Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Wizard War » Chapter Two<>Albus Severus Potter

Wizard War

6 dec 2013 - 16:16

631

4

277



Chapter Two<>Albus Severus Potter

Dit hoofdstuk is geschreven vanuit Albus Serverus Potter. En gemaakt door Bramowicz hopelijk vinden jullie het leuk dit is mijn eerste verhaal.

Het feestmaal om het nieuwe schooljaar te vieren is voorbij.
Ik loop terug van het feestmaal met een zak vol eten voor Hagrid.
Tien meter voor de deur hoor ik het geblaf al van Grom de wolfshond van Hagrid.
Hagrid houd veel van hem omdat het de zoon van zijn oude hond muil is.
Zelf heb ik muil nooit gekend, mijn vader Harry wel hij zij dat het een domme maar ook dappere hond was.
Als ik binnenkom staat Grom kwispelend bij de deur, hij verwacht vast dat ik iets voor hem bij me heb .
Ik geef hem een stuk biefstuk uit de zak en hij rent daarmee naar zijn mand.
Mijn ogen glijden door het huis er hangen veel spullen aan het plafond en de muur.
Dan zie ik Hagrid hij zit in de stoel en ziet er moe uit.
‘Dankjewel Albus dat voor mij hebt gedaan’, zegt Hagrid.
‘Graag gedaan’, zij ik een beetje zacht.
Het was een tijdje stil.
‘Waarom ga je niet met pensioen’, zij ik nu wel wat harder.
Hagrid maakte een zucht die zegt daar gaan we weer.
En zegt:’Omdat er niemand anders is die dan voor de school en het bos zorgt’,
‘EN IK DAN’, zeg ik heel luid.
‘Jij hebt ja….. hoe zeg je dat nou, te weinig vertrouwen bij de dieren’, zegt Hagrid.
TE WEINIG VERTROUWEN! ?
ik was altijd de beste van de klas met verzorging van fabeldieren.
‘Laat mij dan wel de eenhoorn halen voor je les van morgen, dan kan jij uitrusten.’
‘Vooruit dan maar, maar neem Grom mee hij kan jou beschermen en heeft wat beweging nodig’, zegt Hagrid.
Zo ging ik het bos in ik liep met een kruisboog en Grom.
Eerst wou ik de Centauren zoeken die hadden beter contact met de eenhoorns.
En ik was een jongen die vertrouwen de eenhoorns niet zo goed.
Ik liep verder het bos in, eigenlijk was het wel een beetje eng.
Vaak hoorde ik geritsel en toen zag ik iets.
Er kwam een schim het kwam dichter in de buurt ik richt de kruisboog Grom begon te grommen .
‘Hé doe dat ding even omlaag!’
Gelukkig er kwam een groep van vijf centauren het pad op.
‘En doe dat licht minder vel.’
Omdat ik steeds banger werd in het bos had ik het lichtje op mijn toverstok zo vel laten worden dat je tien meter om je heen kon kijken.
‘Ban’, zo heet de leider van de groep.
‘Zou jij aan de eenhoorns willen vragen of ze morgen om half tien bij het weitje aan de rand van het bos willen zijn?’, vroeg ik.
‘Moet dat?’, vroeg Ban.
‘Vergeet niet dat wij voor jou volk hebben gezorgd dat die reus die hier twintig jaar geleden was
Nooit meer terug is gekomen.’
Die reus was de halfbroer van Hagrid die hier was omdat hij was weggepest bij de rest van de groep reuzen, en die later wel werd opgenomen in de groep reuzen.
‘Oké dan maar dan moet je wel 50 kilo wortels aan ons geven’, zij Ban.
‘oké dat breng ik morgenavond wel’, zij ik.
Gelukkig was dat ook weer afgehandeld en kon ik weer terug het bos uit.
Ik ben bijna uit het bos en ik zie een lichtje.
Snel zeg ik:’Nox.’
En loop ik naar het lichtje toe.
Nog twee meter…. Nog een meter…
En….
Ineens schiet Grom naar het lichtje en…

‘Hij heeft het gewoon opgegeten’, zeg ik tegen Hagrid.
Ik zit met Hagrid te praten over wat ik zag.
‘Ach hij poept het morgen weer uit dan zie je wat het is ga nu maar slapen’, zegt Hagrid.
Ik ga naar mijn matje op de grond naast de tafel en ga liggen.
‘T’rusten’, zegt Hagrid.
‘T’rusten’, zeg ik terug.
Die nacht word ik wakker er is iets in de kamer wat licht geeft.
Lumos’, zeg ik.
Ik kijk in de kamer en dan zie ik Grom
Het licht komt uit zijn buik.
‘Hoe komt dat’, denk ik.
Dan weet ik het.
‘Het licht’, zeg ik zacht.
Het licht dat ik zag schijnt nog steeds maar dan in de buik van Grom.


Reacties:


Hermione
Hermione zei op 1 feb 2014 - 10:28:
Leuk , maar zoals RivLovee en narcissa al zeggen, gebruik niet 2 tijden door elkaar. Ik ga verder met lezen


narcissa
narcissa zei op 4 dec 2013 - 8:59:
Je schrijft idd goed voor de eerste keer. Maar zo als rivlovee al zegt. Let er op dat je in 1 tijdperk schijft dus of tt of vt maar niet allebei.
En probeer meer te beschrijven. Wij als lezen weten niets over de wereld waar jij voor schrijft.
Dan word het ook leuker om te lezen.
Maar je bent goed op weg.
Heel knap voor de eerste keer.blijf schrijven want van oefenen leer je immers.
P.s ik volg jullie verhaal


RivLovee
RivLovee zei op 4 dec 2013 - 6:36:
PS, je schrijft bij zij ook nog de verkeerde zij, het moet zei zijn, hihia


RivLovee
RivLovee zei op 4 dec 2013 - 6:35:
=), woww, Bram, je schrijft zoooo goed voor de eerste keer dat je schrijft!! Awesomeee!! Loveee!!!!!!!




Maar Vera wil MEER, haha.
‘Dankjewel Albus dat voor mij hebt gedaan’, zegt Hagrid.
‘Graag gedaan’, zij ik een beetje zacht.
Het was een tijdje stil.
‘Waarom ga je niet met pensioen’, zij ik nu wel wat harder.

Zie je, ja gaat van TT over naar VT, dat is irritant om te lezen, en jaa, ik ben erg kritisch, haha. En als je bijvoorbeeld dit schrijft:
‘Lumos’, zeg ik.
Je kan het ook zoo doen:
'Lumos,' zeg ik zacht en kijk de kamer rond.

Zie je, meer beschrijvingen. Enn, nog iets, de Komma moet voor het Aanhalinsteken, dus zo ,' en niet zo: ',. Snappiee??

Kuzz Vera die vind dat je het heeeeeeeeeel goed deed!