Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Wizard War » Chapter One<>Lily Luna Potter

Wizard War

2 dec 2013 - 7:03

601

3

271



Chapter One<>Lily Luna Potter

Heey, het eerste chappie is door Vera geschreven, ik hoop dat jullie het leuk vinden!

De rode Zwijnsteinexpress reed met een schokkende beweging weg, weg naar Zwijnstein.
‘Evalynn,’ zei ik in het niets, nog niet beseffend dat ze er niet is. Vlak nadat ik het zei kwam ze echt binnen, met een flauwe ‘hoi.’
‘Eef,’ klaag ik, ‘zijn we nu al met ons laatste jaar bezig?’
Grinnikend antwoord ze: ‘Ja Lily, echt waar! Hoezo, wil je niet van school af?’
‘Ja wel,’ antwoord ik, ‘maar dan moet ik daarna gaan werken, dát wil ik niet!’
‘Zeurpiet,’ zegt Evalynn lachend, ‘je bent een zeurpiet! Denk je dat je vader van school af wou? Nee, maar hij had ook niet te kiezen.’ Daar begon ze over mijn gevoelige plekje, mijn vader. Hij is mijn voorbeeld en mijn vader, hij is dus veel voor me, bedacht ik me.

‘Hargid!’ roep ik geschrokken uit, Hagrid greep naar zijn borst en snakte naar adem. ‘Hargrid, gaat ie wel?’
Hoestend en proestend knikt hij naar Evalynn en mij.
‘Hagrid, kom maar mee, ik leid de eerste klassen wel, je bent ook al zo oud!’ zegt Albus bezord. Albus is een vervangende jachtopziener, omdat Hagrid al ouder word.
Albus neemt de eerste klassen op zich en ik stap in 1 van de koetsen van Zwijnstein.
De leerachtige telzieners trekken de koets voort en hun zwarte vleugels deinen mee op het ritme van het lopen.
‘Lily,’ begint Evalynn, ‘waar ben je het meest bang voor?’
‘Hoezo?’ antwoord ik wantrouwig. Waarom wil ze dat weten? Ze weet dat ik als de dood voor dementors ben, maar is dat ook waar ik het aller bangst voor ben??
‘Gewoon, dat weet ik als 1 van de weinige dingen nog niet van je,’ zegt ze simpelweg.
Ik knik, oke, maar ik vertel niks, dit is mijn geheim.
Na een tijdje rijden komt het grote kasteel in zicht en mogen we uitstappen. Automatisch loop ik naar de Grote Zaal, waar de eersteklassers al in een rij staan, klaar om ingedeeld te worden door de sorteerhoed. Tot mijn grote verbazing zie ik Dewin Lupos, de dochter van Ted.
Ik sluip naar hem toe en met een ‘boe’ laat ik hem schrikken.
‘Lily!,’ roept hij uit, ‘zit je nog op school?’ Ik knik van ja.
‘Mijn laatste jaar,’ zeg ik. Met grote ogen staart hij mij aan, bijna als of ik een godin ben.
‘Waar hoop je bij te komen?’ vraag ik aan hem.
‘Griffoendor!’ roept hij vastbesloten door de zaal, waarin het een beetje hol weerklinkt.
Grinnikend knik ik. ‘Wilde ik ook, kijk eens, in Griffoendor!’ zeg ik als een beetje steun, zodat hij minder zenuwachtig is.
‘Nou, ik ga, doei!’ zeg ik, naar de tafel van Griffoendor lopend. Vrolijk zwaait hij me uit, als of ik op vakantie ga.
‘Nou Eef, ons laatste jaar,’ zeg ik -een beetje klagerig- tegen Evalynn. Ze knikt en kijkt verdrietig naar da tafel.
‘Wat is er,’ vraag ik verbaasd, terwijl ik grijns, ik ben vandaag blij!
‘Ik wil niet van Zwijnstein af!’ zegt ze zo plotseling dat bijna de hele school meekijkt.
‘Eef, ik ook niet, maar we hebben niks te kiezen,’ zeg ik sussend, in de hoop haar weer rustig te krijgen.
Dan klaart haar gezicht op. ‘Ik heb het!’ roept ze triomfantelijk, ‘ik blijf zitten!’
Nu is het mijn beurt om chagrijnig te kijken. ‘Eef, je weet dat dat niet kan!’ zeg ik, ‘daarvoor moet je voor de helft van de vakken een onvoldoende hebben!’
Ze knikt blij en kijkt me stralend aan.
‘Ja, dan kan ik gewoon 1 jaar op Zwijnstein zijn zonder te leren en wel op Zwijnstein zijn!’ roept ze erg blij uit.
De moed zinkt me in mijn schoenen, als Evalynn iets in haar hoofd heeft is ze net zo koppig als Hermelien en houd dat gewoon in haar hoofd, en meestal voert ze het ook uit.


Reacties:


Hermione
Hermione zei op 1 feb 2014 - 10:16:
Aaah ik wist niet dat er al een vervolg was, leuk


narcissa
narcissa zei op 2 dec 2013 - 23:47:
Dit was toch een vervolg op Lily Luna Potter?
Want daar zit Teddy Lupos ( hihi nederlande herinnering.) Op school en hier gaat zijn dochter naar zweinstein?. Viel me op.


narcissa
narcissa zei op 2 dec 2013 - 10:40:
Okee begint leuk
Maar je begint in verleden tijden en gaat daarna over in tegenwordige tijd. Probeer daar op te letten.
Enne wie heeft Lily dood zien gaan.. omdat terzielers ziet?
Maar ik lees wel mee. Vind het een leuk idee van jullie om samen een verhaal te schrijven. En het is van Harry Potter dus dat is altijd leuk. Haha