Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Il Divo » Subtropische verrassing » Hoofdstuk 10

Subtropische verrassing

1 mei 2009 - 12:57

1394

0

302



Hoofdstuk 10

Enige tijd later zet het orkest een rock en roll lied in. Urs kijkt verbaast maar staat dan snel op en pakt Annika bij de hand om te rock en rollen.
“Kun jij de rock and roll dansen?”¯ vraagt Urs. Annika kijkt verrast naar Urs. Dit had ze niet verwacht.
“Een beetje, denkt ik”¯ zegt Annika.
“Mag ik ook met je gooien en onder mijn benen doorhalen”¯ vraagt Urs hoopvol. Annika schatert het uit.
“Ga je gang maar als je me opgetilt krijgt.”¯ Urs heeft geluk dat Annika goed kan rock and rollen. Hij kan alles met haar doen. Als het liedje is afgelopen gaan ze een beetje buiten adem terug naar hun tafel. Carlos staart het tweetal aan. Zij zagen er fantastisch uit samen.
“Wat een mooi koppel”¯ denkt hij bij zich zelf. Hij zucht eens diep. Het ziet er niet naar uit dat zijn vriend haar voorlopig los laat. Hij dwingt zichzelf tot andere gedachten en wijd zich weer aan zijn kapiteinstaken.

Seb en Claudette zijn een wandeling over dek aan het maken. Ze genieten van de sterrenhemel boven hen.
“Claudette?”¯
“Ja Seb.”¯
“Wat een heerlijke avond, vind je ook niet?”¯ Claudette zucht.
“Ja lieverd en ik ben blij dat jij weer een beetje normaal bent.”¯
“Daar wilde ik het even met je over hebben. Ik weet dat je het zwaar te pakken hebt wat David betreft en dat je er weinig aan kunt doen om dat tegen te houden.”¯
“Maar… “ probeert Claudette er tussen te komen.
“Sssst laat mij even uitpraten. Ik was een oen om zo te reageren. Ik was jaloers en heb je zo naar hem toe gedreven. Dat zie ik inmiddels wel in. Daarom probeer ik er nu maar het beste van te maken en hoop ik dat ook jij inziet dat je bij mij hoort en niet bij David. Als deze cruise voorbij is gaat hij weer terug naar New York en daar liggen de fans aan zijn voeten. Met mij weet je wat je hebt en ik wil jou oprecht bewijzen dat ik van je houd. Daarom heb ik morgen een verrassing voor je. Nu niet nieuwsgierig worden maar rustig afwachten. Vertrouw me.”¯ Claudette denkt even na.
“Wat is hij in hemelnaam van plan. Wel spannend.”¯ “Gaan we pakket 1 of 2 doen”¯ vraagt ze voorzichtig. Seb slaat zijn arm om haar heen.
“Geen van beiden het wordt pakket Seb en daar kunnen maar 2 personen aan meedoen.”¯
“Nu weet ik zeker dat ik dadelijk niet slapen kan omdat ik telkens moet denken wat pakket Seb inhoud”¯ moppert Claudette. Seb lacht.
“Je krijgt een voorproefje we slapen vannacht aan dek, dan kunnen we sterren tellen.”¯ Claudette glimlacht naar hem en denkt: “dat is nu de Seb waar ik verliefd op ben geworden.”¯ David raakt naar de achtergrond en dat is misschien maar goed ook.

Al vroeg de volgende morgen meert MS D’amour aan in de haven van Napels. Carlos staat aan dek en geeft de stuurman en de matrozen aanwijzingen om het schip vast te maken. Sommige gasten zijn al wakker en aanschouwen de manoeuvres van de bemanning.
“Heerlijk land in zicht na verschillende dagen van alleen maar water”¯ denkt Carlos. Om 10.00 uur vertrekken de bussen voor de excursiegangers. Het schip is straks uitgestorven op de bemanning na want iedereen gaat van boord. Dat is niet slecht kan hij even rustig nog wat zaken regelen. Urs komt naar hem toe.
“Heb jij bezwaar als ik aan wal ga en Annika meeneem.”¯
“Tuurlijk niet”¯ antwoordt Carlos “Veel plezier samen. En doe me een lol en neem wat olijven voor me mee, die zijn hier zo lekker.”¯
“Doe ik”¯ zegt Urs. “En nogmaals bedankt.”¯

Urs snelt naar Annika.
“Ik heb het gevraagd en we mogen aan wal. Kom we gaan gelijk dan laat ik jou Napels zien. Dan heb je een privé gids.”¯
“Ben al onderweg alleen even een paar broodjes uit de ontbijtzaal in mijn tas stoppen voor onderweg”¯ roept ze.
Even later stappen de twee in een taxi richting centrum. Groep één staat klaar om met bussen aan hun programma te beginnen. Groep twee vertrekt over een kwartiertje. David en Gerda zijn gewapend met hun nieuwe zwemspullen klaar voor vertrek.
“Kunnen we snorkelspullen ter plaatse huren”¯ vraagt David voor alle zekerheid nog even na.
“Ja hoor, die zijn voor deze groep gereserveerd.”¯
“Gelukkig”¯ zegt David. Hij heeft aan boord nog gauw een waterdichte wegwerpcamera gekocht. Lijkt hem wel leuk om wat foto’s te maken van de onderwater wereld. Hij heeft er zin en Gerda zo te zien ook.

Als iedereen van boord is komt Seb met Claudette aanwandelen. Claudette begroet Carlos.
“Volgens mij had ik pakket Sebby geboekt? Carlos lacht en vraagt zich af of Seb zijn mond heeft kunnen houden over dit uitje.
“Dat klopt”¯ zegt hij. “Daar staat jullie vervoer.”¯ Claudette kijkt naar de plaats die Carlos aanwijst. Daar staat een supermooie limousine.
“Wat mooi en waar gaan wij daar mee naartoe?”¯ vraagt ze. Carlos geeft Seb een sleutel.
”¯Voor alles is gezorgd ik wens jullie veel plezier. Tot morgen.”¯ Claudette kijkt van de ene naar de ander.
“Tot morgen?????? Seb alsjeblieft vertel mij wat we gaan doen.”¯
“Neen”¯ Seb is onverbiddelijk. “Laat je verrassen.”¯ Claudette probeert het nog met een kietelpoging maar Seb is niet van gedachten te veranderen. Stoeiend lopen de twee de loopplank af. Na gezwaaid door Carlos.

In het centrum van Napels is Urs druk doende Annika wegwijs te maken door deze prachtige oude stad. Hij heeft een reisgids bij zich en vertelt haar leuke anekdote die betrekking hebben op de geschiedenis van Napels.
“Als ik hier door deze oude stad loop denk ik even dat ik in Stockholm zit”¯ zegt Annika.
“Mis je, je vaderland?”¯ vraagt Urs.
“Ja, soms wel, nu omdat ik hier die prachtige oude gebouwen zie en dan daar dat paleis, dat zou zo D’n Gamble Stan kunnen zijn de oude binnenstad van Stockholm.”¯ Urs kijkt haar lachend aan. Ze is duidelijk verliefd op Stockholm.
“Ben je opgegroeid in Stockholm”¯ vraagt Urs belangstellend.
“Ja maar niet in het centrum ik heb altijd op Söderalm gewoond, een wijk waar veel artiesten wonen. Altijd muziek en schilders op straat. Heel gezellig. Je hoeft de brug maar over en je bent in de oude stad. Ben jij ooit in Stockholm geweest?”¯ vraagt Annika.
“Neen, nog nooit maar je maakt me wel nieuwsgierig.”¯ Annika lacht.
“Wie weet neem ik je eens mee als je braaf bent”¯ laat ze erachteraan volgen.
“Hebben jullie ook bergen in Zweden?”¯ vraagt Urs.
“Meer dan in Zwitserland”¯ plaagt ze hem.
“Nou”¯ zegt Urs. “Dan moeten we toch maar eens wat afspreken: Ik neem jou mee naar Zwitserland en jij mij naar Zweden. En daarna kunnen we kijken wie gelijk heeft.”¯
“Goed idee Mr. Bühler.”¯
“Nou, nou”¯ moppert Urs. “Nu niet zo formeel.”¯ Maar hij kan niet boos op haar zijn. Hij slaat zijn arm om haar heen en zegt:“Zullen we even een terrasje pikken?”¯.
“Ok锯 luid haar antwoord en gearmd gaan ze op zoek naar een leuk terrasje.

Isabelle is ook in de snorkel groep, Ze vraagt zich af waar Urs is. Zij dacht dat hij wel bij de snorkelaars zou zijn in verband met eventuele blessures. Maar ze ziet hem nergens. Ze vraagt aan iemand van het entertainment team waar hij is. Met het antwoord is ze niet blij.
“Die heeft zich niet opgegeven maar volgens mij heeft hij de dag vrij om zijn vriendin Napels te laten zien.”¯
“Dank u wel”¯ mompelt Isabelle teleurgesteld. “Bah alle leuke mannen zijn bezet.”¯ Ze heeft geen zin meer om te snorkelen en gaat op het strand zitten. Gerda ploft naast haar neer.
“En heb jij ook zo’n zin in snorkelen?”¯ vraagt ze.
“Nu niet meer laat Isabelle zich ontvallen.”¯
“Waarom niet”¯ vraagt Gerda belangstellend.
“Ik dacht dat die leuke masseur mee zou gaan maar helaas, die moet zijn vriendin Napels laten zien.”¯ Ze zucht hoorbaar. Gerda lacht.
“Kom op je gaat met ons mee. David kan wel meer dan één vrouw aan.”¯
“Is David je vriend?”¯ vraagt Isabelle.
“Nee hoor, die heb ik hier aan boord pas leren kennen. Daar komt hij.”¯
“Dames, goedemiddag hebben jullie er zin in?”¯
“Zeker weten”¯ zegt Gerda “Vind je het goed als we haar meenemen ze voelt zich een beetje alleen.”¯
“Goed”¯ zegt David. “We sluiten ons aan bij dat groepje jongelui, daar heb ik net mee zitten praten. Ze zijn heel gezellig. Vooruit dames de onderwaterwereld wacht op ons.”¯


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.