Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Complicated Love Story » Moeilijke scheikunde les

Complicated Love Story

8 jan 2014 - 18:51

1274

2

248



Moeilijke scheikunde les

Lisa was aan het kletsen met andere meiden over Harry. Ik had geen zin om daar op te wachten, die konden uren door praten.
Ik ging aan een tafel zitten in de kantine. Het was nog niet druk. Ik pakte mijn eten uit mijn rugzak en begon te eten. Ik zag Jake de kantine in lopen. Hij keek rond in de kantine. Ik zwaaide naar hem. Hij zag me en begon te lachen, hij kwam aanlopen. 'Heey!' zei hij. 'Haay.' zei ik. Hij kwam naast me zitten. 'Hoe Triiiiinnngggg!!!!' Jake wilde wat zeggen maar de bel ging. 'Hoe gaat het?' vroeg hij. 'Het gaat goed hoor, alleen krijg ik steeds meer de haat aan Harry.' zei ik. 'Wahahah, is hij zo vervelend?' vroeg Jake. 'Ja!' zei ik. Mandy kwam aan lopen. 'Haaay Jakie!!' riep ze. Ze had een flesje drinken in haar hand, het was bijna leeg. Ze gaf Jake een knuffel en gooide zo het flesje leeg over mijn shirt. 'Oeps! Het spijt me.' zei ze lachend. ‘Mandy! Godverdomme!’ zei ik boos. Ik wilde opstaan. ‘Wacht, ik heb mijn gym shirt in mijn tas, de gym les wordt vervangen door Biologie.’ zei Jake. Hij pakte het shirt. ‘Ik wist niet dat je een Suicide Silence shirt voor gym had.’ zei ik. ‘Ik heb hem pas gekregen van mijn neef.’ zei hij. ‘Nice! Ik ga ff naar de wc.’ zei ik. ‘Oké.’ zei hij. Ik stond op en liep weg. Ik gooide de deur van de kantine open. Hij knalde tegen iemand aan. ‘Ow shit! Het spijt me.’ zei ik geschrokken. ‘Harry gaat het?’ vroeg iemand. Harry hielt zijn hand tegen zijn hoofd. ‘Ow jij bent het.’ zei ik en ik wilde langs hem lopen. ‘Hee! Blijf staan!’ riep Harry. ‘Wat?’ vroeg ik. ‘Moet je niet vragen hoe het met me gaat?’ zei hij. ‘Eh nee.’ zei ik. Ik liep langs hem. ‘Wat is er met je shirt gebeurt? Kon je weer eens niet normaal drinken?’ vroeg hij met een grijns op zijn smoel. Ik liep zonder te reageren naar de wc’s. Ik keek in de spiegel, ik trok mijn shirt uit en deed hem in mijn tas. Dat shirt van Suicide Silence was echt awesome, nou vond ik dan. Ik trok hem aan. Ik liep de wc uit. Om de hoek stonden Harry en zijn vrienden me op te wachten. ‘Welke kut band is dat nou weer?’ vroeg Harry en hij wees naar mijn shirt. ‘Het is geen kut band.’ zei ik en liep snel door voordat ik hem op zijn bek zou slaan. Toen ik weer in de kantine was zag ik dat Lisa er ook al was. Ik liep snel naar ze toe. ‘Heey.’ zei ik tegen Lisa. ‘Haay.’ zei ze. Ik keek Mandy boos aan. Ik vond het totaal niet erg dat ik dit shirt aan moest, maar die ik had de haat aan Mandy. Ze hangt altijd aan Jaken en is echt een huppelkut. ‘Het spijt me echt van je andere shirt.’ zei ze met een grijns op der lelijke smoel. ‘Kijk daar is Harry.’ zei Mandy. We draaiden ons allemaal om. Harry zag ons kijken. Hij knipoogde naar Lisa. 'Zagen jullie dat? Hij knipoogde naar me!' zei mandy. 'Volgens mij knipoogde hij naar Lisa.' fluisterde Jake. 'Ja volgens mij ook.' zei ik. Ik keek naar Lisa, ze had zelf ook gezien dat hij naar haar knipoogde. Ze was helemaal van de wereld. 'Nou mensen ik ga weer, het is saai hier.' zei Mandy. Ze liep weg. 'Jake je moet haar echt dumpen.' zei ik. 'Ze is mijn vriendinnetje niet!' zei hij. 'Dat weet ik, maar doe het nou gewoon! Ze is hangt de hele tijd om je heen en ze is zwaar irritant.' zei ik. 'Oké, je hebt gelijk.' zei hij. 'Lisa heb je zin om vanmiddag mee naar mijn huis te gaan?' vroeg ik. Ze reageerde niet, ze was nog steeds in dromen land. 'Hallo aarde aan Lisa.' zei ik. 'Huh wat?' vroeg ze. 'Wil je vanmiddag mee naar mijn huis?' vroeg ik. 'Ja tuurlijk!' zei ze. Jake zat me met puppy ogen aan te kijken. 'Ja jij mag ook mee.' zei ik. 'Jeej!' zei hij. De bel ging. 'Jeej! Scheikunde!' zei Lisa sarcastisch. 'Waha, je hebt er echt de haat aan hè.' zei ik. 'Scheikunde is leuk, maar die leraar is vreselijk!' zei ze. We moesten lachen.

We stonden voor het scheikunde lokaal te wachten. Zoals als bijna elke les zaten we met 1D. We gingen vaak proefjes doen in groepjes van twee. Alle meiden werden dan helemaal gek, omdat ze dan met een jongen van One Direction konden. Ik ga dan altijd met Jeffrey, hij is een maatje van me en is een emo.

Meneer van Doorn kwam aanlopen. 'Hallo kinderen.' zei hij. 'Hallo meneer.' zeiden een paar kinderen. Hij deedt het lokaal open en we liepen naar binnen. Ik zag Jeffrey nog niet. Ik ging zitten. 'Is Jeff er niet?' vroeg ik aan Ashley. 'Nee, hij moest naar de tandarts of zo.' zei ze. 'Oké.' zei ik. 'We gaan vandaag weer een proefje doen kinderen!' zei meneer van Doorn. 'Yes!' hoorden ik kinderen zeggen. 'We missen vandaag alleen Jeffrey, dus dat betekent dat Samantha geen partner heeft.' zei hij. Ow shit dat betekent dat ik met iemand van 1D moet. 'Harry, jij mag naast Samantha gaan zitten.' zei meneer van Doorn. 'Meneer mag ik ruilen met Lisa?' vroeg ik. 'Als je dat liever hebt dan mag dat.' zei hij. Yes! Lisa en ik ruilden van plek en Harry kwam naast Lisa zitten. Voor Lisa is dit de beste scheikunde les ooit.

Harry:
‘Voorin staan alle spullen op dienbladen.’ zei meneer van Doorn. ‘Ik haal de spullen wel.’ zei Lisa. ‘Is goed.’ zei ik. Ze stond op en liep naar voor. Samantha zat voor me. ‘Wat jammer dat je niet samen wilde werken met me.’ zei ik. ‘Ja, heel jammer.’ zei ze. ‘Ik snap echt niet dat jij vrienden hebt, je bent altijd zo boos en chagrijnig.’ zei ik. Ze negeerde me. Ze heeft altijd boze antwoorden of ze negeert me. Lisa kwam weer terug. ‘Veel succes met het proefje.’ zei ik met een mega smile tegen Samantha. Ze draaide zich om. ‘Niet te geloven.’ zei ze.

Samantha:
Nu Lisa er weer is doet hij aardig. Jake kwam aanlopen met het dienblad. ‘Dit ziet er erg makkelijk uit.’ zei hij. ‘Waha, dat zeg je altijd.’ zei ik. ‘Jullie moeten wel een labjas aan!’ zei de leraar. We haalden allemaal een labjas. ‘Selfie time!’ riep ik. Ik pakte mijn mobiel. ‘Kom Jake en Lisa! Harry wil je er ook bij?’ vroeg ik. ‘Ja is goed.’ zei hij. Ik maakte een foto.

‘We hoeven alleen dit bij elkaar te doen?’ vroeg ik aan Jake. ‘Yep', ik heb alles afgemeten.’ zei hij. ‘Oké.’ zei ik. Ik pakte de twee reageer buisjes en gooide ze leeg in een cilinder. ‘En nu even roeren.’ zei Jake. Ik roerde de stoffen door elkaar. ‘Wow, moeilijk!’ zei ik. ‘Waha.’ zei Jake. Ik keek achter om. De kleur van in de cilinder van Lisa en Harry was veel donkerder. 'Wat hebben jullie gedaan?' vroeg ik. 'Ik weet het niet.' zei Lisa. 'Hebben jullie wel geroerd?' vroeg Jake. 'Ja.' zei Harry. 'Dan is er iets anders verkeerd gegaan.' zei ik. 'Misschien hebben jullie wel iets fout gedaan.' zei Harry. We keken rond in de klas, bij niemand was de kleur zo donker. 'Ik denk dat jullie de hoeveelheid van de stoffen niet goed hebben afgemeten.' zei ik. 'Dat denk ik niet.' zei Harry. Lisa keek op het blaadje. 'Ehm Harry, ik denk van wel.' zei Lisa. Harry pakte het blaadje. 'Ow.' zei hij. We moesten er allemaal om lachen.


Reacties:


xDeadAngel
xDeadAngel zei op 10 jan 2014 - 13:34:
Oké Dankje voor de tip xx Ik zal der op letten


Dominique zei op 10 jan 2014 - 13:09:
Harry gedraagt zich echt stom. Heel de tijd gemeen doen tot Lisa er bij is. Houd ik niet zo van Styles!


Oke nog even over wat ik in mijn vorige reactie had gezegd. Het valt me op dat je het in dit hoofdstuk veel minder doet als in het vorige. Misschien moet je je hoofdstukken hardop overlezen, hierdoor is het vaak wel snel duidelijk als je een woord te veel gebruikt. Mij helpt het in ieder geval altijd!