendall”¯zegt hij haar kussend. Kendall maakt zich los.
“Seb, we vallen, geloof ik, op.”¯ Seb kijkt rond en snel gaan ze weer zitten. Giebelend als een stel tieners. Als ze hun lunch op hebben neemt Seb Kendall mee naar het Lincoln park om nog even lekker een bankje in de zon te pikken. Seb kijkt rond en ziet enkele moeders met kinderen. Hij kijkt naar Kendall.
“Over een paar maanden loop jij daar ook bij lieverd”¯.
“Ik kan bijna niet wachten”¯.
“Kendall, zullen we het thuis de familie al zeggen?”¯
“Als jij het niet voor je kunt houden dan doe maar”¯zegt zij. “Het valt iedereen toch op dat jij geen wijn meer drinkt. Hoeveel weken ben je al?”¯ vraagt Seb.
“Tien weken, over 30 weken wordt jij vader”¯ antwoordt ze gelukkig.

Shean zit bij Carlos in de jeep en is met hem onderweg naar Arlington. Ze vindt het reuze spannend. Als ze bij de boorinstallatie zijn, stappen ze uit lopen naar een werkkeet die op het terrein staat. Hij loopt binnen en begroet de boormeester.
“Hé Eddy alles goed hier?”¯
“Bedoel je met mij of met dat kreng van hydraulisch boor?”¯
“Allebei”¯ antwoordt Carlos.
“Met het één gaat het goed en met het ander zeer slecht.”¯
“Laat mij raden, dat boor bezorgd jou grijze haren?”¯
“Yep”¯ klinkt het.
“Nou dat treft want ik heb versterking mee gebracht. Mag ik jou voorstellen aan Shean Smith. Zij is gespecialiseerd in hydraulische boorinstellingen.
“Ojé alweer een sollicitant, die een middag komt klussen en dan het mes in het varken laat steken?
“Ja, ik weet het”¯sust Carlos maar zij heeft erg goede referenties. Wat hebben we te verliezen?”¯ Eddy mokt.
“Jij hebt een vrouw meegenomen?”¯
“Ja en?”¯vraagt Carlos. “Heb jij daar moeite mee?”¯ Eddy grijnst.
“Zolang zij die baan niet krijgt mag ze wat mij betreft klussen wat ze wil”¯
“Knoop maar in je oren Eddy als zij het boor aan de gang krijgt, wordt ze jouw baas, leuk of niet”¯ Eddy haalt zijn schouders op en denkt.
“Wat kan zo’n tenger vrouwtje nu van een hydraulische boor weten?”¯ Niet veel, daar is hij van overtuigd.
Shean heeft ondertussen haar rode overall uit haar tas gehaald en is al bezig deze over haar kleren aan te trekken.
“Hemel, wat een verschrikkelijke kleur meisje, die doet pijn aan mijn ogen”¯ roept Eddy uit.
“Die kleur is één van de veiligheidsvoorschriften van mijn stageplaats. Je moet opvallen op de werkvloer. Als er iets gebeurt, dan zien ze je sneller.”¯ Ed krabt aan zijn hoofd en denkt.
“Daar zit wat in”¯. Ze neemt haar veiligheidshelm, veiligheidsbril en gehoorbeschermers mee.
“Hebben jullie ook een tekening van dat boor?”¯vraagt Shean. Ed knikt wijst naar de tafel.
“Die ligt al een maand op deze tafel, maar ik kom geen steek verder.”¯
“Nee”¯ lacht Shean. “Als hij daar doelloos ligt niet. Wat mankeert eraan? Ik bedoel wat doet hij of juist niet?”¯ Ed doet een uitgebreid verslag van alle handelingen die tot nu toe zijn gedaan. Shean luistert aandachtig en bestudeert de tekening.
“Mag ik de tekening even meenemen?”¯vraagt Shean. Ed knikt.
“Kom maar mee dan laat ik jou dat kreng wel eens zien”¯. Gedrieën lopen ze naar de boorinstallatie waar de hydraulische boor onderdeel van is.
“Kun je even de boor aanzetten?”¯ vraagt Shean. Ed drukt op de groene knop en heel langzaam komt de boor in beweging. Maar er zit geen kracht achter.
“Zet maar uit en haal de stroom eraf, ik wil graag het controlepaneel open maken”¯.
“Wat wil je daar dan doen?”¯vraagt Ed nieuwsgierig.
“Ik wil de compressie meten”¯. Geroutineerd draait ze de kast open en begint systematisch alles na te lopen en door te meten.
“Wie heeft de installatie van dit boor gedaan?”¯wil Shean weten. Ed noemt de firmanaam.
“Deed de boor het in het begin wel goed?”¯ Ed geeft antwoord.
“Ja dat wel maar het leek wel of hij steeds langzamer werd.
“Hebben jullie nog garantie? Of een servicecontract?”¯. Ed schudt zijn hoofd, Carlos heeft destijds zoveel korting bedongen, dat er geen garantie meer af kon. Shean gaat verder met dingen na lopen. Na enige tijd zegt ze:
“Ik denk dat het hydraulische binnenwerk van de pomp kapot is. Misschien is het wel een fabrieksfout, misschien ook niet.”¯ Carlos bemoeit zich er ook maar eens mee.
“Allemaal goed en wel maar bij de leverancier hoef ik dus niet mee aan te kloppen.”¯ Shean denkt na wat ze nog meer kan doen. Dan komt ze op een idee. Ze richt zich tot Carlos.
“Mr. Sterling, zal ik het bedrijf bellen waar ik een jaar stage heb gelopen? Als ik het goed heb en het is het binnenwerk, dan kan die vervangen worden. Bij dat bedrijf worden die gemaakt en voor vele soorten, vaak hebben zij die gewoon op voorraad.”¯
“We hebben niks te verliezen dus ga je gang Shean”¯ antwoordt Carlos, die stiekem benieuwd is wat deze dame ervan brouwt. Shean pakt haar GSM en belt Taylor Drillings en vraagt naar Michael Taylor. Hij heeft haar begeleid tijdens de stage en hij is zeer vakkundig ingenieur. Shean heeft heel veel van hem geleerd.
“Hoi Michael met Shean. Ik vroeg me af of jij me kunt helpen.”¯
“Meid vertel me maar welk probleem je hebt.”¯
“Ik ben hier bij een boorinstallatie en als ik dit klusje klaar ben ik aangenomen.”¯ Ze grijnst en legt Michael uit om welk type boor het gaat, en wat zij denkt nodig te hebben.
“Daar hebben jullie toch die ZKXcombinaties voor?”¯ vraagt ze.
“Dat zou moeten kunnen voor dat type boor”¯antwoordt Michael
“Michael, momentje even overleggen hier”¯ Snel overlegt ze met Carlos over de mogelijkheden en stelt hem voor de op voorraad zijnde ZKX combinatie op te laten halen.
“Ed vertrekt nu met de vrachtauto”¯deelt Carlos haar mede. Ze knikt en wendt zich weer tot Michael.
“Michael er komt ene Ed Springer de combinaties ophalen. De rekening kan naar Sterling Oil. Momentje ik geef jou even de technisch directeur”¯. Ze overhandigt Carlos haar telefoon en legt vervolgens Ed uit waar hij naartoe moet.
Carlos geeft na een tijdje haar telefoon terug.
“Daar heb jij dus een goede indruk achtergelaten.”¯
“Och, dat valt wel mee”¯ meent ze enigszins bescheiden. “Mr. Sterling hebben we nog mensen die met mij het boor alvast uit elkaar kunnen draaien? Dan kunnen we als Ed terug is gelijk weer met monteren beginnen.”¯ Carlos trekt een wenkbrauw op.
“Even?”¯
“Ja, of u even vier mensen heeft?”¯ vraagt ze opnieuw. Carlos is onder de indruk. Nog niet aangenomen en deelt al lakens uit. Dat belooft wat. Carlos laat vier medewerkers opdraven en kijkt zelf toe hoe Shean te werk gaat. Shean geeft de mensen doelgericht aanwijzigingen en anderhalf uur later ligt het hele boor compleet uit elkaar.
“Ik wist het”¯ zegt Shean. “Het binnen werk is helemaal gebroken en gebarsten. Daardoor komt het dat de compressie er langzaam uit is gegaan”¯ Carlos fluit tussen zijn tanden.
“Wat een ravage is de binnenkant van het boor, dat had niemand gedacht. Maar er is ook nog niemand op het idee gekomen om het boor zelf uit elkaar te draaien. Tot nu toe gingen ze ervan uit dat het een instelling van de installatie was.”¯ Als alle stukjes verwijderd zijn horen ze een auto toeteren. Ed is terug. Shean is al bezig met de mensen te instrueren. Carlos besluit zijn overall ook maar eens uit de jeep te halen en mee te helpen. Na twee uur hard werken is het binnenwerk van het boor weer gemonteerd. Nu nog even in de installatie plaatsen en kijken wat hij doet.
“Aan jou de eer Shean. Zet hem maar aan”¯ zegt Carlos. Snel doet Shean nog een laatste keer checken, alvorens de machine in beweging te zetten. Zeven paar ogen kijken gespannen toe hoe de boor begint te draaien.
“Hij boort als een zonnetje”¯ roept Ed een tijdje later, overgelukkig uit. Hij gaat naar Shean tilt haar op en zwaait haar van vreugde rond.
“Hé Ed”¯ roept Carlos uit. “Doe jij niet zo wild met je baas”¯. Ed zet Shean snel neer en kijkt verschrikt naar Carlos.
“Dat was ik bijna vergeten, zij krijgt de baan dus?”¯
“Zeker weten.”¯ Carlos geeft Shean een hand en zegt: “Toen je begon had ik zware twijfels, maar je staat je mannetje. Dus ik houd woord, de baan van technisch manager is van jou. Op een prettige samenwerking.”¯
“Dank u wel Mr. Sterling”¯.
“Zo dat Mr. laat je maar achterwege vanaf nu ben ik Carlos voor jou, want je staat rechtstreeks onder mij, dus we werken veel samen. Zullen we terug naar kantoor gaan om te kijken of mijn broer het contract al in elkaar gezet heeft?”¯
“Graag Carlos.”¯ “Wat klinkt dat vreemd”¯ denkt ze bij zichzelf.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.