Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Hoe overleef ik... » hoe overleef ik school? » Ernstig zorgen

hoe overleef ik school?

5 nov 2013 - 12:17

264

0

279



Ernstig zorgen

Rosa vertelt wat er gebeurt en is bang. Ze durft niet meer alleen naar huis.

Ze zien allemaal leuke ideeën maar niemand ziet dat Rosa zich zo klein mogelijk maakt en een lijkbleek gezicht krijgt. Ineens kijkt Sascha naar Rosa en zegt zacht: ‘Heb je soms wat binnengekregen’? Dan kijkt Rosa snel de andere kant op en zegt: ‘Weet je nog dat we vorige week in de club waren en dat die jongens op me afkwamen? Die kwam ik gister bij Rosetti’s tegen.’ Sascha pakt Rosa stevig vast en zegt op dwingende maar lieve toon dat ze moet zeggen wat ze bij Rosetti’s deden. Rosa haalt diep adem en denkt na. ‘die lange slungel wou een taart halen, en ik had die taart gepakt, toen een vriend van hem naar binnen kwam en mij meenam. Hij zij tegen mijn ouders dat hij een vriend van school was en dat hij vragen had voor economie. Ik werd meegenomen en in de auto gesleurd. In de auto gaven ze me een wit pilletje zodat ik rustig werd. Dat pilletje was niet goed gevallen en toen ik wakker werd…’ Rosa schrikt. Noa zegt: ‘wat is er Roos?’ ‘Die jongen is hier’, fluistert Rosa. 'WAAAAAAAAAAAAAAAAAAT!' 'Waar is die? Ik sla hem op zn bek.' Rosa zucht en gaat op een bankje zitten. Snel lopen de meisjes achter haar aan. Carmen gaat naast haar zitten en slaat een arm om haar heen.‘Dat is even schrikken. Waarom vertel je het nu pas?’ Rosa fluistert: 'ik was bang, bang voor de reacties die ik zou krijgen. Ik voel me vies vanbinnen.' Dan gaat de bel. Iedereen mag naar huis, maar Rosa blijft zitten. 'Ik durf niet'.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.