Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » De Hongerspelen » 30 jaar na de hongerspelen. » mooier maken

30 jaar na de hongerspelen.

23 dec 2013 - 0:16

729

1

196



mooier maken

Luca Mellark

AUWWW!
De drie felgekleurde wezens die blijkbaar verstand van mode hebben zijn erg druk bezig met mijn ‘misverstandjes’ . Zo noemen ze het: ‘misverstandjes.
Ik bedoel de oneven heden in mijn gezicht en de haartjes die niet horen op die ene plek…
Het wezen met de lichtroze huid, zilveren tattoos op haar wangen en de felrode pruik plukt de haartjes die er niet horen uit mijn wenkbrauwen.
Ze maken zich geen zorgen om je pijn. Ze zeggen om de 5 minuten: “Wie mooi wilt zijn moet pijn leiden!”
De man met de gele huid en het blauwgroene krulletjes haar dat tot de grond komt heet Bush.
De vrouw die nu aan mijn wenkbrauwen zit te plukken heet Trickle ofzo.
Echt rare namen ik weet het.
En van de laatste weet ik haar naam niet.
Ze ziet er erg normaal uit in het licht. Bruin haar, normale huidskleur en 2 kleine, gouden tattoos op haar arm.
Maar het blijkt dat als het donker is duizenden felgekleurde tattoos in alle kleuren van de regenboog zullen oplichten. Dat zeiden Bush en Trickle dan.
Na 3 uur zijn ze eindelijk klaar en komt mijn stylist.
Ze loopt door de deur en vraagt naar Luca, mij dus. Als ze me ziet slaakt ze een enthousiast gilletje.
Ze heeft zwart krullend haar en een lichtblauw streepje eyeliner op.
Ze doet me een beetje denken aan Cinna? De stylist van mijn moeder Katniss.
Hij was blijkbaar echt geniaal! Super! De beste! En dat snap ik niet want het was alleen maar een stylist. Kijk dit is hoe ik over kleren denk: Je draagt ze om 3 redenen.

1. Zo krijg je het niet koud.
2. Je wilt niet naakt lopen.
3. Je probeert op een of andere stomme manier indruk te maken op mensen, wat van mij niet hoeft.

De vrouw loopt naar me toe en schud mijn hand.
“Ik ben groot fan van jou moeder! En van haar stylist Cinna! Hij is mijn grote voorbeeld!”
Zegt ze overenthousiast.
Dat verklaard haar eigenlijk wel. Ik bedoel hoe ze eruit ziet.
“Ik heb echt hele goede ideeën voor je kleding! De stylist van Romee, Viktor, heeft natuurlijk ook geholpen maar… OMG! Ik heb nog niet gezegd hoe ik heet! Ik ben Célina”
zegt Célina blij. Oke… Mijn stylist is dus een hypere Cinna fan! Geweldig!
Ik zie nog wel hoe het afloopt met haar als stylist.
Zo gaan er nog een uur verder. Célina bekijkt mijn spieren, mijn kaaklijn, mijn blauwe ogen die volgens haar stralen als diamanten. Ze legt ook uit hoe mijn pak eruit zal zien voor de ceremonie dinges aankomst ofzo.
Het zal een pak zijn van steenkooltjes die in brand worden gestoken.
Ik moet me geen zorgen maken volgens haar want de binnenkant van het pak zal gemaakt zijn van een beschermende stof die het vuur op een plek op de buitenkant op het pak zal houden zodat het ook niet op je huid komt.
“Het is trouwens ook geen echt vuur hoor!” voegde Célina er op het laatste moment aan toe.
En uiteindelijk mag ik dan mijn pak aan. Het is precies zoals Célina had uitgelegd maar dan mooier dan in mijn gedachten. Ik had nooit gedacht dat ik een van die outfits mooi zal noemen.
Als ik naar beneden ga met de lift zie ik dat Romee er al is.
Ze heeft een jurk aan maar voor de rest is het precies hetzelfde als mijn pak, gemaakt van kolen. Ze staat bij de twee paarden die vaag genoeg anders zijn dan de anderen.
Ze hebben een soort riem om hun middel en armbanden om hun poten? Ja dat hebben ze inderdaad! En ze zijn gemaakt van steenkool? Ik ga dichterbij staan om te kijken.
“Ze hebben onze paarden ook opgeleukt…” zegt Romee.
Haar haar zit in een vlecht die is rondgedraaid om haar elastiekje zodat het een knot werd.
“Oh.. leuk denk ik…” zeg ik. Romee kijkt me aan.
“Hoe denk jij over dit hele ceremonie gedoe?” vraagt ze met een bange blik in haar ogen.
Ik aarzel. Ik weet dat we allebei hetzelfde denken. We willen niet levend verbranden.
“Misschien kunnen we ze tegenhouden en vragen of we gewone kleding aan mogen?”
zeg ik. Romee knikt. Dan kijkt ze verschrikt naar me.
Het bleek dat Célina achter me stond en me pak al heeft aangestoken.
Eigenlijk voel ik niks maar er kan nog steeds iets mis gaan.
Romee en de armbanden van de paarden worden ook nog aangestoken en dan worden we op onze wagen geduwd.
En dan rijden we langzaam naar voren in de rij van wagens…


Reacties:


Bella01
Bella01 zei op 24 dec 2013 - 16:31:
Omfg dit is zoo gaaf!!!!
Maar geef me nou de melding!!!!!
Je MOET verder!! Het MOET!!
Nee grapje Ga maar verder als je de tijd hebt.

Xo