Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Het leven van Jill - PAUSED » H5 - Gezellig zo'n zus.

Het leven van Jill - PAUSED

17 nov 2013 - 14:51

604

3

327



H5 - Gezellig zo'n zus.

Even een kort hoofdstukje. Niet veel intressants, hoofdstuk 6 is onderweg.

De blikjes Pepsi waren leeg en de popcorn was op.
De aftiteling begon. Noa pakte de afstandsbediening en stopte de film.
Waarom die aftiteling er eigenlijk altijd is, niemand die dat kijkt, toch?
'Wat een geniale film!'
'Ja, hij was leuk. En Zac is echt sexy!' zei Noa
Ik haalde lachend de dvd uit de dvd-speler en stopte hem terug in het hoesje.
Noa pakte haar kussens en deken en bracht ze terug naar haar eigen kamer.
Ik zette de dvd op mijn boekenplank.
Die boekenplank van mij is trouwens multi-functioneel er staat van alles op.
Dvd's, boeken, een fotocollage en nog grote stapel tijdschriften.

'Doen we nog een kopje thee beneden?' vroeg Noa die in de deuropening van mijn kamer stond.
'Ja lekker!' antwoordde ik.
Ik pakte de lege Pepsi blikjes en de schaal van mijn bed en nam deze mee naar beneden.
Vulde de waterkoker en zette hem aan, haalde twee theeglazen uit de kast en deed in beide alvast een suikerklontje en lepeltje.
Noa was ondertussen aan de tafel gaan zitten.
'Welke smaak wil je?' vroeg ik.
'Doe maar bosvruchten alsjeblieft.'
Ik pakte twee zakjes bosvruchtenthee en hing ze in de glazen.
De waterkoker was ondertussen klaar met het koken van het water dus haalde ik het van de standaard en vulde de glazen met het hete water.
Zette de waterkoker terug in de standaard, pakte de twee glazen met thee en ging aan tafel zitten bij Noa.

'In welk vak heb jij als eerst examen?' vroeg Noa.
'Uh, volgens mij heb ik als eerst Wiskunde overmorgen.'
'O, dat is een makkie voor jou!'
'Nou ja, makkie. Ik zal morgen toch nog even moeten leren hoor. Gewoon wat standaard ezelsbruggetjes doornemen en zo.' antwoordde ik.
'Hm, ja dat is wel verstandig. Even wat anders hoe doen we het morgen nou?' vroeg Noa 'Ik wil wel nog leren voor we met Michelle de stad in duiken.'
'Ja, snap ik. Ik wil ook eerst nog leren, anders komt er niets meer van. Ik ken mezelf.' Noa lachte omdat ze wist dat ik gelijk had.
'Als we morgen om half 8 opstaan en dan eerst een rondje hardlopen en daarna als we thuis komen gaan leren tot Michelle hier is, hebben we genoeg tijd toch?' stelde Noa voor.
'Ja, ik vind het prima!' zei ik.
'Ik heb overmorgen Nederlands. Dus ook ik heb een makkie morgen met leren.' zei Noa.
Ik knikte. 'Laten we gaan slapen, ik ben kapot.'
'En we moeten morgen vroeg uit de veren om te gaan hardlopen zus.' voegde Noa er lachend aan toe.

We zette onze theeglazen in de gootsteen gingen naar boven.
'Slaap lekker Jill.'
'Jij ook zusje.'


Half acht 's ochtends begon die verschrikkelijke wekker te rinkelen.
Ik werd langzaam wakker en zocht op de tast naar mijn wekker die op mijn nachtkastje naast mijn bed stond en drukte hem uit.
Ik draaide me op me rug. Kort daarna besloot ik maar uit bed te gaan want ik voelde mezelf al weer wegdommelen.
Ik pakte mijn nieuwe zwarte hardloopbroek en roze sweater uit mijn kledingkast en liep naar de badkamer. Trok mijn pyjama uit en mijn hardloopkleding aan. Poetste mijn tanden, borstelde mijn haar en ging naar beneden. Liep de keuken in en ging aan tafel zitten.
'Goedemorgen sunshine.' zei Noa opgewekt.
'Jeetje, doe is rustig ik ben net wakker.'
Noa negeerde mijn kattige reactie. 'Ook een kop koffie?' vroeg ze.
'Ja doe maar. Word ik misschien nog een keer wakker.'
Noa schonk een kop koffie in en zette het voor me neer.
Ik nam een grote slok en trok een vies gezicht. 'Gadverdamme!'
'Wat doe jij nou weer? Mafkees.'
'Ik heb net mijn tanden gepoetst.' zei ik terwijl ik de koffie door de gootsteen spoelde.
'Laten we maar gaan, misschien word je wat gezelliger van de frisse buitenlucht.' zei Noa plagerig terwijl ze twee flesjes water uit de koelkast haalde.


Reacties:


Anne
Anne zei op 18 nov 2013 - 22:58:
Leuk!!


RivLovee
RivLovee zei op 18 nov 2013 - 6:30:
Leuwkk~!


LoisLove1D
LoisLove1D zei op 17 nov 2013 - 21:35:
Leuk!!!