Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Stand Alones » Harry Styles - Love at first sight

Stand Alones

20 jan 2014 - 11:33

1003

1

275



Harry Styles - Love at first sight

Het was een van die avonden dat we ongezien en zonder herkend te worden, uit konden gaan. We hadden dit keer besloten om een keer weer naar een discotheek te gaan. Niemand van ons had er lang over na moeten denken aangezien het al zo’n lange tijd geleden was dat we naar een disco waren gegaan. En zo was het dus besloten, we gingen naar een discotheek. Maar wat er daar gebeurde, daar durfde ik geen eens over te dromen.
De dreunende bas van de muziek kwam ons vanuit de dubbelzijdige deur van de discotheek tegemoet. Het was bijna vertrouwend om na zo’n lange tijd weer in een disco uit te gaan. Gezamenlijk liepen we naar binnen en gingen gelijk aan de bar zitten en bestelden een paar shotjes hoewel Liam liever wat fris nam.
De barman gaf ons vieren een shotje voordat we het tegelijkertijd het naar binnen goten. Al snel werd een shotje er twee en twee shotjes werden er vier.
Ik voelde hoe het bloed naar mijn wangen begon te stijgen maar toch werd ik niet dronken of aangeschoten. Het voelde goed en zorgde ervoor dat ik zin had om Louis de dansvloer op te trekken, hem in de armen van een meisje te duwen voordat ik zelf op vrouwenjacht ging.
Langzaam liet ik mijn ogen over de dansvloer heen gaan om een geschikte meid te vinden om de – nu al – aangeschoten Louis mee te laten dansen. Toen ik er uiteindelijk een had gevonden tikte ik Louis aan en wees naar het meisje dat met een paar vriendinnen aan het dansen was.
Als ik Louis aankijk staat hij maar een beetje stom te grijzen. Glimlachend schud ik mijn hoofd als ik in zijn hersenloze, tijdig door alcohol aangetaste blik zie.
Porrend duw ik hem in de richting van het meisje die ons grijnzend aan staart. Uiteindelijk loopt Louis naar haar toe en beginnen ze dichtbij elkaar te dansen.
Hij heeft zijn handen op haar heupen liggen, staat dicht bij haar en is helemaal in zijn element. Mijn ogen glijden door de disco heen.
De ruimte is best klein ondanks het aantal mensen dat hierbinnen is, de lampen zijn oogverblindend en de muziek dreunt door de speakers heen. En dan zie ik haar.
Ze staat helemaal alleen te dansen, haar lichtbruine haar hangt langs haar gezicht heen en haar ogen zijn gesloten.
Het lijkt alsof de muziek haar helemaal meevoert naar haar eigen wereld waar niemand wat van haar verlangt of verwacht.
Haar lange zwarte haar hing los over haar schouders heen, ze had haar ogen gesloten en haar mond een klein stukje open.
Ondanks dat ik een echte ladykiller ben, ben ik nerveus om haar aan te spreken.
Ze lijkt te perfect om echt te zijn.
Mijn hart bonst met een enorme kracht en snelheid tegen mijn borstkas aan, mijn handen worden klam en zweterig en ik wordt een beetje licht in mijn hoofd.
Liam merkt dit op en stoot me aan.
‘Je vindt haar leuk hé?’vraagt hij roepend om zich verstaanbaar te maken.
Ik bloos en knik.
‘Ga dan met haar praten, man.’grijnst hij.
Ik schud mijn hoofd en draai mij naar hem toe.
‘Ik durf niet.’zeg ik beschaamd.
Liam trekt een stomverbaasd gezicht en houd zijn handen op.
‘Wacht, hoor ik dit nou goed? Harry Styles de ladykiller. De jongen met de charmes waar elk meisje voor valt, durft dat meisje daar niet eens aan te spreken?’
Liam zit duidelijk met mij te sarren maar hij heeft gelijk.
Waarom zou ik dit meisje niet durven aan te spreken? Ze is net zo normaal als elk ander meisje in de hele wereld.
Ik giet de rest van mijn drankje in een keer naar achter en loop op haar af.
‘Heey.’zeg ik met een knipoog als ik bij haar sta.
‘Hey.’zegt ze buitenadem van het dansen.
‘Ligt het aan mij of is het hier zo heet?’versier ik haar.
‘Het ligt niet aan…’ze maakt haar zin niet af als ze door heeft dat ik haar probeer te versieren.
Ik lach naar haar en buig mij wat meer naar mij toe.
‘Ik ben Harry.’als ik dichterbij kom staan stopt ze met dansen.
Als ik in haar glanzende bruine ogen kijk beginnen mijn benen te trillen.
‘Cynthia’haar perfecte lippen vormen haar naam.
‘Wat?’vraag ik verdwaasd.
‘Ik heet Cynthia.’herhaalt ze.
‘Oké, wil je wat drinken?’vraag ik.
‘Nee, mijn verloofde haalt al wat te drinken.’antwoordt ze.
Verloofde.
Het woord blijft in mijn hoofd hangen en rondspoken en rondspoken.
Ze is verloofd.
Alles gaat opeens langzamer. Ik begin mij het langzamerhand te beseffen. Het woord in mijn hoofd krijgt een betekenis.
Het komt met een dreun aan en slaat mij naar achter waar ik tegen iemand op bots.
Ik kijk omhoog en zie een woedende man staan.
Hij is groter dan mij en ook veel gespierder. Ik slik even en doe een stap naar voren.
‘Zit jij mijn meisje nou te versieren?’zijn stem lijkt door de muziek een bulderende tornado.
Nu ik haar verloofde voor mij heb staan weet ik niet wat ik moet zeggen.
De man pakt mij aan de voorkant van mijn shirt vast en tilt mij op.
‘Waag het niet nog eens. Wat dan…’hij maakt van een hand een vuist voordat hij mij op de grond neerzet.
Ik knik en loop snel weg. Radeloos kijk ik om mij heen, op zoek naar een bekend gezicht, maar ik ben te angstig om mij te focussen.
Liam’ gestalte is iets helderder dan de anderen als hij naar mij toe komt lopen, maar ik geef hem de kans niet.
Ik draai mij om en baan mij zo snel mogelijk een weg door de menigte heen. Als ik de deur van het gebouw open duw komt de koude lucht mij tegemoet.
Ik laat mij tegen de muur van de discotheek op de grond zakken.
De deur gaat nog een keer open en Liam komt naar buiten.
‘Harry, wat…’hij wijst naar de deur maar maakt zijn zin niet af.
‘Verloofd.’mompel ik.
Liam laat zich op zijn hurken zakken en legt een hand op mijn schouder.
‘Ze is f***ing verloofd!’schreeuw ik uit terwijl ik een steen weggooi.
Voor het eerst in mijn leven voel ik mij hol vanbinnen, alsof ik van deze klap nooit meer zal herstellen.
Echt nooit meer.


Reacties:


Malikaa
Malikaa zei op 21 jan 2014 - 14:44:
Echt mooi geschreven ^-^
Ach ja Harry, je kan niet ieder meisje krijgen he ;P
Xxx