Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Drakie » Nul- een

Drakie

22 dec 2013 - 13:30

4304

0

254



Nul- een

Ik heb huisarrest omdat ik gespijbeld heb,mam wil dat ik een gesprek heb met haar en Walter,Megan is irritanter dan ooit en ik mag niet naar het feest van Emily en moet met mijn ouders mee naar de film!Kan het nog erger?

Hoofdstuk 2) nul - een

"Drake!"roept mam wanneer ik thuis aankom.Ik negeer haar volledig en gooi mijn tas op een stoel in de keuken waarna ik mijn jas uittrek.Ik wil weer weggaan en de keuken uitlopen maar mam roept me weer."Drake!""Niet nu,ik ben bezig."antwoord ik terwijl ik eigenlijk totaal niets aan het doen ben maar ik heb gewoon geen zin om met mijn moeder te praten over gisteren en vandaag."Drake!"roept ze weer.Geïrriteerd draai ik mij om."Wat is er zo belangrijk?"Mam kijkt me aan."Drake?Waar was je vanmiddag?"Ik kijk haar verbaasd aan en doe alsof ik van niks weet."Hoezo?Op school...""Waarom belt Mr.Landers me dan op om te vragen waar je bent?Ik was ongerust,Drake!Wat als er nou wat gebeurd was?!"Ik draai met mijn ogen."Ja als,als.Er is toch helemaal niks gebeurd?Mag ik nu gaan ik heb nog wel meer te doen."Ik wil weer weglopen maar mam houd met tegen."Drake!Luister nu eens naar mij!Ik vind het niet kunnen wat je gedaan hebt!Wat had er allemaal kunnen gebeuren?Heb je daar wel eens bij nagedacht?Ik wil weten waar je geweest bent vanmiddag!En wel nu!""Gaat je niks aan!"zeg ik terwijl ik weer weg wil komen."Drake!Nu is het genoeg!Ga zitten!"Mam kijkt me streng aan.Ik zucht en ga tegen mijn zin zitten.Mam gaat tegenover mij zitten en kijkt me aan."Ik ben ongerust,dat begrijp je toch wel?Waar was je?"Ik kijk haar niet aan en zit ongeïnteresseerd naar mijn schoenen te kijken.Ik wil opstaan."Ik kom zo terug,ik moet plassen."zeg ik terwijl ik weer opsta."Nee,Drake!Ik weet goed genoeg dat je liegt en dat doet om weg te komen."Ik zucht."Oké,ik moet niet plassen.Maar waarom moet je nou opeens zo nodig weten waar ik was?""Omdat ik je moeder ben,Drake!Jij hoort me te vertellen wat je doet!Ik luister!"Tegen mijn zit ga ik weer zitten."Goed,ik was in de stad met Emily."Mam kijkt me aan."Wie is Emily?En wat deed je daar?Je weet toch dat je zomaar niet van school kan wegblijven zonder een geldige reden,Drake!"Ik kijk opnieuw naar mijn schoenen."Emily is een nieuw meisje.En trouwens ik had gym in de namiddag,wat leer je daar nou van?Niks!"Mam zucht."Dit kan echt niet,Drake.Trouwens ik vind dat je de laatste tijd erg veranderd bent.We moeten eens praten.Ik en jij,samen met je vader."Ik sta op en schud mijn hoofd."Je zal het ook nooit begrijpen!""Maar Drake!Wacht...Ik bedoelde dat...als we met je vader praten dan...""Hou op mam!Walter is mijn vader niet!Nu niet en nooit niet!"Zonder nog iets te zeggen loop ik de keuken uit en loop ik de gang door en daarna de trap op.Megan komt de trap naar beneden en kijkt me aan."Hey Drake!Moet je soms weer dringend naar het toilet?!"zegt ze lachend."Hou je kop,Megan!"antwoord ik geïrriteerd waarna ik doorloop.Wanneer ik mijn kamer binnenkom zit Josh aan zijn bureau huiswerk te maken.Ik slaag de deur met een klap dicht.Josh kijkt op."Hey Drake!"Ik antwoord niet en pak mijn laptop waarna ik op mijn bed ga zitten.Josh draait zich om en kijkt me aan."Hey Drake!Ik spreek tegen je."Ik kijk op."Wat?""Ik zei hallo!""Oh Hey,Josh!"antwoord ik waarna ik mijn koptelefoon op mijn laptop aansluit.Josh staat op."Wat is er met jouw aan de hand?"vraagt hij terwijl hij naar mijn bed loopt.Geïrriteerd doe ik mijn koptelefoon weer af en kijk hem aan."Gast!Wat nu weer?"Josh kijkt me aan."Citroenen gegeten of zo?"Ik kijk hem verbaasd aan."Wat?Citroenen?""Je weet goed genoeg wat ik bedoel,Drake!Wat is er aan de hand?""Niks."antwoord ik geïrriteerd.Josh kijkt me nog steeds aan."Kom op,Drake.Ik weet goed genoeg dat er iets is.Mij kan je het vertellen,ik ben je broer."Josh glimlacht.Ik klap mijn laptop dicht en leg hem aan de kant."Amy,Megan,mam,Mr.Landers,Emily,school!Duidelijk genoeg?"Josh schud zijn hoofd."Wat?""Oh,ja.Ik vergat Simon.En Mr.Baker en Mrs. Hayfer.Of hoort dat bij school?""Serieus Drake."antwoord Josh.Ik zucht."Mr.Landers heeft vanmiddag gebeld om te vragen waar ik was omdat ik niet op school zat en daarom wil mam dat ik samen met haar en Walter een gesprek heb over regels of weet ik veel wat voor onzin maar dat wil ik helemaal niet en mam zei dat hij mij vader is maar Walter is mijn vader helemaal niet hij is gewoon mij stiefpa die zich niet met mijn zaken moet bemoeien!""Wow...""En nu weet ik dus niet meer wat ik moet doen want ik heb ruzie met Simon omdat ik zijn geroddel meer dan beu ben,Amy wou me zoenen maar ik heb geweigerd waardoor ze nu ook boos is,Emily heeft er voor gezorgd dat ik gespijbeld heb en daarom is mam nu boos omdat ik gespijbeld heb door Emily omdat ik te laat was en ik moest van Mr.Baker naar het secretariaat om me te gaan melden bij Mr.Landers maar omdat Mr.Landers niet kwam moeten ik op de stoeltjes gaan zitten en daarom ben ik met Emily meegegaan maar toen belde Mr.Landers dus mijn moeder en daarom is ze nu boos en wil ze een gesprek met mij en Walter maar dat wil ik niet!"Josh staat met grote ogen te kijken."Oh...mijn...god!""Ja!"antwoord ik."Dat is nou precies wat ik ook dacht!Wat moet ik nu?En het ergste is dan nog dat ze..."Ik kan mijn zin niet afmaken mam staat in de deuropening.Ik kijk geïrriteerd op."Kun je niet kloppen of zo?"Ze negeert mijn opmerking en kijkt me streng aan."Drake.Walter wil met je praten.""Nou en?Ik niet met hem!"Mam zucht."Ach kom nou,Drake.Walter doet het alleen maar om je beter te begrijpen.En nog iets.Wat heb je tegen Megan gezegd?Ze kwam al huilend de woonkamer binnen daarnet en zei dat je ruzie met haar had gemaakt.""Wat?"Dat is nu typisch Megan!"Dat is niet waar!Ik heb helemaal niks gezegd!""Maakt niet uit,Drake.Kom nou gewoon."

"Vertel me eens wat er aan de hand is,zoon."zegt Walter overdreven ingeoefend alsof hij het zo uit een boek voorleest.Ik kijk naar buiten en zeg niks.Waarom moesten we nou per se nog mam's jurk gaan halen?Dit is toch het typische beeld.Een vader die in de auto een gesprek met zijn zoon probeert aan te gaan omdat het zogezegd makkelijker spreekt.Onzin!"Ik ben je zoon niet,Walter!"antwoord ik geïrriteerd terwijl ik nog steeds door het raam kijk."Kom nou,Drake."antwoord hij."Ik weet dat het allemaal veel is nu.Maar waarom spijbelen?Daar win je echt niks mee."Ik zucht.Ik ben zo geïrriteerd nu."Spijbelen?"herhaal ik."Het was maar een keer hoor!Wat maakt iedereen daar zo een drama van?Moet je misschien niet even naar de krant bellen om te vragen of ze het op de voorpagina kunnen zetten!Waarom ben ik dan ook meegekomen?Je hebt me toch helemaal niet nodig om mam haar jurk te gaan halen?""Niet overdrijven,Drake."zegt Walter nu."Heb je nog met Simon afgesproken?"zegt hij nu om over iets anders te beginnen wat al helemaal niet beter is."Simon is nu beste vrienden met Max."antwoord ik zonder hem aan te kijken."Hoezo?Jullie konden het toch goed met elkaar vinden?"vraagt Walter verbaasd."Konden!"herhaal ik."Nu dus niet meer.want Simon heeft het veel te druk met roddels over heel de school te verzinnen.""Dat wist ik zelfs niet.Maar ja misschien beter zo...""Gaan jullie mogen naar de film met de Schneiders?"vraag ik om het over iets anders te hebben.Walter schudt zijn hoofd."Nee,Schneider zijn vrouw is ziek.Dus gaat het niet door.Maar ik en je moeder dachten dat jullie het wel leuk zouden vinden om samen naar de film te gaan.Iedeeren.Dat is ook zo gezellig."Mijn ogen worden groot."Wat?Maar ik kan niet morgen.Ik moet naar een feest van Emily.""Bel dan maar naar Emily om te zeggen dat het niet doorgaat want je hebt huisarrest,Drake.Het hele weekend.Wees blij dat je met ons mee naar de film mag."Oh nee toch!Ook dat nog?Hoe kan ik Emily nu bellen?Ik heb haar nummer niet eens!En trouwens alsof het mij interesseert om met het hele gezin naar de film te gaan!""Maar...dat kan niet!"antwoord ik."Emily heeft iets geregeld voor een bepaald aantal personen en ze kan niet meer afbellen.Ik moet echt gaan!""Nee,Drake.Emily zal het vast wel begrijpen."Ik zucht.Ook dat nog?Hoe moet ik dit in godsnaam aanpakken?Ik kan misschien met Emily proberen te chatten of zo.Stomme Walter!Stomme Megan!Stomme familie!

Josh heeft zijn pyjama aangetrokken en komt nu ook de kamer weer binnen.Ik zit op mijn bed met mijn laptop.Ik heb net iets naar Emily gestuurd maar ik weet niet of ze antwoord."Hey,Drake!"zegt Josh waarna hij de televisie aandoet."Josh."antwoord ik."Wat doe je?"vraagt Josh."Niks."antwoord ik."Gewoon even mails checken."Josh kijkt me aan."Je verwacht toch niets?"vraagt hij geheimzinnig."Nee,tuurlijk niet."antwoord ik lachend.Wanneer ik op het scherm kijk zie ik dat ik een bericht heb.Van Emily!Oh god!

Emily: Hey,Drake.

Drake: Hoi.Wanneer was je feest nou ook alweer?

Emily : Deze zaterdag!Dat is dus morgen.Het word echt zo leuk!Je komt toch ook?Het zou echt zo jammer zijn als je niet zou komen.

Drake : Ja,natuurlijk kom ik ook!

Oh man!Wat heb ik gedaan?Waarom heb ik nou gezegd dat ik kom?Terwijl ik niet kan komen omdat ik huisarrest heb en met mijn ouders mee naar de film moet!Ik kan haar toch niet vertellen dat ik met mijn ouders mee naar de bioscoop moet?

Emily : Fijn!Ik kan niet wachten tot morgen!Mijn vrienden komen ook.Ik ben er zeker van dat jullie elkaar gaan mogen.

Drake:Ja,leuk!Maar ik denk opeens dat...ik kan helemaal niet komen

Emily : Hoezo????

Drake : Ik moet naar mijn oma.

Emily : Naar je oma???

Drake : Ja,dat was ik helemaal vergeten!Stom zeg,dat ik daar niet aan gedacht had!Ik moet mijn oma gaan bezoeken.Sorry Emily.

Emily : Wanneer moet je je oma bezoeken?

Drake : Geen idee.De hele dag of zo..

Emily : Toch niet om middernacht??

Drake : Haha nee,tuurlijk niet!

Emily : Nou,dan kan je toch nog steeds komen?

Oh shit!Waarom kon ik nu zo stom zijn om dat te zeggen?!Wat moet ik nu?Ik zucht."Godverdomme!"zeg ik iets te luid,waardoor Josh zich omdraait."Wat?"vraagt hij."Niks,niks."antwoord ik snel omdat ik niet wil dat Josh zich ermee gaat bemoeien."Ik denk dat er iets mis is met de verbinding."zeg ik snel.Josh staat op."Wacht!Ik kom even kijken!Misschien kan ik helpen."Oh nee!Ik probeer zo snel mogelijk het programma weg te tikken maar Josh staat al naast mij."Cool!Wie is Emily?Je nieuwe vriendin?!"Ik klap snel mij laptop dicht."Niks hoor.Het werkt weer."Josh kijkt me aan."Doe niet zo geheimzinnig,Drake.Wie is dat meisje?"Ik zucht."Ik kan het nu wel vergeten!We kunnen morgen mee naar de film met mam,Walter en Megan!Ik kan niet wachten!""Oh leuk!Ik ben gek op naar de film gaan!"roept Josh enthousiast."Dat meende ik niet."zeg ik nu."Ik wel."antwoord Josh.Ik leg mijn laptop aan de kant en ga de trappen van mijn bed naar beneden.Josh kijkt me aan."Wat ga je doen?""Ik ga naar het toilet."Wanneer ik bij de deur aankom draai ik mij om."Eh,Josh?""Ja?""Blijf van mijn laptop af!"

"Dit is zo lang geleden,zeg."zegt Walter overdreven wanneer hij de auto parkeert in de ondergrondse garage waar we uren hebben rondgereden voor we plaats vonden.Wanneer de auto stilstaat stappen we uit.Ik heb hier dus totaal geen zin in!Ik wil naar het feest van Emily en niet naar een of andere debiele horrorfilm -die totaal niet grappig is omdat Megan hem gekozen heeft-met mijn ouders!Hou oud denken ze wel dat ik ben?Alsjeblieft zeg!En alsof dat nog niet erg genoeg is noemt mam me steeds Drakie!Kom op zeg!Drakie!Dat klinkt gewoon als een naam voor een hond of zo!Geïrriteerd gooi ik de deur van de auto dicht.Walter negeert mijn gedrag en doet de auto opslot."Kom,laten we gaan!"zegt hij opgewonden.Oh God!Mijn stiefpa lijkt wel een klein kind dat goor het eerst een speelgoedwinkel binnenstapt!We moeten nog een eind lopen voor we aan de bioscoop komen.Mam stapt naast me met Megan aan haar zijde.Ze glimlacht."Leuk,he Drakie!"Ik draai met mijn ogen."Noem me alsjeblieft geen Drakie!"Mama kijkt me aan."Oh lieverd!Wees toch eens blij!Dit is zo gezellig samen naar de film gaan."Ik schudt mijn hoofd."Ik had wel wat gezelligere plannen.Zoals naar Emily's feestje gaan!"zeg ik terwijl ik haar aankijk."Nou,Drake.Je gaat niet naar dat feest!Ik ken die Emily niet eens!Denk volgende keer maar eens na als je weer spijbelt!""Weer?"herhaal ik verbaasd."Dit is de eerste keer hoor!""Ja,best."antwoord ze nog.Ik besluit om niet meer te antwoorden.Ik heb anders wel een idee hoe ik toch naar Emily kan...

De film begint over negen minuten.Komt er nu op het scherm.Ik zucht.Anders zat ik nu al bijna bij Emily op haar feest!En nu zit ik hier!Met mijn ouders te wachten tot een achterlijke kleuter film begint!Mam en Walter zijn dolenthousiast,natuurlijk.Ik vraag me af waar ze geleerd hebben om zo goed komedie te spelen.Dan val ik nog liever inslaap dan naar die film te blijven kijken.Ik moet eigenlijk best wel plassen.Ik sta op.Mam kijkt me aan."Ik moet plassen."antwoord ik,zonder dat ze me wat gevraagd heeft.Maar ik weet maar al te goed wat ze zal zeggen.Mam knikt."Ja,haast je nou maar.Want straks is de film al begonnen!"Ja,hopelijk!Zonder nog wat te zeggen loop ik door.

"Drake!He!Drake!"Ik schrik en open mijn ogen."Wat?"Mam kijkt me aan."Je was in slaap gevallen,Drake.Maar maak je geen zorgen.De film is nog lang niet afgelopen."Waarom moest ze mij nu ook wakker maken?Dan moest ik nu tenminste niet naar die achterlijke film kijken!Ik ga weer recht zitten en kijk verveeld naar het scherm.Saai.Dan is het nu maar tijd voor mijn plan.Ik wiebel overdreven heen en weer en beweeg mijn benen tegen elkaar.Ik kijk ' zogezegd' geïnteresseerd naar de film.Ik kijk mam aan."Pssst!"Ze draait zich om."Wat nou?"Ik wiebel met mijn benen."Oh ik moet dringend plassen.Wanneer is het pauze?""Geen idee,Drake.Het is nog wel even denk ik.""Ja ik ga naar het toilet."zeg ik terwijl ik opsta."Ik ben zo terug.""Drake?"Ik draai me om."Wat nu weer?"Mam kijkt me aan."Moet je nou alweer?Je bent toch nog geweest voor de film begon?""Ik weet ook niet wat het is."antwoord ik."Maar het is echt dringend."zeg ik overdreven."He,Drake!"Ik draai me weer om."Ik kom mee!"zegt Josh terwijl hij ook opstaat.Oh nee!Ik loop-met Josh achter me aan-naar de toiletten.Ik loop de heren wc binnen.Wanneer ik het toilethokje binnenga roept Josh me.Vanachter de deur kijk ik hem aan."Wat?""je moest toch alleen maar plassen?"ik kijk hem verbaasd aan."Dan kan je toch even goed gewoon..."Ik laat hem niet uitspreken."Ik ga nog even,voor de zekerheid."Zeg ik terwijl ik de deur opslot doe.Oh nee!Ik zucht en ga op de dichtgeklapte toilet-bril zitten.Wachten.Wachten tot Josh weg is.Want ik ga het hem zeker niet vertellen."Drake?"klinkt het opeens."Wat nou weer,Josh?"antwoord ik."Kan ik nou niet eens even rustig naar het toilet?""Sorry."klinkt het nu."Ik wou gewoon vragen of ik op je moet wachten,dan gaan we samen terug."Ik draai met mijn ogen.Oh mijn god!"Nee,Josh.Ik red het wel alleen.Trouwens,ik ben geen meisje!""He?"antwoord Josh verbaasd."Hoe kom je daar nu weer bij?""Alleen meisjes gaan samen naar de wc,Josh!Ik heb jouw hulp niet nodig.""Goed,je hebt een punt.Ik ga al.Ik wil die leuke film niet missen!"zegt Josh enthousiast."Ik ook niet!"antwoord ik droog.Alsof ik het meen.Die film kan me gestolen worden!Het enige wat ik nu wil is naar Emily haar feest gaan.Ik blijf nog even zitten om zeker te zijn dat Josh weg is.Daarna trek ik de wc door en loop ik de toiletten uit naar de uitgang van de bioscoop.Naar Emily...

Wanneer ik op het feest aankom ben ik aangenaam verrast dat er zoveel volk is.Opeens komt Emily uit de menigte naar me toe gelopen."Hey Drake!Wat leuk dat je er bent!"Ik glimlach.Emily kijkt me aan."En hoe was het bij je oma?""He?Oma?"herhaal ik verbaasd."Je ging toch naar je oma?""Oh ja,ik ben niet geweest."antwoord ik om ervan af te zijn.Ik ben eigenlijk best zenuwachtig omdat ik dit gedaan heb.Stel nu dat mijn ouders hier straks staan?Ze weten niet eens waar Emily woont.Bedenk ik nu.Ik kijk rond en zie de mensen dansen of samen staan praten.Het is eigenlijk best gezellig.Emily kijkt me aan."Kom even mee,dan kan ik je aan mijn vriendin voorstellen!"Ik krijg de kans niet om te antwoorden of ze pakt me bij de arm en trekt me mee."Destiny!"roept ze terwijl ze verder loopt.Een meisje met fel roze haar draait zich om.Emily kijkt me aan."Dit is jou Drake.Drake,dit is Destiny!"Ik glimlach verlegen."Hoi."zeg ik.Destiny kijkt me aan.Ze is een nogal opvallende verschijning.Haar fluo roze haar,opvallende kleren en netkousen,piercings en donkere make up."Hey,jij bent dus Drake."Zegt ze terwijl ze me onderzoekend bekijkt.Ik knik.Destiny kijkt naar Emily."Nou,hij is wel oké.Nogal braaf.Te kinderachtig."Ze staan gewoon te praten alsof ik er niet bijsta.Emily knipoogt naar haar."Dacht ik ook.Maar eigenlijk is hij best wel schattig hoor.Geloof me.Als je hem leert kennen."Destiny draait met haar ogen."Wat jij wilt,ik kies toch nog altijd Tom."antwoord ze terwijl ze een kauwgom in haar mond steekt en overdreven begint te kauwen."Wedden dat hij geen alcohol drinkt?""We zullen het snel weten."antwoord Emily."Goed,hou jij je maar bezig met die kleine.Ik ga even naar Tom.Kijken of hij nog wiet heeft.Kunnen we high worden!"Ze gaat dichter bij Emily staan en fluistert in haar oor:"Wat als we die nu eens een joint geven?Wedden dat die dan helemaal doordraait?"Ze lacht even geheimzinnig en loopt daarna weg naar de sofa.Emily schudt geruststellend haar hoofd."Let maar niet op haar.Ze heeft het nogal moeilijk met nieuwe mensen."Ik kijk haar aan."Zo ziet het er naar uit."Emily lacht."Ik ben blij dat je er bent,Drake.Wil je wat drinken?"Ik knik."Doe maar water of zo."Emily schiet in de lach.Ik kijk haar verbaasd aan."Wat nou?""Sorry!"zegt Emily lachend."Je komt toch niet naar een feest om gewoon water te drinken?Ik ga jou iets veel beters halen.Je zult ervan 'in de mood' komen!"Met grote ogen kijk ik haar aan.Maar water is oké,hoor."Emily knipoogt."Ik ben zo terug!"

Ik kijk rond.Waar blijft Emily nu?denk ik.Nog steeds denk ik dat het geen goed idee was om dit te doen.Maar nu is het toch te laat.Mis loopt het toch.Of ik nu wegga of niet.Het kan alleen maar erger worden.Net op dat moment komt Destiny naar me toe.Wat moet zei nu weer van mij?Ik weet niet waarom maar ik mag dat mens niet!Ze kijkt me aan.Nog steeds met die kauwgom in haar mond."Drake."zegt ze,gewoon zomaar.Ze gaat tegen de sofa staan en kijkt me aan."Wat vind je van Emily?Knappe meid,toch?"He?Wat vraagt zij nu opeens mijn mening over Emily?Ik kijk haar niet aan.Ik knik."Ja."zeg ik."Hey!Kun jij eigenlijk wel praten?Gelukkig zijn er nog andere mensen die hier zijn of het zou hier een saaie boel worden!"Ik heb echt geen zin in dit gesprek."Sorry maar ik moet even...""Ga nou niet weg omdat je geen zin hebt in een gesprek!"antwoord Destiny.Ze bekijkt me."Jezus!Wat een mooie schoenen zeg!Voor iemand van vijf!Goed.Vertel eens wat meer over jezelf."Ik kijk naar de grond."Nou,ik ben Drake Parker.Ik ga naar dezelfde school als Emily.Ik heb een broer,Josh.Nou ja...stiefbroer.Ik speel gitaar en schijf muziek...""Nou dat wil ik wel eens horen!"
Ik kijk haar met grote ogen aan.Ik wil haar wat antwoorden maar ik krijg de kans niet want net op dat moment komt Emily aangelopen met twee glazen in haar handen.Ze glimlacht."Zo,proef dit maar eens."zegt terwijl ze me het glas geeft.Ik pak het aan."Bedankt maar eh...Emily?"Ze lacht."Wat is dat precies?" vraag ik terwijl ik haar aankijk."Bruiswater."zegt ze met een knipoog.Ik weet goed genoeg dat ze zomaar wat zegt.Het is vast alcohol.Ik ben totaal niet van plan om dat te gaan drinken maar dan denken ze dat ik 'te kinderachtig' ben!"Proost!"zegt Emily terwijl ze haar glas voorzichtig tegen het mijne tikt.Ik kijk haar aan en glimlach."Hallo?!"klinkt het opeens.Het is Destiny die nog steeds tegen de sofa aanleunt.Emily kijkt op."Wat is er?""Ik ben er ook nog!"antwoord Destiny geïrriteerd."Of ben ik opeens onzichtbaar geworden of zo!"Verbaasd kijkt Emily haar aan."Oh sorry Tiny!Ik ga je even wat halen.Het spijt me maar ik was nogal afgeleid en..."Destiny houd haar tegen en schudt haar hoofd."Nee,girl.Doe geen moeite.Ik ga zelf wel!Blijf jij maar bij 'hem'!"Die hem spreekt ze uit alsof ze er totaal niets mee te maken wil hebben.Dat mens mag me niet.Dat heb ik al wel door.En trouwens.Leuk vind ik haar ook niet hoor.Ze is nou precies het type wat ik van een punker/emo verwacht.Stoer.Iemand die wel altijd een antwoord klaar heeft maar eigenlijk gewoon niet alleen door haar eigen huis durft te lopen na tien uur s'avonds.Daarna loopt ze weg.Emily kijkt me aan."Wat heeft zij nou toch?"zegt ze geïrriteerd maar ook best wel bezorgd.Ik haal mijn schouders op."Volgens mij lag ze mij niet zo."zeg ik.Met grote ogen kijkt ze me aan."Ben je gek?!Je hebt haar toch niks misdaan?Ik denk dat ze het niet goed weet door dat gedoe met Tom.""Wie is Tom nou eigenlijk?"vraag ik.Omdat Destiny al de hele avond zit te zeuren over die ene Tom maar ik heb geen idee wie het mag zijn.Emily kijkt me aan."Dat is Tom."zegt ze terwijl ze naar een jongen met donker haar,een enorm bleke huid,met armen vol tatoos en piercings in zijn gezicht wijst.Ik kijk zijn richting uit.Nu ben ik mee.Echt het type voor Destiny.Ik kijk weer naar Emily die van haar glas drinkt.Ik denk dat ik dat ook maar beter doe...

Ik weet niet hoe laat het nu is.Of Hoelang ik hier al ben.Ik was eigenlijk totaal vergeten dat ik hier eigenlijk niet mocht zijn.Maar het ergste van al is dat ik toch gedronken heb.Ik kan niet zeggen dat het slecht was,integendeel maar ik voel me nu nogal vreemd.Emily klopt met haar hand op de sofa."Kom er even bij zitten!"Destiny zit er ook .Op de schoot van Tom.Samen gewoon naar elkaar te kijken.Nogal klef te doen,daar lijkt het meer op.Naast Emily zit er nog een meisje.Ze heeft halflang blond haar en ziet er vrij simpel uit.Eigenlijk ben ik nog blij van iemand normaal te zien hier op dit feest!"Hey ik ben Natasha!"zegt ze.Ik glimlach."Ik ben Drake.Leuk je te ontmoeten."Ik merk dat Emily ook al goed losgekomen is.Aan de manier hoe ze met een jongen praat.Wanneer die weggaat leunt ze opeens tegen me aan."Je blijft toch nog even,Drakie?Het is nou net zo gezellig!"Ik moest eigenlijk al lang terug thuis zijn bedenk ik nu."Tuurlijk."antwoord ik.Emily lacht.Ik moet opeens dringend plassen.Ik kijk Emily aan."Wacht even.Ik moet naar het toilet."Ik krijg de kans niet om op te staan want Emily komt weet tegen me aan hangen."Oh,ga nou niet weg Drake.Blijf nog even."Oh nee!denk ik.Ik wil niet dat Emily net als Amy me onverwacht gaat zoenen!Volgens mij heeft ze gewoon al goed gedronken en doet ze daardoor zo.Ze schuift op en komt dicht bij mij zitten.Te dicht.Maar ik zeg niks.Ze legt haar hand op mijn been en kijkt me aan."Drakie?"Oh nee!Wat nu weer?Ik moet echt heel erg dringend nu.Emily kijkt me aan."Wat vind je van mij?Eerlijk?""Nou eh...een leuk meisje."antwoord ik.Wat ook de waarheid is maar niet meer of niet minder.Nou ja,ze is wel knap maar dat wil toch niet zeggen dat dan opeens een relatie met haar wil?"Emily glimlacht."Je bent zo schattig,Drake.Ik ben zo blij dat ik je ontmoet heb.Eigenlijk moeten we dat nog eens meer doen.Zoals gisteren.Samen van school weg zijn.""Emily?""Wat?""Ik moet nu echt naar het toilet.Het is dringend."Ik sta op."Eh Emily?"ik draai me weer om en kijk haar aan."Ja?""Waar is de wc eigenlijk?"Emily lacht."Oh Drake!Ik kom wel even mee!"

Godverdomme!Wanneer ik thuis aankom staat de auto al op de oprit en brand het licht in de woonkamer nog.Ze zijn thuis en nog steeds wakker!Ik mag nu echt niet betrapt worden.Ik voel me nog steeds vreemd door dat drankje van Emily.Dat komt er nou van!Wat moet ik nou?Ik besluit om langs de achtertuin te gaan.Dat doe ik maar hoe kom ik nu binnen?Zenuwachtig kijk ik rond.Wat is het koud buiten zeg!Ik kijk naar boven en zie het raam van mijn kamer.Zou Josh al slapen?Ik kijk op mijn horloge maar kan in het donker niets zien.Ik moet zien binnen te komen.God!Wat je toch allemaal moet doen om in je eigen huis binnen te komen?!Ik buk me en raap een steentje van de grond op.Ik gooi het tegen het raam en wacht.Geen reactie.Nou,misschien moet ik dan ook een iets grotere steen nemen!Ik pak opnieuw een steen en gooi die tegen het raam.Iets te hard,maar dan zie ik beweging.Opeens gaat het raam open en komt Josh kijken."Welke idioot haalt het in zijn hoofd om om drie uur s'nachts een steen tegen mijn raam te gooien!"roept hij hard."Ssst!Josh,ik ben het!"antwoord ik terwijl ik naar boven kijk."Drake?"antwoord Josh verbaasd."Wat doe jij in godsnaam in onze achtertuin!Kan je niet gewoon langs de deur binnenkomen zoals elk normaal mens?!Trouwens,waar was jij!Mam en pap waren echt enorm ongerust ze hebben je proberen te bellen maar je gsm lag nog in onze kamer!""Ssst!Niet zo hard!"antwoord ik."Straks komen mam en Walter kijken!Kom,help me eerst naar boven dan zal ik het je uitleggen het is echt ijskoud buiten en ik doe het bijna in mijn broek!"Ja,ik moet alweer plassen.Echt dringend.Dat komt er nou dus van als je alcohol drinkt!"Oké!"Antwoord Josh."Ik pak even de ladder!""Ladder?"herhaal ik verbaasd."Ja,die bewaar ik onder mijn bed voor als er ooit eens brand is,kunnen we zo door het raam naar buiten!"Ik draai met mijn ogen.Alleen Josh kan zoiets bedenken!Wanneer Josh enkele minuten later met de ladder aankomt staat die vrij snel tegen de muur."Goed,kom maar Drake."Ik kijk naar de ladder.Eigenlijk is het best wel hoog.Hoger dan ik verwacht had.Ik blijf even staan.Is dit wel een goed idee?Stel dat die ladder opvalt of zo!Het lijkt zo stom,maar ik heb echt enorm hoogtevrees.Op een stoel staan vind ik al eng.Laat staan een ladder opkruipen en dan zo door het raam ergens binnengaan!En dat allemaal terwijl ik dringend moet plassen?!Onmogelijk!De zenuwen zorgen er alleen voor dat ik nog dringender moet."Hey,Drake!Kom op nou!"roept Josh.Ik kijk naar boven."Ja!Even geduld.Ik kom al."Ik doe het nu echt bijna in mijn broek.Ik wil mijn ogen sluiten omdat het dan minder eng lijkt maar met gesloten ogen een ladder op klimmen is ook niet zo veilig!Maar met ogen open.Met klamme handen houd ik de ladder aan beide kanten stevig vast en ga ik de eerst trede op.Oh nee!Het liefst zou ik nu al terug naar beneden gaan maar hoe kom ik dan in godsnaam binnen!Ik heb gewoon geen andere keus!Het is ofwel dit.Ofwel langs de voordeur en dan heb ik vast huisarrest tot ik gepensioneerd ben!Nou niet overdrijven,Drake!denk ik bij mezelf.Zo erg kan het toch niet zijn!Als zelfs idiote Josh dat kan?Waarom zou ik het dan niet kunnen?Ik zucht en ga nog twee,drie,vier treden hoger."Drake!"roept Josh opeens.Oh!Ik schrik enorm waardoor ik nog meer zenuwen heb nu."Wat?"antwoord ik geïrriteerd."Je bent toch niet bang?""Nee,tuurlijk niet."antwoord ik snel.Ik probeer er niet aan te denken en gewoon door te gaan maar als ik drievierde van de ladder zit word het me echt teveel.Ik heb naar beneden gekeken waardoor ik natuurlijk nog meer bang was als daarvoor.En ik hou het echt niet meer.Ik moet zo dringend plassen en dat maakt me alleen nog zenuwachtiger dan ik ben!Maar ik ga door en eindelijk kom ik vanboven aan.Maar nu komt het nog.Door dat raam naar binnen gaan."Hoe moet dit nou?"zeg ik terwijl ik Josh aankijk."Zo!"zegt Josh terwijl hij mij bij te arm pakt.Hij trekt me dichter bij het raam en dan gaat het haast vanzelf.Maar het belangrijkste is:Ik ben binnen!


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.