Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » kelsey - book of trust. » fire and water

kelsey - book of trust.

11 jan 2014 - 19:54

725

2

197



fire and water

Mijn hart gaat te keer als ik de foto zie, en sluit dan gauw het boek en stap achteruit.
Het bonzen van mijn hart voel ik in mijn keel. Ik blijf maar kijken naar het boek.
Hoe kan dat nou? Ik dacht dat ik het had verbrand!
Als ik weg wil lopen bots ik tegen iets hards aan. Ik voel eraan het is glas. Fijn.. dus ik moet gedwongen weer in mijn boek kijken zeg ik hardop.
Geen antwoord krijg ik terug.
Dit meen je niet he! Ik loop zenuwachtig heen en weer en voel weer aan het glas.
Laat me eruit schreeuw ik. “hallooo, iemand”help!!! Laat me eruit!!!
Het word ineens heel warm. Steeds warmer en warmer.
Ik kijk om me heen een wolk van rook komt mijn kant op.
En plots zie ik een vlam.
Steeds meer vlammen.. ik kijk angstig en raak haast in paniek.. wat wat wil je!!! Laat me eruit!!
De brand word steeds groter.
Ik sta nu met mijn rug tegen het glas. Ik moet hoesten van al die rook. De rook word erger dat mijn ogen ook gaan branden.
Een traan komt uit mijn oog en raakt de grond. Alsjeblieft! Ik.. ugh, laat..” ik kan mijn zin niet afmaken. De warmte word minder.
Een druppel valt op mijn hoofd. voorzichtig doe ik mijn ogen open en kijk naar boven.
De erge rook word minder en steeds meer druppels vallen naar beneden.
De druppels worden groter en na een paar seconden staat alles onder water. Ik sta tot en met mijn borst onder water. Het water word hoger. Ik hoest weer en probeer tegen het glas te duwen. De angst breekt me uit.
Oké oké!! Ik lees mijn boek!!! Het water vult mijn mond en mijn keel.
Ik probeer te zwemmen maar het lukt niet…” ik ga dood ’Ik ga dood”denk ik.
En het word zwart voor me ogen.

Met een klap voel ik de grond. Mijn natte haren plakken tegen mijn gezicht aan.
Ik open mijn ogen en denk gelijk "ik ben niet dood! ik leef nog" ik voel aan mijn hoofd.
Mijn hoofd bonkt alsof iemand er met een hamer opgeslagen heeft.
Ik trek mezelf moeizaam op en kijk naar het boek.
Het boek is open geslagen en de foto ligt bovenop.
Ik zucht en haal adem, dan sta ik moeizaam op en knijp mijn nachtjapon uit.
Zuchtend loop ik naar het boek toe en pak de foto weer vast.

De wind waait hard en de straten rijden vol met verkeer.
Het hijgen doet zeer in mijn keel en de tranen plakken tegen mijn wangen.
Ik fiets zo hard ik kan maar door mijn tranen zie ik niet alles meer helder. Hey”idioot kun je niet uit kijken ”een man staat stil met zijn fiets op de grond. “Kijk dan schreeuwt de man kwaad, je fiets tegen mij aan, kom terug!!” heeey!!”
Ik kijk even snel achterom en fiets dan gauw door.
Mijn gym tas is zwaar die op mijn rug hangt. Met mijn mouw veeg ik mijn tranen weg en rijd het pad op die naar de garage leid.
Ben je nu al thuis vraag me moeder die in de tuin staat. Ze kijkt me vragend aan.
Mijn lip begint te trillen en ik loop snel door naar de schuur deur.
Met de sleutel maak ik de schuurdeur open en stal mijn fiets neer. In het raam van de schuurdeur zie ik mijn spiegelbeeld. Mijn wang is blauw en mijn lip bloed. Ik veeg het bloed weg en verberg mijn wang met mijn sjaal.
Kels? Vraagt mama. Ja zeg ik dan,mijn les viel uit zeg ik zo normaal mogelijk.
Mama kijkt me met fronsende wenkbrauwen aan ,Je les viel uit?” Dat is de tweede keer deze week zegt ze en schud met haar hoofd. Ik haal mijn schouders op en loop langs haar heen.
Mitchie springt kwispelend op me en kwispelt in het rond. Hey mits en ik aai haar over der kop heen. Dan hoor ik mama binnen komen. Snel schop ik mijn schoenen uit en ren de trap op.
Als ik in mijn kamer ben gooi ik mijn tas op de grond en ga op mijn bed zitten. Ik bijt op mijn lip en denk terug wat er een paar minuten geleden was gebeurd. een traan stroomt over mijn wang.
Ik sta op en kijk in de spiegel.
Mijn wang is dik en blauw ,en mijn lip bloed alweer heftig.

Ik sluit mijn ogen.


Reacties:


Rukia
Rukia zei op 18 jan 2014 - 11:04:
pfoe inderdaad sterk staaltje, alleen zoals Rebella al zei, met aanhalingstekens word het een stuk duidelijker


Rebella
Rebella zei op 13 jan 2014 - 16:39:
Nou dat is lekker.
Eerst vuur en dan water...
En dan die fiets...bah.
Sterk hoofdstuk.
Ik zou wel wat vaker "gebruiken" dan is het duidelijk dat ze iets zegt
xx