Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Het leven van Jill - PAUSED » H8 - Wiskunde

Het leven van Jill - PAUSED

21 nov 2013 - 16:38

1037

4

346



H8 - Wiskunde

O, my, god. Ik vind dit zelf een erg leuk hoofdstukje geworden. :$ Hoop dat jullie dat ook vinden.

Ik schrok wakker en wierp een korte blik op mijn wekker. 'Shit. Shit. Shit!'
Het was al half negen en over een drie kwartier moest ik me op school melden voor mijn wiskunde examen. Ik trok snel schoon ondergoed uit mijn kast en rende naar de badkamer. Ik zette de douche aan, kleedde mezelf uit en ging onder de douche staan.
Ik waste mijn lichaam, mijn haren en deed er daarna nog wat conditioner in, alles in zijn hoogste versnelling.
Ik stapte weer onder de douche vandaan, droogde mijn lichaam af en trok mijn ondergoed aan. Als een speer ging ik weer terug naar mijn kamer en opende mijn kleding kast. 'Shit, wat moet ik aan. Ik heb hier zo geen tijd voor!' vloekte ik hardop.
Ik koos voor mijn zwarte skinny jeans met gaten, witte bloesje en roze blazer. Ik trok het zo snel als mogelijk was mijn kleding aan.
Al een gek haastte ik me weer terug naar de badkamer en poetste mijn tanden. Ik borstelde mijn haren, deed mijn oorbellen in mijn oren en make-up op mijn gezicht.
Ik stormde naar beneden.

'Shit! Aaah ik word gek!' gilde ik.
'Wat is er?' vroeg mijn moeder die in de keuken bezig was met het maken van thee.
'Haast. Schoenen.' antwoordde ik. 'Wat is er met je schoenen?'
'Ik ben vergeten mijn schoenen aan te doen. En.. Ik haal het nooit om op tijd op school te zijn.' riep ik terwijl ik de trap weer op rende.
Ik griste mijn oude grijze All Stars van de grond en deed ze in een record snelheid aan en ging weer naar beneden, de keuken in.

'Jill! Haal adem, ga zitten.' zei mijn moeder terwijl ze naar de stoel aan de eettafel wees. 'Maar mam daar heb ik geen tijd voor. Ik heb nog maar 20 minuten en ..' Mijn moeder onderbrak me 'Ik breng je wel naar school en trouwens je moet wat eten voor je naar school gaat!' Ik ging met een zucht aan tafel zitten. Mijn moeder zette een kop thee en een bord met twee boterhammen gesmeerd met Nutella voor mijn neus. Ik nam een grote hap van mijn boterham en spoelde het weg met de warme thee. 'Dank je wel mam.' 'Het is al goed prinses.' zei ze en ze gaf me een kus op mijn voorhoofd. 'En, als je slim bent maak je het niet meer zo laat. In ieder geval niet zolang je nog school hebt.'
Ik knikte en nam nog een grote hap van mijn brood.
'We. Moeten. Hm. Gaan.' zei ik met mijn mond vol.
Mijn moeder lachte en liep de gang in. Ik liep haar achterna, haalde mijn grijze sjaal van de kapstok en sloeg hem om mijn nek. Mijn moeder trok haar jas aan en pakte haar sleutels van de dressoir.
We liepen naar buiten en stapte de auto in.

'Mam, waar zijn Noa en Max eigenlijk?' vroeg ik terwijl ik naar buiten keek.
'Noa had haar Nederlands examen vandaag en dat begon al om 8 uur. En Max is op de kinderopvang.' antwoordde mijn moeder.
'Heeft hij het naar zijn zin op de kinderopvang?'
'Ja, hij maakt makkelijk vriendjes. Hij leert er allerlei Engelse woordjes en dat vind hij leuk.' zei mijn moeder blij.
'Dat klinkt inderdaad wel erg positief.' 'Je bent er dame. Succes, je kunt het!'
Ik gaf mama nog een kus op haar wang en stapte uit. 'Dank je wel mam.'

Ik liep de school binnen en direct door naar de receptie. Gelukkig was het dezelfde meneer als de vorige keer dus kon ik gewoon Nederlands praten. 'Goedemorgen meneer, ik heb wiskunde examen. Kunt u mij misschien vertellen waar ik heen moet?'
'Goedemorgen jonge dame. Als je mij vertelt hoe je heet kan ik het even voor je opzoeken.' zei de meneer vriendelijk.
'Jill. Jill van den Berg.' De receptionist tikte wat in op zijn computer. 'Nou, Jill, je mag de trap op naar de tweede verdieping, dan de gang door en dan is het het vierde lokaal aan de linkerkant.'
'Dank u wel!'

Ik liep richting de trap. En herhaalde een aantal keer wat de receptionist had gezegd. "De trap op naar de tweede verdieping, dan de gang door en dan is het het vierde lokaal aan de linkerkant."
Eenmaal aangekomen bij het lokaal zag ik dat er al meerdere mensen stonden te wachten tot ze naar binnen mochten.
Mevrouw Jansen kwam aanlopen en opende het lokaal. Iedereen haalde zijn spulletjes uit zijn tas en ging zitten.
'Zo, heeft iedereen zijn tas in het rek gezet? Heeft iedereen een geo-driehoek, passer, potlood, gum, pen en rekenmachine.'
Niemand reageerde dus ging mevrouw Jansen er vanuit dat iedereen alles had en begon met het uitleggen van de regels.
'Iemand nog vragen? Nee? Oke dan wil ik nu niemand meer horen en ga ik het examen uitdelen.'
Toen ik een examen had gehad sloeg ik deze open en begon de eerste vraag te lezen. 'Dit gaat mij wel lukken.' dacht ik in mezelf.

Na anderhalf uur druk te hebben gerekend, gemeten, geschreven en gegumd was ik klaar met mijn wiskunde examen. Ik had nog een half uur over maar ik moest wachten tot de twee volle uren om waren, dat was een van de examen regels. Ik legde mijn blaadje omgekeerd op de hoek van mijn tafel en staarde naar buiten.

Ik heb vanochtend niet hardgelopen. Normaal gesproken zou ik me eigen hier echt niet druk om hebben gemaakt maar nu was het anders. Die knappe jongen, straks was hij er deze ochtend geweest om te joggen en heb ik hem, doordat ik me had verslapen, misgelopen. Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan. Hoe kon ik zo dom zijn? Waarom moest ik gister dan ook zolang blijven hangen bij Michelle?
Waarom moest ik me dan ook weer verslapen? Straks zie ik hem niet meer. Straks was dit mijn enige kans.

'Jill?' Ik keek op. 'Je kunt gaan de twee uur zijn om.'
'Sorry ik was aan het dagdromen.' zei ik, ik voelde dat ik rood werd.
'Dat gebeurt mij ook wel eens hoor.' zei mevrouw Jansen lachend. 'Je hoort morgen ochtend of je het gehaald hebt.' Ik pakte mijn spulletjes bij elkaar en stopte ze terug in mijn tas.
'Bedankt, fijne dag nog!' zei ik terwijl ik het lokaal weer uitliep.
Ik liep de gang weer door, de trap weer af, groette de receptionist en liep de school uit.


Reacties:


Deeemdiaries
Deeemdiaries zei op 25 nov 2013 - 19:45:
je sschrijft super leuk !! echt waar is lees sowieso mee melding!


Anne
Anne zei op 25 nov 2013 - 19:25:
Melding!


LoisLove1D
LoisLove1D zei op 21 nov 2013 - 7:39:
Super geschreven


RivLovee
RivLovee zei op 21 nov 2013 - 6:44:
#$%$#$(**^%#!%~`':/[}8*%^535&^%8&&^%4#}/:

Perfect