Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Drakie » Dertien

Drakie

3 dec 2013 - 19:10

4793

0

1062



Dertien

Ik ben Drake Parker.Ik heb een idiote broer Josh,een irritante zus Megan,een overbezorgde moeder en domme vader.School is stom,Simon roddelt over heel de klas,het is uit tussen Jonas en Amy,Emily wil dat ik mee spijbel,... Kortom.Alles loopt mis!Of toch bijna...

Hoofdstuk 1)Dertien

Oh shit!Wanneer ik door de straat loop op weg naar de bushalte moet ik opeens dringend plassen.Waarom nu?Denk ik.Ik heb nu echt geen tijd om naar het toilet te gaan of ik kom te laat voor de bus.Ik probeer het te negeren en loop met snelle passen door.Waarom ben ik ook niet op school nog even naar het toilet gegaan?Bedenk ik nu.Ik weet dat het daar nu te laat voor is dus stap ik verder door.Dit is zo irritant!Ik kan er niet tegen als ik opeens dringend moet en er geen wc is!Wanneer ik op mijn gsm kijk merk ik dat ik al enorm laat ben en nu dus echt moet doordoen voor ik de bus mis!Dan word ik gek!Ik wil iets sneller stappen maar net op dat moment hoor ik iemand mijn naam roepen."Hey Drake!"Ik draai me om en zie dat het Simon is."Hey."antwoord ik simpel.Hij kijkt me aan."Ik loop even mee.Ik neem vandaag ook de bus.Ik ga mijn tante bezoeken."Ik knik.Het interesseert me totaal niet dat hij zijn tante gaat bezoeken!Maar dat probeer ik niet te laten merken.Ik wil het liefst nu gewoon met rust worden gelaten maar ik kan hem nu toch ook niet zeggen dat hij kan opzouten?!Dat is wat ik al dacht.Niet dus!Ik loop nog steeds met snelle passen verder en zeg niks in de hoop dat Simon dan ook zijn mond houd maar dat doet hij niet."Zeg hoe was school vandaag?Ik heb gehoord dat Mr.Baker weer terug was?"Ik zucht."Inderdaad!Niemand staat te wachten op de komst van Mr.Baker!Alsof dat nog niet erg genoeg was had hij ook nog eens extra tests mee!"Simon begint te lachen."Typisch.Zeg wist je het al van Katie en Sam?"Ik kijk hem aan."Wat?""Ze zijn weer samen!Sam kon niet zonder haar en heeft het weer aangevraagd!Terwijl Katie eigenlijk nog met Thierry was maar ze heeft hem gedumpt om Sam een tweede kans te geven!Hoe geweldig!""Ongelooflijk!"antwoord ik droog.Dit is nu typisch Simon.Hij weet het nieuws over heel de school!En trouwens?Welke jongens houden er nu zo van roddelen?Ik in ieder geval niet.Iedereen komt toch altijd terug te weten wat er gezegd is geweest dus zeg ik liever niks."En trouwens."zegt Simon dan."Deze namiddag heeft Max alweer een discussie gehad met Mrs. Hayfer!Over de plaats van zijn pennenzak!Omdat hij die graag links heeft staan maar Hayfer zegt dat iedereen zijn pennenzak aan de rechterkant moet hebben.Dus ging Max ertegen in waardoor we de helft van de les hebben gemist.Iedereen dus blij maar dan zei Mrs. Hayfer dat we de hele les die we gemist hadden maar thuis moesten maken!Tegen morgen!En dat allemaal omdat Max zijn stomme pennenzak niet rechts wou zetten!Wat een idioot!"Ik knik alleen maar en loop nog steeds met grote passen door.Simon kijkt me aan."Drake?""Ja wat?""Is alles oké?"Ik kijk hem met grote ogen aan."Waarom zou alles dat niet zijn?""Nou...gewoon.Omdat je anders altijd wel meepraat over die dingen.""Ik was mijn tong verloren,nou goed?"antwoord ik geïrriteerd.Simon kijkt me weer aan."Tjonge!Was het zo erg met Mr.Baker?""Vreselijk!En laten we het nu even over iets anders hebben!Want het enige wat jij doet is het hebben over hoe verkeerd iemand wel doet of wie wie heeft bedrogen en ga zo maar door!""Sorry hoor.Ik probeer ook alleen maar over iets te praten!Want als ik het aan jou overlaat gebeurd er helemaal niks!"Ik kijk hem aan."Luister Simon!Ik kan er ook niks aandoen dat niemand jou leuk vind en dat je daarvoor achter iedereen zijn rug gaat praten!Maar dat is niet de oplossing!Geloof me,als straks iedereen weet wat je over hen vertelde dan keren ze zich allemaal tegen je,en dan?Wat ga je dan doen?"Simon staat stil."Ik begrijp jou echt niet!Jij moet altijd zo moeilijk doen!Je zou eens blij moeten zijn dat ik die dingen tegen jou vertel en niet OVER jou!"Ik bekijk hem."Hoe weet ik dat nu zo zeker?""Doe niet idioot!Och weet je wat laat ook maar!Doe maar rustig verder zoals je bezig bent!Zal ik me eens bezig houden met leuke roddels verzinnen!Kom niet klagen als ze straks iets over jou te weten komen!"Simon draait zich om en loopt met grote passen de andere richting uit.Ik kan mezelf wel in het gezicht slaan.Hoe stom kon ik zijn om zo tegen hem te doen?!Ik schudt mijn hoofd."Simon!Wacht!"Ik loop achter hem aan."Hou je kop!"roept Simon terwijl hij boos verder loopt."Doe nu niet zo!"zeg ik."Het was niet de bedoeling om...""Ja tuurlijk!Dat zeggen ze allemaal!Laat me nu met rust oké!Ik moe naar Max!""Wat?Naar Max?Maar hoezo?"Ik begrijp er niks van."Ik ga gewoon iets bespreken!En dat gaat je niks aan!"Ik zucht.Maar waarom moet hij nu opeens naar Max?Hij kan die anders toch helemaal niet af?En nu opeens wel?"Serieus Simon.Wat ga je doen?"Simon draait zich snel om.Hij kijkt me aan."Ik ga iets doen wat jou niks aangaat Drake!Wil je me nu eindelijk met rust laten?""Nee!"antwoord ik."Ik wil weten wat je gaat doen oké.Je gaat hem toch niks stom vertellen?""Misschien vertel ik wel iets over jou!"antwoord hij vals."Max gelooft toch alles wat er gezegd word dus...""Nee,Simon!Niet doen!Sorry over wat gezegd heb!Ik meende dat helemaal niet maar ik was gewoon...""Veel te dom!Dat hoef je mij niet te vertellen want dat wist ik al langer dan vandaag!Dan ga ik maar eens!Ik heb trouwens een geweldig idee!""Wat?""Ik ga ze vertellen dat je nog in je bed plast!En dan weet morgen iedereen iets waar jij over mee kan praten!Zo leuk!"Hij wil weer weggaan maar ik hou hem tegen."Nee,Simon nee!Niet doen!En trouwens ik plas helemaal niet meer in bed en...""Ben je soms die keer vergeten toen...""Nee Simon!Doe niet belachelijk!Dat was maar een keer!Toevallig!Als je dit echt doet dan ben je echt zielig!Geloof dat maar goed!"Simon loopt weer door en ik kijk hem na.Godverdomme!Waarom heb ik hier weer voor gezorgd?Het ligt dan ook altijd aan mij!Als ik nooit zo tegen Simon had gedaan was dit nooit gebeurd!Ik kan soms ook zo stom doen!Pas nu bedenk ik dat ik door dit hele gedoe niet meer op de tijd heb gelet!Die fucking bus halen zal wel onmogelijk zijn zeker?Ik zucht en loopt weer door.Weet je wat.Simon kan de boom in!De hoogste die hij vind!Ik probeer er niet meer op te letten en loop-nog erger geïrriteerd als daarnet-door.God wat moet ik plassen!Wat moet ik nu toch?Ik kan niets anders doen dan doorlopen.Dus dat doe ik.

Wanneer ik eindelijk aan de bushalte kom staat er nog enorm veel volk.Ik verwacht dat de bus dan nog moet komen dus blijf ik mee staan wachten met de rest.Ik kijk even op mijn gsm om me even af te leiden.Stomme Simon!Denk ik steeds weer.Ik weet ook niet waarom.Want eigenlijk heb ik Simon nooit echt leuk gevonden.Hij kwam steeds weer naar mij.Ja wat kan je zeggen?Nee Simon ik hoef je niet!Ga lekker ergens anders bij staan!Dat kan ik toch ook niet maken?Ik moet echt enorm dringend nu.Ik kijk even hoe laat het is.De bus moest eigenlijk al lang hier zijn.Maar dat is hij niet.Ik kijk even rond.Misschien moet ik gewoon even een winkel binnenstappen en vragen of ik even naar het toilet mag.Nee!Denk ik bij mezelf.Dat lijkt zo belachelijk!Dan kijkt iedereen aan de kassa je aan:zo van:Wat komt die hier nu weer doen?Dat is dus al uitgesloten.Ik wiebel zenuwachtig van het ene been op het andere maar dat maakt het alleen nog maar erger.Oh nee toch!Straks doe ik het in mijn broek!Dat zou echt zo erg zijn!Stel je voor dat iedereen me dan staat aan te kijken en dan...Oh nee!Ik mag er niet aandenken!

Na meer dan een halfuur wachten komt de bus eindelijk aan.Oh god!Ik heb echt zo een groot probleem nu!Ik heb natuurlijk het hele halfuur staan wachten en me zitten afvragen of ik misschien toch beter een winkel zou binnenstappen.Maar dat heb ik dus niet gedaan.En nu is de bus eindelijk daar en moet ik echt ongelooflijk dringend.Maar ik kan niets anders doen dus stap ik op.Er is echt ongelooflijk veel volk maar ik vind nog een plaats helemaal achteraan.Naast een meisje.Ik weet zeker dat ik anders alle aandacht aan haar zou schenken maar nu niet.Ik moet enorm dringend plassen en heb ruzie met Simon,zelf gezocht!Ik ga naast haar zitten en kijk haar even aan.Ze zit met haar gsm bezig en heeft niet eens opgemerkt dat ik naar haar ben komen zitten.Ik kijk naar buiten.Ik wil er niet aandenken maar ik doe het toch.Ik hou het nooit meer zo lang uit!Denk ik bij mezelf.Maar wat moet ik dan doen?Ik kan niets anders doen.Bedenk ik nu.Ik kan toch moeilijk aan de chauffeur vragen of hij even wilt stoppen?Nee.

Ik wiebel zenuwachtig heen en weer.Ik doe het echt bijna in mijn broek nu.Nog steeds beklaag ik het me dat ik daarstraks niet gewoon een winkel ben binnengegaan.Ik zit nog steeds te wiebelen en kijk even naar mijn broek.Oh nee!Dat ik net nu een salopette draag maakt het me al helemaal niet makkelijk.Daar zit namelijk geen rits aan waardoor ik alles helemaal weer moet losmaken en dat gaat helemaal niet geweldig snel.Het meisje naast mij kijkt voor de eerste keer op van haar gsm.Ze kijkt me geïrriteerd aan."Kun je nu geen twee minuten stil zitten?"Opeens lijkt ze veel minder knap.Dat komt natuurlijk door dat ze zo heeft gereageerd maar goed.Ik durf haar niet echt aan te kijken."Sorry."antwoord ik snel.Ze zegt niets meer en begint weer verder met haar gsm te tikken.Ik doe mijn benen tegen elkaar.Ik kan het echt niet lang meer ophouden nu.Ik kijk naar buiten en zie dat we-het lijkt wel een mirakel-bijna bij de bushalte aankomen.Oh eindelijk!Ik ben erg opgelucht.Maar langs de andere kant denk ik toch dat ik het niet haal.Ik besluit om mijn benen over elkaar te kruisen.

Eindelijk!De bus stopt.Ik sta op en loop zo snel mogelijk naar de deur en stap uit.Oh god!Ik plas nu echt bijna in mijn broek!Het is zo dringend dat ik nu zeker weet dat ik het niet kan volhouden tot thuis.De bus vertrekt weer en wanhopig kijk ik rond of ik ook maar ergens kan plassen.Maar ik kan het toch niet zomaar hier ergens tegen de muur doen?Nee,dat doe ik echt niet!Er zit niks anders op dan verder te gaan.Dat doe ik.Met grote passen loop ik verder.Wanneer ik de volgende straat inloop hoor ik iemand mijn naam roepen."Hey Drake!"Ik draai me om en zie Amy staan.Ze lacht vriendelijk."Hey Amy!"antwoord ik zogezegd vrolijk.Ik heb nu echt geen zin dat er iemand tegen mij begint te praten.Ik moet nu echt door voor ik het in mijn broek doe!Maar Amy is echt wel leuk.Ik kan hier toch zomaar niet wegsturen?Ik besluit om gewoon te doen alsof er niks aan de hand is.Amy komt aangelopen."Zo dat is lang geleden!Ik ben zo blij om je nog eens terug te zien,Drake!"Ik glimlach.Ze kijkt me aan.Haar ogen schitteren.Daarna kijkt ze opeens heel serieus."Ik moet je wat vertellen.Het is uit met Jonas!Hij had een ander!Al heel die tijd dat ik samen met hem was!Tot ik hem vorige week betrapte met die trut!Barbara heet ze!Afschuwelijke naam!"Ik kijk haar aan en sta zenuwachtig van het ene been op het andere te wiebelen.Ik moet plassen!Denk ik steeds."Echt waar!Ik was zo boos!Ik heb hem onmiddellijk weggestuurd en gezegd dat ik hem nooit meer wou zien!Dat ik gewoon al die tijd zoveel voor hem gevoeld heb en hij speelde gewoon maar een spelletje met me!"Ik merk duidelijk dat Amy er nog steeds erg boos om is.Nou,ja je zou voor minder.'Goed dat Jonas eindelijk weg is!'Wil ik zeggen.Maar dat doe ik toch maar niet.Ik weet dat Amy echt van hem hield.Maar Amy is zo leuk!Ik begrijp niet dat Jonas zoiets kan doen!"Wat erg voor je."zeg ik uiteindelijk.Amy knik zacht."Weet ik.Ik ben blij je nog eens te zien Drake.""Ik ook."antwoord ik."Zullen we even doorlopen?"stel ik voor.Amy knik."Is goed."We lopen even naast elkaar zonder iets te zeggen.Eerlijk gezegd wacht ik al enorm lang op een moment als dit.Maar ik doe het echt bijna in mijn broek nu dus heb ik er nu totaal niks aan.In tegendeel.Het maakt het alleen nog moeilijker.Het blijft nog een hele tijd stil.We gaan de volgende straat in.Eindelijk!Denk ik bij mezelf.Bijna thuis.Nog ongeveer vijf minuten.Dat moet nog wel lukken.Tenminste ik hoop het.Amy kijkt me aan."Alles oké?"Ik kijk terug."Ja,tuurlijk.""Je bent anders nogal stil.En je loopt zo snel.Moet je ergens zijn of zo?Of wil je gewoon van me af?Dat mag je best zeggen hoor!"Ik schud mijn hoofd."nee,tuurlijk niet!Hoe kom je daar nu bij?Ik moet gewoon dringend plassen!"Zeg ik terwijl ik even met mijn voeten sta te trappelen.Amy glimlacht."Blij dat het niet aan mij ligt."Ik kijk haar aan.Ze kijkt even in mijn ogen.Maar ik loop weer verder."Zeg,nog iets gehoord van Simon?"vraagt Amy opeens.Het is duidelijk dat ze van onderwerp wil veranderen.Ik zucht."Mat ik je dat niet vragen,misschien?"vraagt Amy verbaasd."Nee,euh...ik bedoel ja.Tuurlijk mag je dat vragen.Maar...ik heb niet zoveel contact meer met Simon.""Hoezo?""Hij heeft nogal last van..,nou ja..hoe zal ik het noemen?Roddelheidswaanzin?"Amy begint te lachen."Hahaha!Roddelheidswaanzin?!Dat is het beste niet-bestaande woord dat ik ooit gehoord heb!Maar goed..hoe bedoel je?""Hij vertelt roddels over iedereen uit de school en word daarom over uitgesloten en ik heb het met hem verknoeit!Die hoef ik een tijdje niet meer te zien!"Amy kijkt me verwonderd aan."Hoezo heb je het verknoeit?"Ik zucht opnieuw."Omdat ik zo stom ben om het te verknoeien!"antwoord ik geïrriteerd."Drake!Doe die zo idioot!Er zal zeker en vast wel een geldige reden zijn."Ik kijk haar aan."Ja,vast.Dan ben ik die geldige rede zeker?!""Hoe kom je erbij?Als Simon graag over iedereen roddelt is dat zijn probleem!"Amy kijkt me aan."Wacht eens even Drake."Hoe?Wat?Waarom vraagt ze me nu opeens om...Ik begrijp er niks van.Ik sta stil."Ja?"Amy loopt naar me toe en kijkt me aan.Opnieuw die gloed in haar ogen.Ik moet gewoon naar haar kijken.Naar haar grote bruine ogen en haar kastanje kleurige haar met krullen."Kom hier,Drake!"Ik weet niet wat er gebeurd.Ze pakt me vast.Ze komt steeds dichter bij.Het gaan allemaal zo snel dat ik het niet kan vatten.Haar lippen raken de mijne.Wat is er in godsnaam met haar aan de hand?Ik snap niet wat er gebeurd en doe een stap achteruit waardoor Amy me verbaasd aankijkt."Wat deed je nou?"vraagt ze verbaasd.Ik kijk haar met grote ogen aan."Wat deed jij nou?""Zoenen misschien!"antwoord Amy.Ik kijk haar nog steeds aan."Maar...Amy...wat...hoe...Sorry.Ik moet echt gaan."Ik draai me om en loop de straat verder door.Ik voel dat ze me aankijkt en moet enorm veel moeite doen om mij niet weer om te draaien en naar haar toe te lopen maar ik kan het niet.Ik mag het niet.Ik ben niet met Amy.Wij zijn gewoon goede vrienden.Meer niet.Punt.

Oh mijn god!Wanneer ik in mijn straat aankomt doe ik het echt bijna in mijn broek!Ik stap snel door en kom eindelijk thuis aan.Tot mijn verbazing is mam al thuis en is de deur open.Wanneer ik binnenkom kijkt mam me aan."Hey Drake!Zeg ja vader heeft die...."Ik gooi mijn tas en jas op een stoel en loop de keuken weer uit."He,Drake!Luister eens!""Straks mam ik moet eerst naar de wc!"Mam kijkt me verbaasd aan maar zegt niks.Ik loop naar de gang en klop op de deur van het toilet."Bezet!"klinkt het.Tuurlijk!Walter!Dan moet ik maar naar boven.Ik loop de gang door naar de trap wanneer opeens Megan naar beneden komt."Hey Drake!Wat heb jij nou aan?Horen meisjes dat niet te dragen?Oh ja sorry!Ik vergat dat je eigenlijk een meisje bent!Hahaha!"Ik kan er helemaal niet om lachen."Megan!Ik heb nu echt geen tijd voor jouw stomme grapjes!Mag ik alsjeblieft door ik moet plassen!"Megan begint te lachen."Waarom zou ik jou eigenlijk doorlaten?"Oh nee toch!Megan moet ook altijd moeilijk doen!Ik doe het nu echt in mijn broek als het nog lang duurt!Ik sta zenuwachtig van het ene been op het andere te wiebelen.Megan kijkt me aan."Oh Drakie!Wat is het toch dringend!Zeg je weet toch dat je eerst heel dat ding moet losmaken voor je eindelijk naar de wc kan?""Ja,dat weet ik!Megan kom op nu!"zeg ik geïrriteerd."Laat me door!"Megan lacht."Goed wat jij wilt!Loser!"Ze loopt verder terug naar boven en ik loop verder de trap op.Oh mijn god!Ik doe het echt in mijn broek!Ik loop nu echt letterlijk naar de badkamer en doe de deur achter me dicht.Zenuwachtig begin ik de bretellen van mijn salopette los te maken.Maar de knop zit vast!Ik word steeds zenuwachtiger waardoor het me maar niet lukt om ze los te maken.Daar sta ik dan.Op en neer te springen en te wiebelen terwijl ik die knoppen probeer los te maken.De eerste is eindelijk los.Ik heb net een beetje in mijn broek geplast!Oh nee toch!Wanhopig probeer ik de tweede knop los te krijgen maar die zit echt helemaal vast.Ik sta met mijn benen tegen elkaar te schuiven terwijl ik maar probeer om die stomme knop los te krijgen.Net op het moment dat er eindelijk beweging inkomt voel ik een warme straal in mijn broek lopen.Nog wanhopiger als daarnet probeer ik de knop los te maken maar het is al te laat.De warme plas loopt al in mijn broek.Ik kan er niks aandoen en kijk toe hoe mijn broek steeds natter word.Er ligt nu een hele natte plas onder mijn voeten.Wat heb ik toch gedaan?Kan het nog erger?Denk ik bij mezelf.Eerst Simon die doordraait,daarna Amy die me probeert te zoenen en ik die het natuurlijk weer verknoei omdat ik verbaasd was dat ze dit deed,en nu plas ik in mijn broek omdat ik de knopjes van mijn bretellen niet loskrijg?!Hoe stom kan het zijn!Wat moet ik nu dan?Er zit niks anders op dan naar mijn kamer te gaan en een andere broek te gaan halen,in de hoop dat Josh er nog niet is.Net op dat moment hoor ik iemand op de deur van de badkamer kloppen.Oh nee!"Hey,Drake?Kan ik even binnenkomen ik heb mijn make up nodig!"Godverdomme!Megan!Zeg me dat het niet waar is he!Ze mag nu niet binnenkomen!"Nee,Megan.Ik euh...ik ben nog even bezig!"antwoord ik terwijl ik de kraan laat lopen om zogezegd aan te tonen dat ik bezig ben."Wat doe je,Drake?Ik heb echt nu mijn make up nodig!Als je me er nu niet in laat dan ga ik gillen!"Ik zucht."Maar...wacht heel even...ik ben...""Goed dan wacht ik wel voor de deur."antwoord ze.Oh nee!Dat kan niet dat mag niet!"Nee,Megan.Ik...""Drake!Als je me nu niet binnenlaat dan doe ik de deur open!"roept Megan."Nee,niet doen!"roep ik terug."Laat me dan binnen!Of heb je soms een probleempje,Drakie?"Ik zucht."Heel even nog,Megan...ik ben..."Ik krijg de kans niet om mijn zin af te maken of Megan doet de deur open.Zeg me dat het niet waar is!Heel even kijkt ze me aan en dan begint ze hard te lachen."Oh Drake!Ik wist dat je belachelijk was!Maar zo erg?"Ze blijft maar doorlachen."Hou op,Megan!"zeg ik geïrriteerd."Waarom zou ik!Dit moet ik echt filmen!"zeg Megan lachend.Wat?Voor ik iets kan zeggen loopt ze al met haar gsm te filmen."Megan!"roep ik nu."Hou daarmee op!""Nee!""Hou op,Megan!"

Waarom moet Megan ook altijd zo moeilijk doen?Waarom heb ik het voor de zoveelste keer verknoeit met Simon?Waarom begon Amy me nou opeens te zoenen terwijl het pas uit is met haar Jonas?Wil ze hem misschien jaloers maken door te doen alsof ze met mij is?Wat zal Simon aan iedereen vertellen?Hij zal toch niet echt naar Max gaan?En Megan?Zij zal dat toch niet echt op internet hebben gezet?Dat kan ze toch niet maken?Allemaal vragen waar ik geen antwoord op heb.Nou ja eigenlijk wel.Maar niet het juiste.Waarschijnlijk!Megan doet gewoon graag moeilijk!Dat is duidelijk!Ik ben gewoon stom en daarom heb ik het verknoeit met Simon!Amy doet het gewoon omdat ze Jonas terug wil en niet omdat ze mij echt leuk vind.Simon heeft 100% zeker iets aan Max vertelt wat ik zeker morgen te weten kom.Megan zal niet wachten met dat ding op internet te zetten.En nee ze kan dat eigenlijk niet maken maar dat kan haar niks schelen!En mam die weet van niks!Zo gaat het nou altijd!Ik besluit om maar proberen te slapen voor mam weer terugkomt.

"Drake Parker!Je bent te laat!"zegt Mr.Baker wanneer ik de klas binnenloop."Ja,sorry...ik was...""Ik hief je uitleg niet!Ga die maar vertellen op het secretariaat!Trouwens dat is al de derde keer deze week.Je wekker staan nog op zomeruur zeker!""Nee,Mr.Baker.Ik kan het uitleggen.""Secretariaat,Parker!"Zonder nog wat te zeggen loop ik de klas uit verder naar het secretariaat.Wanneer ik daar aankom staat Mr.Landers te praten met een andere leerling.Hij kijkt op wanneer hij me ziet binnenlopen."Ik ben even bezig,Drake.Wacht maar even in de gang.Hij wijst naar de stoeltjes in het midden van de gang.Die heb ik al duizend keer gezien denk ik!Ik knik en ga uiteindelijk zitten.Er zit nog een meisje naast me.Ze kijkt even op.Ik bekijk haar.Ze is een...nogal opvallende verschijning.Mysterieus.Ze glimlacht."Hallo.""Hoi."antwoord ik verrast."Ja,ik ben nieuw hier."zegt ze alsof ze mijn gedachten kan lezen."Vanaf vandaag.En ik heb er totaal geen zin in!""Kan ik begrijpen.Niemand wil hier zijn tijd verdoen!"Ze knikt heftig."Heb ik al door."Ik kijk haar aan."Sorry,dat ik het vraag maar...Hoe kom het dat je nu opeens hier begint...ik bedoel het is al ongeveer in de helft van dit schooljaar en...""Ik ben van school gestuurd!Omdat ze daar gewoon totaal niks kunnen verdragen!Wat kan mij het schelen!Het ziet er hier nog stommer uit als mijn vorige school!"Verveeld neemt ze een pak kauwgom uit haar tas."Wil je ook?"Ik schud mijn hoofd."Nee,we mogen geen kauwgom op school.""So???Wat kan mij het schelen dat we dat niet mogen!Met al hun regeltjes altijd!"Ze pakt er een kauwgom uit en doet hem uit het papiertje.Ik bekijk haar nog even.Haar lange zwart met blauw en paars haar hangt golvend over haar schouders.Ze draagt allemaal zwarte kleren met netkousen en hoge zwarte laarzen.Ze begint overdreven te kauwen.Ik ben nu al bang voor Mr.Landers die in aantocht is.Ze kijkt me aan."Hoe heet jij eigenlijk?""Drake."antwoord ik."Ik ben Emily.Zeg,is het hier nog voor vandaag?Wanneer komt die directeur?"zegt ze vervolgens geïrriteerd.Ik haal mijn schouders op."Geen idee.Ze zijn hoor nooit echt op tijd.""Dacht ik al.Zullen we gaan?"Hoe?Wat?Ik kijk haar met grote ogen aan."Hoezo?"Emily lacht."Gewoon weg van hier!We zijn toevallig ziek geworden en zijn naar huis!"Ik kijk haar nog steeds aan.Een grote glimlach verschijnt op haar gezicht.Ik weet niet of het gewoon van vrolijkheid is.Nee,het lijkt meer op Megan die iets van plan is...Emily staat op."Komaan.Laten we maken dat we hier weg zijn."Ze pakt haar tas en gooit die over haar schouder.Ze loopt door.Als ze merkt dat ik niet volg draait ze zich om."Kom je nog?Of wil je soms priester worden?!""Wat?"antwoord ik verbaasd."Hallo!Als je iets wil bereiken moet je iets durven!Risico nemen.Dus wat dacht je?Ik ga niet blijven wachten tot die directeur eindelijk hier is!"Ik pak mijn tas en sta op."Ik weet niet of het zo een goed idee is....""Geen gezeur nu!Of ik ga wel alleen!Last chance!"Ik volg haar."Goed.Ik kom.Maar zorg dat we niet...""Doe wat ik zeg en alles komt goed!"

"Oh mijn god!Emily!"Ze draait zich om en kijkt me lachend aan."Je bent toch niet bang?!Dit is wat ik altijd doe hoor!"Ik kijk haar met grote ogen aan."Serieus?Maar wat als we nu in de problemen komen?We zijn toch niet echt ziek?""Tuurlijk niet!"antwoord Emily."Nog nooit gehoord van er even een dagje tussenuit te gaan?""Maar...dat is spijbelen,Emily!Dat kunnen we niet maken!Als we nu eens gewoon teruggaan?Dan zullen we geen straf krijgen."Emily schudt haar hoofd.Ze loopt verder door."Nee,dat is pas belachelijk!Laten we iets gaan doen!"Ik kijk haar aan."Wat?""Gewoon rondhangen in de stad of zo.Alles beter dan op die stomme school blijven zitten en naar het gezeur van die idiote leerkrachten luisteren!"

We zitten op de bank.Eigenlijk is mijn weekend al begonnen,bedenk ik nu.Emily kijkt me aan."Zo,en Hoelang zit jij al op die stomme school?""Al sinds de kleuterklas.""Wauw!Dat je het hier al zo lang uitgehouden hebt!Ik kan hier nog geen dag blijven!Trouwens wat doe je dit weekend?"Ik haal mijn schouders op."Geen idee.Thuis zitten en naar het gezeur van mijn broer,zus en stiefpa luisteren!Niks bijzonder!""Wat dacht je ervan als wij nu eens iets zouden doen,samen?"Ik kijk verbaasd op.Wat?Vraagt een meisje mij nu uit?Op de eerste dag....nou ja twee uur dat ik haar ken?"Ja,waarom ook niet."antwoord ik alsof het ' no big deal' is.Hoewel ik er eigenlijk niet van over kan dat een meisje mij mee uitvraagt.Gaat dat normaal niet omgekeerd?Emily kijkt me opnieuw aan."Wat denk je?""Ja,we kunnen naar de bioscoop gaan of zo...weet ik veel.."Ze begint hard te lachen."Je meent het?No,ik weet iets veel beters!Er is een feestje zaterdagavond,bij mij thuis.En ik dacht...""Je vroeg je af of ik wou komen?Ja,zeker.Hoe laat?""Rond twaalf uur ofzo."Ik kijk haar met grote ogen aan."s'middags?""Haha nee!S'avonds!Wat dacht je?We zijn geen kinderen meer!"Nee,tuurlijk niet.Bedenk ik me.Daarom laat ik mij doen door mijn jongere zus.En plas ik nog in mijn broek!"Dat is dan afgesproken."zegt Emily terwijl ze opstaat."Wat doe je?"vraag ik."Laten we nog een stukje wandelen."Ik sta op en en loop met haar mee.Het blijft een tijdje stil.Tot ik opeens iets opmerk wat niet zo geweldig is.Integendeel."Kom,we gaan die kant uit."zeg ik terwijl ik Emily per ongeluk bij haar arm pak."Wat heb jij nou?"vraagt ze verbaasd."Kom nou gewoon."zeg ik.Emily kijkt me aan."Drake...wat...""Hey!Kijk eens wie we daar hebben!Drakie!Met een nieuwe vriendin?!Waar moeten we dat schrijven?"Oh nee!Simon komt onze richting uit,samen met Max.Het was me eigenlijk al opgevallen dat ze vandaag niet op school waren."Wie zijn dat?"vraagt Emily."Idioten."antwoord ik."En dan nog wel tijdens de schooluren!"zegt Simon.Hij en Max staan nu voor ons."En jullie dan?"zeg ik."Wij hebben een geldige reden."antwoord Simon."Ja,geen zin!Dat is een geldige reden."Simon negeert mijn antwoord."Wie is die chick?"Hij wijst naar Emily."Dit is..."voor ik mijn zin kan afmaken onderbreekt ze mij."Ik ben Emily."zegt ze dan.Simon bekijkt haar."Is het al carnaval of zo!"Hij en max beginnen vals te lachen."Hou je kop,kleine!"antwoordt Emily.Simon is duidelijk verbaasd van haar reactie.Daarna kijkt hij naar mij."Zo een nieuwe vriendin?Had me eerder vertelt dat je op vampieren valt!Dan had ik Dracula voor je meegebracht!"Simon en Max lachen smakelijk om hun eigen stomme grap."Haha."zeg ik droog."Grappig hoor.Je hebt zeker weer niks beters te doen dan over heel de school te roddelen?"Simon haalt zijn schouders op."Ik vertel de waarheid.Moet je je vriendin niet vertellen dat je nog in bed plast?!"Hij kijkt me vals aan.Oh nee!Godverdomme Simon!Ik sta nogal ongemakkelijk van het ene been op het andere te wiebelen."Als je denkt dat je met die stomme praatjes van je indruk op me kunt maken ben je goed mis!"antwoord Emily terwijl ze hem niet al te vriendelijk aankijkt."Het is echt hoor!Ik zou nooit durven liegen!"antwoord Simon lachend.Ik wil iets antwoorden maar Emily is me voor."Kom,Drake.Laat die gewoon doen.Ze willen gewoon opvallen maar eigenlijk zijn het gewoon losers die een eigen leven moeten gaan zoeken!"Emily knipoogt naar me en loopt verder door.Ik volg haar waarna ik nog eens naar Simon en Max kijk die er nu staat als achterlijke met hun mond vol tanden.Wanneer we verdergaan kijkt Emily mij aan."Zo,die zitten dus ook bij ONS op school!Het was aangenaam om kennis te maken!Maar euh...wat ze daarnet zeiden over..."Ik kijk haar met grote ogen aan."Ik plas echt niet meer in bed!Hij heeft het gewoon over mijn kleine zus!Trek het je niet aan.Simon liegt dat hij zwart ziet!"Als ze dat maar gelooft.Niet dat ik echt....Nee!Tuurlijk niet!Nou ja een keer...of twee...drie...vier...Goed!Ik heb weleens in bed geplast maar per ongeluk.Alleen een keer toen mam Simon had uitgenodigd om bij mij te komen logeren.Ik probeer me te herinneren hoe het toen ging.Volgens mij...Ik weet het weer.Simon had een weddenschap met mij aangegaan.Enorm stom hoor.Wie het langste in de kamer kon blijven of zo...En toen moest ik dus plassen.Heel erg dringend en heb ik...nou ja...je weet wel.Eigenlijk was het dus helemaal niet mijn schuld maar die van stomme Simon!Wat een idioot!Emily kijkt me verbaasd aan."Ik wist niet eens dat jij een zus had.Zullen we anders naar het winkelcentrum gaan?"

Het winkelcentrum was vandaag uitzonderlijk dicht en nu lopen we ergens door een veldweg waar echt geen kat te bespeuren is."Ik moet plassen."zeg ik.Emily kijkt op."Hier is echt geen wc hoor.Als je dacht dat ik ook nog kan toveren!"Ik glimlach."Weet ik ook wel.Maar ik moet echt dringend."Ik sta even zenuwachtig te wiebelen."Ga dan tegen een boom!"zegt Emily opeens.Ik kijk haar aan."Nee,stel je voor dat iemand me ziet!Ben je gek!""Hallo!Je bent een jongen,Drake!""Ja,en?""Die hebben het veel makkelijker als meisjes!Dus go!"Ik schud mijn hoofd."Nee,echt niet.Ik plas niet tegen een boom!""Hoezo niet?""Daarom!Dat voelt gewoon niet goed.Trouwens ik wil geen boete krijgen!"Emily draait met haar ogen."Drakie!Ga me nou niet vertellen dat je nog nooit in het openbaar hebt geplast!"Mijn ogen worden groot."Nou...een keertje misschien...toen ik zes was of zo.Toen ik met mijn ouders op vakantie was en echt super dringend moest.Maar verder niet nee...""Oh my god!kan het nog erger?Jij bent echt veel te braaf!Kom op!Wat word het?"Ik kijk haar aan."Ik hou het nog wel even op.Misschien vind ik nog wel een toilet.""Tuurlijk!Als ik met mijn vingers knip komt dat zo uit de lucht gevallen!"

"Wat een kutschool is dat toch?!"roept Emily geïrriteerd.Ik knik alleen maar.En ik wiebel.Emily bekijkt me."Wat sta je daar nou?""Ik moet echt plassen!"antwoord ik terwijl ik van het ene been op andere sta te springen."Je weet wat ik...""I know!"Ik even rond.Er zit niks anders op,denk ik...Ik kijk Emily aan."Goed.Ik ga even..."Ze lacht."Ik weet het.Veel plezier zou ik zeggen,Drakie!"Ik loop een stukje verder de kant van het bos in.Oh god!Dit is zo irritant!Waarom net nu?Dat gebeurd nou altijd bij mij.'Veel plezier,Drakie!'Waarom noemt iedereen me dan ook Drakie?Dat lijkt zo belachelijk!Ik ben geen vijf meer!Ik loop naar de boom aan de linkerkant en doe snel mijn plasje.Ik ben al blij dat ik niet in mijn broek heb gedaan.Stel je voor.Wanneer ik klaar ben loop ik weer terug.Emily kijkt me aan."Hey,Drakie!"Noem me alsjeblieft geen Drakie meer!


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.