Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Drakie » Weekend

Drakie

4 feb 2014 - 17:12

4949

0

256



Weekend

We gaan met school een weekend naar de Ardennen.Lijkt wel leuk op zich.Maar niet als je weet dat Mr.Baker,Mrs.Hayfer,Simon en Max meegaan.En dan nog.Er is meer.De laatste avond om het weekend af te sluiten moet je iemand uitvragen.Emily?Nou,ik kan toch moeilijk met mijn broer Josh gaan!Maar Emily...Is dat nu wel zo een goed idee....

Hoofdstuk 4)
Weekend

"Kom nou Drake!"roept mam van beneden aan de trap."We zijn al laat en Josh staat al buiten!"Ik zucht."Ja,ik kom al!"roep ik terug terwijl ik mijn gsm in mijn broekzak steek.We mogen normaal geen gsm meenemen omdat we die zouden kunnen verliezen enz.Ja,tuurlijk!Een gsm verlies je toch niet zomaar?Soms snap ik die regels echt niet."Drake!"roept mam weer."Ik ben mijn veters aan het knopen!"lieg ik terwijl ik nog naar Joshs stapel tijdschriften kijk.Ik ga toch maar de trap naar beneden.Mam kijkt me aan."Drake,trek een jas aan!Het is koud buiten hoor!""Ja,mam!"Tegen mijn zin trek ik mijn jas aan en loop ik verder de trap af.Ze kijkt me aan."Goed,hebben we alles."Ik knik."Zeker?Anders paar schoenen,jeansbroeken en onderbroeken?"Ik draai met mijn ogen."Ach mam!Ik ben geen klein kind meer hoor!""Je hebt toch extra kleren meegenomen?""Nog extra kleren?We gaan maar voor een weekend hoor.""Je weet maar nooit,Drake."antwoord ze.Ik knik."Ja,mam."Ze kijkt me aan."Goed.Dan kunnen we gaan."We lopen naar de deur.Mam doet ze open en net op dat moment draait ze zich weer om.Wat nou weer,denk ik."Drake?Je bent toch nog naar de wc geweest voor we vertrekken?"Serieus?!"Eh...nee."antwoord ik."Je weet wat ik je gezegd heb.Je weet maar nooit.""Ja,mam.Maar ik hoef niet naar de wc..."Ze kijkt me zogezegd streng aan."Oké,ik ga wel even voor zekerheid."antwoord ik."Goed.Ik ga al in de auto zitten,jij kom zo!"Wanneer mam eindelijk naar buiten is blijf ik nog even voor de gesloten deur staan.Ze denkt echt dat ik nog een klein kind ben!'Drake?Je bent naar de wc geweest voor we vertrekken?'Dan is toch wat ze met kleine kinderen doen!Ik weet heus wel zelf wanneer ik naar het toilet moet!En trouwens.Ik hoef nu helemaal niet dus waarom zou ik gaan?Ik doe de voordeur open en loop naar de auto.Wanneer ik achteraan instap kijkt mam me aan."Drake!Doe die jas nou toch dicht!Straks word je nog ziek!"Ik doe de deur dicht."Goed,iedereen gordels aan en dan vertrekken we."

Wanneer we op het schoolplein aankomen staan er al enorm veel ouders.Ik wil al doorgaan met Josh maar mam houd me tegen."Hey Drake!Wacht even ik moet nog even iets bespreken met Mr.Baker.""Wat?"vraag ik verbaasd.Mam knikt."Ik moet nog even iets bespreken.Zodat die lieve man op de hoogte is.""Lieve man?"herhaal ik."Ach,Drake!Je overdrijft dan ook altijd!Mr.Baker is altijd erg vriendelijk tegen mij hoor!""Ja,tuurlijk.Daarom laat hij met naar het toilet tijdens de les!"Mam doet de koffer van de auto open en pakt onze koffers eruit."Tijdens de les moet je opletten,liefje.Dat is toch begrijpelijk?!"Ik antwoord er niet op want tegen mijn moeder kun je gewoon niet ingaan.Ze heeft altijd gelijk!Ze kijkt Josh aan."Josh,wil jij de koffers even meenemen naar het schoolplein?Dan gaan ik en Drake even met Mr.Baker praten."Josh knikt.Mijn moeder lacht overdreven."Bedankt Josh!"Ze komt naast me lopen."Alles in orde,lieverd?Als er wat is moet je het zeggen he!En ook aan Mr.Baker of aan Mrs.Hayfer."Ik knik."Ja,mam."Oh soms maakt ze mij ook zo zenuwachtig.Ik was net toch maar beter naar het toilet geweest want nu moet ik opeens wel.Door de zenuwen waarschijnlijk.Maar dat zeg ik niet tegen mam,voor ze nog erger gaat overdrijven.Ik ga wel als ze vertrokken is.Even later staan we bij Mr.Baker.Nou Mr,Baker stond daarnet met andere ouders te praten maar mijn moeder moet er weer tussenkomen."Eh..Mr.Baker?""Goedemorgen."zegt Baker vriendelijk.Alsof natuurlijk.Hij lacht overdreven naar mij.Ik glimlach alleen maar,omdat mijn moeder dat van me verwacht!Mam kijkt hem aan."Ik kwam even in verband met het weekend.Ze slapen samen op een kamer heb ik begrepen?"Baker knikt."Ja,inderdaad mevrouw."Mam lacht."Zegt u maar Audrey,hoor!Maar wat ik wou zeggen wasrake heeft nogal een...nou ja..,gênant probleem.."Oh nee!Moet ze dit nu per se met Mr.Baker bespreken?Terwijl ik erbij sta?"Zegt u maar."zegt Baker overdreven geïnteresseerd."Wel het zit zo.Drake plast regelmatig nog in bed en ik vond het toch belangrijk dat jullie dat weten nu hij mee op weekend gaat.Hij schaamt zich er nogal voor dat iemand dit zou te weten komen.Maar bij u is hij in goede handen,toch Drake?"God!Ik kan nu wel door de grond zakken van schaamte!Waarom moet mijn moeder mijn dan toch altijd behandelen alsof ik nog vijf ben!?Baker kijkt haar aan."Goed,we zullen er rekening mee houden.Verder nog iets?""Nou ja,hij heeft een kleine blaas en moet regelmatig plassen maar dat komt wel in orde."

Oh nee!Ik was blij dat ik twee dagen weg was bij mam die me als een klein kind behandeld.Maar nu zou ik het liefst zo snel mogelijk terug naar huis gaan.Alsof het nog niet erg genoeg was dat Simon,Max en Kevin meegaan,zitten ze ook nog een-alle drie-met mij op de kamer!Dit word een nachtmerrie!Dat kan ik nu al voorspellen terwijl ik nog klaarwakker ben.Het enige voordeel dat ik heb is dat Josh ook op dezelfde kamer slaapt.Nou ja,in de nacht heb ik daar nou ook niet veel aan!Waarom moet er toch altijd weer iets zijn dat het nog erger maakt dan dat het al is??!!Typisch.Dat heb ik altijd.En dan mijn moeder nog die even doodgewoon naar Mr.Baker gaat om hem te vertellen dat ik nog regelmatig in bad plas!Wat ook-jammer genoeg-de waarheid is maar daarom hoeft ze het Mr.Baker toch niet te vertellen?!Het is al erg genoeg zo!Ik hoop gewoon een ding.Dat ik dat hier niet ga meemaken.Stel je voor dat Simon en die andere dat te weten komen!Dan laten ze me nooit meer met rust en weet de volgende dag heel de school dat Drake Parker nog in bed plast!Ik mag er niet aandenken.Het zou een 'ontspannend' weekend zijn,weet je nog?Nou,dat word het alles behalve.Trouwens,straks word het ook al zo leuk!Niet dus!We gaan een fietstocht doen.In de kou en natuurlijk weer uren onderweg zijn.Ik heb er echt geen zin in.Ik was misschien maar beter thuis gebleven denk ik nu.Dat had ik dit hele gedoe niet mee moeten doen!Nou ja,misschien ga ik straks wel op de wc zitten en vertel ik Mr.Baker dat ik opeens erg ziek ben geworden zodat mijn moeder me straks weer komt ophalen en ik het hele weekend thuis zit.Alleen.Zonder Josh!Zonder Megan.Ze gaat namelijk een weekend naar haar vriendin.Want ze vond het natuurlijk niet eerlijk dat ik en Josh een weekend naar de Ardennen mochten en zij niet.Nou,ze zou best met me mogen ruilen!

Het is nog erger dan ik verwacht had!Ik weet niet Hoelang we nu precies onderweg zijn maar veel te lang!Mam had echt wel gelijk toen ze zei dat het koud was buiten."Doorfietsen!"roept Mr.Baker weer.Op dat moment zie ik Emily naast mij fietsen.Oh nee!Ze heeft niks meer gezegd sinds die ene keer op de bus en ik weet niet hoe ik nu moet reageren.Moet gewoon doen alsof er niks gebeurd is?Of weer over de vorige keer beginnen.Dat het niet de bedoeling was om zo over te komen of zo?Ik weet het niet.Ik merk dat Emily me bekijkt en dat maakt me zenuwachtig."Hey Drake."zegt ze dan.Het verbaasd me dat ze zo gewoon doet.Ik glimlach."Hoi."Oh dit voelt zo ongemakkelijk!Maar het is eigenlijk toch niet mijn schuld dat ze boos werd?Of wel?Nou,ik wou niet met haar zoenen,dus het is-inderdaad-mijn schuld.Maar je hoeft toch niet zomaar met iemand te zoenen?bedenk ik nu."Sorry van maandag."zegt Emily opeens.Oh wat?Zegt zij nou opeens sorry tegen mij?Ik verlies even mijn evenwicht en zet mijn voet op de grond.Emily glimlacht."Nou,ik had nu ook weer niet verwacht dat je daarvan zo zou schrikken!"Ik begin te lachen."Het is oké hoor."Ik zet mijn voet weer op de pedaal en begin weer te trappen.Dit is eigenlijk best wel irritant zo.Om een gesprek op deze manier te hebben.Ik kan haar echt niet aankijken nu want dan ga ik straks nog op mijn gezicht!Dan is het helemaal compleet."Ik zou eigenlijk sorry moeten zeggen."zeg ik."Het was ook nogal mijn schuld om zo te reageren.""Is niks hoor."antwoord Emily.Ik kan gewoon niet geloven dat ze hier zo licht over gaat.Nou ja,beter dit dan een heel drama erover te maken,maar toch.

Wanneer we eindelijk stoppen.Na drie uur of zo heb ik het echt ijskoud.Plus zo een lange tijd op een fiets zitten is al helemaal niet gezellig."Vijf minuten pauze en dan gaan we weer door!"roept Mr.Baker streng.Ik zucht en doe mijn haar uit mijn gezicht.Vijf minuten?Is dat alles wat we krijgen voor alle moeite die we gedaan hebben?Hij is bedenkt.Nu weet ik waarom mensen graag leraar worden.Ze hebben hun leerlingen allemaal in bedwang en kunnen ze laten doen wat zij zelf willen.En de leerlingen zijn natuurlijk de pineut!Want als je tegen de leerkracht ingaat krijg je straf.We hebben eigenlijk totaal geen voordelen als je het zo bekijkt.Alles doen wat de leraar zegt is stom.En je komt belachelijk over als je je aan de regels houd waardoor mensen weer iets vinden om je over aan te spreken.En als je niet naar die man vooraan aan het bord luistert die je streng aankijkt en zegt dat je moet opletten,krijg je straf.En dat wil niemand?Of wel?Een zin.School is kut.Echt.Erger zelfs.Op dat moment komt Josh naast me staan.Ik kijk hem aan."En is dit wat je verwacht had?Fietsen is toch Oh zo leuk!"Ik draai met mijn ogen.Josh lacht."Nou,het is anders als ik me had voorgesteld maar ik heb al erger meegemaakt."Het lijkt of hij het echt meent.Ik heb het echt ijskoud,nu.Ik sta ter plaatse te trappelen.Josh bekijkt me."Hoe sta jij daar nou!"zegt hij lachend.Ik glimlach."Ik heb het koud en ik moet plassen."Al een hele tijd trouwens maar ik wou er weer geen drama over maken.Josh kijkt me aan."Ga even naar Mr.Baker.Hij weet vast wel een oplossing.""Tuurlijk!"antwoord ik ongelovig."Hij wil me in de les al niet naar de wc laten gaan,laat staan in een bos ergens in 'the middle of nowhere'!""Als je het niet probeert zul je het ook niet weten."Ik kijk hem even aan.Mijn haar waait alweer in mijn gezicht door de wind maar ik laat het zo.Als ik het weer uit mijn gezicht doe staan we binnen twee minuten toch weer even ver."Je hebt gelijk.Ik ben zo terug."Ik loop naar Mr.Baker die niet ver verderop de band van Kevin probeert te vervangen.En dat loopt blijkbaar niet zo vlot.Hij zit op zijn knieën naar het wiel van de fiets te kijken en ziet me niet echt komen.Ik wacht even af maar hij is zo bezig met die lekke band dat hij niet merkt dat ik voor hem sta."Eh...meneer..."probeer ik.Hij kijkt niet op maar antwoord wel."Ja,wat is er nu weer!Zie je niet dat ik bezig ben!"zegt hij geïrriteerd.Ik wed dat hij geeneens een idee heeft van wie er voor hem staat maar goed."Ik moet plassen,meneer."antwoord ik.En nee,ik sta niet te springen om hem te vertellen dat ik naar de wc moet maar ik heb geen andere keus.Hij kijkt op.Zijn grijze haar valt over zijn gezicht.Wilt veegt hij het weg met zijn hand en zet hij zijn bril weer recht."Drake Parker."zegt hij dan.Ik kan niet echt vanuit zijn stel afleiden wat hij precies bedoelt.Maar ik ken Mr.Baker nu al lang genoeg om te weten dat hij geen medelijden heeft."Het verwonderd me niet."gaat hij verder."Dat is nu elke keer dat jij hier komt zeuren!"Hoe zou dat komen?Omdat jij altijd het onmogelijke wilt en dingend doet die JIJ leuk vind maar wij niet.En omdat het toch wel normaal is dat je na drie uur lang op een fiets zit terwijl het buiten zo koud is moet zeiken!Maar ik zeg niks.Ik wacht af."Wat wil je nu dat ik zeg?"zegt hij terwijl hij me aankijkt.Ik haal mijn schouders op.Hoe moet ik dat nu weten.Ik ben niet helderziend.En als ik dat zou zijn zou ik lang niet meegekomen zijn op dit kut weekend!Dat zou ik echt moeten zeggen.Maar in de plaats daarvan zeg ik:"Ik weet het niet.""En als ik het nu ook niet weet?"gaat Baker verder.Oh God!Waarom stelt hij altijd zo een irritante vragen waar ik geen antwoord op weet?Kan hij niet gewoon een antwoord geven dat verstaanbaar is?Neen.Waarom het makkelijk maken als het ook moeilijk kan om je leerlingen eens goed te irriteren!"Geen idee meneer."zeg ik terwijl ik naar de grond kijk.Mijn rood-bruine haar hangt over mijn ogen."Wat wil je dat ik zeg?Ga dan achter een boom plassen en haast je want we hebben geen tijd om hier te blijven kamperen!"En geen tent.Maar ik zeg er niks over want Mr.Baker houd nu eenmaal niet van stomme grappen.Nou ja,en als hij een iets vertelt is het al helemaal stom.Ik kijk nog steeds naar mijn voeten die over de grond schuifelen."Ik wil niet achter een boom plassen."antwoord ik.Hij zucht."Als jij graag moeilijk doet is dat jou probleem,Parker.En waarom als ik vragen mag?"Oh nee!Dat gaat hem toch niks aan!Telkens als je het over zoiets hebt met iemand zeggen ze altijd.Maar dan ook altijd:Jongens hebben het veel gemakkelijker.Ze kunnen gewoon achter een boom plassen.Nou,niet dat dat ze prettig is hoor!Trouwens ik ga Mr.Baker echt niet vertellen dat ik...nou ja...verlegen ben om te plassen waar mensen bij zijn.Nou ja je weet wel,of je weet het niet,natuurlijk.Ik kan zoiets gewoon niet.Ik kan niet opeens beginnen plassen als er andere mensen in de buurt zijn.En al zeker niet met een hele groep en achter een boom.Ik lag er niet aandenken.Dan hou ik het nog liever zo lang mogelijk op dan achter een boom te plassen.Echt waar.Maar Mr.Baker snapt zoiets toch niet.En ik wil ook niet aan mijn zoveel oudere leraar die ik haat-hij mij ook hoor-vertellen dat ik zo een probleem heb."Persoonlijke redenen."zeg ik kortaf.Baker kijkt me aan."Ik begrijp jou niet Parker.Mensen van dezelfde soort zouden elkaar moeten begrijpen,niet waar?"Ik wil met mijn ogen draaien maar bedenk me oprijd om dat niet te doen.Wat dat zet hem aan het denken.Ik knik om ervan af te zijn."En doe dat haar eens in godsnaam uit je gezicht!Je kunt geen goed gesprek hebben als je elkaar niet aankijkt."zegt hij dan.Tegen mijn zin doe ik mijn haar uit mijn gezicht.Ik word hier echt zenuwachtig van nu!Kan hij niet gewoon even iets bedenken en me dat op een normale manier vertellen?"Wat moet ik nu dan?"zeg ik terwijl ik van mijn ene been op mijn andere wiebel."Doen wat ik daarnet zei ofwel wachten en het in je broek doen."antwoord hij waarna hij zich weer op de band van Kevin concentreert.Geen stap verder ben ik nu!Ik loop tegen mijn zin-en met mijn haar dat alweer in mijn gezicht hangt-terug naar Josh waar ook Emily bijstaat.Ze glimlacht."Hey,Drake!""Hoi."antwoord ik terwijl ik ook naar haar glimlach.Met mijn handen in mijn broekzakken sta ik naar beneden te kijken en van mijn ene been op mijn andere te bewegen."Wat is er aan de hand?"vraagt Emily dan."Ik moet pissen."antwoord ik.Emily lacht."Nou,nou!Zijn we ook niet van jou gewend!Die taal bedoel ik!"Ik kijk op."Wat?""Laat maar zitten.Ik ken jou gewoon meer als de verlegen jongen met sproeten."zegt ze dan."Oh dat bedoel je.En zwijg alsjeblieft over mijn sproeten.Dat ik ze heb is al erg genoeg!"Ik merk dat Josh onopvallend even weggaat om ons te laten praten.Emily kijkt me aan."Nou,ik vind ze anders heel schattig hoor."Ik zucht."Dat is het nou juist.Jongens van mijn leeftijd horen niet meer schattig te zijn!"Emily komt wat dichter staan."Wie heeft dat nou weer gezegd?Ik in ieder geval niet."gaat ze verder.Nee tuurlijk niet!Je wilt alleen maar met me zoenen gewoon omdat je dat leuk vind of zo maar niet omdat je MIJ leuk vind,toch?Ik wil het daar trouwens ook niet over hebben.Ik wil gewoon naar de wc nu,voor ik het in mijn broek doe."Heb ik ook niet gezegd."antwoord ik kortaf terwijl ik doorloop naar Josh.Volgens mij heeft ze wel gemerkt dat ik geïrriteerd ben en dat ze me nu maar beter met rust kan laten."We gaan weer vertrekken!"roept Mr.Baker dan.Nou zeg!Dat is echt het liefste wat ik wil!Want fietsen is toch o zo leuk!...

Wanneer we bij ons verblijf aankomen kan het niet snel genoeg gaan.Mr.Baker wil dat we eerst onze fietsen allemaal in de fietsenstalling zetten en dat we ons dan verzamelen maar dat kan ik nu echt niet maken.Ik stap van mijn fiets af en loop naar Mr.Baker die met een leerling van een ander jaar staat te praten.Hij ziet mij komen maar doet alsof hij niets gemerkt heeft.Kortom.Hij negeert mij.Wat mij natuurlijk ook niet verbaasd want ik ben irritant.Dat is gewoon de waarheid.Bijna alle leraren op school vinden me irritant omdat ik ook altijd wel iets heb.Maar goed.Daar wil ik het nu niet over hebben.Ik sta dus nu bij Mr.Baker."Meneer!"roep ik terwijl ik echt sta te springen omdat ik het nu bijna niet meer uithou.Hij kijkt op."Ja,Drake.Kun je zometeen even terugkomen,ik ben even bezig.""Maar meneer!Mag ik naar de wc want ik doe het echt in mijn broek!"zeg ik terwijl ik nog steeds ongeduldig sta te springen en van het ene been op het andere te draaien.Hij zucht."Ga dan,en haast je!""Ja,ik ben zo terug!"
Alsof het nog niet dringend genoeg is vind ik de toiletten niet.Alle gangen daar lijken net hetzelfde.Wanhopig ga ik opzoek en net wanneer ik denk dat ik het in mijn broek doe komt de poetsvrouw er opeens aan."Zoek je iets?"vraagt ze vriendelijk terwijl ze me aankijkt.Ik doe mijn haar uit mijn gezicht."Ik zoek de toiletten."zeg ik terwijl ik sta te trappelen."Had dat dan meteen gevraagd,jongen!"zegt ze dan."De toiletten zijn deze gang door,dan naar rechts en dan de tweede deur links."Ik probeer te onthouden wat ze zegt en knik."Oké,bedankt."zeg ik terwijl ik door loop."Graag gedaan hoor,jongen!"zegt ze vriendelijk.Ik glimlach.
De gang door en dan links...ik probeer me te herinneren wat ze zei en ik doe het nu echt bijna in mijn broek.Maar dan kom ik eindelijk bij de groene deur waar 'toiletten' opstaat.Ik denk dat ik nog nooit zo blij ben geweest op een wc te zien!Nou ja,eigenlijk ben ik dat altijd.Ik hou van wc's!haha echt waar!Nou,niet te idioot doen,Drake!bedenk ik nu.Ik doe de deur open en loop de wc binnen waarna een hele groep mij aanstaart.Wat is dit?Ik kijk verbaasd rond naar de ogen die mij aanstaren en word er helemaal verlegen van."Wat doe jij hier?"vraagt een jongen die veel groter is dan ik.Hij kijkt me niet al te vriendelijk aan."Eh...sorry..."stamel ik."Het was niet de bedoeling om...""Nee,tuurlijk niet."zegt hij vals.Een andere jongen met blond haar komt ook aangelopen."Ach Bert,stel je niet zo aan.Die jongen kan toch ook niet weten dat wij ons hier omkleden omdat ze club geen geld heeft voor kleedkamers?"De blonde kijkt me vriendelijk aan.Maar Bert houd het daar niet bij."Nou en?Dat is nog helemaal geen rede om hier zomaar binnen te vallen he,kleine!"Ik durf hem niet aan te kijken."Sorry..."zeg ik weer."Anders dan ga ik wel weer weg en...."De blonde jongen kijkt me aan."Let maar niet op hem en doe wat je moet doen."zegt hij terwijl hij weer naar achter loopt.Bert zucht."Goed dan.Maar hou je kop!"Ik durf niks meer te zeggen en doe de deur open van het eerste wc hokje waarna ik binnen ga en de deur weer opslot doe.Oh God!Ik deed het echt in broek net!Letterlijk!Ik plaste echt een beetje in mijn broek maar niet zo erg dat het opvalt.En nu kan ik eindelijk plassen!Geen minuut te vroeg.Het verbaasd me hoe makkelijk het ging om te plassen terwijl er zoveel volk buiten stond.Waarschijnlijk gewoon omdat het zo dringend was.Opeens denk ik aan wat Mr.Baker zei."Ga dan en haast je!"Ik kan maar beter gaan.Denk ik nu terwijl ik de wc doorspoel.

"Haha!Je raad het echt nooit!"gaat Emily verder."We hebben een feest morgenavond!"zegt ze enthousiast."Is toch niet zo speciaal?"antwoord Josh terwijl hij alweer een boterham neemt."Nee,maar we moeten iemand uitvragen die met ons meegaat!"Ik kijk haar met grote ogen aan en bijt van mijn boterham met kaas."Wie heeft dat dan gezegd?"Ze haalt haar schouders op."Geen idee.Mr.Baker of zo..."Ik moet lachen."Mr.Baker?Die is toch helemaal niet romantisch?Laat staan dat hij zoiets zou bedenken!"Emily kijkt me aan."Waarom ook niet?Misschien is hij wel heel erg lief tegen zijn vrouw."zegt ze terwijl ze me geheimzinnig aankijkt.Ik glimlach."Als hij tenminste een vrouw heeft.""Dat is ook waar.Je hebt een punt,Drake.""Waar gaat het over?"klinkt het opeens.Ik kijk op en zie dat Max naast me komen zitten is."Gaat jou niks aan."antwoord ik kortaf.Emily kijkt me aan."Wel,wel,Drakie!Je blijft me verbazen!""Hoezo?"vraag ik terwijl ik haar aankijk."Nou,niks hoor.Trouwens Max.Het gaat over morgenavond.We gaan als koppels naar het feest."Max begint te lachen en klopt hard op mijn schouder."Ga maar al opzoek naar je vriendin!Die je nooit zult vinden!"zegt hij terwijl hij opstaat en weer wegloopt.Ik kijk hem nog na en wil iets zeggen maar bedenk dat dat toch niet het beste plan is."Ach,laat hem maar.Hij is gewoon jaloers omdat hij geen vriendin heeft."zegt Emily terwijl ze choco op haar boterham smeert.Ik knik."Vast."He,wacht eens even!Zei Emily nu net...Nee,laat ook maar."Hey,Drake?"Ik kijk op."Wat?""Morgenavond kunnen wij hem uitlachen omdat hij daar alleen staat!"Ik glimlach."Ja,inderdaad."

Weet je wat ik nu echt haat aan die weekends met school?Nee,buiten dat ik die weekends op zich gewoon haat,maar goed.Brieven naar huis schrijven.Wat moet je daar nou in godsnaam schrijven?Kunnen ze ons niet gewoon even laten bellen of zo?Nee,ik was even vergeten dat school altijd het moeilijkste voor hun leerlingen wil.Ik zucht en kauw op mijn pen.Als men moeder nu hier was had ze waarschijnlijk al lang gezegd:"Drake!Kauw niet zo op die pen!Je moet er mee schrijven,ze niet opeten!"Laat ik eens beginnen:'Beste ouders,ik wil hier zo snel mogelijk weg want het is om gek te worden met Mr.Baker en Mrs.Hayfer.Kom me hier halen!We hebben de hele namiddag in de gietende regen zitten fietsen en waren kleddernat!Het eten is slecht,we krijgen alleen maar water en droog brood.We moeten om zeven uur naar bed en mogen niet meer praten als het licht uitgaat.Ook wil Mr.Baket na tien uur niemand meer op de gang zien rondlopen.Het is hier kut!Maar voor de rest is alles oke hoor!Echt,supergezellig!
Groetjes,Drake
Ps:Zeg aan Megan dat ik haar helemaal niet mis en dat ik haar nog wel terugpak voor de haargel met blauwe verf in!'
Zo zou het er moeten uitzien.Maar ik weet zelf ook dat mijn ouders een hartaanval krijgen als ze dit lezen.En trouwens?Wedden dat Mr.Baker en Mrs.Hayefr deze brieven allemaal stiekem gaan lezen met een lekker kopje koffie bij en dan uit typ-ex'en (of hoe je dat ook zegt!) wat hun niet aanstaat.Net als ze deden in de oorlog toen ze brieven naar familie schreven?Nee,gewoon nu.'Hallo,we zijn goed aangekomen.We hebben deze namiddag een super leuke en sportieve fietstocht gedaan samen met Mr.Baker!Zo gezellig!Toen hebben we gegeten:Het allerbeste want je je kan voorstellen.En verder is hier alles oke.De kamers zien er echt super mooi uit en de leerkrachten zijn echt heel erg lief!Hopelijk gaat alles daar ook goed.
Groetjes,Drake:-)'schrijf ik.Wanneer ik dit opnieuw herlees klinkt het enorm ongeloofwaardig.Opnieuw.'Hallo,alles gaat hier goed.
Groetjes,Drake.'Veel beter zo!

Midden in de nacht word ik wakker.Ik kijk op de wekker die op het nachtkastje staat.Het is drie uur s'nachts en het is pikdonker in de kamer.Ik moet dringend plassen maar ik weet niet waar de toiletten zijn.Ik weet dat het belachelijk klinkt maar ik durf eigenlijk niet alleen op de gang rondlopen.En samen met iemand anders gaan is al helemaal geen optie.Stel je voor.Ik ben geen meisje hoor!Maar wat moet ik nu dan?Hoe meer ik er aan denk hoe erger ik opeens moet plassen.Ik ga rechtop zitten en kijk de kamer rond.Een klein streepje licht komt vanonder het gordijn uit.Ik ga op het bed zitten en ga even met mijn hand door mijn haar dat voor mijn ogen hangt.Ik ga het trapje van het stapelbed naar beneden en doe zo stil als ik kan de deur open.Ook op de gang is het enorm donker en de grond voelt ongelooflijk koud aan waardoor ik het nu echt bijna in mijn broek doe.Ik heb geen idee waar de toiletten zijn maar ik loop verder de gang op.Het is er muisstil.Ik vind het eigenlijk best wel eng hier.Niet dat ik bang ben of zo...maar nou ja eigenlijk wel.Ik ben wel bang om hier alleen rond te lopen.Ik loop verder door maar buiten de kamers van de anderen leerlingen is er niks te zien.De gang lijkt oneindig door te lopen.Op dat moment zie ik in de verte iets bewegen.Beter gezegd iemand.Daar loopt iemand!Oh nee!Normaal mocht ik op dit uur al helemaal niet meer door de gang lopen.Tot in uur,hadden ze gezegd.Maar kan ik er wat aandoen dat ik moet plassen?Dat is nou natuurlijk weer typisch dat dit mij moet overkomen,bedankt ik nu.De gedaante komt dichterbij en schijnt met een zak lamp.Er durf niet te kijken wie het is maar blijkbaar komt hij wel naar mij toe.Dan zie ik dat het Mr.Baker is.Oh nee toch!Dat was nu echt wel de laatste die ik wou tegenkomen!Hij schijnt met zijn lamp recht in mijn ogen waardoor ik even niks kan zien."Drake!"fluistert Mr.Baker nu.Ik bekijk hem.Eigenlijk valt het me nu pas op dat hij ook in pyjama is!Zo heb ik Mr.Baker nog nooit gezien!"Wat doe jij hier nog?Je moest al lang slapen.Terug naar je kamer,nu!"Ik sta zenuwachtig van mijn ene been op mijn andere te wiebelen."Ik moet plassen."fluister ik.Baker zucht."Had ik het niet kunnen denken.Ik had toch gezegd dat ik niemand op de gang wou zien na tien uur?"Ik kijk hem met grote ogen aan."Maar Mr.Baker...als ik dringend moet...ik kan toch niet...""Ja,nu weet ik het weer.Het was jou moeder toch die mij kwam vertellen dat je nog vaak in bed plast?"Ik kijk hem niet aan.Mijn bruine haar hangt voor mijn ogen."Ja."zeg ik zacht zodat niemand het kan het kan horen.Dit is echt zo gênant!"Goed,maak dat je naar de wc gaat en terug naar je kamer gaat!Begrepen?"Ik knik.Zonder nog iets te zeggen gaat Baker verder door zonder nog naar me om te kijken.Nu weet ik nog steeds niet waar de toiletten zijn maar dat kan toch niet zo moeilijk zijn?Ik loop door.Ik plas nu echt bijna in mijn broek en kan alleen maar hopen dat ik op tijd kom.Ik zie verder op de gang een licht branden.Daar moeten de toiletten zijn!Ik loop iets sneller door en wanneer ik daar aankom zie ik dat het inderdaad de toiletten zijn.Oh ik ben zo opgelucht!Ik loop naar binnen en het licht brand echt enorm daar.Ik kijk even in de spiegel wanneer ik voorbij loop.Mijn haar ligt echt helemaal door de war!Mijn bruine ogen zijn klein door het felle licht.Om nog maar te zwijgen over die sproeten in mijn gezicht.Mijn moeder vind ze schattig!Ja,tuurlijk!Op mijn leeftijd hoor ik niet schattig te zijn!Dat is iets goor kleine kinderen!Nog een geluk dat het Mr.Baker was daarnet en niet iemand van de meisjes!Ik doe de deur van het dichtstbijzijnde hokje opslot en laat mijn plas lopen.Oh ik moest zo dringend!Ik voel me zo opgelucht dat ik niet in mijn broek heb gedaan!Maar net op het moment dat ik klaar ben met plassen en de wc wil doortrekken hoor ik iets.Ik luister aandachtig."haha!Moest je Mr.Baker zien!""Haha!Oh mijn god!"Oh nee!Nee!Nee!Nee!Ik wou dat dit gewoon een stomme droom was maar dat is het niet!Het is echt.Er zijn net meisjes binnen gekomen.Meisjes.Dat betekend dus dat ik in de meisjes toiletten zit!Typisch natuurlijk!Had ik dan ook niet iets duidelijker kunnen opletten?Nou,alsof ik iets zag in het donker!Dit is echt zo stom!Ik probeer zo stil mogelijk te blijven.Opeens bedenk ik dat het beter is als ze mijn voeten ook niet zien.Ik klap de wc bril dicht en ga zitten.Ik moet gewoon wachten tot ze weg zijn.Ik kan niet anders want anders gaat het gewoon het hele weekend over Drake die een meisje is omdat hij naar de meisjes wc gaat!Ja nou!Dat begrijp ik niet hoor!Een wc is toch een wc!Wat anderen daar toch allemaal achter zoeken!Ik hoor de twee nog steeds lachen en alsof dat nog niet erg genoeg is merk ik dat ik een van de twee stemmen herken.Het is Emily!Zij mag dit zeker niet te weten komen!Oh ik word hier zo zenuwachtig van!"Nou,wie van de jongens ga jij uitvragen voor de avond morgen?"hoor ik de andere zeggen."Geen idee."antwoord Emily."Jij?""Nou,ik ga met Kevin."antwoord ze."Hij heeft het mij vanochtend gevraagd!""Leuk voor jou."antwoord Emily iets minder enthousiast dan daarnet."Wat nou?""Niks hoor,Cathy."antwoord ze.Waardoor ik nu ook weet wie het andere meisje is.Ik luister nog steeds aandachtig."Jij vind vast wel iemand!"antwoord Cathy."Je bent echt knap Em.En ik zeg dit niet zomaar.Vraag gewoon iemand en die zegt onmiddellijk ja.""Denk je?"antwoord Emily."Zeker weten.En anders laat jij ze jou gewoon vragen.""Ik weet het niet.Hoort het niet...""Je komt toch goed overeen met Drake?Hij gaat vast met jou,ik zou niet inzien dat iemand anders hem vraagt."Wat?Zitten ze nou over mij te roddelen!Ik heb altijd al willen weten waarom meisjes altijd zoveel tijd nodig hebben!Ik heb enorm veel zin om nu gewoon naar buiten te komen en te vragen wat hun bedoeling is maar ik doe dat maar beter niet.Anders zoek ik alleen maar problemen."Denk je?"vraagt Emily duidelijk verbaasd."Volgend mij durft Drake mij nooit te vragen.Ik bedoel.Die ene keer wou hij ook niet met me zoenen!""Nou,dat komt misschien gewoon omdat hij wat tijd nodig heeft.Niet elke jongen gaat iedereen onmiddellijk zoenen.Trouwens.Ik heb Drake eigenlijk nog nooit weten te zoenen.""Daar gaat het niet om.Maar volgens mij is die jongen veel te verlegen om mij uit te vragen."antwoord Emily."Hij durft amper tegen een boom plassen!"Cathy moet lachen."Dat is nou ook een voorbeeld!Maar echt,geloof me.Drake vind je leuk.""Denk je?Zou hij me leuk vinden als vriendin of leuk vinden als:ik heb gevoelens voor je?""Laten we misschien bij jou beginnen!"zegt Cathy geheimzinnig."Ben je op hem?"Emily lacht."Ik?Op Drake?"Cathy lacht."Nou.Ik vind hem best wel schattig enzo.Maar of ik nu echt een relatie met hem wil.Volgens mij is hij daar helemaal niet klaar voor.Hij is nog veel te kinderachtig!Je hebt toch gezien hoe hij regardeerde op de bus?!"Oh god!Ik zou dit allemaal liever niet willen horen maar eigenlijk is het daar veel te interessant voor.Emily wilt met mij naar de avond morgen.Maar ze denkt dat ik haar niet durf vragen en ze wilt dat een jongen die stap zet?Ik heb nog nooit iemand uitgevraagd buiten Josh om mee naar de film te gaan maar dat is niet hetzelfde toch?Nee!Wat als ik Emily nou vraag?Maar wat als iedereen dan denkt dat ik op haar ben terwijl dat eigenlijk niet zo is.Of wel?Nee,nee,nee Drake!Ik ben niet op Emily.Nu niet en nooit niet.Ze is gewoon een vriendin.Een vriendin om leuke dingen mee te doen.Nou,dat klinkt dan ook zo dubbelzinnig!Wat moet ik nou toch?Moet ik het toch maar doen?Maar wat als ze nu nee zegt?Ik weet het niet.Ik weet het echt niet.Wat ik wel weet is dat ik hier zo snel mogelijk weg wil voor er iemand achter komt dat ik nog steeds in de meisjes toiletten zit...


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.