Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Drakie » De uitstap

Drakie

31 dec 2013 - 12:32

2991

0

291



De uitstap

Alsof het nog niet erg genoeg is dat ik een week huisarrest heb en Walter me elke dag persoonlijk voor de schoolpoort komt afhalen is er ook nog de zogenaamde 'leeruitstap.' Een uitstap om dingen bij de leren die natuurlijk georganiseerd word door de twee ergste leren uit mijn school die je maar kunt bedenken:Mr.Baker en Mrs.Hayfer!Die natuurlijk ook een hekel aan mij hebben!Maar net wanneer ik denk dat het niet erger meer kan komen we in de file terecht...

Hoofdstuk 3)
De uitstap

Wanneer ik wakker word weet ik even niet meer wat er gebeurd is.Ik ben helemaal in de war.Het licht van de zon schijnt in mijn ogen."Josh doe die gordijnen dicht!"zeg ik terwijl ik mijn deken van me af doe.Dan pas merk ik dat ik mijn kleren nog aanheb.Dit word steeds vreemder.Maar het ergste komt nog.Mijn broek voelt nat.Oh nee alsjeblieft niet weer!Ik kijk naar mijn strakke jeans en zie een hele natte plek.Godver...Niet alleen mijn broek maar ook mijn lakens zijn nat.En ik heb enorme hoofdpijn.Nu weet ik het weer.Emily.Ik ben gisteren naar het feest van Emily geweest en heb daar iets gedronken.Te veel dan ik gewent ben.En toen hielp Josh me mee binnen en toen...weet ik het niet meer.En nu heb ik in bed geplast.En ben ik blijkbaar in slaap gevallen met mijn kleren nog aan.Ik zucht.Het liefst van al wil ik nu terug dat deken over mijn hoofd trekken en terug gaan slapen maar als ik op de wekker kijk zie ik dat het al bijna twaalf uur s'middags is.Oh nee!Nee,nee,nee!Ik sta op en ga het trapje van mijn bed naar beneden.Ik loop naar het raam en trek de gordijnen met een ruk dicht.Net op dat moment komen Josh de kamer binnen."Hey Drake!""Hey,Josh."antwoord ik.Josh kijkt me aan."Hoe zie jij er nou uit?"Ik kijk hem met kleine ogen aan."Wat?""Je hebt je kleren nog aan Drake en je bent gisteren zo gaan slapen,nou je bent op de sofa inslaap gevallen en toen heb ik je in bed gestopt!""He?"Ik herinner me hier totaal niks meer van."Serieus?"Josh knikt."Ja.Eh...Drake.Je broek...""Ja,ik weet het!"antwoord ik geïrriteerd."Ik ga me even douchen.Zorg jij maar dat mam en Walter me met rust laten.""Ik kan niks beloven!"antwoord Josh nog maar daar luister ik al niet meer naar.Net wanneer ik de badkamer wil binnengaan loopt Megan de gang door.Ze kijkt me al lachend aan."Wel,wel!Wie we hier hebben!Was je verloren gelopen in de bioscoop gisteren,Drakie?""Och hou je kop,Megan!"antwoord ik geïrriteerd.Ik wil de deur van de badkamer achter me dicht doen maar Megan is me goor en zet haar voet tegen de deur.Ik zucht."Wat?"Megan lacht."Mooie broek,Drake!Oh!Heb je een ongelukje gehad?hahaha!""Zwijg Megan!"antwoord ik waarna ik de deur hard dicht trek.Ze is nog net op tijd om haar voet weg te trekken."Hey Drake!"roept ze boos."Dat zet ik je betaalt!Ik ga naar mam!"Oh nee!"Megan niet doen!"roep ik nog maar ze loopt de trap al af.Godverdomme!Waarom moet zij toch altijd zo moeilijk doen?

Eindelijk!denk ik wanneer ik onder de douche sta.Ik laat het water lopen en schrik enorm omdat het ijskoud is!Tuurlijk!Megan heeft het op koud water laten staan!Had ik het niet kunnen denken.Ik draai de knop om maar het water blijft nog steeds zo koud.Hoe kan dat nu?"Drake?"klinkt het van op de gang.Het is mam!Ook dat nog?Kan ze me nou niet eens even met rust laten?!"Mam ik ben bezig!"antwoord ik terwijl ik nog steeds probeer om warm water te krijgen."Eh Drake?Ik kwam gewoon even zeggen dat het warm water niet meer werkt.Sinds gister avond."Ik zucht."Dat had ik nog niet door!""Maar Drake ik moet je echt even spreken want...""Nu niet mam!Ik probeer te douchen!""Dat weet ik maar...ik kom even..."Oh nee!Ik draai de kraan dicht en pak snel een handdoek om voor me te doen.Net op dat moment komt mam binnen.Ze doet de deur achter zich dicht."Drake.Ik moet je even spreken over gisteren.Je bent niet terug gekomen en niet meer thuis gekomen gister avond.""Ja weet ik."antwoord ik ongeïnteresseerd terwijl ik mijn haar natmaak met water van de kraan.Dat ook ijskoud is trouwens."Dus?Je hoort me te vertellen wat je gedaan hebt gisteren."Ik zucht."Ach mam.Maak je toch niet zo druk.""Maak je toch niet zo...Drake!Wat is dat de laatste tijd toch!"roept ze boos."Jij gaat mij vertellen waar je gisteren was en wel nu!"ze komt voor me staan.Ik draai met mijn ogen."Alsjeblieft mam.Ik ben geen klein kind meer en trouwens ik moet even plassen.Dus kan je nou alsjeblieft weggaan.""Nee!Drake!"roept ze terwijl ze met haar armen gekruist voor me komt staan."Dat zal dan moeten wachten!Want ik ga hier niet voor ik het weet."Ze gaat op de rand van het bad zitten wachten.Ik zucht."Kom op nou mam."Ze schudt haar hoofd.Ik kijk haar aan."Ja,goed dan!Ik was naar het feest van Emily.Nu blij?"Mam kijkt me met grote ogen aan."Dus toch!Ik had je nochtans gezegd dat je niet naar dat feest ging!Begrijp jij eigenlijk wel hoe ongerust ik en je vader waren toen je niet terugkwam?Stel je nou voor dat er wat was gebeurd?Ik heb je steeds proberen te bellen maar toen kwam Josh me vertellen dat je telefoon nog op je kamer lag!"Ik kijk haar aan."Walter is mijn vader niet mama!Hoeveel keer nog!Ga alsjeblieft weg nu!""Neen."zegt ze terwijl ze opstaat."Jij moet leren luisteren,Drake en niet steeds zo maar je eigen zin doen!Neem een voorbeeld aan Josh.Die doet wat hij moet doen."Ik kijk haar weer aan."Ja,maar hij is een nerd!Ik wil niet dat...""Genoeg Drake!"roept ze nu."Een week huisarrest en je komt van school rechtstreeks naar huis."Ze loopt naar de deur en wilt die opendoen maar dan draait ze zich weer om."Oh ja.Voor ik het vergeet.Morgen is die leuke uitstap met Mr.Baker en Mrs.Hayfer!"Oh nee!Ze verdwijnt weer achter de deur.Ik zucht.Godverdomme!Ook altijd hetzelfde he!Waarom nu net die uitstap met de twee ergste leraars uit de school?!Net op dat moment gaat de deur weer open."Drake?"Zegt mam terwijl ze me aankijkt."Je vader komt je alle dagen van school ophouden zodat je zeker nergens heen kunt!"Zonder dat ik de kans krijg om wat ze zeggen is ze weg."Walter is mijn vader niet!"roept ik nog.Maar ze is al weg.Kan het echt nog erger?!

"Aan de linkerkant zie je de oudste huizen van deze stad."zegt Mr.Baker terwijl hij ernaar wijst."Ja,en uit mijn les aardrijkskunde zouden jullie moeten weten hoe we deze bebouwing en soorten huizen noemen."maakt Mrs.Hayfer het nog saaier dan het al is.Ik draai met mijn ogen.Kan het echt nog stommer?Over huizen en planten leren terwijl het buiten ijskoud is?!En dan nog:het is winter!Er groeien nu helemaal geen planten!Ik kijk verveeld om me heen.Er valt hier nu eens echt niets te beleven!"Drake?"He?Wat?Ik kijk op.Mrs.Hayfer kijkt me aan.Ik heb totaal geen idee waar ze het over heeft.Ik kijk Josh die naast me staat vragend aan."Dat zijn rijhuizen,Drake!"zegt Mrs.Hayfer streng."Als je geleerd had voor je vorige toets en niet de hele tijd je bladeren uit je werkschrift zat vol te kladderen tijdens mijn les dan zou je dat geweten hebben!"Zeg kijkt naar Josh."Goed Josh.Welke bebouwing is dit?""Gesloten bebouwing,mevrouw.""Goed zo!Emily?Welke straat is dit?"vraagt ze streng.Emily haalt haar schouders op en kauwt overdreven op haar kauwgom."Geen idee.De ouwe zaagstraat of zo!"Ik moet moeite doen om niet in de lach te schieten.De ouwe zaagstraat!Waar haalt ze het in godsnaam?"Emily!"roept Hayfer streng."Strafstudie woensdag namiddag!En doe die kauwgom uit je mond!Je weet goed genoeg dat dat verboden is op school!"Emily kijkt haar aan."We zijn nu niet op school maar op uitstap!""Zwijg!"roept Hayfer boos."En Drake!Lach niet zo of jij mag ook komen woensdag namiddag!"Ik schud mijn hoofd."Graag gedaan.Maar bedankt.Ik heb dan al iets anders gepland!"Emily en enkele jongens lachen."Genoeg nu!"roept ze."We gaan verder en dat ik niemand meer hoor!"Ik loop samen met Josh en Emily helemaal achteraan.Hayfer loopt achter ons.Ik draai me om."Mrs.Hayfer?""Ja,Drake,wat nu weer?""Wanneer gaan we terug naar de bus?Ik heb het koud!""Dan is dat jouw probleem!"antwoordt ze boos."Doorstappen!"

Ik dacht dat de vorige uitstap toen we helemaal uitgeregend van de dierentuin kwamen en de bus drie uur later kwam al erg was.Maar toen had ik deze nog niet meegemaakt!Toen we dus verder liepen begon het opeens te regen en hebben we meer dan een halfuur staan schuilen in een bushokje van twee meter op twee met twee klassen van elk zeker twintig leerlingen.Daarna gingen we verder en moesten we in groepjes opdrachten doen.Ik zat met Emily en Josh maar ook met Max,Simon en Kevin.Erger kon ik het niet hebben!Het was nog steeds ijskoud en we zijn verloren gelopen waardoor Mrs.Hayfer en Mr.Baker bozer dan ooit waren.Resultaate twee stomste leerkrachten van de hele school boos gekregen,waaronder we waar waarschijnlijk allemaal straf krijgen,nog eens ruzie gehad met Simon en Max,het ijskoud gehad en ik moet dringend plassen.De ergste schooluitstap ooit!Nu lopen we dus terug naar de bus.Hayfer en Baker zijn niet te spreken.Dus besluit ik maar niks te zeggen.Emily heeft nu Kevin leren kennen en loopt nu naast hem.Ik loop naast Josh.Het is nog kouder geworden buiten."Josh?"zeg ik.Ik kijk hem niet aan maar kijk gewoon naar moet schoenen."Ja?"antwoord hij.Ik bedenk nu dat gewoon beter mijn mond hou.Josh kijkt me aan."Wat wou je nou zeggen?"Ik schud mijn hoofd."Niks hoor."antwoord ik.Voor Josh nog iets kan vragen hoor ik Mr.Baker roepen."Iedereen op de bus!En haast u!"Hij is duidelijk nog steeds niet goed gezind.Ik zeg niks en volg de rest mee op de bus."Ga zitten!en zwijg!De eerste die ik hoor krijgt straf!"roept Mr.Baker boos.Ik ga naast Josh zitten.Emily zit met Kevin voor ons.Ik moet echt plassen.Maar ik dit nu echt niet naar Mr.Baker te gaan.Hij draait helemaal door,dan!Ik probeer het te negeren maar dat lukt helemaal niet.Ik word hier zo zenuwachtig van.Josh kijkt me aan."Wat heb jij nou?""Ik moet plassen."fluister ik."Ga dan toch gewoon naar Mr.Baker.Er is heus wel een toilet op die bus hoor."Ik kijk hem aan."Tuurlijk.Een dat buiten gebruik is zeker."antwoord ik geïrriteerd.Ik sta op en probeer voorbij Josh te komen waardoor ik bijna struikel over zijn voeten.Natuurlijk heeft Mr.Baker me al zien aankomen en daar word hij niet vrolijker van."Drake Parker!Zitten heb ik gezegd!Ik wil niemand zien!"Hij komt mijn richting uit gelopen.Ik kijk hem aan."Meester,ik moet plassen."zeg ik terwijl ik zenuwachtig van het ene been op het andere wiebel."Waarom verbaasd het me ook niet dat jij dit komt vragen.Nee,Drake.Ga onmiddellijk zitten!Je weet wat ik gezegd heb!"Ik heb geen andere keus.Tegen mijn zin ga ik weer naast Josh zitten.Ik heb nu echt geen zin om een stom gesprek met hem aan te gaan maar natuurlijk,niet alles is naar mijn zin.Niks om het anders te zeggen.Josh kijkt me aan."En wat zei Mr.Baker?"Ik draai met mijn ogen."Wat dacht je?Nee!""Hoezo?"antwoord Josh."Hij zei nee,Josh!"antwoord ik geïrriteerd terwijl ik door het raam kijk.Josh zegt niks meer.Eindelijk,denk ik.Hij heeft het begrepen!

Het hele volgende halfuur zit ik zenuwachtig heen en weer te wiebelen.Natuurlijk staan we in de file.Wat had je anders kunnen verwachten op dit uur?Ik doe het echt bijna in mijn broek maar ik durf niet weer naar Mr.Baker te gaan.Hij is al boos genoeg.Het voorbije halfuur heeft hij Max zijn snoep afgepakt,haha,Simon zijn gsm en Emily's iPod en kauwgom.Emily heeft mijn gewiebel ook opgemerkt en draait zich om."Hey Drake.Wat heb jij nou?"Ik zucht."Ik moet plassen."fluister ik.Emily kijkt me aan."Typisch.Ga dan naar het toilet,Drake."antwoord ze nogal geïrriteerd."Dat is het nou juist!"antwoord ik."Kan niet.Ook Kevin draait zich om en zit in zijn rugzak te rommelen.Kan er nog wel bij,denk ik.Kevin haalt er een halfleeg flesje water uit.Hij kijkt me lachend aan."Dan weet je wat je te doen staat,Drakie!"Oh nee!Alsjeblieft nee,denk ik nu.Ook Emily lacht."Je gaat toch niet flauw doen he,Drakie?!"Oh nee!Wat moet ik nu in godsnaam?Ik moet echt heel dringend maar ik ga echt niet zomaar in die fles staan plassen terwijl we met zoveel op de bus zitten.Dan doe ik het nog liever in mijn broek!Ik kijk Kevin aan."Ik kan nog wel even wachten."Hij begint te lachen."Ja natuurlijk!Ga me niet vertellen dat je dat niet durft!"Ik zucht."Ach hou op,Kevin.""Mij best!"antwoord hij terwijl hij met de fles water schudt."Oh hou alsjeblieft op!"zeg ik terwijl ik mijn benen tegen elkaar doe en zenuwachtig met mijn benen beweeg.Emily kijkt me aan.Op een manier die ik niet van haar gewoon ben.Dat uitdagende heeft ze altijd al gehad.Maar nu komt het eerder vals over."Het een is het andere waard!"zegt ze terwijl ze geheimzinnig lacht.Ik kijk haar verbaasd aan."Wat bedoel je?"Emily lacht."Als jij dit doet,dan zoen ik met je!"Wat?Mijn ogen worden groot."Wat dacht je daarvan,Drakie?"Oh wat haat ik het och als mensen mij Drakie noemen!Dat klinkt dan ook zo belachelijk!"Nee,Emily."zeg k terwijl ik naar mijn schoenen kijk."Wel,wel,wel!Dat had ik nou niet van jou verwacht,Parker!"zegt ze lachend."Ik dacht dat jij mij wel zag zitten.Nou jammer dan!"Ze wil zich weer omdraaien."Emily,wacht!"antwoord ik."Zo bedoel ik het helemaal niet!Ik vind jou heel leuk enz maar...""Maar niet knap!"maakt ze het af.Ik draai met mijn ogen."Ach Emily.Je weet wat ik bedoel.Ik ken je nog maar net enz."Ze lacht hard."Sinds wanneer hoef je iemand te kennen om ermee te zoenen!Soms vraag ik mij echt af of jij wel echt even oud als ik bent.Maar goed,wat jij wilt,Drakie!En eh...doe het niet in je broek!Ik wil graag mijn nieuwe schoenen droog houden!"Daarna draait ze zich weer om.Oh God!Wat heb ik gedaan?denk ik.Had ik toch niet beter..,Ik ben dan ook zo stom!Zo stom om altijd zo belachelijk te doen!Wanneer ik naar Josh kijk zie ik dat hij slaapt.Nou,misschien maar goed ook.Anders had hij heel dit gedoe ook al gezien.En waarom heb ik die fles nu ook niet aangepakt?Wat als ik het straks echt in mijn broek doe?Hoe belachelijk maar ik me dan?En waarom wou ik nu niet zoenen met Emily?Nou,omdat ik eigenlijk nog nooit met een meisje gezoend heb.Oké,nu word ik officieel bestempeld als heilige!Nee,serieus.Tuurlijk heeft het ook te maken met... Iets wat ik niet kan vertellen.En waar ik het ook niet over wil hebben.Net wanneer ik weer zenuwachtig zit te wiebelen doet Mrs.Hayfer haar ronde langs de rijen van de bus.Ze kijkt me aan."Wat is er met jou aan de hand?"Oh nee!Ik durf het bijna niet te zeggen.Maar ik moet wel."Ik eh...ik moet plassen."zeg ik zonder haar aan te kijken."Ik moet heel dringend."Ze zucht."Ik had het kunnen denken.Jij moet ook altijd wel iets!"Ik kijk haar aan."Wanneer hebben we onze tussenstop?"Hayfer kijkt me aan."As we uit de file komen."Ik zucht.Maar Hayfer loopt al door.Natuurlijk interesseert het haar niet dat ik hier al de hele tijd bijna gek word en in mijn broek plas als het nog lang duurt!Het antwoord is nee.Wat had je anders gedacht?

De hele tijd zit ik zenuwachtig heen en weer te wiebelen en mijn benen tegen elkaar te doen.Ik plas echt bijna in mijn broek!We zijn gelukkig al wel uit de file gekomen.Josh is ook wakker geworden.En Emily heeft haar niet meer omgedraaid.Ze zal toch niet boos zijn omdat ik niet met haar wou zoenen?Ik weet het niet.En daar denk ik op dit moment eerlijk gezegd niet aan.Ik denk alleen maar aan de stop bij het tankstation die we hopelijk zo snel mogelijk maken.Ik zit de hele tijd met mijn voet op de grond te tikken.En net wanneer ik denk dat ik het echt niet meer kan ophouden kijk ik door het raam en zie ik de bus naar het tankstation rijden.Oh eindelijk!Het idee dat ik zometeen gewoon naar het toilet kan zorgt ervoor dat ik nu alleen nog dringender moet.Wanneer we gestopt zijn klinkt onmiddellijk de stem van Mr.Baker."Luister goed!We stoppen maar een keer!Dus iedereen die naar het toilet moet gaat nu en de rest blijft zitten!"Hij is duidelijk nog niet klaar met zijn uitleg.Ik zit zenuwachtig met mijn benen tegen elkaar te bewegen.Verder luister ik totaal niet naar wat hij zegt.Daarna mogen we dan eindelijk van de bus af!Ik kan niet snel genoeg zijn om op te staan en de trappen naar beneden te gaan.Oh God!Wat voelt het goed om buiten te komen!Wetende dat ik zometeen gewoon naar het toilet kan!Mr.Baker staat ook buiten met een heel deel andere leerlingen.Waaronder ook Simon en Max.Tuurlijk.Dat kan er nog wel bij.We volgen allemaal Mr.Baker naar binnen.Wanneer we dat doen kijkt Simon me opeens aan."Wel,wel.Kijk eens wie we hier hebben.Drake Parker!"Ik negeer hem compleet want ik heb nu echt een zin in zijn stomme gedoe.Hij begint te lachen."Is het zo dringend dan?""Wat denk je!"antwoord ik zonder hem aan te kijken.Nu begint Max ook te lachen wanneer Simon hem iets in zijn oor fluistert maar het kan me niks schelen wat.Ik loop gewoon door en eindelijk komen we binnen."Haast jullie een beetje!"roept Mr.Baker nog.Typisch.Wanneer ik in de toiletten aankom is alles natuurlijk bezet.Alsof dat nog niet erg genoeg is komen Simon en Max er nog bij staan.Ze zitten me steeds aan te kijken en daar word ik enorm zenuwachtig van.Ik wiebel van mijn ene been op mijn andere.Oh ik moet zo dringend!Simon lacht."Niet in je broek doen he,Drakie!""Ach hou je kop,Simon!"antwoord ik geïrriteerd.Was Emily nu maar hier op Simon dat duidelijk te maken.Net op dat moment word het toilet doorgetrokken en komt er iemand naar buiten.Max is natuurlijk voor me en voor ik het weet doet hij de deur weer opslot.Dit doen ze nou echt expres!Ze weten goed genoeg dat het dringend is!Simon staat weer idioot te lachen.Ik kan niet meer blijven stil staan en sta de hele tijd van mijn ene been op mijn andere te wiebelen.Ik hou het gewoon echt niet meer.Ik doe het nu echt in mijn broek!Letterlijk.Want ik heb een net echt een beetje in mijn broek geplast en kijk even naar mijn lichte jeansbroek waar nu al een natte plek te zien is.Oh nee.Ik hou snel mijn samengevouwen handen voor me zodat Simon dit niet te zien krijgt.Want anders dan overleef ik dit nooit!Mr.Baker komt in de deuropening van de toiletten staat."Kom op jongens,verder doen!We hebben niet de hele dag tijd!En trouwens we zijn al laat!"Oh kom op!Ik zie het nu echt niet zitten!Want ik weet dat Simon toch voor mij gaat omdat hij me dat plezier niet gunt.Het liefst wil ik nu gewoon naar Mr.Baker gaan om te zeggen dat ik het echt niet meer kan ophouden maar dat klinkt zo belachelijk!Wat moet ik nu toch?"Simon?"zegt Mr.Baker opeens."Laat Drake maar voorgaan zometeen."Oh bedankt Mr.Baker!Nooit gedacht dat hij zoiets zou zeggen!Dan heeft hij misschien toch medelijden met hoe ik daar sta te wiebelen.Het staat Simon helemaal niet aan en dat maakt het nog beter.Maar ik moet steeds zo dringend en ik doe het echt in mijn broek als ik nog vijf minuten moet wachten.De tijd lijkt niet voorbij ze gaan.Wanneer eindelijk de deur van het achterste toilet opengaat kan ik niet snel genoeg zijn.Ik doe de deur op slot en maak mijn broek los terwijl ik letterlijk in mijn broek aan het doen ben.En eindelijk kan ik plassen.Oh!Ik heb me nog nooit zo opgelucht gevoeld!Alleen moet ik er wel voor zorgen dat niemand 'mijn broek in het oog krijgt...


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.