Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Brieven II » Life of a Rose.

Brieven II

16 feb 2014 - 17:45

568

4

293



Life of a Rose.

Deze brief is een verzoek van Rukia. En is een antwoord op Luke Garroway's brief.

Hogsmeade, Schotland, UK. 20-2-1998


Hallo Luke,

Verrast en verbaasd was ik toen ik je brief las. Ik heb er goed over nagedacht wat ik zou doen, of beter gezegd wat ik terug zou schrijven. Levenius Lorrebos moet ik toch nog eens bedanken want je hebt me aan het denken gezet met je vragen, en ik zal ze over schrijven en er een antwoord aan toevoegen.

- Is uw transformatie pijnlijk? Kort gezegd, Ja.
- Indien het pijnlijk is, wat voor pijn is dit dan? Het voelt alsof je je snijdt, maar dan over je hele lichaam, je hebt er geen controle over, je bent nog mens, maar je instincten zijn overweldigend. Angstaanjagend.
- Indien het niet pijnlijk is, wat is het dan wel? En ergens is het ook fijn, want al je menselijke zorgen en angsten verdwijnen en je leeft alleen nog in het Nu, je bent daardoor heel snel afgeleid.
- Bent u gebeten, of bent u door voortplanting 'zo' geworden? Ik ben gebeten toen ik twee jaar was.
- Kunt u makkelijk aan werk komen? Nee.
- Kunt u naar believen veranderen, of bent u afhankelijk van een bepaalde periode? Ik verander goddank alleen tijdens volle maan.
- Leeft u gemiddeld langer of korter dan de gemiddelde mens? Dat verschilt per weerwolf, sommige leven langer omdat ze gezonder leven, en andere leven minder gezond en sterven eerder, ik leef momenteel nog al worden we wel sneller grijs.
- Heeft u vrienden die uw soortgenoten zijn? Nee. De meeste van mijn soort leven met elkaar en dat doe ik niet.
- Heeft u vrienden die geen weerwolf zijn? Ja, een aantal.
- Heeft de weerwolven gemeenschap bij u een geaccepteerde status? Nee, de mensen zijn bang van ze en hebben een hele slechte reputatie.
- Zo ja, wordt u persoonlijk geaccepteerd? Bij mijn vrienden wordt geaccepteerd maar verder niet.
- Zo nee, hoe gaat u daarmee om? Dat is soms confronterend en pijnlijk, maar ik heb er mee leren omgaan. Hoe? Door niet meer te denken wat anderen van me zouden vinden, ik kan het niet onderdrukken of veranderen, het is wie ik ben.
- Is het mogelijk om ooit kinderen te krijgen die geen weerwolf zijn? Ja. Al zijn de genen van een weerwolf wel dominanter.
- Indien u verliefd wordt, en een relatie krijgt, accepteerd de geliefde dit dan? Ik heb driemaal een relatie gehad, de eerste maakte het uit toen ze erachter kwam, de tweede heeft het geaccepteert maar doordat ik fysiek niet zo sterk ben ging zij er aan onderdoor, ze had niet zo'n sterk gestel, en de derde is mijn vrouw, en ze krijgt een baby.

Ik hoop hiermee je vragen te hebben beantwoord. Tevens wil ik eraan toevoegen dat er bij mij en mijn vrienden en soort gelijke mensen nog een rol speelt. Misschien weet je die al, misschien ook niet.
Doordat je contact met me hebt opgezocht heb ik een aantal vragen voor jou, als je ze niet wilt beantwoorden is dat prima, daar heb ik begrip voor.

- Is jouw transformatie pijnlijk?
- Wordt je maatschappelijk geaccepteerd?
- Leef je in een roedel?
- Heb je vrienden buiten de 'weerwolf gemeenschap'?
- Ben je afhankelijk van bijvoorbeeld de maan?

Dat was het wel zo'n beetje, ik hoop dat je veiliger in het leven staat dan ik doe op dit moment, hier woedt een oorlog.
Ik wens je het beste.

Groet,
Remus Lupos.

P.S. Een leven zonder pijn is als een roos zonder geur. Maar een leven met pijn is als een zoete roos met doornen.


Reacties:


Bella01
Bella01 zei op 5 jan 2014 - 22:24:

Zoo cool, echt.. Um, typisch Remus (zoals de anderen het ook zeggen)

Xo


Andrea
Andrea zei op 5 jan 2014 - 21:45:
Prachtig geschreven, echt een typische Remus antwoord ^^


Rukia
Rukia zei op 5 jan 2014 - 18:05:
wow, ik vraag, jij draait
of schrijft in dit geval
dit is echt een antwoord dat ik van Remus kan verwachten
man ik kijk uit naar je andere brieven, en moet dringend nog meer ideeën verzinnen


narcissa
narcissa zei op 5 jan 2014 - 17:44:
Woh weer een prachtige brief.
Echt hoe Remus zou antwoorden.
Dit ps is zo waanzinnig mooi.
Wederom een brief van topkwaliteit.