Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Na boek 12... (De Grijze Jager) » Proloog

Na boek 12... (De Grijze Jager)

2 nov 2013 - 12:23

316

2

202



Proloog

Maddie is een week bij haar ouders gebleven voordat ze met Will mee naar Redmont ging. (Het klopt misschien niet helemaal met het boek, maar vooruit 😉 )

Maddie zuchtte. 'Mam, ik moet nu echt gaan hoor!' Zei ze tegen Cassandra die haar maar niet los wilde laten. Cassandra knikte en liet haar dochter eindelijk los. 'Je hebt gelijk..' Zei ze. Will lachte. Hij stond van een afstandje te kijken. Arnaut stond naast hem en gaf hem een flinke tik op zijn achterhoofd. 'Auhw!!' Zei Will en keek Arnaut boos aan. Daarna schoten ze allebei in de lach. 'Het deed echt pijn!' Lachte Will. 'Anders lachte je nu niet toch?' Lachte Arnaut. 'Nee, je hebt gelijk!' Zei Will. Hij stopte met lachen. 'Moet jij nog afscheid nemen?' Vroeg hij en hij wees naar Maddie. 'Eigenlijk wel..' Zuchtte Arnaut en je kon aan hem zien dat hij het moeilijk vond. Will duwde hem een stukje in Maddies richting. Zelf draaide hij zich om om de paardjes te pakken. Terwijl hij Trek zijn teugels greep zei hij: 'Hij mag blij zijn dat hij al een dochter heeft..' Hij pakte ook Bumpers teugels en liep richting het kasteel, waar Maddie probeerde niet te stikken in de stevige greep van haar vader. Will lachte en bedacht zich hoe Arnaut elke keer als ze elkaar tegenkwamen fijnkneep. 'Maddie? Ik ga hoor!' Grapte Will. Dat was ook al zo lang geleden.. Dacht hij. Maddie giegelde en rukte zichzelf met veel moeite los uit haar vaders greep en rende naar Will toe. 'Hier.' Zei hij kort en gaf haar haar paardje. 'Dankje.' Glimlachte Maddie en stapte op. Ze zag Will ook op Trek klimmen en ging alvast stappen. Ze hoorde hoe Bumpers hoeven op het zachte gras tikten. Ze hield van dat geluid. Ze zwaaide nog één keer naar haar ouders en ging toen draven. Vanuit haar ooghoek zag ze nog hoe Cassandra een traantje wegveegde. Ze lachte. Ze zag Trek naast haar komen draven. Dit was het dan. Het begin van een nieuw leven. En ze had er zin in.


Reacties:


Nina123
Nina123 zei op 12 nov 2013 - 20:52:
Nice Sam!


RivLovee
RivLovee zei op 8 nov 2013 - 15:39:
Leuk!
ik heb tot de magiër in macindow gelzen, zow i like it!
Melding als er een nieuw hoofdstuk komt!