Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Drake & Josh » Vakantie

Drake & Josh

10 nov 2013 - 13:04

1821

0

318



Vakantie

Drake & Josh vertrekken op vakantie zonder hun ouders en familie.Het lijkt een geweldig begin te worden maar niets is minder waar.Wanneer Drake in het tankstation een vreemde man ontmoet neemt hun rustgevende vakantie onmiddellijk een andere wending.Als hij dan een vreemd bericht op zijn gsm krijgt word het allemaal nog vreemder.Vertelt hij dit tegen Josh?Is het echt die man of is het gewoon Megan die hun weer maar eens voor de gek probeert te houden?...

Drake & Josh
Vakantie

"Ja,mam.We zijn voorzichtig.En nee we vergeten niet om elke avond te bellen."Ik stap in de auto omdat ik weet dat we hier anders nog een uur kunnen staan."En jij ook,Josh!"voegt ze eraan toe wanneer mijn stiefbroer ook de auto instapt."Dag jongens!"maakt Walter het nu nog erger.Oké,ik weet dat ze allemaal heel erg bezorgd zijn en dat ze niet willen dat er wat gebeurd maar we zijn geen kinderen meer!Hoewel Josh nog nooit een vriendin heeft gehad maar laat ik het daar niet over hebben.Voor we de deur van de auto dicht doen komt Megan nog aangelopen."Drake!Josh!Vergeet niet om voor mij iets mee te brengen!Dat verdiend jullie lieve zusje toch wel!"Mam aait haar over haar hoofd."Tuurlijk Megan."zegt ze terwijl ze naar mij knipoogt.Oké,oké!Genoeg over Megan nu!Gelukkig gaat zij niet mee dan zullen mam en Walter eens weten wat het is om met Megan te leven!Een echte hel!Maar goed.Echt genoeg over haar nu.De deur van de auto gaat dicht en we zwaaien nog een laatste keer.En dan begint het pas echt.Vakantie!Een week zonder Megan,mam,Walter,Papa Nichols,alle leerkrachten op school,Helen,Craig en Eric!Volgens mij heb ik ze nu wel allemaal gehad,of toch niet?Oh ja,ik vergeet dat ik nu wel de hele week met Josh opgescheept zit!Wacht eens even?Ik doe het toch helemaal niet voor Josh?Nee,ik doe het voor mij.En voor vakantie.Josh heeft gewoon enorm veel geluk dat hij mee mag!

"We're on the highway to nowhere!On the highway to nowhere!""Josh!"Hij kijkt me aan."Wat?""Kun je alsjeblieft stoppen met zingen?Ik ben nu van Megan af dus...""Oké,oké!Zullen we anders een spelletje spelen?Ik zie wat jij niet ziet!Oké,ik begin!Ik zie...iets en het is groen!""Megan die haar verkleed heeft als alien om ons te laten schrikken?""Nee!Een boom!"Ik kijk hem aan."Een boom?Een boom is toch helemaal niet groen!Een boom is bruin met groen en soms zelfs rood of gele bladeren!Trouwens...""Kijk uit!""Wat?Je probeert me nu gewoon te vertellen dat ik de waarheid niet spreek maar echt,serieus!Ik heb nog nooit een boom gezien die alleen groen is en zelfs dan nog...""Drake kijk uit!""Aaaaaaggggghhhh!"Ik weet niet wie het hardst roept,ik of Josh maar geschrokken waren we allebei."Godverdomme,Josh!Jij met je domme spelletjes altijd!We hadden daarnet bijna een ongeluk en we zijn nog geen halfuur onderweg!"roep ik geïrriteerd."Sorry!"antwoord Josh dom.Ik draai met mijn ogen."Vanaf nu zeg ik niks meer,oké!Ik moet me concentreren.En jij ook!""Wat?Ik moet me toch niet concentreren?"antwoord Josh."Nee!"roep ik."Hoezo nee?Ik moet me toch niet concentreren?""Dat zei ik toch helemaal niet!""Maar je zei toch en jij ook!?""Daarmee bedoelde ik dat jij ook even je kop moet houden!"

"And I know!Its always better when you know and I know!""Hou op,Josh!"roep ik geïrriteerd.Hij kijkt me verbaasd aan."Nou Drake!We zijn een week van Megan af nu moet jij ook niet beginnen!"Ik kijk hem aan."Dat doe ik toch helemaal niet!""Oh nee zeker!"Nee!""Ik moet plassen."zeg ik terwijl ik zenuwachtig mijn benen beweeg."Ja,ga dan!""Josh!We zitten in een AUTO!""En?""Hier is geen toilet oké?!En wil je nu alsjeblieft geen domme vragen meer stellen want ik word hier echt helemaal gek van!We zijn nog geen twee uur onderweg en ik ben al helemaal doorgedraaid van jou gedoe!Oké?!"Josh knikt."Ik denk dat ik het begrepen heb.""Goed!"
Het blijft even stil.Ik bedenk op die tijd dat ik misschien iets te irritant ben geweest tegen Josh.Maar dan moet hij maar niet zo stom tegen me doen!Goed,ik had trouwens gezegd dat ik niets meer ging zeggen tegen hem,toch?Dan begin ik vanaf nu.
1 minuut.
2 minuten.
3,4,5 minuten.
Oh nee!"Josh?"vraag ik dan omdat ik uiteindelijk niet meer kan zwijgen."Drake?""Doe normaal Josh!"antwoord ik onmiddelijk.Hij kijkt me aan."Oké,laten we opnieuw beginnen."Ik knik."Josh?"Hij kijkt me opnieuw aan."Ik heb een probleem,Josh!We moeten nog meer dan een uur rijden,en dan moeten we het huis van Mindy's ouders nog zoeken en alles uitpakken en we hebben helemaal geen tussen stop gepland!Ik doe het in mijn broek,Josh!"Hij kijkt me nog steeds aan."Dat doet me opeens denken aan die ene keer in de helikopter!Weet je nog toen ik zo stom was om ervoor te zorgen dat die piloot eruit viel en jij toen de radio naar beneden liet vallen omdat je moest gaan kijken hoe hoog we vlogen?"Ik knik."En dat je toen zei dat ik moest springen en dat je door je hoogtevrees in je broek hebt geplast?"Ik knik weer en kijk hem aan."Ik herinner me het alsof het gisteren was!"

Ik stop de auto aan het tankstation.Ik kijk Josh aan."Ik blijf zitten."zegt hij omdat hij weet wat ik ging vragen.Ik knik."Oké,ik ben zo terug."Ik stap uit en doe de deur weer dicht.Daarna loop ik richting de ingang.Oh God!Wat ben ik blij dat ik eindelijk kan plassen!Nou ja,nog niet.Maar wel bijna.Ik loop met grote passen door en ik word alleen nog maar irritanter als ik de hele rij voor de heren wc zie staan."Nee,toch!"Als ik de vrouw die voorbij loopt vreemd zie kijken merk ik dat gewoon tegen mezelf aan het praten was.Ook niet ideaal.Maar goed.Er zit niks anders op dan achteraan aan te schuiven.Ik kijk even naar de hele rij en probeer te zien hoeveel er nog voor mij staan.Genoeg in ieder geval.Ik zucht en sta zenuwachtig van het ene been op het andere te wiebelen."Doe toch door!"De man voor mij draait zich om.Hij is een heel stuk groter dan mij en draagt een donker zwarte zonnebril waardoor ik zijn ogen niet kan zien.Er is toch helemaal geen zon hierbinnen?denk ik bij mezelf.Maar ik zeg niks.Ik veronderstel dat de man mij aankijkt dus kijk ik naar boven."Zei u iets?"vraagt hij dan niet al te vriendelijk."Nee,ik zei niets."antwoord ik snel.Want ik heb echt geen zin om hier een gesprek met een vreemde aan te gaan."Ik dacht anders van wel!"Godverdomme!Ik probeer hem niet aan te kijken dus sta ik daar maar wat ongemakkelijk naar mijn schoenen te kijken.Ik schud snel mijn hoofd."Nee,ik bedoel ik had het niet tegen u maar tegen mijn vriend."De man kijkt rond."Ik zie geen vriend.""Euh...Mijn vriend...aan euh aan de telefoon."Hij knikt."Goed.Zeg,kan het zijn dat ik u van ergens ken?"vraagt hij vervolgens.Oh nee!Waarom blijf die nu toch doorvragen?Denk ik dan.Ik word er echt zenuwachtig van en sta nog steeds te trappelen."Euh...geen idee meneer.Ik heb u volgens mij nog nooit gezien.""Nou,ik had nochtans het gevoel van wel.Ik kan alleen niet zeggen van waar.Wat is uw naam?"Ik sta nog steeds ongemakkelijk van het ene been op het andere te wiebelen."Drake.Drake Bell."De man knikt."Ik kan u nog steeds niet thuisbrengen.Maar heeft u nog familie of zo.Misschien via die dat ik..."Ik bedenk nu pas dat enorm stom was om zomaar mijn naam te vertellen aan een man die ik nog nooit gezien had maar die beweerde dat hij me wel kende.Maar wat moest ik dan?Zeggen dat het hem niks aanging?Dat durf ik echt niet!Stel je nu voor dat die...Oké,oké!Ik weet dat ik veel te veel films kijk dus het moet ook nog een beetje realistisch blijven,bedenk ik nu."Wel?"Ik schrik.Want ik was zo in gedachten verzonken dat ik even vergeten was dat die man voor mij stond.Ik kijk omhoog."Mijn broer.Ik ben op vakantie met mijn broer,Josh.""Josh?""Ja,die werkt in 'THE movie theater'.""Precies!"antwoord de man nu."Ik ben daar ooit eens naar de film geweest en ik heb u daar gezien.Dat is het."Ik knik.Oh mens!Hou alsjeblieft toch eens op!Denk ik dan.Oh ik moet plassen!Ik doe het echt in mijn broek als het nog lang duurt!"Fijn."zegt hij dan.Ik kijk op."Dat jullie samen op vakantie zijn."Hij kijkt naam mijn voeten die zenuwachtig over de grond schuifelen."Ben je zenuwachtig?"Ik word hier echt irritant van!Ik schud mijn hoofd."Ik moet plassen.""Oh ja."

"Hoelang duurde dat!"zegt Josh als ik eindelijk terug ben en de auto instap."Ik viel hier bijna inslaap!"Ik doe de deur weer dicht en doe mijn gordel om."Sorry,Josh.Maar er stond daar een hele rij te wachten en..."Ik bedenk mij plots dat ik maar niet vertel over die ene man voor Josh helemaal doordraait en terug naar huis wilt."En wat?"vraagt Josh terwijl hij mij aankijkt."Niks."antwoord ik waarna ik de auto start."Echt waar,niks bijzonder."

"Oh god!Kijk dan,Drake!"roept Josh terwijl hij als een klein kind die voor het eerst naar een speelgoedwinkel gaat het huis rondloopt.Ik glimlach."Het is hier inderdaad wel mooi.Die ouders van Mindy hebben wel smaak."Josh kijkt me aan."Tuurlijk!Mindy is mijn vriendin!"Ik kijk hem aan."Josh?Ik had het over Mindy's ouders.Niet over haar!Trouwens heb jij je gsm bij?""Hoezo?"vraagt Josh verbaasd."Ik heb mijn gsm bij,ja!Jij toch ook?"Ik voel in mijn broekzak maar ik merk dat die daar helemaal niet is."Ik had mijn gsm bij,ja."antwoord ik terwijl ik terugloop naar de gang van het huis.Josh komt achter me aan."Wat doe je?""Kijken of die hier ergens ligt."antwoord ik."Ik weet zeker dat ik hem daarstraks voor we vertrokken in mijn rechterbroekzak had zitten.Dat kan toch helemaal niet?"Josh kijkt me aan."Goed geprobeerd,Drake maar je gaat echt niet de hele tijd met MIJN gsm naar JOUW vriendin bellen!"Ik kijk hem met grote ogen aan."Josh!Ik meen het!Mijn gsm is weg!"antwoord ik serieus.Josh zucht."Waar kan die dan gebleven zijn?Hij zal in de wc gevallen zijn zeker,in het tankstation!"Ik kijk hem aan."Dat is het!Dat is het!""Wat?Ga me nu niet vertellen dat je echt zo idioot bent geweest op je gsm in de wc pot te laten vallen?!""Nee,tuurlijk niet Josh!Dat jij zoiets zou doen,tot daar toe maar daar ben ik veel te slim voor!""Bedankt,Drake!""Graag gedaan."antwoord ik droog."Maar wat ik daarnet probeerde te zeggen is dat jij gelijk hebt over het tankstation.Toen ik daar dus in de rij stond,stond er een man voor mij.En die bleef me maar steeds vragen stellen omdat hij beweerde dat hij mij van ergens kende.Maar ik had die man echt nog nooit gezien,dat is toch vreemd?"Josh knikt."Ja!Maar hoe weet hij nu zo zeker of hij dat gedaan heeft?Ik kan toch even goed..."Ik kijk hem aan."Godverdomme,Josh!Geeft terug!"Josh lacht."Oké,oké!Hier heb je hem al terug.Gewoon maar om eens te bewijzen dat je niet bang bent zonder mam!"Ik grijp de gsm uit zijn handen en kijk hem aan."Doe dit nooit mee,begrepen?!Je blijft van mijn spullen af,ja!Wat had je trouwens gedaan als ik een hartaanval had gekregen?Door de spanning?""Drake,iemand van jou leeftijd krijgt geen hartaanval door de spanning!"Ik kijk hem verbaasd aan"Hoe weet jij dat nu?""Omdat ik mijn vorige les geleerd heb!""En dan!Kan mij dat wat schelen?Wat ik wou zeggen is!Blijf van mijn spullen af!Of deze vakantie zal niet zo leuk worden als je dacht!"Zonder nog iets te zeggen loop ik boos weg en sla de deur van de gang achter me dicht.Wanneer ik de deur van de eerste kamer ook dicht heb gedaan zie ik dat ik een bericht heb op mijn gsm.Zal mam wel zijn zeker.Om te vragen hoe het geweest is onderweg en of we veilig zijn aangekomen.Maar dat is het niet.Wanneer ik goed kijk zie ik dat het een onbekend nummer is.Ik open het bericht en kijk met grote ogen naar het scherm.'Onze ontmoeting van daarstraks heeft veel duidelijk gemaakt.Ik weet je te vinden,Drake.Let maar op.Als je onze afspraak niet nakomt zal dit gevolgen hebben.Van S.'Wat is dit nu weer!Ja goed gedaan Megan,denk ik onmiddellijk.Goed geprobeerd maar daar trap ik mooi niet in!Maar wacht eens even?Megan's nummer is toch helemaal niet onbekend?Van S.?Wat als het nu niet Megan is?Wat als het nu die man is,van in het tankstation?Maar die kent mijn nummer toch helemaal niet?


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.