Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Drake & Josh » De ontvoering

Drake & Josh

11 nov 2013 - 19:08

2572

0

348



De ontvoering

Als Drake wakker word weet hij niet wat er gebeurd.Hij ziet de man van in het tankstation terug.Waar is Josh om hem te helpen?Waar gaan ze naartoe?Is dit echt of is het een droom en wordt hij straks gewoon weer wakker?...

Drake & Josh
De ontvoering

"I never thought that it be so simple but
I found a way
I found a way
And I always thought that it be too crazy but
I found a way
I found a way
If you open up your mind
See Whats inside
It's gonna take some time to realize
But if you look inside I'm sure you find
Over your shoulder you know that I told you ill always be pickin' you up when you're down
So just turn around"
"Drake!!!!!"
"Now that I know that anything's possible
I found a way
I found a way
No one can break what's so unbreakable
I found a way
I found a way"
"Drake!!!!!Drake!!!!"Ik zucht.Waarom moet Josh mij nu altijd storen als ik midden in mijn repetitie zit?Ik leg mijn gitaar op de bank en sta op.Ik loop de gang door naar zijn kamer en open de deur."Wat?"vraag ik geïrriteerd."Mag ik nog niet eens oefenen voor het volgende optreden van mij band?"Josh kijkt me aan."Hallo!Toch niet de hele nacht!Het is al bijna drie uur en jij zit hier de hele tijd gitaar te spelen dat ik er doof van word!"Ik kijk hem aan."Wel waar is het probleem dan?Als je door bent dan hoor je het niet meer dus?""Hahaha,grappig Drake!"antwoord Josh droog."Nee,totaal niet!Ik wil slapen ja!Waarom blijf jij dan ook zo laat op!Kun je niet gewoon gaan slapen."Ik kijk hem aan."Nee,ik kan niet slapen hier.""Wat?""Ik zie dat ik niet kan slapen.Dit huis is veel te anders..."Josh zucht."Kan me niet schelen voor mij part blijf je de hele nacht wakker maar laat mij slapen."Ik knik."Oké,dan ga ik tv kijken.""Goed idee."Voor Josh nog de kans krijgt om wat te zeggen doe ik de deur alweer dicht.Ik loop weer naar de bank en ga zitten.Ik doe de tv aan en na een hele tijd zappen blijf ik hangen op een griezelfilm.Dan kijk ik daar maar naar.Ik heb toch niks beters te doen.'Aaaaaaagggggghhhhhhh!!!!Ga weg jij monster!!!Jan!!!!!Help mij!!!!!Ooh nee Sara ik kan niks doen!!Jan!!!!!Aaaaaaggggggghhhhhhhh!!!!!!Neeeeeeeeeee!!!!Ga niet weeeggggg!!!!Hellllllpppppp!!!Ik kan niet Sara!!!!!Kom terug!!!!!Aaaaagggggghhhh!'"Drake!!!!Drake!!!!"Oh godverdomme!Ik gooi de afstandsbediening op de bank en sta met tegenzin op."Jaaa!Ik kom!"Ik loop naar de kamer en open de deur."Wat nu weer?"Josh gaat rechtop zitten."Ik vroeg om het wat rustiger aan te doen niet om nog meer lawaai te maken!""Sorry,ik moest toch iets anders doen."antwoord ik."Dat zei ik niet maar kijk dan iets rustig!En laat mij slapen!"Ik zucht."Oké,oké!Weet je wat ik doe al niks meer!Dan ga ik maar eens een boek lezen!""Goed idee."

'Omdat hij anders toch weer naar zijn vriendin zou gaan bleven zijn ouders thuis.Ze gingen niet naar het feest want het was afgezegd.En daarom...'Ik zucht en klap het boek dicht.Hoe saai kan een boek zijn?Ik merk eigenlijk dat ik toch maar beter kan gaan slapen.Maar daar heb ik geen zin in.Dus kijk ik nog maar even tv,wat kan ik anders doen?

'Nee Josh!Niet doen!'roep ik als hij uiteindelijk toch wil springen.Josh kijkt me aan.'Waarom niet?Anders dan blijven we hier maar in de lucht hangen en storten we straks neer!''Maar we hebben maar een parachute!'roep ik in paniek.'Dan springen we met zijn tweeën!''Nee,Ik spring niet met jou Josh!''Waarom niet wat is er mis met jou?''Ik ben bang,oké!En nu we zo hoog zijn plas ik bijna in mijn broek dus,springen Josh!!!'"Josh!Laat mij slapen!Josh!Ga terug naar bed en laat mij met rust!"Ik word wakker en kijk rond.Ik zie een man achter mij staan.Wat is dit?Waar is Josh?Ben ik echt wakker of droom ik dat ik wakker ben geworden?"Waar ben ik?""Zwijgen en meekomen!""Nee,wat gebeurd er?Josh!!"Opeens word alles donker.Ze trekken me mee en ik kan niet zien wat er gebeurd.Wat is dit?Is dit nu een droom?Nee,eerder een nachtmerrie."Josh!!!!Josh!!!Pas nu besef ik dat het echt is.Ze nemen me mee!Ze nemen me mee!Die man!Die bril!Dat was de man van in het tankstation!Het was dus toch waar!Oh nee!"Laat me met rust!Josh!!!Help!!Josh!!!""Zwijgen!"roept de man nog.Het gaat allemaal zo snel dat ik niet besef wat er allemaal gebeurd.Maar het is niet normaal,dat weet ik zeker.

Josh word wakker door het geroep van daarnet."Drake!Hou in godsnaam op met dat geroep!"roept hij geïrriteerd terwijl hij uit bed stapt."Drake!Toe nou!Doe nu niet alsof je me niet hoort!"Hij loopt zijn kamer uit en komt aan in de woonkamer waar de tv nog steeds opstaat."Drake?"Josh kijkt de kamer rond.Wat is dit?"Wat is hier in hemelsnaam gebeurd!"vraagt hij zich af.Hij kijkt nog steeds en ziet dat er stoelen op de grond liggen en de vaas aan de kant van de tv is omgevallen waardoor er een hele natte plas op de grond ligt en de bloemen verspreid liggen.Josh kijkt met grote ogen."Wat is dat!Drake!Hou op met die onzin!Kom nu en help me mee met opruimen!"

"Laat me gaan!Ik heb niks met jullie te maken!Laat me gaan!"roep ik in paniek.De man met de zonnebril lacht vals."Dan had je maar moeten luisteren naar het bericht van daarstraks!"Ik kijk hem aan."Doe niet zo!We hebben niets afgesproken!"roep ik terug."Hou je kop,jij!Het enige wat jij moet doen is zwijgen en ons vertellen waarom jullie hier zijn!""Wie?"vraag ik."Jij en je broer,idioot!"roept hij.Ik kijk durf hel niet aan te kijken."We zijn gewoon op vakantie."antwoord ik."Echt waar."Hij komt dichterbij."Durf niet te liegen of je gaat eraan!""Ik lieg niet.Echt is spreek de waarheid ik zweer het.""Goed dan!En nu je kop houden,de hele rit!Of er zwaait wat.""Maar...Hoelang moeten we rijden?"vraag ik dan."Dat ga ik je niet vertellen,Drakie!Zwijgen zei ik toch!Of wil je soms een klap in je gezicht krijgen?Dat doe ik maar al te graag,Drakie!""Noem me niet zo!"antwoord ik geïrriteerd."Jij hebt niks te zeggen,Drakie!"Voor ik de kans krijg om te antwoorden draait hij zich om en vertrekt de auto.Naar buiten kijken kan ik niet want de ramen zijn geblindeerd waardoor ik er niet door kan kijken.We rijden eigenlijk vrij snel.Ik ben niet op mijn gemak omdat al eens eerder een ongeluk heb gehad met de auto.Ik wil zeggen dat ze maar beter voorzichtig aan kunnen doen maar ik durf niet.Trouwens de man is niet alleen want in de passagiersstoel zit nog een andere man die er al even vreemd uitziet.Ik zeg altijd wel tegen Josh dat ik nergens bang voor ben maar nu ben ik echt bang.Ik doe het bijna in mijn broek.Ik hoop dat Josh naar Mam en Walter belt.Dat hij tenminste door heeft wat er aan de hand is.Want ik ben nu echt bang.Wat moet ik doen?Het is nu een tegen twee.En wat kan ik nu tegen die twee mannen beginnen?Ik weet het echt niet.

Josh loopt zenuwachtig de gang rond."Drake!Drake!"Dan pas ziet hij dat er een papiertje op de tafel ligt.Hij loopt ernaar toe en pakt het papier in zijn handen.'Probeer hem niet te komen zoeken wat dat loopt slecht af!Het enige wat je kan doen is ons geld geven.Veel geld.Je hebt 24 uur en anders vind je hel nooit meer terug.Good luck!'leest Josh.Oh nee!Wat is dit nu?Ze hebben Drake ontvoerd?Hij moet iets doen!Maar het is vier uur s'nachts en hij heeft maar 24 uur om hem terug te vinden!Hij besluit om naar hun ouders te bellen.

Als ik mijn ogen open merk ik dat ik nog steeds in de auto zit.Hoelang ik heb geslapen weet ik niet maar ik denk toch een tijdje.Ik moet plassen.Maar dat durf ik niet te zeggen.Want ik moet echt heel dringend,het is niet zomaar een truc om even te kunnen weglopen.Ik kijk naar de mannen.Oh nee!Ik durf echt niet!Maar ik moet wel."Sorry?"begin ik."Wat?"antwoord hij niet bepaald vriendelijk."Zouden we even kunnen stoppen of zo,ik moet plassen."Hij begint hard te lachen."Denk je nu echt dat we zo dom zijn om te gaan stoppen zodat jij er lekker vandoor kunt gaan!Ik dacht het niet!"Ik zucht."Nee,echt waar!Ik moet echt plassen!Ik meen het!"Ik beweeg zenuwachtig met zijn benen tegen elkaar.Hij bekijkt me."Jammer dan maar we stoppen niet!"Ik weet dat het geen zin heeft om door te vragen dus zeg niks meer.Ik kan het alleen maar proberen op te houden.Dat doet me dan ook weer denken aan die ene keer met de helikopter.Wat moet ik toch doen?Ik heb geen idee.

"Nee,Megan!Het is echt!Dit is geen grap!Drake is ontvoerd!Ik kan het je bewijzen!"roept Josh in paniek aan de telefoon."Josh!Ik ben niet gek!"antwoord Megan."Dus geef nu maar gewoon toe dat het een mislukte grap van je is!"Josh zucht."Megan!Het is geen grap!Hoeveel keer moet ik het nog zeggen?Drake is echt ontvoerd en kun je nu ma op pa doorgeven want ik moet het hen vertellen!"Het blijft even stil."Megan!""Ja,ik ben niet doof Josh!Maar er is alleen een klein probleempje.Ma en pa zijn in het ziekenhuis.""In het ziekenhuis?"herhaalt Josh verbaasd."Wat doen ze daar?Er is toch niks ergs gebeurd?""Papa Nichols is van de trap gevallen toen hij dacht dat de Duitsers zijn huis binnenvielen dus is hij er als een gek achteraan gegaan met een paraplu om hen te slaan maar dat is dus mislukt.Maar nee,er is niks erg gebeurd hoor!""Serieus Megan!Ik ben niet in de stemming voor grapjes nu!"Het blijft alweer even stil."Megan?"Geen antwoord."Megan!!"roept Josh boos."Ze heeft opgehangen!"Hij besluit dan om naar pa en ma te bellen,als die tenminste echt in het ziekenhuis zijn want met Megan weet je nooit.En hoe zou het nu met Drake zijn?Wie weet wat gaat er met hem gebeuren!Hij moet iets doen!

Ik wiebel zenuwachtig heen en weer en schuif met mijn voeten over de grond.Ik heb al een hele tijd niks gezegd en ik denk dat dat maar beter is ook.Soms zijn de twee tegen elkaar bezig maar niet echt dat het interessant is.Ze heten trouwens Liam en Simon.Heb ik opgevangen.Ik moet nog steeds plassen en ik denk niet dat ik het nog erg lang volhoudt."Godverdomme!Ik moet pissen!"zegt Simon opeens tegen zijn 'collega'.Ik moet moeite doen om niet opeens beginnen te lachen.Maar ik zeg niks."Zullen we even stoppen.Aan het bos.We passeren daar binnen vijf minuten dus kunnen best stoppen.""Goed."Oh god!Wat hoor ik daar?Ze gaan stoppen?Omdat hij moet plassen?Hallo!Ik moet al meer dan een uur!"Ik moet ook plassen!"zeg ik zonder er bij na te denken."Dat wisten we al!En trouwens wie heeft er gezegd dat jij mocht praten?Hou je kop!"Ik wil nog iets zeggen maar doe het toch niet.Ik zucht.Ik ben moe maar ik lag nu niet in slaap vallen.Ik moet wakker blijven want ik moet ervoor zorgen dat ik mee uit die auto kan.Maar hoe?

"Ik meen het ma!Dit is echt!Drake is ontvoerd en nee ik weet niet door wie!"roept Josh in paniek."Maar dan...dan moeten we iets doen!"roept zijn moeder terug."Ja,dat weet ik ook wel!Maar ik weet niet wat!Ik ben hier alleen en het is bijna vijf uur s'nachts!Kunnen jullie niet naar hier komen?"Het blijft even stil.Josh hoort zijn ouders aan de andere kant van de lijn praten maar kan niet verstaan wat ze zeggen.Zijn moeder komt terug aan de lijn."Maar we zitten in het ziekenhuis bij papa Nichols,Josh!"antwoordt ze."Ma!Kan het mij schelen wat er met papa Nichols gebeurd!Drake is ontvoerd en we moeten iets doen!""Ja,we komen.We gaan vertrekken.Blijf gewoon in het huis en wij zien je daar."

"Ik wil mee!"roep ik weer terwijl ik zenuwachtig heen en weer wiebel.Ik kan mijn handen niet bewegen door die stomme handboeien dus veel kan ik niet tegen hem beginnen.Hij lacht vals."Dacht je nu echt dat ik je zou mee laten gaan zodat je daarna lekker kan weglopen zeker?"Ik schud heftig mijn hoofd."Nee,echt waar!Ik zweer het ik moet!Ik doe het echt in mijn broek!"Dat is ook zo,ik lieg echt niet.Hij kijkt Liam aan."Wat doe ik?Hier laten of meenemen voor plan B?"Plan B?Vraag ik me af.Wat is dat nu weer!Ik weet hier echt van niks!En ik kan godverdomme niks doen!"Liam knikt."Meenemen voor plan B.""Oké."Ik kijk met grote ogen toe."Mag ik mee,alsjeblieft?Ik kan niet meer wachten,ik meen het!"Zonder een antwoord te geven doet Simon de deur langs mijn kant open."Meekomen!"zegt hij streng.Ik durf niks te zeggen en probeer uit de auto te stappen zonder mijn handen te gebruiken.Wat nog redelijk lukt.Oh mijn god!Wanneer ik uit de auto ben en me mijn beide voeten op de grond aan de rand van het bos sta doe het echt bijna in mijn broek.Simon klapt de deur hard weer dicht."Volgen!"roept hij dan.Ik kijk hem aan terwijl ik van het ene been op het andere sta te wiebelen.Ik denk dat ik nog nooit zo dringend heb moeten plassen!"Volgen zei ik toch!"roept Simon dan.Ik durf niks meer te vragen en volg met kleine passen.Hij gaat natuurlijk veel sneller.We lopen een stukje verder het bos in.Dan staat hij stil."Oké,doe maar."zegt hij dan.Ik kijk hem aan."Hoezo?""Je moest toch zeiken?Wel doe het dan ik heb niet de hele dag de tijd!"Ik kijk naar mijn handen."Maar ik...""Maar wat?!"roept hij."Die handboeien..."zeg ik."Ik kan mijn handen niet bewegen.Mogen die alsjeblieft even los,ik moet echt..."Hij laat me niet de tijd om uit te spreken."Nee!Ik ben niet gek!""Maar...ik moet plassen!"zeg ik."En dan?Vind een manier zou ik zeggen!"Ik zucht.Snapt hij nu echt niet dat ik het gewoon in mijn broek doe op dit moment.Ik beweeg mijn benen tegen elkaar."Alsjeblieft!"probeer ik weer."Ik hou het echt niet meer!""Dat is dan jou probleem!"antwoord hij.Waarna hij zelf naar een boom loopt en zijn rits opent.Oh nee!Nu nog erger!Ik weet niet hoe ik dit overleef!Ik kan nu echt niet staan luisteren naar iemand die staat te plassen want dan doe ik het in mijn broek!Maar hij doet het erom.Ik doe mijn ogen dicht omdat ik het echt niet wil zien.Ik wil het niet nog erger maken dan dat het al is.Ik probeer om niet te luisteren naar Simon die staat te plassen maar dat lukt niet.Waarom doet hij dit nu toch.Ik moet echt enorm veel moeite doen om nu niet gewoon in mijn broek te staan plassen.Maar ik doe mijn best.Even verlies ik de controle en plas ik een klein beetje in mijn broek.Maar het is nog geen ramp.Ik sta zenuwachtig te trappelen en doe mijn benen tegen elkaar.Dan zie ik dat Simon terug komt."Volgen,Drake!"roept hij.Ik kijk hem met mijn grote bruine ogen aan."Alsjeblieft!"smeek ik hem.Even kijkt hij me aan en lijkt het erop dat hij misschien nog iets van medelijden heeft."Nee!Volg!"Ik schud heftig mijn hoofd.Ik ben niet van plan om hem te volgen!Ik moet en ik zal hem zover krijgen!Dan kennen ze Drake Bell nog niet!Als ze denken dat ik net even bang en belachelijk ben als Josh dan hebben ze het goed mis."Ik zei volgen!"roept hij geïrriteerd.Ik schud opnieuw mijn waardoor mijn bruine haar over mijn ogen valt en blijf staan met mijn benen tegen elkaar.Mijn handen voor mij want ik kan geen kant op met die handboeien.En dan nog.Als ik zou proberen om weg te lopen.Wat moet ik dan?Ik kan gewoon geen kant op nu!Ik word hier zo irritant van!De druk op mijn blaas is zo ondraaglijk geworden dat ik wel zou kunnen huilen omdat ik zo dringend moet.Maar ik wil niet belachelijk doen.Alleen kleine kinderen huilen omdat ze dringend moeten plassen,bedenk ik nu.Simon komt naar me toe."Drake!Ik zei volgen,godverdomme!Ga nu niet koppig doen!"Ik kijk hem aan."Ik doe niet koppig!Ik moet pissen!"roep ik,harder dan ik zelf had verwacht."Ik hoop voor jou dat je geen grote mond opzet want dan komt het hier helemaal niet goed!"roept Simon boos terwijl hij op mij afstapt.Ik heb zin om hem gewoon in zijn gezicht te slaan maar met die handboeien kan dat niet."Sorry."zeg ik dan."Sorry.Het was niet de bedoeling om tegen u te roepen maar kunt u me alsjeblieft helpen.Ik hou het echt niet langer meer uit."Ik kijk naar de grond.Ik voel me nu zo zielig!Ik moet smeken aan mijn ontvoerder om mij te helpen met mijn rits open te maken omdat ik dat zelf niet kan met die handboeien."Neen!"roept hij weer."En nu meekomen!En als je zelf niet meekomt dan zal ik je aan je haar meetrekken als je dat prettiger vind!""Nee!Niet doen.Niet aan mijn gestyled haar komen,alsjeblieft!Ik zal wel meekomen."Dit doe ik alleen maar omdat ik weet dat ik niets anders kan doen.Ik voel me zo belachelijk nu!


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.