Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Il Divo » Subtropische verrassing » Hoofdstuk 5

Subtropische verrassing

1 mei 2009 - 12:53

1506

0

393



Hoofdstuk 5

David en Claudette hebben verschillende dansen samen gedanst.
“We kunnen gaan zitten want mijn tafeldame heeft, volgens mij, de benen genomen.”¯ Claudette kijkt naar hun tafel. Geen Seb.
“Wat is dat ook een stijfkop”¯ denkt ze. Nou ja moet ie maar zelf weten.
“Mijn tafelheer, had volgens mij het zelfde idee, zo te zien.”¯
“Zullen we dan even een luchtje gaan scheppen aan dek?”¯ vraagt David.
“Graag.”¯ Claudette steekt haar hand door zijn arm en loopt met hem mee aan dek.
“Zo hier is het lekker rustig”¯ zegt David. “Kunnen we elkaar een beetje beter leren kennen. Ik hoop niet dat ik jou verloofde op de kast heb gejaagd”¯ zegt David.
“Oh dat kan helemaal niet”¯ zegt Claudette “Want ik ben niet verloofd met hem.”¯
“Gelukkig ik dacht dat het redelijk serieus tussen jullie was.”¯
“Ja en nee”¯ antwoordt Claudette. “Hij is erg jaloers en toen hij jou herkende werd hij woedend.”¯
“Hoezo mij herkende? En waarom wordt hij dan woedend?”¯ Claudette zucht.
“Ik zal eerlijk tegen je zijn. Ik weet dat jij de Broadway ster bent uit de musical Grease en ik ben een hele grote fan van jou.”¯ Ze glimlacht en vervolgt: “Jouw foto staat op mijn nachtkastje. Daarom is het voor Seb een koud kunstje jou te herkennen. Ik geloof dat hij echt heel boos op me is.”¯
“Mijn foto op jouw nachtkastje?”¯ David kijkt haar vragend aan. Ze knikt.
“Normaal staat die van Seb er gelijk naast, maar omdat ik Seb elke dag zou zien deze vakantie had ik alleen die van jou meegenomen.”¯ Ze bloost. David kijkt haar doordringend aan. Even komt hij in de verleiding haar te kussen. Als ze haar ogen neerslaat, tilt hij haar kin op met zijn wijsvinger en kijkt weer in die prachtige ogen. Hij kan haar niet weerstaan weet hij, hij moet haar kussen. Al zou hij dat maar één keer doen. Hij buigt voorover en kust haar eerst voorzichtig en daarna intenser. Honderd gedachten tollen door zijn hoofd. Uiteindelijk wint zijn verstand het en hij maakt zich los van haar. Claudette staart hem aan.
“Ik weet niet of dit verstandig is. Ik geloof dat ik Seb moet gaan zoeken.”¯
“Als je hem wilt gaan zoeken ga ik met je mee”¯ zegt David, die zich weer enigszins heeft herkregen. “Door mij ben je in de problemen geraakt.”¯
“Nee hoor ik ben zelf naar jou toe gekomen om met je te dansen. We hadden ruzie en Seb wilde niet dansen vandaar.”¯
“Luister Claudette ik vind jou een geweldige vrouw en wil jou heel graag beter leren kennen, maar eerst moet jij uitzoeken wat je wilt en vooral met wie je wilt. Ik ga niet zomaar iemands vriendin wegkapen, die kus van net hadden we eigenlijk niet moeten doen.”¯
“Dat begrijp ik”¯ zucht ze.
“Kom”¯ zegt David, “we gaan op Sebby jacht.”¯ Claudette schiet in de lach.
“Wat een lieve man.”¯

Later op de avond. Carlos is op weg naar zijn hut. Als hij de hoek om komt botst hij tegen een dame op. Als vanzelf glijden zijn armen om haar heen.
“Hopla”¯ zegt hij. De dame kijkt om hoog en gromt.
“Niet alweer hé.”¯ Carlos lacht.
“Goedenavond Annika was je op weg naar mijn hut voor die massage?”¯ Annika stampvoet.
"Mannen, bah die zijn allemaal het zelfde.”¯ Carlos lacht weer en trekt haar dichter tegen zich aan.
“Dame wij hadden een afspraak en die massagetafel staat nog steeds in mijn hut.”¯
“En dacht jij dat ik in mijn goeie jurk ging masseren, dan heb je het mis”¯ snuift ze.
“Waarom kwam je vanmiddag dan niet?"
"Weet ik niet”¯ fluistert ze. “Ik was zo kwaad op Urs en toen ben ik het helemaal vergeten.”¯ Carlos schatert.
“En als ik jou een beetje goed inschat heb je hem dat ook al gezegd.”¯ Annika grijnst
“Natuurlijk.”¯
“Ok wat wil je nu of morgenvroeg. Ik ben de beroerdste niet.”¯
“Ok dan nu want morgen vroeg heb ik gasten opstaan.”¯ Eenmaal in zijn hut aan gekomen trekt Carlos snel zijn kostuum uit en gaat op de massage tafel liggen. Annika is even iets anders aantrekken en komt vervolgens binnen met haar massagetas.
“Eerst je rug draai maar even om als je wilt.”¯ Ze doet wat massageolie op haar handpalmen en gaat aan het werk. Hij is goed gebouwd denkt ze. Ze masseert zijn nek, schouderbladen en rug. Ze praten ondertussen over koetjes en kalfjes. Na een half uur is ze klaar en vertrekt.
“Ik zal morgen die massagetafel laten ophalen door Urs”¯ zegt ze knipogend. Carlos kijkt haar na en denkt goeie masseuse, pittige meid. Hij wist niet dat Zweedse dames zo konden zijn. Altijd gedacht dat het koelere types waren.

David en Claudette hebben onder tussen het hele schip gehad maar geen teken van Seb.
“Ik breng jou naar je hut”¯ zegt David. “Misschien is hij daar wel.”¯ Bij de hut aangekomen bedankt Claudette, David en gaat naar binnen. In één oogopslag ziet ze Seb op bed liggen met zijn kleren nog aan. Een fles cognac staat bijna leeg naast het bed.
“Sebby, Sebby, dat is toch geen oplossing.”¯ Ze begin hem uit te kleden en dekt hem toe. Morgen maar eens eerst met hem praten denkt ze.

De volgende morgen is Urs vroeg uit de veren. Hij moet vroege dienst in de fitnessruimte draaien. Eerst even kijken wat de kok voor lekkers voor ontbijt heeft gemaakt. Gebakken spek en eieren. Heerlijk. Na het eten gaat hij naar de fitnessruimte waar enkele gasten al in de weer zijn met de diverse apparaten. Hij geeft links en rechts advies om blessures te voor komen. David moet energie kwijt en gaat daarom maar eens een uurtje fitnessen voor het ontbijt. De hele nacht geen oog dicht gedaan. De hele nacht heeft Claudette door zijn hoofd gespookt. Die ogen hebben hem de hele nacht achtervolgd. Door haar is hij gisterenavond Gerda compleet vergeten. Straks maar even zijn excuses gaan aan bieden. Fluitend komt hij de fitnesszaal binnen. Urs ziet hem komen en legt hem even de gang van zaken uit. Daarna gaat David intensief aan de slag, in de hoop Claudette uit zijn gedachten te bannen. Dat heeft hij ook altijd. Ziet hij een mooie vrouw is ze alweer bezet. Isabelle die op dat moment ook aanwezig is vraagt zich af waar zij de lange knappe man van kent. Hij komt haar zo bekend voor, maar ze weet niet waarvan. Wat maakt het ook uit eigenlijk is ze meer geïnteresseerd in Urs. Ter luiks volgt ze Urs’ bewegingen. Na haar scheiding heeft ze zich voor genomen nooit geen man meer in haar leven te laten. Maar nu begint ze te twijfelen.
“Niet alle mannen zijn het zelfde toch?”¯

Seb wordt wakker. Zijn ogen doen zeer en wat is er met zijn hoofd gebeurd.
“Heeft iemand hem een mep verkocht?”¯ Hij kijkt rond.
“Waar is hij?”¯ Hij kijkt naast zich. Claudette ligt naast hem helemaal opgerold alsof ze het koud heeft. Hij probeert recht op te komen. Mijn God wat is er in hemelsnaam met hem aan de hand. Zijn kleren zijn uit. Hij kan zich niet herinneren, die te hebben uit gedaan. Hij is op een schip herinnert hij zich. Zachtjes schudt hij aan Claudette.
“Lieverd wakker worden, het is al tien uur.”¯ Claudette knippert met haar ogen en kijkt slaperig naar Seb.
“Alles ok met je?”¯ Seb grijnst.
"Volgens mij heb je mij met een hamer op mijn kop geslagen”¯ zegt hij.
“Daar ben je zelf schuld aan”¯ meent Claudette. “Zeg Seb we moeten praten, ik wil zo niet verder, dat werkt niet.”¯
“Claudette alsjeblieft moet dat nu?”¯
“Nu of na ontbijt zeg jij het maar.”¯
“Ontbijt?”¯ Seb voelt zijn maag in opstand komen. “Dan maar nu. Ik heb nu even geen trek.”¯
“Zo vertel me maar eens waarom je gisteren ineens weg was.”¯ Claudette kijkt hem aan.
“Nou komt er nog wat van?”¯ Seb kijkt haar verlegen aan.
“Ik dacht dat ik gek werd toen ik die David hier ontdekte. Wist jij dat hij hier zou zijn?”¯
“Ja en nee”¯ zegt Claudette. “Ik ving het op in het vliegtuig naar Marseille. Hij was één van de passagiers.”¯
“En dat vertel je me nu pas?”¯ moppert Seb.
“Ik dacht misschien komen we hem niet tegen, deze boot is zo groot.”¯
“Dat is dan behoorlijk naïef van je meid. Maar nu, wat doen we met mr Miller?”¯
“Niks”¯ zegt Claudette. “Ik heb met hem gedanst dat is alles.”¯
“Alles?”¯ zegt Seb. “Hij verslond je met zijn ogen, ik ben niet blind. En jij had die gewaagde jurk aan. Ik plofte bijna uit mijn vel.”¯
“Oja”¯ zegt Claudette: “En dan scoor je een fles cognac en drink je tot je niet meer kan, dat is een oplossing. We hebben nog naar je lopen zoeken.”¯
“Wat blief”¯ zegt Seb. “We?”¯.
“Ja David…”¯ Seb laat haar niet uitspreken,
“Was het gezellig?”¯
“Als het zo moet praat ik niet meer met je”¯ zegt zij met stemverheffing.
“Zo komen we niet verder Claudette, laten we het er later over hebben, ik ga eerst naar de sauna, dan kom ik misschien weer bij positieven.”¯


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.