Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Lily Luna Potter » Chapter Five

Lily Luna Potter

5 dec 2013 - 16:57

978

8

634



Chapter Five

Heuii mensen heel heel heeel erg bedankt voor jullie lieve berichtes!!!

‘Ted,’ begin ik opnieuw, ‘kan ik je even spreken, alleen?’
Hij knikt en loopt met me mee, de gang op.
‘Ted, ben je verliefd op Victoire?’ vraag ik, rood wordend. Hij grinnikt en knikt.
‘Ja hoor, hoezo? Ben je verliefd?’ grijnzend kijkt hij me aan terwijl ik nog roder word. Schamend knik ik.
‘Wat moet je doen als je verliefd ben?’ vraag ik zo onopvallend mogelijk, wat moeilijk gaat als je maar met zijn tweeën bent.
‘Ligt er aan op wie je verliefd bent, wil je dat vertellen?’ vraagt hij. Wil ik het vertellen? Nee, ik schud met mijn hoofd.
‘Oke, uhmm, het word moeilijker mar ik uhmm, hoe zeg je dat? Volg je hart.’ Zegt hij. Ja, volg je hart, daar heb ik zooo veel aan, dus niet.
‘Details?’ vraag ik.
Hij kijkt moeilijk en zegt: ‘Tja, kijk als je zo veel om hem geeft moet je het hem duidelijk maken. Weet je niet zeker of het goed is en vind je hem toch niet zó leuk, dan kun je beter niks zeggen. Als ik denk te weten op wie je verliefd bent..’ Ik lach in mezelf, hij zou dit nooit raden!
´Oke, bedankt Ted,´ zeg ik flouwtjes, bang dat hij het echt weet.

Met haast loop ik de Grote Zaal in, waar Evalynn op me zou wachten.
Als ik aanschuif kijkt de boze Evalynn me niet meer aan.
´Sorry Eef, ik was in een gesprek geraakt,’ verontschuldig ik me.
Evalynn snuift boos en kijkt me niet meer aan. Meerdere keren probeer ik nog om haar zo ver te krijgen om met me te praten, maar die pogingen zijn tevergeefs.
‘Evalynn, gedraag je niet zo kinderachtig! Ik kan toch ook eens te laat komen?’ probeer ik op de terug weg nog. Dit had ik blijkbaar niet moeten zeggen.
‘Ja! Tuurlijk, je kan ook eens te laat komen, omdat je iets met een ander bespreekt wat Evalynn niet mag weten!’ met boze stappen loopt ze weg.
‘Sorry Evalynn!’ probeer ik er nog achterna te roepen.
Een soort clown gaat naast me staan en zweeft omhoog. Foppe, weet ik.
‘Ohhhh, kan het meisje geen vriendjes krijgen? Had het meisje geheimen?’ zegt hij erg treiterig.
‘Ja,’ antwoord ik botter dan bedoeld.
‘Oehh, straks krijgt ze problemen met professor Lubbermans,’ zegt hij met een gesmoorde stem door de muur waar hij in loopt.
‘Professor Lubbermans!? Daar ben ik niet bang voor,’ lach ik. We hebben nog geen kruidenkunde gahad, of iets anders. Marcel is ons afdelingshoofd, besef ik me net.
‘Oh nee,’ zegt Foppe treiterig terwijl hij weg vliegt.

‘Evalynn,’ probeer ik nog een keer. Boos draait ze zich om in bed. ‘Ga weg Potter,’ mompelt ze.
‘Ah Evalynn, ik probeer het goed te maken! Wees toch niet zo koppig om gewoon verder te slapen!’ zeg ik, nu ook wat bozer.
‘Doe dat in ieder geval op een ander tijdstip. Als we allebei wakker zijn,’ zegt ze en ze duwt haar hoofd onder haar kussen.
Ik loop weg bij haar en kruip in mijn eigen bed.

‘Blijf uit mijn buurt, Potter!’ sist Evaynn boos.
‘Evalynn,’ begin ik.
‘Noem me Stiemer!’ zegt ze boos.
‘Nee, we kennen elkaar en we noemen elkaar bij de voornaam! En alleen omdat ik een geheim voor je heb ben je zo boos!?’ zeg ik, eigenlijk alles wat ik wil zeggen.
‘Het is anders, ik ben gewoon chagrijnig,’ zegt ze iets kalmer.
‘Kunnen we het dan weer goedmaken,’ vraag ik onzeker, bang dat ze me afkraakt, maar nee.
‘Okee, sorry Lily, sorry dat ik zo boos was,’ zegt ze met een opvallend klein stemmetje.
‘Dankje, en het spijt mij ook, ik had op tijd moeten komen.’ Zeg ik met een grote grimas, blij dat het voorbij is.

‘Wat hebben we nu?’ zegt Evalynn klagerig, ze vind de lessen alleen leuk als het praktijk is.
‘Kruidenkunde,’ zeg ik opgewekt, omdat Marcel Lubbermans ons lesgeeft, en mensen die hij kent meer helpt zodat ze een hoger cijfer krijgen.
‘Hoi,’ zegt Marcel blij als ze met een grote glimlach op ons gezicht binnenkomen.
Kruidenkunde hebben we met de Ravenklauwen, ze zijn wel oké.
Als iedereen zit en gespannen rondkijkt, wat we zouden gaan doen begint Marcel.
‘Vandaag wou ik iets nieuws gaan doen, in plaats van normale planten verzorgen de Vuurduivels verplaatsen. Deze plant spuwt vuur en is erg “aangebrand” laten we maar zeggen.’ Een paar kinderen lachen braaf om zijn flauwe grap.
Marcel neemt ons mee naar de kas ernaast, waar de Vuurduiveltjes groeien.
‘Je moet deze handschoenen aan, van drakenhuid, die tegen vuur beschermt. Het is vandaag de bedoeling om ze te voeden, hout. Hun vlammen moeten het hout “opeten”. Oké, je werkt in groepjes van 2, ga maar aan de slag en vogel maar uit hoe je ze te eten kan geven, op deze tafel liggen de handschoenen, veel plezier!’
De meeste kinderen lopen meteen naar de handschoenen, ik kijk eerst onzeker naar Evalynn, zouden we samen doen?
Voor ik iets vraag knikt ze bevestigend, gelukkig.
Ik loop naar de handschoenen en pak een setje, trek de ruwe huid over mijn eigen huid en wiebel een paar keer met mijn vingers.
‘Lily en Evalynn, jullie kunnen bij tafel 3, die plantjes zijn moeilijk, maar jullie kunnen dat wel,’ zegt Marcel, terwijl ik in mijn hoofd print, professor Lubbermans!
Samen met Evalynn loop ik naar tafel drie, met een agressief plantjed ie boos vuur uit zijn bladeren laat komen.
‘En nu,’ vraagt Evalynn onnozel.
Ik leg gewoon een blokje hout op de pot en binnen no time likken de vlammen aan het houtje.
‘Zo,’ zeg ik droog.

Ik lees het nog eens:
Beste leerlingen,
In de kerstdagen word er een kerstbal gehouden, waarvoor het verplicht is een date te hebben.
Het bal word gehouden op 19 december, we hopen dat je ook komt.
Groeten,
Zweinstein beraad.

Je moet een date hebben? Ik lees het keer op keer, moet?
‘Hoi,’ klinkt een bekende stem naast me, van Scorpius.
‘Heey,’ zeg ik droog.
‘Sorry, van dat van Albus, je broer… Ik, sorry, ik wou dat het anders was gegaan,’ zegt hij nerveus.
‘O, dat was ik je al lang vergeten,’ zeg ik, proberend hem te vleien.
‘Zou je,misschien,’ begint hij, ‘nee, dat wil je toch niet..’


Reacties:

1 2

Lily
Lily zei op 22 mei 2016 - 20:07:
Scorpius met Lily is een van mijn favoriete matches! Hoewel ik Roos en Scorpius ook erg leuk vind!


hpyasmine12
hpyasmine12 zei op 29 dec 2015 - 23:50:
YAAAAA SCORILY
en wow wat is er ineens met Evelynn? Heeft ze misschien har tij dvan de maand? Is ze gewoon chagarijnig? Iets van haar veleden? Iets van haar familiiee>


Rukia
Rukia zei op 17 dec 2013 - 14:37:
vraag het, vraag het
die twee zijn gewoon te schattig samen
Dam scorpius, vraag het!!!!!


Hermelien
Hermelien zei op 30 nov 2013 - 10:58:
Aww how cute?
Scorpius & Lily?
That must be the best match!
Hij moét haar gewoon vragen, O en ik sluit me aan bij Soor and Bella.
Die tip nog even verwerken en dan kom jij er wel <3

Keep on writing love

xoxo


Bella01
Bella01 zei op 30 nov 2013 - 0:30:
Awh, Scorpius met Lily. Cute~!! <3
Ennuh, ben het eens met Nephilim ( AKA Soraya )
Verder doe je het echt super goed!

Xo
Ps. Ik ben ook een beginner hoor ;P