Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Het leven van Jill - PAUSED » H17 - I don't know

Het leven van Jill - PAUSED

3 jan 2014 - 20:21

1754

20

879



H17 - I don't know

Ik heb besloten dat ik voor minder dan twaalf reactie's/lezers niet meer doorga met schrijven. Dus als je er zeker van wilt zijn dat het volgende hoofdstuk komt, reageren! Enjoy chapter 17 & ILOVEYOUUPOTATOES!

Michelle, Noa en ik stonden nog steeds bij Jason aan de bar toen Kelly aan kwam lopen. 'Dames, gaan jullie maar alvast bij de tafel staan. Kijk even of al het bestek recht ligt en dergelijke.' We knikten.
In stilte liepen we naar de tafel die gereserveerd was voor de jongens van One Direction. Het was een grote vierkante tafel met acht stoelen. Twee stoelen aan iedere zijde.
De groep kwam, achter Paul aan, naar binnen. Ik zag Niall en Liam, die druk in gesprek waren. Zayn liep daar achter met Perrie en daar achter liepen Louis en Eleanor, ook zij waren allemaal gezellig aan het praten. Harry liep achterop met zijn telefoon in zijn handen, het leek er niet echt op alsof hij zin had in een gezellige avond.

Paul liep van de achterdeur in een rechte lijn naar Kelly. 'Kelly! How are you doing?' zei hij vrolijk terwijl hij een haar omhelsde. 'Such a long time ago.'
'Paul! I'm fine thanks. How about you and how is Clodagh doing?' antwoordde Kelly vrolijk. 'Clodagh is doing great and I'm fine too.' antwoordde Paul.
'If you follow me to your table.' zei Kelly met een glimlach. 'Sure.' antwoordde Paul. 'Lads, are you coming with Kelly too?' vroeg hij terwijl hij zich omdraaide naar Zayn, Harry, Liam, Louis en Niall. 'Yeah, okay.' zei Zayn. 'Of course Paul, everything for you my dear friend.' kwam Louis er achteraan. Louis sloeg een arm over Paul zijn schouders en liep op deze manier met hem mee richting de tafel. 'FOOOD!' gilde Niall boven iedereen uit. 'Niall. Behave yourself. Please!?' zei Liam. Harry had niet door dat de rest achter Paul aanliep, ik denk doordat hij, nog steeds, druk bezig was met zijn telefoon. 'Harry!?' zei Paul om duidelijk te maken dat de rest al richting de tafel liep. Geen reactie. 'Harry!' zei Paul nu iets harder. Harry keek op van zijn telefoon. 'Are you coming?' vroeg Paul lachend. 'Uh, yeah. I'm sorry.' antwoordde Harry terwijl hij zijn telefoon in zijn zak stopte.

Ik wierp nog een laatste blik op de tafel en knikte toen naar Michelle.
Michelle liep op Paul af. 'Can I take your coat, sir?'
'Sure, love.' antwoordde Paul. Hij trok zijn jas uit, gaf hem aan Michelle en ging aan tafel zitten. De rest van de groep volgde Paul zijn voorbeeld.
Terwijl Michelle bezig was met het aannemen van de jassen begon ik met het opnemen van de gewenste drankjes. 'Would you like to have something to drink?' vroeg ik aan Paul. 'Yes. I would like to have a coke please.' Ik voerde het in op mijn apparaatje. 1 Cola op tafel 5. Niall zat ondertussen ook al aan tafel. 'Sir, what would you like to drink?' vroeg ik beleefd aan Niall. Niall schoot in de lach. 'Sir?' vroeg hij lachend. 'Please, call me Niall.' Ik glimlachte verlegen. 'I would also like to have a coke.' ging hij verder.
Ik voegde Niall zijn drankje toe aan de bestelling, toen ik opkeek van het schermpje zaten ook Zayn, Perrie, Louis en Eleanor aan tafel. Ik keek wat onzeker naar Zayn, moest ik hem nu ook bij zijn voornaam aanspreken?
'I would like to have a Fanta.' zei hij zonder dat ik hem iets vroeg. Het was blijkbaar duidelijk dat ik er een beetje onzeker van werd dat One Direction hier aan tafel zat. Ik ging het rijtje af. Perrie wilde een appelsap, Louis een cola en Eleanor een Sprite. Ik keek naar de twee, overgebleven, lege stoelen en toen naar Paul. 'Where are Liam and Harry? Shall I wait for them?'
Voordat Paul mijn vraag kon beantwoorden kwamen Liam en Harry lachend uit het toilet lopen. Het lachen verging Harry snel toen hij mij aan tafel zag staan. Niemand had het echter door en Liam nam plaats aan tafel. Ik deed net alsof ik Harry niet zag en vroeg Liam wat hij wilde drinken. Ik voerde zijn drankje aan de bestelling toe en keek Harry, zonder iets te zeggen, aan. Het bleef even stil. Ik denk dat we beiden gewoon niet zo goed wisten wat we moesten zeggen.
'Harry! Tell the girl what you want to drink.' zei Louis op een geïrriteerde toon. 'Uh, uh, water.' stotterde hij. 'Please.'
Zonder te antwoorden voegde ik ook Harry zijn drankje toe aan de bestelling.
Ik knikte en liep, samen met Noa, richting Jason.

Noa prikte me in mijn zij. 'Jill! What the F, deed jij nou?'
'Hoe bedoel je?' vroeg ik alsof ik geen idee had waar ze het over had. 'Jill. Je maakt het zelf awkward.' antwoordde Noa. 'Ja maar..' Noa onderbrak me. 'Wat had je nou verwacht? Dat Harry Styles je zou zien als one of a kind. Jill, je bent geweldig maar een jongen als Harry ziet dat niet, hij heeft de meiden voor het uitkiezen. Wees blij dat hij niets van je wilt. Je zou alleen maar een nummertje zijn en be honest with me, had je dat gewild?'
Dit kwam hard aan en ik weet eigenlijk niet eens precies waarom. Ik heb me nooit echt bezig gehouden met Harry, simpelweg omdat ik Liam leuker vind.
Maar toch hadden de woorden van Noa indruk gemaakt. Misschien had ik dan, zonder dat ik het zelf door had, een beetje hoop gekregen bij het ontmoeten van Harry. 'Jill?' Noa keek me aan. 'Nee.' antwoordde ik kortaf. 'Ik wil geen nummertje zijn.'
Noa glimlachte. 'Schat, laat het dan gewoon los. Doe alsof het een normale gast is, alsof jullie elkaar niet kennen.' Ik knikte. Noa had gelijk, het is beter als ik doe alsof ik hem niet ken.
Jason had ondertussen alle drankjes getapt en op een dienblad gezet. 'This is everything girls.' zei hij. 'Thanks Jason.'
Ik nam het dienblad in mijn hand en liep ermee naar de tafel. Ik pakte een glas cola vast en keek de tafel rond. 'The coke was for you, right sir?' vroeg ik aan Paul. Paul knikte en ik zette het glas voor hem neer. Het volgende glas cola zette ik bij Niall neer.'Sprite?' vroeg ik terwijl ik de tafel nog een keer rond keek. Eleanor stak haar hand op.
'Applejuice for Perrie, right?' Perrie glimlachte. 'Yes, that's right.' Ik zette het glas voor haar neer. Ik keek vragend naar Zayn. 'The Fanta was mine.' zei hij met een lieve lach. Ik gaf hem zijn drankje.
De icetea zette ik voor Liam neer. 'Thanks love.' zei hij met een knipoog. Ik voelde me rood worden. Om dit te verbergen pakte ik snel het glas water van het dienblad en zette het voor Harry neer. 'The last one is for Lou.' zei ik terwijl ik het laatste glas voor hem neerzette. Niall begon te lachen. Ik keek hem vragend aan. 'Lou?' zei hij lachend. 'I'm sorry. I meant Louis.'
Nu begon ook Louis te lachen. 'Don't worry babe, it's ok!'
'Are you a fan?' kwam Zayn erachter aan. 'Yes.' zei ik terwijl ik verlegen naar de grond keek. 'Yes, I am.'
'O, cool!' zei Liam. 'We can take some pictures with you after dinner. If you want to.' Ik wist niet zo goed wat ik moest zeggen.
Liam is ook zo'n schatje en iedere fan zou nu super enthousiast zijn maar..
Ik werd uit mijn gedachte gehaald door Harry. 'Guys, this is Jill. The girl who helped me the other day.'
Ik keek hem geschrokken aan. Had hij de andere bandleden serieus over mij verteld? 'So, this is the girl we searched for on Facebook?' vroeg Louis.
'Yes, she is.' antwoordde Harry. 'O. I'm so sorry. I didn't recognize you.' zei Liam. Ik glimlachte zwakjes. 'It's ok.'
'No, it's not! You saved Harry's life.' Nu was het mijn beurt om te lachen. 'Saved his life?' vroeg ik aan Niall. 'Well, kinda.' antwoordde hij terwijl hij, met een onschuldige blik, zijn schouders ophaalde. 'I really liked your beanie!' zei Zayn. 'Yeah, too bad Harry didn't give it back.' antwoordde ik terwijl ik Harry nep boos aankeek. 'Uh. Yes. I'm sorry. I just.. I'll bring it back.' stotterde hij.
'When?' 'Uh. I don't know. Tomorrow?' vroeg hij. 'Sure.' antwoordde ik.
Michelle kwam aanlopen met een stapel kaarten en deelde deze uit. Nadat de kaart uitgedeeld was liepen we terug richting de bar. 'Can I get a glass of water, please?' vroeg ik aan Jason. 'Sure, love.' zei hij. 'Michelle, Noa, would you also like to have something to drink?' 'Same for me, please.' antwoordde Noa. 'Coffee!' kwam Michelle er achter aan.


Harry POV

Alle drie de meiden liepen richting de bar. "Shit Styles. Waarom?" is het enige dat er door me heen ging.
'Why are you acting so weird?' vroeg Louis. 'I don't know.'
'Jill is such a nice girl. What are you doing Hazz?' ging Zayn verder. 'I don't know.' 'You like her, don't you?' vroeg Liam toen. 'I don't know.'
'Styles. What do you mean you don't know? You like her or you don't. Ain't that hard, is it?' Louis was duidelijk geïrriteerd door mijn gedrag. Ik wist ook niet wat me bezielde. Ik begreep gewoon niet wat dit meisje met me deed. Het was anders als bij al die andere. 'Are you in love?' vroeg Niall op een irritant toontje. 'No, I'm not in love. How can I be in love with someone I barely know?' Niall haalde zijn schouders op. 'I don't know.' zei hij met een Harry geïmiteerde stem. We lachten allemaal. Niall is het type dat er voor kan zorgen dat zelfs op ongemakkelijke momenten als deze iedereen moet lachen. 'It's different with other girls. She is different.' Hiermee probeerde ik Louis zijn vraag te beantwoorden. 'Why don't you ask her on a date?' vroeg Zayn. 'Yes, ask her on a date. That's the only way to get to know her or to get her out of your head.' zei Liam. Paul lachte. 'Harry. I've never seen you like this before. That means something, right?' Paul had gelijk, dat moest iets betekenen. 'But what if she doesn't wanna go on a date with me?'
'You're Harry Styles and she is a fan. Of course she wants to go on a date with you!' moedigde Niall me aan. Ik knikte. 'You can do it Hazz.' zei Perrie toen Jill en de andere twee meiden aan kwamen lopen. 'Shhhh!' giechelde Eleanor. Ik moest dit doen, ik moest het vragen. Liam had gelijk, dit was de enige manier.
Jill en haar collega's namen de bestelling op, zetten de lege glazen op een dienblad, deden de kaarten dicht en liepen toen richting de bar. 'Jill?' zei ik wat onzeker. 'Yes, Harry.' antwoordde ze. Ik slikte. Oké , gewoon doen! 'Would you like to go on a date with me?'


Reacties:

1 2 3 4

williewortel
williewortel zei op 5 jan 2014 - 19:56:
NEVER STOPPEN, je schrijft super goed xxx


Michellelois zei op 4 jan 2014 - 11:36:
Niet stoppen met schrijven babe, is zo leuk om elk hoofdstuk weer te lezen. Proud!


KiwiEllen
KiwiEllen zei op 3 jan 2014 - 20:21:
Hahaha tuurlijk, net stoppen op het spannendste moment hè, is geloof ik iets waar jij goed in bent
Weer een erg leuk stukje en waag het niet om te stoppen zeg, gemenerd!!
Ik ben benieuwd naar de rest!
xoxo


1D4EVER
1D4EVER zei op 3 jan 2014 - 19:09:
Omg NIET STOPPEN PLEEEEASE
dat overleef ik niet
Ik houuu van jou verhaaaal


1D4EVER
1D4EVER zei op 3 jan 2014 - 19:08:
Ieeeeeeeeeeehp!!! lovelyyyy
Meldiiing