Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Sherlock BBC » 'goodbye' PAUZE » 4: Jim Moriarty

'goodbye' PAUZE

7 jan 2014 - 11:01

471

7

354



4: Jim Moriarty

Image and video hosting by TinyPic

Molly legde het formulier weg en stond op. 'Sherlock... Ik weet niet wat ik moet zeggen. Waarom ben je hier echt naartoe gekomen?' Sherlock liep naar Molly toe en keek haar aan. Hij dacht na. Wat moest Sherlock zeggen? Molly, ik mis je? Ik denk dat ik verliefd op je ben?
'Molly, ik denk de hele dag aan je. Ik weet.. ik weet dat er iets tussen ons-'
'Stop, Sherlock. Maak het nou niet nog moeilijker.' Molly slikte en dacht aan haar belofte. Ze moest Sherlock vergeten. 'Ik ga trouwen. Ik - eh... ben erg gelukkig met Adam. Er zijn voor jou nog genoeg andere meisjes, Sherlock. Zoals ik al zei in mijn sms, ik tel niet mee.' Een traan liep over Molly's wang. 'Ik weet dat je dit niet van me verwacht,' zei Sherlock. '...maar ik denk dat ik gevoelens voor je heb. Ik weet wat je denkt! Ik ben inderdaad nog steeds die detective van een maand geleden. Die man die zich alleen maar op zijn werk richtte. Maar iets is veranderd.' Sherlock pakte Molly hand en legde die op zijn hart. 'Hier... hier is het veranderd. Mijn hart heeft besloten. Mijn hart wil j-'
Molly rukte haar hand los en rende de kamer uit. Sherlock kon zichzelf wel voor z'n hoofd slaan. 'Waarom moet dit mij nou weer overkomen?' dacht hij. Hij wilde deze vrouw geen pijn doen...
'Ik moet er achteraan,' bedacht Sherlock. Hij opende de deur en liep de gang op. Plotseling stond hij stil. Daar stonden twee mensen, in een innige omhelzing, zoenend. Molly en haar verloofde. Ene Adam dus. Sherlock besloot om sterk te blijven en wilde weglopen, toen een bekend gezicht hem opeens aanstaarde. Jim Moriarty. Is Jim Morarty Molly's verloofde?! Dat kan niet! Die man is slechter dan de duivel. 'Molly, is hij je verloofde? Is dat "Adam"? vroeg hij. Molly knikte trots. 'Kijk Adam, dit is Sherlock,' zei ze. 'Ja... wij eh - wij kennen elkaar,' stamelde Sherlock. 'Oh ja? Hoe kennen jullie elkaar?'
'Molly! Hij is een schurk! Dat is Adam niet, hij heet Jim Moriarty! Je kan NIET met hem trouwen, Molly.' Sherlock trok Molly beschermend naar zich toe, maar ze rukte zich meteen los. Ze was boos. 'Sherlock, HOE KUN JE? We moeten elkaar vergeten! Ik snap het dat je boos bent, maar je gaat mijn vriend niet zomaar van zoiets beschuldigen! Ben je gek?!' Sherlock haalde zijn pistool uit zijn jaszak en richtte het op Jim. 'SHERLOCK!' gilde Molly, maar Sherlock wist dat ze niet veilig was zo. Ook Jim had een pistool bij zich, hij richtte het op Sherlock. 'Jim! Waar zijn jullie mee bezig!' riep Molly in tranen. 'Deze man is slecht, Molly. Blijf bij hem uit de buurt,' siste Sherlock. 'Waar heeft hij het over, Adam?' vroeg Molly.



Song: Turn Your Face - Little Mix


Reacties:

1 2

TheDarkNerd
TheDarkNerd zei op 10 maart 2014 - 18:21:
SSSSHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHEEEEEEEEEEEEEEEEEEE-- *exlodeert*


williewortel
williewortel zei op 15 jan 2014 - 22:05:
Melding!


Rukia
Rukia zei op 12 jan 2014 - 20:55:
Jim! Waar zijn jullie mee bezig!' riep Molly
hete hij niet Adam voor Molly?
Voor de rest is dit echt een fantastisch hoofdstuk


Andrea
Andrea zei op 7 jan 2014 - 19:56:
Spannend ^^
Ik vraag me af hoe Sherlock, Molly weer voor zich gaat winnen...


Dominique zei op 7 jan 2014 - 16:52:
Goeddd!
Enne ik weet niet waarom, het is gewoon leuk hoor.