Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Schrijfwedstrijden » -1-Vaarwel

Schrijfwedstrijden

2 aug 2014 - 22:00

314

10

536



-1-Vaarwel

Rotterdam, 25 December 2003

Lieve Julian,

Het is gemeen om deze brief aan jou te adresseren, dat besef ik maar al te goed. Maar jij, jij bent de enige die ik nog heb, zelfs al heb ik je niet meer hier bij me. Iedereen veracht me, iedereen haat me. Ik neem het ze niet kwalijk. Wie zou er ooit nog van me kunnen houden, na wat ik heb gedaan? Niemand, toch? Zelfs ik kan niet meer van mezelf houden. Je moet weten, Julian, dat ik nog steeds van je houdt. We hebben zulke mooie tijden gehad, zoveel herinneringen gemaakt. Die herinneringen zullen me altijd bijblijven, waar ik ook ga, ja zelfs in de dood zullen ze me bijblijven. Ik besef maar al te goed dat ik het je veel eerder had moeten vertellen, veel en veel eerder. Zo had ik ons beiden veel pijn kunnen besparen. Zo had ik mezelf pijn kunnen besparen. Jou vertrek heeft me ontzettend veel pijn gedaan, niet het eigenlijke feit dat je wegging, nee de woorden die jij sprak, die deden het meeste pijn. Ze dwalen nog steeds rond in mijn hoofd. ‘Ik haat je,’ sprak je. Met een walgende gezichtsuitdrukking erbij. Dat, Julian, dat deed het meeste pijn. Het feit dat diegene waarvan ik hield, houd, mij haat.

Ik weet dondersgoed dat de oplossing waarvoor ik heb gekozen wel erg drastisch is, maar de anderen zouden voor mij gewoon niet werken. Je kent mij toch? Nou ja, ik denk dat ik wel klaar ben hier. Ik heb je genoeg pijn gedaan. Ik heb de wereld genoeg pijn gedaan. Julian, je moet weten dat ondanks alles ik er geen spijt van heb dat ik je het niet eerder heb verteld. Anders had ik nooit deze herinneringen gehad. Egoïstisch, ik weet het, maar ja. Zo ben ik he? Julian, ik houd nog steeds van je en ik zal op je wachten. Daarboven.

Vaarwel,

Elyra


Reacties:

1 2

SuzanneTommo
SuzanneTommo zei op 19 feb 2014 - 11:56:
aww, zo zielig... echt mooi geschreven xx


XBeAmuffin
XBeAmuffin zei op 13 jan 2014 - 15:35:
Mooi!


RivLovee
RivLovee zei op 9 jan 2014 - 18:46:
O my Wauwiee, en jij Elyra, WAAG HET NIET OM ZELFMOORD TE PLEGEN!!!
Ik hoop dat Bodine het ook leuk gaat vinden, dat verdien je<3


MyReflection
MyReflection zei op 5 jan 2014 - 11:43:
Dit is prachtig intens geschreven.
x


Pline
Pline zei op 3 jan 2014 - 10:24:
Dit is echt verschrikkelijk...
Zielig, mooi, heftig, emotioneel, pijnlijk.. prachtig
Je bent een talentje